Eberspächer & kaukosäätö
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Tuolla olis joku onnistunu 9-5 kanssa. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=165830 Kun sais vaan lisätietoja, miten onnistuu 9-3, niin hyvä..
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Femma vaan on tyystin eri auto, joten ei tipu apuja sieltä suunnalta.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Nyt kun toisessa autossa on kännykällä ohjattava palämmitin niin intouduin etsimään miten tuohon -08 bensa kolkin alkuperäiseen eberiin saisi lisättyä kännykkäohjauksen.
Ilmeisen hankalaa taitaa olla mutta kun viimeisin viesti on vuodelta 2015 niin onkohan tässä noin viidessä vuodessa kukaan keksinyt viisasten kiveä miten sen saisi tehdyksi?
Onko eberi suoraan CAN väylässä ja ohjaus/sorkkiminen obd:n kautta vai onko siellä joku liitin vielä välissä?
Ilmeisen hankalaa taitaa olla mutta kun viimeisin viesti on vuodelta 2015 niin onkohan tässä noin viidessä vuodessa kukaan keksinyt viisasten kiveä miten sen saisi tehdyksi?
Onko eberi suoraan CAN väylässä ja ohjaus/sorkkiminen obd:n kautta vai onko siellä joku liitin vielä välissä?
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Tuo toimii, mutta muutama huomio:
- Eberin käyntiaika max 30min (TECH2:lla asetettu aika ei vaikuta, oletuksenahan tuokin on 30min)
- Eberi sammuu kun auton lukituksen avaa, nopeasti auton starttaamalla ei aina ehdi sammua
- eSID kuittaa komennot vilkuilla ja vilkauttaa niitä minuutin välein eberin käydessä
- Toimii auton omalla kaukosäätimellä, eli kantama on rajallinen ja kuittaukset vaatii suoran näköyhteyden
Muuten kyllä hyvä lisä, eSID2 on muutenkin hyödyllinen palikka, tuolla saa tehtyä esimerkiksi kaistanvaihtovilkun.
- Eberin käyntiaika max 30min (TECH2:lla asetettu aika ei vaikuta, oletuksenahan tuokin on 30min)
- Eberi sammuu kun auton lukituksen avaa, nopeasti auton starttaamalla ei aina ehdi sammua
- eSID kuittaa komennot vilkuilla ja vilkauttaa niitä minuutin välein eberin käydessä
- Toimii auton omalla kaukosäätimellä, eli kantama on rajallinen ja kuittaukset vaatii suoran näköyhteyden
Muuten kyllä hyvä lisä, eSID2 on muutenkin hyödyllinen palikka, tuolla saa tehtyä esimerkiksi kaistanvaihtovilkun.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Mielenkiintoinen laite vaikkei tuo tietysti kännykkäohjausta korvaa niin joissain tilanteissa olisi apua. Tuohan ei poista mahdollisuutta käyttää alkuperäistä ajastusta ilmeisesti.
Onko tuollaisia väellä käytössä eli onko kokemuksia toiminnasta? Maptunin sivuilla oli myynnissä ruotsi, saksa, englanti yms. versiot, pitää ilmeisesti olla oikea kieli siis se mitä autossa käytetään?
Onko tuollaisia väellä käytössä eli onko kokemuksia toiminnasta? Maptunin sivuilla oli myynnissä ruotsi, saksa, englanti yms. versiot, pitää ilmeisesti olla oikea kieli siis se mitä autossa käytetään?
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Mulla oli esid2 pari vuotta käytössä ennen auton myyntiä pois, eikä mitään huolia tai ongelmia. Käytin aika usein eberim kaukokäynnistystä ja kotipihassa tuli yleensä avattua ovien lukitus ennen eberin käynnistämistä, niin ei tullut katkoa eberin käyntiin lähdettäessä.
Kielivalinta koskee ymmärtääkseni vain esid2:n auton sidiin luomia uusia valikoita, eli kyllä kai vaikka saksankielinen toimii autossa kuin autossa riippumatta siitä minkä kielen on sidistä valinnut auton käyttöön. Esidin valikoiden kieli ei vain muutu sen mukaan mikä kieli autolle on määritelty.
