
Ootko Tommi saanu selville jo mistä sais halvimmalla eberin asennettua?
Kyllä toi Aero putsas pöydän ja lastentarvikkeet vie tuhkatkin pesästä, ettei tänä talvena kyllä taivu enää webaston/eberin asennukseen, eli en sitten tarkemmin kysellyt asiasta. Pari tarjousta webastosta taisin saada alustavilla kyselyillä, mutta enpä niitäkään mailista löytänyt.tturku kirjoitti: Ootko Tommi saanu selville jo mistä sais halvimmalla eberin asennettua?
Jos 9-3 tuntuu hyvältä, niin uusi 9-5 on askel tai kaksi eteenpäin joka suunnalla, harmittaa todella, ettei sitä ehditty kehittämään pidemmälle, eli saatu 2012 vuosimallia markkinoille, jossa oli kaikenlaisia kivoja parannuksia, kuten kojelaudan erilaisia koristelistoja, lisää näyttävää valaistusta sisälle (mm. valaistut kynnyslistat), adaptiivinen vakkari, kuolleen kulman valvontaa jne.olachka kirjoitti:Pikkuhiljaa alkaisi olemaan aika päivittää tuo 9-3 uuteen autoon.
Näin tuossa marketin pihassa myös kyseisen NG 9-5 ja on se vaan niin hieno auto että eipä sitä hienompaa tällä hetkellä tunnu myynnissä olevan
Ja nyt kun noissa hankintahinnatkin ovat kohtuulliset niin ei oikein osaa muita merkkejä katsella. Nyt ollaan siinä pisteessä että tuon NG 9-5 voisi käydä Ruotsista hakemassa.
Muutamaan kysymykseen olisi kiva saada asiantunteva vastaus. Selasin kyllä forumia mutta jos saisi ajankohtaista täsmätietoa asiantuntijoilta niin se helpottaisi aina tätä päätöksen tekemistä =)
Mitä kannattaa tarkistaa automaattivaihteisesta 9-5 2.0 TDI4 160HK autosta jolla ajettu noin 100000km?
Ilmeisesti penkinlämmittimet ja ledilista takana ovat ongelmia kohtia. Huomasin myös että kannattanee yrittää tinkiä automaattilaatikon öljynvaihto ja jakohihnan vaihto samaan hintaan.
Lisäksi mietin että kun ei itsellä ole paikkaa tai osaamista tehdä korjauksia itse niin millainen auto tuo on omistaa. Saako sitä käyttää korjaamolla tavallista enemmän ja mikä tuon ruosteongelman laajuus on?
Millaista meteliä pitää talvella verrattuna 9-3:n joka narisee huolella jokaisessa töyssyssä...=)
Verot taitaa olla sitä samaa 6000€ luokkaa mitä jotkut tuolla mainitsivatkin?
Jos jollain olisi Uudellamaalla kyseistä menopeliä niin olisin kiitollinen mikäli autoon saisi tulla tutustumaan, liikkeissä kun ei lähialueilla näyttänyt autoa olevan tarjolla. Itse tosiaan Espoossa asustan ja olisi mukava vähän tutustua autoon ennen kuin Ruotsiin lähden matkaa varailemaan.
Yksityisviestillä saa kiinni.
Toinen vaihtoehto on luonnollisesti hankkia esim. joku korean ihme jossa takuutakin jäljellä mutta onhan se ihan eri asia kun Saab
Ei ole. Ilmastoinnissa on esimerkiksi otettu takapakkia niin toiminnassa, kuin käyttöliittymässäkin. Sisäilmankierto ei mene päälle tuulilasia pestessä. Mainostettua sisäilman laadunvalvontaa ei ole, tai se ei tiedä mistään mitään. Diesel-rekan käry suoraan sisälle, ei laadunvalvonta ymmärrä.Rommitommi kirjoitti:
Jos 9-3 tuntuu hyvältä, niin uusi 9-5 on askel tai kaksi eteenpäin joka suunnalla ..... ..
Oiskohan tässä kyse enemmänkin tottumuksesta? itsellä kun on ollut kummatkin 9-3 ja 9-5, niin enpä tuollaista ole vielä havainnut, etteikö sormi löytäisi tottumisen jälkeen oikeaan paikkaan. Mielestäni myös valikot jne on helposti saatavilla ja ovat erittäin loogisia, eikä niiden kanssa sen kummempaa turaamista ole ollut.Ristom kirjoitti:Ei ole. Ilmastoinnissa on esimerkiksi otettu takapakkia niin toiminnassa, kuin käyttöliittymässäkin. Sisäilmankierto ei mene päälle tuulilasia pestessä. Mainostettua sisäilman laadunvalvontaa ei ole, tai se ei tiedä mistään mitään. Diesel-rekan käry suoraan sisälle, ei laadunvalvonta ymmärrä.Rommitommi kirjoitti:
Jos 9-3 tuntuu hyvältä, niin uusi 9-5 on askel tai kaksi eteenpäin joka suunnalla ..... ..
9-3 MY07 jälkeisiin verrattuna koko NG 9-5:n ohjaamo on käyttöliittymältään huonompi. Napeista niin ilmastonnista, kuin stereoistakin lähtee pinnoite. Kognitiivinen ergonomia on ottanut ainakin seitsemän askelta taaksepäin.
Nappeja on liikaa ja ne on liian pieniä. Toiminnot eivät löydy intuitiivisesti kuten 9-3:n kanssa, eikä noita pieniä nappeja saa käytettyä isoilla talvihanskoilla. Huomio on liian kauan poissa liikenteestä noita nappeja käytettäessä.
Ajotietokoneen ja vakionopeudensäätimen käyttö on pilattu. Syy: Insignia. Ratti antaa lopulta todella halvan vaikutelman. Kiitos konserni.
Älkää nyt silti mieltänne pahoittako, kai sitä saa objektiivisestikin kirjoittaa..
Auto on silti kokonaisuutena aika hyvä. Jos epäluotettavuutta sähkön kanssa ei ota huomioon. Joo, yksilöitäkin nämä on.
Hyvä laskuri jolla saa haettua juuri oikean auton / koneen verotolachka kirjoitti:Kiitos kommenteista.
Kalliimpi luonnollisesti pitää ja kulutuskin isompi mutta onhan ne hienoja eikä neliveto ja tehot koskaan huono asia voi olla =)
Tuollaisesta taitaa veroakin joutua maksamaan jo vähän enemmänkin?