Riston vanhojen Saabien projektit!
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
On tosiaan tuo "lappilainen 900C " hyväpeltinen.
Jos pari kerrosta tuohon "pahaan paikkaan" vedät 2k epoksia,
niin kyllä kestää.
Vaikuttaa siltä, että lattioiden äänieristeet olivat kuivia.
Risto, mistä hankit verhoilumateriaalia ? Omasta CD:stä kattoverhoilu
roikkuu, jossain vaiheessa se täytyy laittaa kuntoon, siksi kysyn.
Jos pari kerrosta tuohon "pahaan paikkaan" vedät 2k epoksia,
niin kyllä kestää.
Vaikuttaa siltä, että lattioiden äänieristeet olivat kuivia.
Risto, mistä hankit verhoilumateriaalia ? Omasta CD:stä kattoverhoilu
roikkuu, jossain vaiheessa se täytyy laittaa kuntoon, siksi kysyn.
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Kyllä lattiamatto ja etuosan äänieristeet olivat aivan kuivat.
Ostin tuon kattoverhoilukankaan täältä Kajaanista verhoiluliikkeestä Autotexiltä. Tällä palstalla sivulta 25 alkaen on tuo minun kattoverhoilutapahtuma. Tuon Sinulle tiedot tuosta kankaasta ja mallipalan, kun tulen hakemaan sitä takaistuinta!
Sorry Peltia, en tule Sinulta hakemaan istuinta vaan "vakari 1:ltä"! Sotkin Teidät keskenään, kun Teillä molemmilla ovat hienot Projektit menossa.
Ostin tuon kattoverhoilukankaan täältä Kajaanista verhoiluliikkeestä Autotexiltä. Tällä palstalla sivulta 25 alkaen on tuo minun kattoverhoilutapahtuma. Tuon Sinulle tiedot tuosta kankaasta ja mallipalan, kun tulen hakemaan sitä takaistuinta!
Sorry Peltia, en tule Sinulta hakemaan istuinta vaan "vakari 1:ltä"! Sotkin Teidät keskenään, kun Teillä molemmilla ovat hienot Projektit menossa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Itse olen suosinut tuota STP:n vaimennusmattoa jo monessa autossa. On hyvää tavaraa ja erittäin helppoa asentaa. Taipuu hankaliinkin muotoihin ja liima puree kuin tauti. Suosittelen lämpimästi!
http://www.fanaticaudio.com/shop/vaimen ... gold-bulk/
http://www.fanaticaudio.com/shop/vaimen ... gold-bulk/
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Tämä sisämaton uusiminen olikin minulle aika kova urakka. Kun ei enää ole oikein notkea ja joustava liikkeissä, niin tämä homma haastoi aika rankasti. Nyt on kuitenkin homma valmis, lisä-äänieristeet, matot ja konsolit sekä listat ovat paikallaan. Päädyin sitten lopulta StP:n butyyli-mattoon, mitä levitin lattialle parin neliön verran. Tämä oli helppo tuote asentaa ja ei tarvinnut lämpöpuhaltimella lämmitellä. Tuon yhden ruostekohdan maalasin 2k epoksimaalilla.
Huomiseksi jää vielä istuimien paikalleen laittaminen. Lopputulokseen olen itse oikein tyytyväinen ja auto on nyt hyvässä kunnossa. Jatkossa harkitsen kuitenkin ovien alareunojen uudelleen maalausta.
Huomiseksi jää vielä istuimien paikalleen laittaminen. Lopputulokseen olen itse oikein tyytyväinen ja auto on nyt hyvässä kunnossa. Jatkossa harkitsen kuitenkin ovien alareunojen uudelleen maalausta.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Se on ristos:n hommattava pehmeäkattoinen saab seuraavaksi projektiksi, niin ei ainakaan katto ahista sisustaa laittaessa.
Ja hyvä valinta tuo stp bitumin sijaan.
Ja hyvä valinta tuo stp bitumin sijaan.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Penkit on asennettu ja koeajo suoritettu tutulla Paltaniemen lenkillä. Minä en ole aiemmin ajanut näin hiljaisella kaasarimallin Saabilla! Kyllä todellakin tuon lattian ja etuosan äänieristeiden pienellä lisäyksellä ja takajalkatilan äänieristyksellä auton äänimaailma muuttui selkeästi. Joskus aina miettii, että kannattaako tallaisia hommia ryhtyä tekemään, nyt ainakin kannatti!
Otin sitten tuolla Paltaniemellä vakiokuvauspaikassani pari kuvaa tästä minun talviautostani, aika hyvä ikäisekseen (27v)!
Otin sitten tuolla Paltaniemellä vakiokuvauspaikassani pari kuvaa tästä minun talviautostani, aika hyvä ikäisekseen (27v)!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Makian kuntoinen peli. Mahtavaa! Istuu pirun hyvin nuo cross spoket og satkuun. Ku vain löytäis omaanki jostain...
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Jaa-a, pitää vissiin omaan 99:iin myös asennella noita lisäeristeitä, jos kerran tulos oli selkeästi havaittava. Taitavat Tupliksen eristeet olla samaa luokkaa tuon 900c:n alkuperäisten kanssa?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Komeita Saabeja Ristolla!
Ennen vanhaan noin hienot satkut herättivät pahaa naapurikateutta Kainuussa. Minun faija oli täyttämässä kerran melkein uuden 900:n pissapoikaa Suomussalmen TB:lla kun muuan mies kulki ohi, nyrpisti nenäänsä ja tokaisi "ynmh, no minkä se on syöny!"
