Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^Luojan kiitos ei ole hiekalla kuin viimeinen 100m kotipihaan. Minä kun olen allerginen likaisille autoille. Taisin viime yönä nähdä painajaisia noista sun yläpuolella olevista kuvista.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tämä V.J.S:n rakkaudella suorittama Fordin kunnossapito ja puunaus saa kyllä käytettyinä myytävät entiset liisarit vaikuttamaan erityisen houkuttelevilta vaihtoehdoilta .
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Vag maailman kokemuksia:VAG-teknologian ihmelapsi
Poloisen vuosihuolto 620,-euroa, tämä ei sisällä kilahtaneen ilmastoinnin korjausta/huoltoa.
Nyt tuo pata todella näyttää eko moottorilta, on niin kivan vihreä joka paikasta.
Ja jarrujen kahinan syy, liian kevyttä jarruttelua. Kuulemma pitäisi mennä liinat kiinni joka
risteykseen tms..
Mielestäni tuo vuosihuolto tuntuu melko kalliilta, varsinkin kun työselosteessa on pelkkää
tarkastusta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^VAG-tekniikka on niin hienostunutta mutta samalla monimutkaisen kompleksista, että sen tarkastaminenkin maksaa enemmän kuin keskivertoautossa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kaveri vei Leoninsa 2v / 30tkm huoltoon. Kustannus 90eur tarkastuksista +öljyt +suodatin +öljynvaihtotyö.
Samaa hinnoittelua käytin viedessäni työnantajan auton ja samaa kuvittelen käyttäväni kun oma auto tulee 2v ikään.
Skodasta, volkkarista ja audista ei hajuakaan, mutta kuvittelisin huolto-ohjelman olevan samanlainen kaikissa pikkubensoissa.
Edit: sen verran vielä aiheen ohi: kitisivät Dexos 2:sta, vaikka siinä on volkkarin lowlife luokitukset.
Samaa hinnoittelua käytin viedessäni työnantajan auton ja samaa kuvittelen käyttäväni kun oma auto tulee 2v ikään.
Skodasta, volkkarista ja audista ei hajuakaan, mutta kuvittelisin huolto-ohjelman olevan samanlainen kaikissa pikkubensoissa.
Edit: sen verran vielä aiheen ohi: kitisivät Dexos 2:sta, vaikka siinä on volkkarin lowlife luokitukset.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Lowlife..?
Olisko ehkä parempi sanoa Longlife.
Ei muuten ollut ensimmäinen ilmastointi joka vaggineesta kilahti, myös jetasta kilahti myös.
Ja yllättävää että nämä tapahtuu juurikin takuuajan päätyttyä, aika pian sen jälkeen.
No onneksi on huolenpitosopimus vielä voimassa.
Olisko ehkä parempi sanoa Longlife.
Ei muuten ollut ensimmäinen ilmastointi joka vaggineesta kilahti, myös jetasta kilahti myös.
Ja yllättävää että nämä tapahtuu juurikin takuuajan päätyttyä, aika pian sen jälkeen.
No onneksi on huolenpitosopimus vielä voimassa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Juuei.9000CD23T kirjoitti:Lowlife..?
Olisko ehkä parempi sanoa Longlife.
Dexoksessa lienee mersun, bemarin ja volvonkin luokitukset long life vaihtoväliin mutta volkkarille irtoaa "vain" kiinteän vaihtovälin (max 15tkm) suositukset. Huolto jota käytin väitti ensin ettei Dexos kelpaa ollenkaan.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Parempihan se vagginneelle on tuo 15tkm, tosin tuossakin jo joutuu lisäämään öljyä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Dodiin, tänään oli Vianorin mielestä aika päättää nastarenkailla rallattelu. n. 14,5tkm tuli Hakkapeliitta kaseilla suditeltua tänä talvena, pintaa etusissa jäljellä about 6mm (ainakin 6mm merkki näkyi) ja ei isompaa nastakatoa; yhden puuttuvan nastan bongasin eturenkaista pikatutkimuksella.
Alle lipsahti Hakka Greenit, eli samat millä viime syksynä kurvailtiin. Hiljenihän tuo taas jonkun verran ja ohjaukseen palautui terävyys/tarkkuus asfaltilla hakkis kasien löysyyden jälkeen.
Ja aiemmin velloneeseen keskusteluun palatakseni, niin ostakkee ihmeessä vaan jatkossakin niitä autoja jossa kaikki omat ja lainatutkin rahat & aika on sijoitettu maalipinnan kiiltoon. Huolloissa onkin sitten säästelty ja jätetty kaikki vähänkin ylimääräiseltä haiskahtava (kuten esim. jarrunesteiden vaihto, ilmastointihuollot yms) tekemättä, kunhan vaan saadaan se leima huoltokirjaan Itse tosiaan korjauttanut kaikki viat yms., ja aina samassa merkkihuollossa.
