Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Loistavaa, kiitoksia
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Nopeat kysymykset
Olisiko hyvä vaihtoehto jakoketjuksi? Ei ainakaan hirveän hintainen.
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 21845.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 21845.html
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Nopeat kysymykset
Voipi olla ihan hyvä. Itse hankin Iwiksen ketjun paikallisesta varaosaputkasta, hinta taisi olla about sama, joku vajaa 60 Euroa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Nopeat kysymykset
Kellään kokemusta vastaavasta välijäähdyttimestä?
Saako mistään halvemmalla, 280e posteineen.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... 0-94-.html
Saako mistään halvemmalla, 280e posteineen.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... 0-94-.html
Re: Nopeat kysymykset
Itsellä on juurikin tuo sama cooleri, vuosi sitten ostin sen Volvo Racing Clubin kimppatilauksessa hintaan 239€. Eipä niillä ollut mitään sitä vastaan että ostin niiden kanssa Saabin osia, ja eihän mulla ole edes Volvoakaan.
Cooleri sopi paikoille ihan hyvin, ainoastaan toisen kiinnikkeen reikä oli puolisen senttiä liian leveällä. Laitoin sen toisen puolen sitten kiinni nippusiteillä, vaikka helppohan sitä kiinnikettä olisi ollut hoonata.
Hyödystä vanhaan en osaa sanoa mitään koska vaihdoin coolerin jo ennen auton softausta.
Cooleri sopi paikoille ihan hyvin, ainoastaan toisen kiinnikkeen reikä oli puolisen senttiä liian leveällä. Laitoin sen toisen puolen sitten kiinni nippusiteillä, vaikka helppohan sitä kiinnikettä olisi ollut hoonata.
Hyödystä vanhaan en osaa sanoa mitään koska vaihdoin coolerin jo ennen auton softausta.
Re: Nopeat kysymykset
Itsellä tuo do88:n crossflow cooleri.ramba kirjoitti:Kellään kokemusta vastaavasta välijäähdyttimestä?
Saako mistään halvemmalla, 280e posteineen.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/saa ... 0-94-.html
Ainakin kesäkuumalla vetoja tuntuu olevan enemmän vrt. vakio muovipäätyiseen cooleriin nähden..
Onhan tuosta jotain mittausdataakin do88:n sivuilla:
http://www.do88.se/fi/artiklar/bigpack- ... -flow.html
E: Tässä myös uudempi (versio 2) jos siis bolt on cooler hakusessa: http://www.do88.se/fi/artiklar/saab-900 ... dytin.html
#5824
93 B204
93 B204
Re: Nopeat kysymykset
Tulipa tilattua tuo, käy varmaan orkkis letkuillakin?
Re: Nopeat kysymykset
Kumman tilasit?ramba kirjoitti:Tulipa tilattua tuo, käy varmaan orkkis letkuillakin?
Toinen tulee ilman letkuja, toinen letkukitillä
#5824
93 B204
93 B204
Re: Nopeat kysymykset
Tuo minkä linkkasin, ilman putkia.
Re: Nopeat kysymykset
Sivulla ilmeisesti ruotsiksi mainitaan, että jos vakiona on crossflowi jäähy, niin käy suoraan.ramba kirjoitti:Tuo minkä linkkasin, ilman putkia.
Eikös tuossa t7 kolkissa ollut sellainen, viisaammat korjatkoon
#5824
93 B204
93 B204
Re: Nopeat kysymykset
Leimalla käyti ja hylshän sieltä tuli, takajarruissa paranneltavaa.
Muutaman kovan jarrutuksen ennen leimaa tein jotta ehkä herkistyisi ja käkkäriä koitin hiekalla ja hyvin piirsi viivaa kummallakin puolella. Hylsyt kuitenkin takajarruista ja seisontajarruista sitten.
Erot on liian suuret (taka-akselilla 1,5/0,8 -> 47%). Aukeneeko yleensä ihan perus herkistelyllä? Etupään jarrut herkistelin tuossa toisen remontin yhteydessä jo ja ne on kunnossa.
Kannattaako jotain osaa vaihtaa joka tapauksessa takapäähän? Vinkkejä herkistelyyn? Perus putsaus ja tappien rasvaus jne hanskassa muuta muuten melko ummikkona jarrujen suhteen.
Käkkäristäkin tuli hylsy, ero liian suuri ja näköjään tuo oikea puoli ei sitten dynossa pelittänytkään (1,8/0,2 -> 89%). Varmaan menee ihan toisen puolen säädöillä?
Oikean puolen takajarrut siis käytännössä hannaa.
Muutaman kovan jarrutuksen ennen leimaa tein jotta ehkä herkistyisi ja käkkäriä koitin hiekalla ja hyvin piirsi viivaa kummallakin puolella. Hylsyt kuitenkin takajarruista ja seisontajarruista sitten.
Erot on liian suuret (taka-akselilla 1,5/0,8 -> 47%). Aukeneeko yleensä ihan perus herkistelyllä? Etupään jarrut herkistelin tuossa toisen remontin yhteydessä jo ja ne on kunnossa.
Kannattaako jotain osaa vaihtaa joka tapauksessa takapäähän? Vinkkejä herkistelyyn? Perus putsaus ja tappien rasvaus jne hanskassa muuta muuten melko ummikkona jarrujen suhteen.