Ennen vanhaan noin hienot satkut herättivät pahaa naapurikateutta Kainuussa. Minun faija oli täyttämässä kerran melkein uuden 900:n pissapoikaa Suomussalmen TB:lla kun muuan mies kulki ohi, nyrpisti nenäänsä ja tokaisi "ynmh, no minkä se on syöny!"
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Paljon on ollut näköjään kiinnostusta projektejani kohtaan!? Kiitoksia seuraajille!
Olen viettänyt hieman hiihtolomaa. Jos sitä vielä olisi työelämässä mukana, niin alkava viikko olisikin se minun loma viikkoni, mutta nyt tämän kuvitellun loman voi pitää vaikka joka päivä!
No, en minä ihan jouten ole ollut. Olen tehnyt hieman varaosahankintoja eri autoihini. Parhaana hankintanani pidän 900:sen konepellin äänieristehuopia pariin autoon. Niihin löytyi vielä alkuperäiset kiinnikkeetkin ja niistä olen hyvin tyytyväinen.
Tässä minulla on tuollainen äänieriste TurboS:n konepellissä paikallaan.
Kaipailin myös alkuperäisiä kojelaudan kovaäänisiä ja sellainenkin hyvä pari löytyi. Tiedänhän minä, että uusilla nykyvehkeillä soisi hienosti, mutta kun tämä oma alkuperäisen kaipuu pääsee aina voitolle.
Tuossa pisteosien kasassa tuli alkuperäisiä akun kiinnikerautoja ruuvitankoineen niin 99:siin ja 900:siin. Mukana on yksi hyväkuntoinen ratti -89 900C:hen ja 99:sin pesurin mekanismi täydellisenä sekä maskin osia.
On tosi hienoa, että näitä alkuperäisiä vielä tavoittaa. Kun tämä oma projektointi on tavoitellut tuota alkuperäistä asua ja muotoa alkuperäisillä tarvikkeilla, niin nämä löydöt ovat todella arvokkaita.
Seuraava hommani on tuon "lappilaisen" katsastus. Sen jälkeen sen voikin taas viedä Keski-Suomeen varastoon ja vaihtaa siltä -84 99 GL ajoon ja työn alle. Tavoitteeni on saada se museokuntoon ennen Hyvinkään WST-tapahtumaa? Toivottavasti onnistun, sillä hommia siinä vielä riittää!
Olen viettänyt hieman hiihtolomaa. Jos sitä vielä olisi työelämässä mukana, niin alkava viikko olisikin se minun loma viikkoni, mutta nyt tämän kuvitellun loman voi pitää vaikka joka päivä!
No, en minä ihan jouten ole ollut. Olen tehnyt hieman varaosahankintoja eri autoihini. Parhaana hankintanani pidän 900:sen konepellin äänieristehuopia pariin autoon. Niihin löytyi vielä alkuperäiset kiinnikkeetkin ja niistä olen hyvin tyytyväinen.
Tässä minulla on tuollainen äänieriste TurboS:n konepellissä paikallaan.
Kaipailin myös alkuperäisiä kojelaudan kovaäänisiä ja sellainenkin hyvä pari löytyi. Tiedänhän minä, että uusilla nykyvehkeillä soisi hienosti, mutta kun tämä oma alkuperäisen kaipuu pääsee aina voitolle.
Tuossa pisteosien kasassa tuli alkuperäisiä akun kiinnikerautoja ruuvitankoineen niin 99:siin ja 900:siin. Mukana on yksi hyväkuntoinen ratti -89 900C:hen ja 99:sin pesurin mekanismi täydellisenä sekä maskin osia.
On tosi hienoa, että näitä alkuperäisiä vielä tavoittaa. Kun tämä oma projektointi on tavoitellut tuota alkuperäistä asua ja muotoa alkuperäisillä tarvikkeilla, niin nämä löydöt ovat todella arvokkaita.
Seuraava hommani on tuon "lappilaisen" katsastus. Sen jälkeen sen voikin taas viedä Keski-Suomeen varastoon ja vaihtaa siltä -84 99 GL ajoon ja työn alle. Tavoitteeni on saada se museokuntoon ennen Hyvinkään WST-tapahtumaa? Toivottavasti onnistun, sillä hommia siinä vielä riittää!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
On tullut monta kyselyä kattoverhoilukankaasta, mitä olen käyttänyt 99:sin ja 900:sen kattojen verhoiluun. Tuo kattoverhouskankaan numero on 1290 ja sitä voi hankkia nettiostona Turusta osoitteesta http://www.sisustusmuovikum.fi
Kangas löytyy autoverhoilukankaiden joukosta.
Itse hankin tuon kankaan aikoinaan täältä Kajaanista verhoilijan kautta ja se maksoi silloin 42.50e/m, mutta tuolla nettisivulla sen hinta näyttää olevan 31,90e/m. Siis kannattaa tehdä ihan omatoimihankinta netin kautta!
Haluan vielä palauttaa mieleen, että kangas kannattaa liimata sellaisella kontaktiliimalla, millä on korkea lämmönsietokyky, ainakin +80-90 astetta. Itse olen katot liimannut 3M 08080 liimalla.
Toivottavasti näistä tiedoista on apuja kysyjille!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Mitä tuo keltainen pinnoite on ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Samaa mietin itsekin... Paljonko tuota kangasta kannattaa ostaa, että riittää hyvin kattoon ja c-pilareihin?hyvoneju kirjoitti:Mitä tuo keltainen pinnoite on ?
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Ristoksen vanhojen Saabien projektit!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5#p1074245hyvoneju kirjoitti:Mitä tuo keltainen pinnoite on ?