Sitäpaitsi eikös se maalipinta suorastaan kulu siitä kun sitä pesee? Eli Fokkerissa lienee ainakin niiltä osin maalipinta kunnossa kun ei ole sitä turhan taajaan hivelty
Alle lipsahti Hakka Greenit, eli samat millä viime syksynä kurvailtiin. Hiljenihän tuo taas jonkun verran ja ohjaukseen palautui terävyys/tarkkuus asfaltilla hakkis kasien löysyyden jälkeen.
Ja aiemmin velloneeseen keskusteluun palatakseni, niin ostakkee ihmeessä vaan jatkossakin niitä autoja jossa kaikki omat ja lainatutkin rahat & aika on sijoitettu maalipinnan kiiltoon. Huolloissa onkin sitten säästelty ja jätetty kaikki vähänkin ylimääräiseltä haiskahtava (kuten esim. jarrunesteiden vaihto, ilmastointihuollot yms) tekemättä, kunhan vaan saadaan se leima huoltokirjaan Itse tosiaan korjauttanut kaikki viat yms., ja aina samassa merkkihuollossa.
Sitäpaitsi eikös se maalipinta suorastaan kulu siitä kun sitä pesee? Eli Fokkerissa lienee ainakin niiltä osin maalipinta kunnossa kun ei ole sitä turhan taajaan hivelty
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Yli 90% autoilijoista ei osaa autoa pestä, eli lakkapinta on niissä saman näköinen kun jos on käytetty pesukaduilla pesussa. Harva käsin pesevä ammattilainenkaan tekee hommaa kovin maalipintaystävällisesti, koska kilpailu on kovaa, eikä ihmiset ole valmiita maksamaan hellävaraisesta pesusta.V.J.S kirjoitti: Sitäpaitsi eikös se maalipinta suorastaan kulu siitä kun sitä pesee? Eli Fokkerissa lienee ainakin niiltä osin maalipinta kunnossa kun ei ole sitä turhan taajaan hivelty
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jumalan terve!
Foord. Focus. 1,0. Ecoboost.
Ei kestä.
Hajoaa.
Rääkättävä että kulkee.
Noh. Nyt 113tkm alla, hajosi hukkaportin tanko (n. 95tkm tienoilla), turbo vaihdettu kokonaan. Samoin kuin pari anturia (turhaan).
Sylki jäähdytysnesteet pihalle (n. 70tkm): tehdaskampanjalla korjattavaa putkea/letkua ei ehditty tähän vaihtaa ennen kuin hajosi. Korjattiin kahdessa päivässä.
Kone ei vie edelleenkään tippaakaan öljyä 20tkm vaihtovälillä. Ainuttakaan alustan niveltä ei ole vaihdettu. Etujarrupalat meni vaihtoon 100tkm huollossa. Levyillä ajaa vielä.
Kertaakaan, siis kertaakaan ei ole jättänyt käynnistymättä. Joo, tehoa puuttuu n. 300 hevosta että olis hauska, mutta realiteetit huomioiden, toi titanium 125hv fokkeri on hämmästyttävän joviaali laitos.
Luonnekas kone (huom.! hinta/teholuokka), keskikulutus n. 6litraa ilman yritystä. Vitoseen pääsee niukka kaveri. Tänään palattiin Tampereen reissulta, motarivauhti 128km (GPS, 134 mittari/cruise),kaupunkiajoa Tampereella aina lähdöissä max kiihdytys,samoin motarilla täyskaasu (3. vaihteella täyskiihdytys 135kmh ja sitten cruiselle 6vaihteella 133km/h) kulutus 6,6l/100km. Näyttäkää bensakoneinen vehje joka menee vähemmällä?
Nelosvaihteella kulkee 180km/h.
Normi-titaniumien lisäksi varusteita automaattiparkki (taskuparkki), toiminut virheettä aina kun kokeiltu/käytetty....ford? halpis? ei kannata? no, käykää katsomassa Olarin Vehossa. Palautus 15.7. FKT-507. Sitten jatketaan Skeidalla, jossa tarpeettoman suuri diesel-moottori (1,6litrainen). Väkisinhän Suomen Kansan Suosikki kyykyttää jonkun foordinpaskan sata-nolla?!?!?! Noh, avataan oma topikki ja katsotaan.
Foord. Focus. 1,0. Ecoboost.
Ei kestä.
Hajoaa.
Rääkättävä että kulkee.
