RE85 kulutus
Re: RE85 kulutus
... Jatketaan omista kokemuksista. Lämpäristä huolimatta kylmät (-24 - -26 tms.)kelit ja nurkka-ajo jättää ilmeisesti koneen niin kylmäksi että kulutus pomppaa jopa 17 litran päälle. Eipä tullut sitte maskiakaan peitettyä.
Mut ei huolta, matka-ajossa taasen vähän reilut 10 litraa riitti vaikkapa välillä koetettin massapyyntiä toteunutta massaa vasten. Hyvin pyynti ja toteutunut ilmamassa vastasivat toisiaan...
Mut ei huolta, matka-ajossa taasen vähän reilut 10 litraa riitti vaikkapa välillä koetettin massapyyntiä toteunutta massaa vasten. Hyvin pyynti ja toteutunut ilmamassa vastasivat toisiaan...
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: RE85 kulutus
Minulla auto yleensä tallissa mutta töissä käydessä johdon päässä(lämppärit).
Sekalaisella ajolla tuo kulutus on nyt tankkausten välissä pyörinyt 12,2 -- 13,7 l/100km.
Bensaa tankissa on viimeksi ollut heinäkuussa...
Autohan on tuo 95 wagon -07 ihan tehtaan jäljiltä oleva BioPower 2,3t automaatti.
Sekalaisella ajolla tuo kulutus on nyt tankkausten välissä pyörinyt 12,2 -- 13,7 l/100km.
Bensaa tankissa on viimeksi ollut heinäkuussa...
Autohan on tuo 95 wagon -07 ihan tehtaan jäljiltä oleva BioPower 2,3t automaatti.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: RE85 kulutus
Kokkola - Raisio, Vaasassa taajamapörräystä ja vakkarissa pidin nopeuden suunnilleen 100 km Vaasan - Porin välillä, kun on niin helekkarin tylsää pätkää ajaa. Kulutus tankkitäyteen mittaamalla 10.7L (49L/457km x100) 85% viinalla. Kyydissä oli täys miehitys peräkonttia myöten ja suksiboksi täynnä matkatavaraa.
Pakkasiakin tässä aikasemmin piteli. Normaali lohkolämppärin käytön jälkeen käyntiin lähtee just niinkun pitääkin, ei mitään eroa bensalla käynnistykseen. Paitsi aromit on erit, mutta ei muuta.
Pakkasiakin tässä aikasemmin piteli. Normaali lohkolämppärin käytön jälkeen käyntiin lähtee just niinkun pitääkin, ei mitään eroa bensalla käynnistykseen. Paitsi aromit on erit, mutta ei muuta.
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
Re: RE85 kulutus
Taajamapyöritystä n. 17 l/100km. Ja kyseessähän on -03 2.3 t biopower AT. Maantieajossa menee noin 10l/100km pintaan
Saab 9-5 vector biopower 2.3t -03
Re: RE85 kulutus
250km maantieajoa sopivalla nopeudella, niin kulutus oli 8,6l/100km. Ei paha.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: RE85 kulutus
Femman seisontajarru pantiin kuntoon vaihtamalla vaijerit, kengät ja jousisarjat. Jarrun toimimisen lisäksi positiivinen yllätys oli, että keskikulutus rupesi tippumaan. Toisin sanoen vanhoilla osilla on ollut ns. lose/lose -tilanne. Ei pysy auto paikallaan ja silti laahaa nostaen kulutusta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: RE85 kulutus
Kokkola-Turku-Kokkola keskisuomen kautta + sekalaista pyörimistä Raisiossa 975km 10.1l/100km. Etanolit 84e koko reissulle kun bensalla yleensä suunta on ollu sen noin 70e. Ja ohan se mukava päästellä ku on vähän enempi voimaa ja vääntöä kesää odotellessa.
