Oikeat sytytystulpat
Oikeat sytytystulpat
Mitkähän ne mahtais olla oikeat ( ja parhaat ) tulpat 9-3 2.0t BioPoweriin vm. -07? Paikallisen varaosaliikkeen tietokanta ei osannut suositella yhtään mitään
9-3 SC 2.0t BioPower -08 Vector
Re: Oikeat sytytystulpat
NGK BKR7ESC-11
Re: Oikeat sytytystulpat
Ja nuo BKR7ESC-11 käyvät myös 1.8t -06 jossa stage1?
Re: Oikeat sytytystulpat
Migo kirjoitti:Ja nuo BKR7ESC-11 käyvät myös 1.8t -06 jossa stage1?
Kyllä
Saab 9³ SS 2006 2.0TS Vector
Re: Oikeat sytytystulpat
Näyttää toimivan hyvin myös Aerossa, missä on stage 1 päällä.
Re: Oikeat sytytystulpat
Eli NGK BKR7ESC-11 tulpat voi laittaa vakio 1,8t -07 autoon? Mites platinatulppien vaihtoväli, valmistaja kertoo sen olevan 120tkm. Aika paljon, ilmeisesti sen sitten kestävät? Jos ajattelee vaihtovälin olevan kolminkertainen, ei lopulta kuluissa ole juuri eroa. Muistelen esim. Opelilla olevan tulppien vaihtovälin Saabia lyhyempi (?), vedetäänkö näitä lukemia hatusta... Vanhemmilla Saabeilla olen ajanut perustulpilla sen 30tkm, eikä ole tainneet siinä ajassa nykybensoilla miksikään mennä.
Re: Oikeat sytytystulpat
Hyvin kesti edellisessä, eikä ongelmia ollut. (ps. olisi n.500km ajetut platinat myynnissä 12e )KN/Lieto kirjoitti:Mites platinatulppien vaihtoväli, valmistaja kertoo sen olevan 120tkm. Aika paljon, ilmeisesti sen sitten kestävät?
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Oikeat sytytystulpat
Vaihdoin eilen 9-3 1.8 t -06:seen Boschin tulpat (FR6DPP33X/FR6KPP33X+ +54), kun motonetissa ei NGK:n tulppia ollut. Oli vissiin virheliike, kun auto alkoi käymään kolmella pytyllä kesken ajon.
Ovatko nuo Motonetin juuri kyseiseen autoon myymät tulpat niin väärät, ettei viittä kilometriä toimi kunnolla? Vai onko syytä alkaa etsimään vikaa muualta. Yhtään vikavaloa ei syttynyt huonon käynnin seurauksena. Ja jatkokysymyksenä ovatko NGK PFR6T-10G tulpat oikeat vakio 1.8 t koneeseen, vai tuo edellä mainittu NGK BKR7ESC-11?
Ovatko nuo Motonetin juuri kyseiseen autoon myymät tulpat niin väärät, ettei viittä kilometriä toimi kunnolla? Vai onko syytä alkaa etsimään vikaa muualta. Yhtään vikavaloa ei syttynyt huonon käynnin seurauksena. Ja jatkokysymyksenä ovatko NGK PFR6T-10G tulpat oikeat vakio 1.8 t koneeseen, vai tuo edellä mainittu NGK BKR7ESC-11?
Viimeksi muokannut janos, Ti Syys 19, 2017 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OG 900 2D "Pystäri" -87
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
Re: Oikeat sytytystulpat
Et sitten uskonut, ettei muita tulppia näihin kannata laittaa kuin nuo mainitut NGK .janos kirjoitti:Vaihdoin eilen 9-3 1.8 t -06:seen Boschin tulpat (FR6DPP33X/FR6KPP33X+ +54), kun motonetissa ei NKG:n tulppia ollut. Oli vissiin virheliike, kun auto alkoi käymään kolmella pytyllä kesken ajon.
Ovatko nuo Motonetin juuri kyseiseen autoon myymät tulpat niin väärät, ettei viittä kilometriä toimi kunnolla? Vai onko syytä alkaa etsimään vikaa muualta. Yhtään vikavaloa ei syttynyt huonon käynnin seurauksena. Ja jatkokysymyksenä ovatko NGK PFR6T-10G tulpat oikeat vakio 1.8 t koneeseen, vai tuo edellä mainittu NGK BKR7ESC-11?
Käy hakemassa ne oikeat tulpat jostain muusta autotarvikeliikkeestä: molemmat mainitut NGK:t käy bensavehkeeseen (jälkimmäinen etanoli/bensa).
Älä turhaan ala muualta vikaa etsiä .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Oikeat sytytystulpat
petrisa kirjoitti:Et sitten uskonut, ettei muita tulppia näihin kannata laittaa kuin nuo mainitut NGK .janos kirjoitti:Vaihdoin eilen 9-3 1.8 t -06:seen Boschin tulpat (FR6DPP33X/FR6KPP33X+ +54), kun motonetissa ei NGK:n tulppia ollut. Oli vissiin virheliike, kun auto alkoi käymään kolmella pytyllä kesken ajon.
Ovatko nuo Motonetin juuri kyseiseen autoon myymät tulpat niin väärät, ettei viittä kilometriä toimi kunnolla? Vai onko syytä alkaa etsimään vikaa muualta. Yhtään vikavaloa ei syttynyt huonon käynnin seurauksena. Ja jatkokysymyksenä ovatko NGK PFR6T-10G tulpat oikeat vakio 1.8 t koneeseen, vai tuo edellä mainittu NGK BKR7ESC-11?
Käy hakemassa ne oikeat tulpat jostain muusta autotarvikeliikkeestä: molemmat mainitut NGK:t käy bensavehkeeseen (jälkimmäinen etanoli/bensa).
Älä turhaan ala muualta vikaa etsiä .
Kiitos tiedosta ja vahvistuksesta, ihmetyttää vaan että nuita Boschilaisia myydään kyseiseen automalliin sopivina .
EDIT: Nyt on vaihdettu NGK:t, mutta edelleen käy kolmella ja vikavalo syttyi. Onko ehdotuksia, olisiko se puolavika?
OG 900 2D "Pystäri" -87
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
Re: Oikeat sytytystulpat
Nyt NGK:n tulpat paikoillaan ja yksi uusi puola. Boschilainen tulppa todennäköisesti pimensi puolan.
OG 900 2D "Pystäri" -87
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
Re: Oikeat sytytystulpat
Tulpista asiaa...
Vanhemmassa -03 9-3:ssa käyttänyt noita NGK BKR7esc-11 -tulppia jo vuosia. Nyt taloon tuli uudempi samanlainen, joka tehtaan biopoweri ja siinä oli NGK BCPR7ES-11 -tulpat, joilla toimi ainakin päällepäin ihan ok. Onko kellään tietoa näistä tulpista, ovatko yhtään kelvot? Vaihdoin tosin tilalle jo nuo toiset...
Vanhemmassa -03 9-3:ssa käyttänyt noita NGK BKR7esc-11 -tulppia jo vuosia. Nyt taloon tuli uudempi samanlainen, joka tehtaan biopoweri ja siinä oli NGK BCPR7ES-11 -tulpat, joilla toimi ainakin päällepäin ihan ok. Onko kellään tietoa näistä tulpista, ovatko yhtään kelvot? Vaihdoin tosin tilalle jo nuo toiset...
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Re: Oikeat sytytystulpat
BCPR7ES-11 on vanhempiin trionic-koneisiin (b2x4 ja b2x5) oikea tulppa. BKR7ESC-11 B207-koneisiin.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83