9000 Aero M94
Re: 9000 Aero M94
On ollut kiirettä diplomityön merkeissä. Autokin oli pari viikkoa pajalla, koska huomasivat, että lämppärin kenno on ihan entinen ja uuden saatavuus venyi. Vanha taisi olla jopa alkuperäinen kun siinä oli vielä Saab Scania tekstit! Lisäksi löytyi aiempien omistajien ansiokkaita ranetuksia. Esim. vetoakselin boorit oli hakattu ja rälläköity miten sattuun. Hyvä että saivat uuden suojakumin vaihdettua. Myös johtosarja oli ranetettu ja jätetty auki, mistä johtuen otti maihin polttaen ECU:n sulakkeen ja auto ei käynnistynyt. No, nyt auto on melkein ehjä. Sovin, että vaihtavat vielä etupuskurin huhtikuun alussa. Onneksi Lappeenrannan Maptun on sentään kohtuuhintainen korjaamo ja J-P osaa huoltaa Saabit ammattitaidolla.
Ilmastoinnin sekoiluun epäiltiin myös tuota kennoa ja ACC-paneelia, sillä vikakoodeja Saabin testeri ei antanut. Oikeastaan ilmastointi toimiikin vähän paremmin uudella kennolla. Katsoin kuitenkin uudestaan lämpötilan haistelijaa ja huomasin, että vastuksen "piirilevy" on poikki. Saatoinhan sen kyllä äsken vahingossa rikkoa, mutta uusi pitää kuitenkin hankkia. Jospa ACC korjautuukin sillä.
Osaako joku sanoa, että mistä toimivan ohjaamon lämpötunnistimen saisi halvalla? Ja voihan autolla ajaa, jos otan cruisen boksin irti?
Ilmastoinnin sekoiluun epäiltiin myös tuota kennoa ja ACC-paneelia, sillä vikakoodeja Saabin testeri ei antanut. Oikeastaan ilmastointi toimiikin vähän paremmin uudella kennolla. Katsoin kuitenkin uudestaan lämpötilan haistelijaa ja huomasin, että vastuksen "piirilevy" on poikki. Saatoinhan sen kyllä äsken vahingossa rikkoa, mutta uusi pitää kuitenkin hankkia. Jospa ACC korjautuukin sillä.
Osaako joku sanoa, että mistä toimivan ohjaamon lämpötunnistimen saisi halvalla? Ja voihan autolla ajaa, jos otan cruisen boksin irti?
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: 9000 Aero M94
Oujeah! Enää ei tarvitse palella ja hikoilla! Sain nimittäin ilmastoinnin kuntoon. Siitä olikin vain se haistelijan vastus haljennut. Nyt uudella haistelijalla kalibrointi näyttää 0 ja ACC toimii niin kuin pitääkin.
Ranetin myös ahtopainemittarin paikoilleen. Haaroitin alipaineletkun mittariston takaa ja otin mittarin lamppuun sähköt tuhkakupin lampulta.
Mutta aina kun jonkin asian saa kuntoon niin toinen hajoaa. Harmillisesti hätävilkun kuori halkesi eikä pysy enää kojetaulussa. Onneksi noita löytynee halvalla.
Ranetin myös ahtopainemittarin paikoilleen. Haaroitin alipaineletkun mittariston takaa ja otin mittarin lamppuun sähköt tuhkakupin lampulta.
Mutta aina kun jonkin asian saa kuntoon niin toinen hajoaa. Harmillisesti hätävilkun kuori halkesi eikä pysy enää kojetaulussa. Onneksi noita löytynee halvalla.
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: 9000 Aero M94
Nyt Aero näyttää taas Aerolta. On se vaan ehjänä kauniin syvän musta auto. Eli oikeanlainen puskuri vihdoin paikoillaan:
Ahtopainemittari, siistimpi ratti ja brand-new rattinappulat istuvat aika hyvin:
Nyt pitäisi lähinnä hommata stage 3 kartat suorsalta ja korjata vihdoin se vakkari niin projekti olisi pääpiirteittäin valmis. Toki korissa olisi vielä vähän siistimistä jos haluaisi viimeisen päällä laittaa ja tuleehan tämä vielä monta kertaa porsimaan. Toivottavasti tämä saab kestää vielä vuosia ja ainakin puoli miljoonaa kilometriä saadaan rikki, sillä olisi harmi luopua kun rahaakin tähän on laitettu!
Ahtopainemittari, siistimpi ratti ja brand-new rattinappulat istuvat aika hyvin:
Nyt pitäisi lähinnä hommata stage 3 kartat suorsalta ja korjata vihdoin se vakkari niin projekti olisi pääpiirteittäin valmis. Toki korissa olisi vielä vähän siistimistä jos haluaisi viimeisen päällä laittaa ja tuleehan tämä vielä monta kertaa porsimaan. Toivottavasti tämä saab kestää vielä vuosia ja ainakin puoli miljoonaa kilometriä saadaan rikki, sillä olisi harmi luopua kun rahaakin tähän on laitettu!