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: RE85 kulutus
Ostaessani etanolia Saabiini tai itselleni Alkosta, on aivan sama miten paljon kuluu tai mitä maksaa, ostan ne silti. Kulutus on aina se, mikä on tarpeen.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: RE85 kulutus
Suomenhinnoilla vaikkapa 1,27€/litra Saabisi syö siis bensiiniä 5,56L/100km. Pikaisesti laskettuna tasatulos kuluissa kuulostaisi uskottavammalta eli 6,78L/100km.letsu kirjoitti:Kokkola-Turku-Kokkola keskisuomen kautta + sekalaista pyörimistä Raisiossa 975km 10.1l/100km. Etanolit 84e koko reissulle kun bensalla yleensä suunta on ollu sen noin 70e. Ja ohan se mukava päästellä ku on vähän enempi voimaa ja vääntöä kesää odotellessa.
Hiihtolomareissulla 9-5:n ajotietokone näytti railakkaan ajon ja katolla olleiden kattotelineitä täyttäneiden suksipakkausten ansiosta keskikulutukseksi 11,6L/100km. Aikamoinen vonkuminenkin kyllä kuului katolta, eli kulutuksenlisä muuttui ainakin osittain ääneksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: RE85 kulutus
Omassa MY98 - 9-5:ssa viimeisen 3500 km keskikulutus 10,9 L/100 km. RE85:lla. Motariajoa 120 km/h keskivauhdilla puolet tuosta ja toinen puoli kaupunkia ja taajamaa. Kaasujalkaa ei ole säästelty.Tuohon 3500 km matkaan mahtuu myös polttoaineen peruspaineen nosto 4 bar + Softapäivitys a'la Hook. Ei paha ollenkaan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: RE85 kulutus
16,8 l viimeisen kuukauden keskikulutus, kaupunki- ja taajama-ajoa keskinopeudella 31 km/h. Yleensä tullut se vähintään neljä starttia per päivä. Lohkolämmitintä on käytetty aktiivisesti ja koitettu ajaa suht taloudellisesti. Farkkuautomaatti 2,3t koneella.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: RE85 kulutus
Tietokoneen mukaan talvella kulutus pyöri 12,4 L/100km keskinopeus 61km/h ja nyt kesärengas aikaan 13,4 L/100km keski 81km/h.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: RE85 kulutus
Vedetäänpä pohjat. Yhden tankillisen keskikulutus eli SID nollattu tankkauksen jälkeen: 27,4 l/100 km! Keskinopeus 19 km/h.
Hetken jo rupesi hirvittään, onko jotain häikkää jossakin. Tankkaus ja SIDin nollaus ja kulutus asettui yhden ajorupeaman jälkeen "maltilliseen" 17 l/100 km.
Syypää lienee rouvan äärimmäisen lyhyt työmatka. Onneksi tuohon tulee parannus, kun työnantaja muuttaa kauemmaksi ja työmatkaan tulee kymmenkunta kilsaa motarilla.
Hetken jo rupesi hirvittään, onko jotain häikkää jossakin. Tankkaus ja SIDin nollaus ja kulutus asettui yhden ajorupeaman jälkeen "maltilliseen" 17 l/100 km.
Syypää lienee rouvan äärimmäisen lyhyt työmatka. Onneksi tuohon tulee parannus, kun työnantaja muuttaa kauemmaksi ja työmatkaan tulee kymmenkunta kilsaa motarilla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: RE85 kulutus
^ Siis mitä
Äärimmäisen lyhyt työmatka autolla Oulussa ja naishenkilö
Ei voi olla totta.
Kyseessä ei voi olla avojalakanen oululainen, ei mitenkään.
Äärimmäisen lyhyt työmatka autolla Oulussa ja naishenkilö
Ei voi olla totta.
Kyseessä ei voi olla avojalakanen oululainen, ei mitenkään.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: RE85 kulutus
No nyt on tullut -06 biopowerilla ajettua viikko, mutta kilsoja ehtinyt kertyä jo 2000km, kun halusin kesälomareissuilla kokeilla paljonko tuo kuluttaa ja milainen tuo on ajaa.
