Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Tuli sitten autoa päivitettyä -06 2.3t vectoriin automaatti laatikolla.
Ajettu 109tkm huollot tehty 10tkm välein. Ei vissiin tarvi aivan heti huoltaa.
Mistä tietää/toimii sadetunnistin onko viiksessä jokin ko osoittava toiminto? Toimii kun aikani kokeilin.
Mistäs löiytäisi suomenkielisen ohjekirjan?
Olisko jollain naviin päivityslevyä?
Ajettu 109tkm huollot tehty 10tkm välein. Ei vissiin tarvi aivan heti huoltaa.
Mistä tietää/toimii sadetunnistin onko viiksessä jokin ko osoittava toiminto? Toimii kun aikani kokeilin.
Mistäs löiytäisi suomenkielisen ohjekirjan?
Olisko jollain naviin päivityslevyä?
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Moro
Onnea uudelle perheenjäsenelle.
Enpä muihin osaa vahvasti kantaa ottaa, mutta sitä manuaalia kannattaa kattella ja kysellä purkaamoilta.
Onnea uudelle perheenjäsenelle.
Enpä muihin osaa vahvasti kantaa ottaa, mutta sitä manuaalia kannattaa kattella ja kysellä purkaamoilta.
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Sadetunnistin on päällä viikseä nolla-asennosta ylöspäin käännettynä. Sadetunnistin pitää aina laittaa päälle uudelleen (nolla asennon kautta) kun auton starttaa. Eli ei lähde toimimaan edellisen kerran jäljiltä päälle jätettynä. Naarmuisen tuulilasin kanssa oli muuten joskus suorastaan ärsyttävä värkki verrattuna tunnistimettomaan versioon. Herkkyyttä sai säädellä vähänväliä ja lasista ei silti nähnyt toivotusti. Uudella tuulilasilla toimii paljon mukavammin nyt.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
En tiedä onko vika vai ominaisuus, mutta joskus on (siis tuo sadetunnistin) kovin hidas reagoimaan tai saattaa joskus "villiintyä" pyyhkimään nopeasti. Erityisesti tihkusateella ja renkaista lentävän veden aikana tulee resetoitua (aika harvoin) juuri tuolla poiskäyttämisellä. Useimmiten toimii kuitenkin hienosti ja lisää ajamisen vaivattomuutta.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Samanlailla tuo käyttäytyi entisessä vaggineessakin.kovin hidas reagoimaan tai saattaa joskus "villiintyä" pyyhkimään nopeasti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Onnea(?) viirun johdosta minunkin puolestani!
Tarkemmat versionumerot löytyy täältä foorumilta, mutta yleisellä tasolla: tuon ikäisen Denso-navin firmis pitää muistaakseni päivittää ennenkuin se syö mukisematta tuoreempia karttalevyjä. Ko. päivitysfile oli tietyn aikakauden orkkislevyissä mukana, ja laite osaa hoitaa homman itse, kun saa oikeanlaisen levyn kitusiinsa.
Noihin on karttoja ihan hyvin tarjolla, itsellä on 2013/2014 levy ja siitä tuoreempikin on jo olemassa. Enpä ole tuon nykyisenkään kanssa juuri törmännyt päivitystarpeisiin: valtaosa ympyröistä, liittymistä ja uusista kadunnimistä löytyy ilman ongelmia.
Ja jos siis tarvit tuon päivityksen, niin oman autoni alkuperäinen 2008-levy käy tarkoitukseen. Sitä joutaa vaikka kirjekuoressa postittamaan lainaan kun ei ole enää aktiivisessa navikäytössä.
EDIT: tuolla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... y&start=15 keskustelua aiheesta, tosin jo parin vuoden takaa mutta hieman tarkemmilla detaljeilla.
Tarkemmat versionumerot löytyy täältä foorumilta, mutta yleisellä tasolla: tuon ikäisen Denso-navin firmis pitää muistaakseni päivittää ennenkuin se syö mukisematta tuoreempia karttalevyjä. Ko. päivitysfile oli tietyn aikakauden orkkislevyissä mukana, ja laite osaa hoitaa homman itse, kun saa oikeanlaisen levyn kitusiinsa.
Noihin on karttoja ihan hyvin tarjolla, itsellä on 2013/2014 levy ja siitä tuoreempikin on jo olemassa. Enpä ole tuon nykyisenkään kanssa juuri törmännyt päivitystarpeisiin: valtaosa ympyröistä, liittymistä ja uusista kadunnimistä löytyy ilman ongelmia.
Ja jos siis tarvit tuon päivityksen, niin oman autoni alkuperäinen 2008-levy käy tarkoitukseen. Sitä joutaa vaikka kirjekuoressa postittamaan lainaan kun ei ole enää aktiivisessa navikäytössä.
EDIT: tuolla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... y&start=15 keskustelua aiheesta, tosin jo parin vuoden takaa mutta hieman tarkemmilla detaljeilla.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Miula on orkkislevyt autossa,mutta ei toi laite niitä lue... Tosin eipä tuola navila ole mitään käyttöä,kun puhelin hoitaa saman homman. Varsinkin Here toimii tosi hyvin, eikä maksa mitään.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Joo, Noksun navi ainakin on osoittautunut erinomaiseksi vaikka se lataileekin niitä pohjia sitä mukaa kun matka etenee. No, ei kai moista muuten pystyisi "ilmaiseksi" tarjoamaankaan.