Alkuperäiset eberin ajastus- ja manuaalikäyttötoiminnot pysyy ennallaan vaikka esid2 olisi käytössä.
Kielivalinta koskee ymmärtääkseni vain esid2:n auton sidiin luomia uusia valikoita, eli kyllä kai vaikka saksankielinen toimii autossa kuin autossa riippumatta siitä minkä kielen on sidistä valinnut auton käyttöön. Esidin valikoiden kieli ei vain muutu sen mukaan mikä kieli autolle on määritelty.
Alkuperäiset eberin ajastus- ja manuaalikäyttötoiminnot pysyy ennallaan vaikka esid2 olisi käytössä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberspächer & kaukosäätö
On käytössä. Toimii hyvin kunhan muistaa painaa huolellisesti kaukosäätimen nappia riittävän pitkään. Muutaman kerran on käynyt niin ettei lämmitin olekaan lähtenyt käyntiin. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa.
Kielen valitset mitä kieltä haluat käyttää. Palikka tulee valitsemallasi kielellä. Auton valikko voi olla vaikka ruotsi ja palikan englanti.
Kielen valitset mitä kieltä haluat käyttää. Palikka tulee valitsemallasi kielellä. Auton valikko voi olla vaikka ruotsi ja palikan englanti.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Selvä juttu, saattaa hyvinkin mennä hankintaan.
Lämppärihän ei erota onko se bensa vai diesel koska mulla bensa...
Lämppärihän ei erota onko se bensa vai diesel koska mulla bensa...
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Eberspächer & kaukosäätö
On käytössä omassa kolkki sedanissa my08. Hyvä vehje, etenkin kotona, jos et tiedä koska olet aamulla lähdössä. En itse ile välittänyt, vaikka eberi hetkeksi sammuu, kyllä se on käyntiin lähtenyt ajossa uudestaan. Sammuhan se pätkäajossakin, jos moottori ei ole lämmin.ilra kirjoitti: ↑La Tammi 25, 2020 17:54Mielenkiintoinen laite vaikkei tuo tietysti kännykkäohjausta korvaa niin joissain tilanteissa olisi apua. Tuohan ei poista mahdollisuutta käyttää alkuperäistä ajastusta ilmeisesti.
Onko tuollaisia väellä käytössä eli onko kokemuksia toiminnasta? Maptunin sivuilla oli myynnissä ruotsi, saksa, englanti yms. versiot, pitää ilmeisesti olla oikea kieli siis se mitä autossa käytetään?
+kaukokäynnistyksen ominaisuudet
-lyhyt etäisyys (auto pitää olla näköetäisyydellä)
-jos autossa on hälytin, niin panic alarm nappi pitää ohjelmoida tecillä pois käytöstä, että voi käyttää.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Hyvin tuo on mullakin pelannut, palikka käytössä vuodesta 2015 ja eberin ohjaus 2017. Tuolloin eberin ohjaus tuli uutena toimintona ja palikan softa päivitettiin tukemaan sitä. Uusia ominaisuuksia näemmä on taas lisätty, esimerkiksi peilien automaattinen taitto.
Päivitys ei onnistu etänä vaan palikka kävi tekijällä ruotsissa.
Täältä löytyy eSID topikki: viewtopic.php?f=15&t=148707
Päivitys ei onnistu etänä vaan palikka kävi tekijällä ruotsissa.
Täältä löytyy eSID topikki: viewtopic.php?f=15&t=148707
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Kiitokset taas, tää on hyvä palsta
Kyllä se lähtee tilaukseen kohta puoliin...
Kyllä se lähtee tilaukseen kohta puoliin...
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Voi käynnistää myös takaluukun avausnapilla.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Tuo vaan on pienoinen riski... ainakin jos auto on pihalla lasin takana ja on viritellyt sedanin takaluukkuun apujousen
Toki takaluukunkin voi muuttaa vasta tuplapainalluksella avautuvaksi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Onko kiva aina hypätä autoon ja huomata sadan metrin päässä, että takaluukku on auki. Joo voi avata, mutta on ehkä hyödyllisempi käytössä, kuin panic alarm. Kokemusta on tuosta sadan metrin matkasta ennen panic alarmin poistoa.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com