Reippaasti tuli ajettua ja kulutus oli jossain reilun kympin päälle koko ajan, vaikka suurin osa oli moottori-/maantieajoa, 145kmh mittarissa motarilla polttoaine näytti hupenevan silmissä..Auton oma mittari näyttää koko reissulle 10.7/100km
Neljä kertaa olen viikon sisään käynyt tankkaamassa ja nyt taas on ajotietokoneen DTE 60km, eli aivan lopussa.
Dieselillä luultavasti olisin käynyt kerran tankilla ja vielä olisi toisesta tankillisesta yli neljännes jäljellä..Ja rahaa olisi mennyt reilut 50e vähemmän. Ja nyt kun tuolla Sitikalla kävi ajelemassa, niin onhan tuollainen diesel käyttömoottorina huomattavasti mukavampi kuin bensa, vääntää niin paljon paremmin alemmilla kierroksilla.
Ei toi etanoli ainakaan paljon ajavalle sovi, kun koko ajan saa ravata tankilla, mutta vähemmän ajavalle/bensaan tottuneelle varmaan ihan ok vaihtoehto.
2.3T aero lähti kyllä vetämään aika paljon alhaisemmilta kierroksilta, toi 2.0t Bio tarvitsee 3000rpm+, ja sen jälkeen kyllä vetää niin nätisti, että pääsee helposti kortista eroon, bensalla tuntui kyllä aika tukkoiselta, mutta suorituskyky parani huomattavasti kunhan sai etanolia tankkiin.
Vaikka etanolista en täysin vakuuttunutkaan, niin muuten OG 9-5 näytti parhaita puoliaan, sedanissakin on tilaa mukavasti, menee maantiellä erittäin nätisti, penkit on hyvät, ilmastointi toimii hyvin jne, ei paljoa parempaa autoa voi kuvitella saavansa tuossa reilun 5000e hintaluokassa.
Reippaasti tuli ajettua ja kulutus oli jossain reilun kympin päälle koko ajan, vaikka suurin osa oli moottori-/maantieajoa, 145kmh mittarissa motarilla polttoaine näytti hupenevan silmissä..Auton oma mittari näyttää koko reissulle 10.7/100km
Neljä kertaa olen viikon sisään käynyt tankkaamassa ja nyt taas on ajotietokoneen DTE 60km, eli aivan lopussa.
Dieselillä luultavasti olisin käynyt kerran tankilla ja vielä olisi toisesta tankillisesta yli neljännes jäljellä..Ja rahaa olisi mennyt reilut 50e vähemmän. Ja nyt kun tuolla Sitikalla kävi ajelemassa, niin onhan tuollainen diesel käyttömoottorina huomattavasti mukavampi kuin bensa, vääntää niin paljon paremmin alemmilla kierroksilla.
Ei toi etanoli ainakaan paljon ajavalle sovi, kun koko ajan saa ravata tankilla, mutta vähemmän ajavalle/bensaan tottuneelle varmaan ihan ok vaihtoehto.
2.3T aero lähti kyllä vetämään aika paljon alhaisemmilta kierroksilta, toi 2.0t Bio tarvitsee 3000rpm+, ja sen jälkeen kyllä vetää niin nätisti, että pääsee helposti kortista eroon, bensalla tuntui kyllä aika tukkoiselta, mutta suorituskyky parani huomattavasti kunhan sai etanolia tankkiin.
Vaikka etanolista en täysin vakuuttunutkaan, niin muuten OG 9-5 näytti parhaita puoliaan, sedanissakin on tilaa mukavasti, menee maantiellä erittäin nätisti, penkit on hyvät, ilmastointi toimii hyvin jne, ei paljoa parempaa autoa voi kuvitella saavansa tuossa reilun 5000e hintaluokassa.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T