Noh. Nyt 113tkm alla, hajosi hukkaportin tanko (n. 95tkm tienoilla), turbo vaihdettu kokonaan. Samoin kuin pari anturia (turhaan).
Sylki jäähdytysnesteet pihalle (n. 70tkm): tehdaskampanjalla korjattavaa putkea/letkua ei ehditty tähän vaihtaa ennen kuin hajosi. Korjattiin kahdessa päivässä.
Kone ei vie edelleenkään tippaakaan öljyä 20tkm vaihtovälillä. Ainuttakaan alustan niveltä ei ole vaihdettu. Etujarrupalat meni vaihtoon 100tkm huollossa. Levyillä ajaa vielä.
Kertaakaan, siis kertaakaan ei ole jättänyt käynnistymättä. Joo, tehoa puuttuu n. 300 hevosta että olis hauska, mutta realiteetit huomioiden, toi titanium 125hv fokkeri on hämmästyttävän joviaali laitos.
Luonnekas kone (huom.! hinta/teholuokka), keskikulutus n. 6litraa ilman yritystä. Vitoseen pääsee niukka kaveri. Tänään palattiin Tampereen reissulta, motarivauhti 128km (GPS, 134 mittari/cruise),kaupunkiajoa Tampereella aina lähdöissä max kiihdytys,samoin motarilla täyskaasu (3. vaihteella täyskiihdytys 135kmh ja sitten cruiselle 6vaihteella 133km/h) kulutus 6,6l/100km. Näyttäkää bensakoneinen vehje joka menee vähemmällä?
Nelosvaihteella kulkee 180km/h.
Normi-titaniumien lisäksi varusteita automaattiparkki (taskuparkki), toiminut virheettä aina kun kokeiltu/käytetty....ford? halpis? ei kannata? no, käykää katsomassa Olarin Vehossa. Palautus 15.7. FKT-507. Sitten jatketaan Skeidalla, jossa tarpeettoman suuri diesel-moottori (1,6litrainen). Väkisinhän Suomen Kansan Suosikki kyykyttää jonkun foordinpaskan sata-nolla?!?!?! Noh, avataan oma topikki ja katsotaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllä tuo allekirjoituksen Honda kulkee pienemmällä bensalla, kiihtyy ripeämmin ja kulkee 200 km/h. Ja kuuluu vieläpä edullisempaan hintaluokkaankinV.J.S kirjoitti:Näyttäkää bensakoneinen vehje joka menee vähemmällä?
...
Nelosvaihteella kulkee 180km/h.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ja perhe kulkee kivasti takapenkillä ja koira hudlarissa?AZP kirjoitti: Kyllä tuo allekirjoituksen Honda kulkee pienemmällä bensalla, kiihtyy ripeämmin ja kulkee 200 km/h. Ja kuuluu vieläpä edullisempaan hintaluokkaankin
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Pyysit vain kertomaan jos joku bensakoneinen vehje menee pienemmällä
Reilun vuoden on ollut hankalampaa, kun ei tuota esikoista saa oikein laillisesti kuskata vaikka tankin päällä tilaa olisikin. Meidän terrierin voisi tuonne boksiin laittaakin kun poraisi pari hengitysreikää
Reilun vuoden on ollut hankalampaa, kun ei tuota esikoista saa oikein laillisesti kuskata vaikka tankin päällä tilaa olisikin. Meidän terrierin voisi tuonne boksiin laittaakin kun poraisi pari hengitysreikää
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Pahoittelut epätarkasta tehtävänannosta. Laitetaan se jurrin piikkiin
Huomenna ois Fokkerin viimeinen sauma porsia kun suunnataan Tallinnaan täydentämään kaljavarastoja. Torstaina hirrrvee puunaaminen ja pe aamusta Olariin. Oli sen verran karuja hintapyynnit sisäpesuille (120€ halvin), että päädyin hankkimaan verhoilun putsausaineen (n.10€) ja hoidetaan homma ite. Taitaa just selvitä yhden käden sormilla jos alkaa laskemaan noita imurointikertoja sille neljälle vuodelle mitä tuo on meillä ajossa ollut
Huomenna ois Fokkerin viimeinen sauma porsia kun suunnataan Tallinnaan täydentämään kaljavarastoja. Torstaina hirrrvee puunaaminen ja pe aamusta Olariin. Oli sen verran karuja hintapyynnit sisäpesuille (120€ halvin), että päädyin hankkimaan verhoilun putsausaineen (n.10€) ja hoidetaan homma ite. Taitaa just selvitä yhden käden sormilla jos alkaa laskemaan noita imurointikertoja sille neljälle vuodelle mitä tuo on meillä ajossa ollut
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84