Kärsin vain äärimmäisestä yliherkkyydestä kaikenlaisia autossa keikkuvia killuttimia kohtaan, joten puhelin, puhumattakaan irtonavista ei ole koskaan ollut käyttöautoon vaihtoehto. Erityisesti rtonaville ei ole ikinä ollut tilausta, kun tuota toista rasiaa (puhelin siis) pitää kuitenkin kanniskella mukana.
Melko lailla päälle liimattujahan nuo Saabinkin navit ovat, ilman mitään integraatiota autoon (no, valaistus säätyy ja night panel toimii), mutta toimivat ihan hienosti silloin kun niitä tarvitaan. Toki tutulla tiellä osaa itse valita "paremman" reitin, mutta silloin kun tarvitaan opastusta niin hyvin pääsee perille.
Ainoa asia, joka tuossa femman Densossa tökkii äärettömästi, on sen käyttökelvottomuus auton liikkuessa. Turvallista joo, mutta kolkin alkuperäistä navia kyllä saa käpälöidä ajaessakin. Apukuskihan noita osoitteita voisi kirjoitella ajaessa, mutta femmassa ei onnistu sekään! No joo, nopeustiedonhan saa tuolta pimitettyä simppelisti, mutta auto huomaa häiriön n. puolessa minuutissa ja antaa virheilmoituksen.
Corvettea ja muita GM-serkkuja varten (oletan valmistusmäärien perusteella, että viiru-femma ei ole ollut liikkeellepaneva voima ko. mokkulan rakentamisessa) on sitten olemassa "Black Orange"-palikka, joka sopii Saabiinkin. Se siis huijaa navia jotenkin simuloimalla sille maanopeustietoa, joka on yhtäpitävä GPS-tiedon kanssa. Sitä käyttämällä navi pysyy käyttökelpoisena auton liikkuessa ja esim. osoitteen saa syötettyä. Ei ollut kallis palikka, kun joskus katselin, mutta ostamattahan tuo vielä on...
Kärsin vain äärimmäisestä yliherkkyydestä kaikenlaisia autossa keikkuvia killuttimia kohtaan, joten puhelin, puhumattakaan irtonavista ei ole koskaan ollut käyttöautoon vaihtoehto. Erityisesti rtonaville ei ole ikinä ollut tilausta, kun tuota toista rasiaa (puhelin siis) pitää kuitenkin kanniskella mukana.
Melko lailla päälle liimattujahan nuo Saabinkin navit ovat, ilman mitään integraatiota autoon (no, valaistus säätyy ja night panel toimii), mutta toimivat ihan hienosti silloin kun niitä tarvitaan. Toki tutulla tiellä osaa itse valita "paremman" reitin, mutta silloin kun tarvitaan opastusta niin hyvin pääsee perille.
Ainoa asia, joka tuossa femman Densossa tökkii äärettömästi, on sen käyttökelvottomuus auton liikkuessa. Turvallista joo, mutta kolkin alkuperäistä navia kyllä saa käpälöidä ajaessakin. Apukuskihan noita osoitteita voisi kirjoitella ajaessa, mutta femmassa ei onnistu sekään! No joo, nopeustiedonhan saa tuolta pimitettyä simppelisti, mutta auto huomaa häiriön n. puolessa minuutissa ja antaa virheilmoituksen.
Corvettea ja muita GM-serkkuja varten (oletan valmistusmäärien perusteella, että viiru-femma ei ole ollut liikkeellepaneva voima ko. mokkulan rakentamisessa) on sitten olemassa "Black Orange"-palikka, joka sopii Saabiinkin. Se siis huijaa navia jotenkin simuloimalla sille maanopeustietoa, joka on yhtäpitävä GPS-tiedon kanssa. Sitä käyttämällä navi pysyy käyttökelpoisena auton liikkuessa ja esim. osoitteen saa syötettyä. Ei ollut kallis palikka, kun joskus katselin, mutta ostamattahan tuo vielä on...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Mitäköhän versiota oikein käytät ? Kyllä kännykkäversio on vuosikausia antanut ladata kartat paikallisesti puhe-elimeen.Suomik kirjoitti:Joo, Noksun navi ainakin on osoittautunut erinomaiseksi vaikka se lataileekin niitä pohjia sitä mukaa kun matka etenee. No, ei kai moista muuten pystyisi "ilmaiseksi" tarjoamaankaan.
(sori vaan tämä ot)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Onko tässäkin mallissa samat tulpat kuin aerossa?
Tähän on laitettu jotku platinat onko hyväksi vai vaihdanko normaaliin?
Tähän on laitettu jotku platinat onko hyväksi vai vaihdanko normaaliin?
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
NGK BCPR7ES-11 vaan koneeseen.
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Joo täytyy vaihtaa sitten ne seuraavaksi kun on aika. Onko se 10tkm välein kans vai kuinka?
Niin tämä on tehtaan biopoweri. Uusi ohjelma laitettu hiljattain bensalla 200 ja re85 235hp ?? Näin kerrottiin.
Niin tämä on tehtaan biopoweri. Uusi ohjelma laitettu hiljattain bensalla 200 ja re85 235hp ?? Näin kerrottiin.
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Mitä bensaa sopii käyttää re85 lisäksi 95 vai kuluuko 98 vähemmän.
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
98 kuluu vähän vähemmän. Kuumalla kesäpäivällä 98 parempi. Muuten ei ole väliä. Itse tankkaan bensaa noin 1-2krt/5000km niin en ole kokenut rahallisesti suureksi tappioksi tankata sitä 98.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Auto päivitetty Aerosta Vectoriin
Mistä tietää millainen moottoripäivitys on tähän tehty?
Etelä-Suomessa auto on päivitetty syksy 2015.
Etelä-Suomessa auto on päivitetty syksy 2015.
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489