Käkkäristäkin tuli hylsy, ero liian suuri ja näköjään tuo oikea puoli ei sitten dynossa pelittänytkään (1,8/0,2 -> 89%). Varmaan menee ihan toisen puolen säädöillä?
Oikean puolen takajarrut siis käytännössä hannaa.
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
Re: Nopeat kysymykset
No takajarrujen osalta palat irti ja liukupintojen putsaus. Noi kannattaa muutenkin parin vuoden välein putsailla, kuuluu jopa huolto-ohjelmaan. On suhteellisen helppo homma kun ei satulaakaan tartte irrottaa.
Käsijarruista kannattaa ekana katsoa että vaijeri ja rummun takana oleva vipu liikkuvat kunnolla (se jossa vaijeri kiinni). Jos vastaus on kyllä, seuraavaksi jarruja voi koittaa säätää, rummun reiästä näkyy ala-asennossa säätöpylpyrä. Ensin kiinni niin että jarru ottaa kiinni kahva alhaalla ja sitten muutama naksu takaisin.
Jos taas takajarruille ei ole mitään tehty vuosikausiin, niin uusisin levyt, palat ja käsijarrukengät.
Käsijarruista kannattaa ekana katsoa että vaijeri ja rummun takana oleva vipu liikkuvat kunnolla (se jossa vaijeri kiinni). Jos vastaus on kyllä, seuraavaksi jarruja voi koittaa säätää, rummun reiästä näkyy ala-asennossa säätöpylpyrä. Ensin kiinni niin että jarru ottaa kiinni kahva alhaalla ja sitten muutama naksu takaisin.
Jos taas takajarruille ei ole mitään tehty vuosikausiin, niin uusisin levyt, palat ja käsijarrukengät.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Nopeat kysymykset
.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Nopeat kysymykset
Suappi iskee kovemmissa kiihdytyksissä tai jos on enemmän vastusta missfireä. Eikä välttämättä joka kiihdytyksessä esiinny, välillä nytkyttääkin. Onko kasetti hajoamassa vai voiko johtua jostain muustakin?
Epäilin ensin tulppia kun 10tkm läheni mutta ei vaihto auttanut. Pitää kokeilla huomenna toisella kasetilla jos ehtisi hakea lainaan.
Epäilin ensin tulppia kun 10tkm läheni mutta ei vaihto auttanut. Pitää kokeilla huomenna toisella kasetilla jos ehtisi hakea lainaan.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28
Re: Nopeat kysymykset
Saabin käynnistäminen tyssäs kuin seinää pari kertaa vaikka pyöritti hyvin, sit kolmannella käynnisty mutta puskee sankkaa valkoista savua Sammutin ja lähdin kaljalle. En uskaltanut vielä konepellin alle katsoa. Voiko sytkäboxi aiheuttaa moisen, meinaan eilen kävi aamusta vajailla hetken kun löin käyntiin. Niin ja tankissa nyt 98ia joten tuskin bensasta tuo savuaminen johtuu.
EDIT: Paisarin korkki sihahti paineesta, kun avasi vai onko tuo ihan normaalia. Mielestäni ei ole aiemmin sihahtanut. 1. Sylinterissä männän päällä merkittävä määrä karstaa ja lätäkkö (oletetavasti bensaa, sille ainakin haisi), 2-4 kuivia ja puhtaita. Vähän nyt kuumottaa, että onko tuossa kansipahvi mennyt tms. Selvästikkään tuo 1 ei nyt sitten täysin olekaan pelannut, vaikka ajossa en ole mitään huomannut ja tehto tuntuneet olevan....
Tjaa aika selvä tapaushan tuo on, kun katsoo kilometrejä ja mitä netissä oli aiheesta. Ei näimmä ensimmäinen Saabbi mistä parsii kannen tiiviste 200tkm kohdalla
Uuttaa osaa män tilaukseen (sytkäkasetti ja tiivistepaketti). Ei muuta kun tuumasta toimeen, kerta se ensimmäinen kun pääseen kannen tiivisteitä vaihtaan. Olisin olettanut, että se olis tapahtunut eka mun Uralille
EDIT: Paisarin korkki sihahti paineesta, kun avasi vai onko tuo ihan normaalia. Mielestäni ei ole aiemmin sihahtanut. 1. Sylinterissä männän päällä merkittävä määrä karstaa ja lätäkkö (oletetavasti bensaa, sille ainakin haisi), 2-4 kuivia ja puhtaita. Vähän nyt kuumottaa, että onko tuossa kansipahvi mennyt tms. Selvästikkään tuo 1 ei nyt sitten täysin olekaan pelannut, vaikka ajossa en ole mitään huomannut ja tehto tuntuneet olevan....
Tjaa aika selvä tapaushan tuo on, kun katsoo kilometrejä ja mitä netissä oli aiheesta. Ei näimmä ensimmäinen Saabbi mistä parsii kannen tiiviste 200tkm kohdalla
Uuttaa osaa män tilaukseen (sytkäkasetti ja tiivistepaketti). Ei muuta kun tuumasta toimeen, kerta se ensimmäinen kun pääseen kannen tiivisteitä vaihtaan. Olisin olettanut, että se olis tapahtunut eka mun Uralille
Viimeksi muokannut anttimonty, Ti Maalis 22, 2016 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.