Viimeksi muokannut Swag-J, Su Huhti 10, 2016 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: 9000 Aero M94
Sitten vaan lisää rahaa kiinni kun porsii ja kohti 500 tkm:n rajapyykkiä.Swag-J kirjoitti:Toki korissa olisi vielä vähän siistimistä jos haluaisi viimeisen päällä laittaa ja tuleehan tämä vielä monta kertaa porsimaan. Toivottavasti tämä saab kestää vielä vuosia ja ainakin puoli miljoonaa kilometriä saadaan rikki, sillä olisi harmi luopua kun rahaakin tähän on laitettu!
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 9000 Aero M94
Musta on kyllä hyvä väri :saab:iin.
Toivottavasti tekniikka kestää.
Toivottavasti tekniikka kestää.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9000 Aero M94
Noniin ja taas se porsi. Pitää suosiolla hommata vetarin niveleen uusi tripodi kun alkoi uudestaan ravistamaan ja vatkaamaan kiihdyttäessä. Tuttu saabismi näissä paljon ajetuissa.
Edit. Mutta kiitos teille kannustuksesta!
Edit. Mutta kiitos teille kannustuksesta!
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: 9000 Aero M94
Vaihdoin renkaita ja tunkki meni pohjasta läpi. Ei olisi pitänyt luottaa saksitunkin nostopisteisiin ja alkuperäiseen tunkkiin. Tästä lähtien vaihdan suosiolla hallitunkilla.
Hitsaushommia tiedossa, eli onneksi on taas projektia
Hitsaushommia tiedossa, eli onneksi on taas projektia
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: 9000 Aero M94
Ei se hallitunkki autuaaksi taida tehdä. Jos menee omalla tunkilla läpi niin on syytäkin paikkailla vähän helmoja, kohtuu pehmeetä kamaa ovat silloin. Mulla oli aikoinaan parin sadan euron 900i -84, jonka ostin halvalla juuri siitä syystä, että leimalla oli pompannut usemman tunkin kiinnikkeen kohdalta, kun katsuri oli ruuvarin työntänyt läpi. Ei hirveästi muistaakseni ollut enään yhdessä tunkin kiinnikkeessäkään rautaa. Uutta peltiä tilalle ja leimalle. Pari-kolme vuotta toimi ko. auto sen jälkeen käyttöautona. Löytyy luultavasti useammasta kohdasta sitä pehmeetä sieltä helmoista jos tunkin kohdalta antautui.
Ei muuta kun kemppi kouraan ja tsemppiä hitsaukseen.
Ei muuta kun kemppi kouraan ja tsemppiä hitsaukseen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9000 Aero M94
Katsastuksesta tuli hylky tunkin nostokohta vaurio .oli näköjään nostettu Hallissa saksinostimella väärin .pitää hitsata .Mitä tulisi huomioida kun hitsattavaks vien .kulkeeko oven alakarmissa sähköjohtoja .jotka voisi syttyä palamaan .ja onko joku hitsauttanut omasta autostaan .ja missä ois kiinnostunut tietämään hyvän hitsari . etelä Suomesta .
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: 9000 Aero M94
Mikäs tuo ahtopainemittari oikeen on malliltaan? Näyttää vaan niin p*rkleen hyvältä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 Aero M94
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9000 Aero M94
Ei siinä mene johtoja kuin sen kynnyskotelon alla palkin päällä, eli ei huolta. Minä hitsasin itse ja sammuttelin palavaa alustamassaa märällä pesusienellä. Mieluummin kaveri apuun ja kunnolla vettä kuin palava auto. Aika helppo paikka hitsata ja tosiaan kun otat matot itse pois niin saat varmaan hitsautettua halvemmalla.ruttunen kirjoitti:Katsastuksesta tuli hylky tunkin nostokohta vaurio .oli näköjään nostettu Hallissa saksinostimella väärin .pitää hitsata .Mitä tulisi huomioida kun hitsattavaks vien .kulkeeko oven alakarmissa sähköjohtoja .jotka voisi syttyä palamaan .ja onko joku hitsauttanut omasta autostaan .ja missä ois kiinnostunut tietämään hyvän hitsari . etelä Suomesta .
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: 9000 Aero M94
Kateellinen olen kyllä tuosta mustasta väristä. On vaan hieno kun nähnyt livenä ja vanteetkin sopii hyvin mustaan autoon + 90 lukuuun.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 9000 Aero M94
Tosiaan se ahtopainemittari on TIM turbo boost gauge. Se sopii minunkin mielestä hyvin Saabiin.
Olen ajanut nyt toista viikkoa ja tuhat kilometriä Kimmon tekemällä stage 3 + t7 modi -softalla. Aero muuttui kerrasta ihan eri vehkeeksi ja vääntöä on kuin diesel-autossa, eli on 100 euron arvoinen softa.
Meni tänään jopa kerrasta läpi katsastuksessa. Inssikin sanoi, että on pohjaltaan muuten ihan siisti vaikka on vähän hitsailtu. Naureskelin inssin kanssa myös etusumuvalojen toimimattomuutta kun olin vaan teipannut umpiot mustalla teipillä. "näistähän on Trafi tiukkana" Näin mukavaa palvelua tarjosi Saimaan Autokatsastus.
Olen ajanut nyt toista viikkoa ja tuhat kilometriä Kimmon tekemällä stage 3 + t7 modi -softalla. Aero muuttui kerrasta ihan eri vehkeeksi ja vääntöä on kuin diesel-autossa, eli on 100 euron arvoinen softa.
Meni tänään jopa kerrasta läpi katsastuksessa. Inssikin sanoi, että on pohjaltaan muuten ihan siisti vaikka on vähän hitsailtu. Naureskelin inssin kanssa myös etusumuvalojen toimimattomuutta kun olin vaan teipannut umpiot mustalla teipillä. "näistähän on Trafi tiukkana" Näin mukavaa palvelua tarjosi Saimaan Autokatsastus.
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: 9000 Aero M94
Fiksailin Aeroa kesälomilla sen minkä kerkesin. Ehkä fiksuimmat asiat mitä puuhastelin olivat heijastinpaneelin ja merkkien uusiminen, pyyhkijöiden maalaaminen, kuskin oven lukon reedin vaihto ja penkin selkänojan säädön korjaus vanhalla kunnon puutarhaletku sekä klemmarit patentilla. Lisäksi tuli tehtyä kunnon pesu, vahaus ja moottoritilan pesu. Kuvat puhukoot puolestaan.
Moottoritila ennen pesua:
Tonnari ei ole vedestä moksiskaan kunhan poistaa sytytyskasetin ja kuivaa tulppien ympäristön hyvin paineilmalla
Ja pesun jälkeen:
Mitä sinne nyt enää vaihtaa kun on silikoniletkut, uretaanipuslat, t7 modit ja uusi paisuntasäiliö? Harkinnassa on poikkituki.
Ei tullut lähdettyä tonnaritapaamiseen niin pidettiin omat Leppävirralla Jubileen ja Aeron voimin
Eli muutama hevosvoima rivissä
Oikeastaan Aerossa ei ole enää muuta vikaa kuin sumuvalot eivät toimi, kattovalot eivät toimi ja vakionopeudensäädin ei toimi, vaikka vaihdoin boksin, poljinanturit ja alipainepumpun ehjiin. Olisi syytä katsoa maadoitukset. Vaihdekeppi vaihtuu parempaan kun jaksan purkaa keskikonsolin.
En oikein tiedä mitä tekisi odotellessa jakopää- ja kansiremppaa nyt 352tkm mittarissa. Kaikki nesteet, teräspunosjarruletkut ja laatikkoöljytkin ovat vaihtuneet. Nuo vanteet ja koko auto pitäisi kyllä ylimaalata jos haluaisi viimeisen päälle laittaa.
Moottoritila ennen pesua:
Tonnari ei ole vedestä moksiskaan kunhan poistaa sytytyskasetin ja kuivaa tulppien ympäristön hyvin paineilmalla
Ja pesun jälkeen:
Mitä sinne nyt enää vaihtaa kun on silikoniletkut, uretaanipuslat, t7 modit ja uusi paisuntasäiliö? Harkinnassa on poikkituki.
Ei tullut lähdettyä tonnaritapaamiseen niin pidettiin omat Leppävirralla Jubileen ja Aeron voimin
Eli muutama hevosvoima rivissä
Oikeastaan Aerossa ei ole enää muuta vikaa kuin sumuvalot eivät toimi, kattovalot eivät toimi ja vakionopeudensäädin ei toimi, vaikka vaihdoin boksin, poljinanturit ja alipainepumpun ehjiin. Olisi syytä katsoa maadoitukset. Vaihdekeppi vaihtuu parempaan kun jaksan purkaa keskikonsolin.
En oikein tiedä mitä tekisi odotellessa jakopää- ja kansiremppaa nyt 352tkm mittarissa. Kaikki nesteet, teräspunosjarruletkut ja laatikkoöljytkin ovat vaihtuneet. Nuo vanteet ja koko auto pitäisi kyllä ylimaalata jos haluaisi viimeisen päälle laittaa.
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032