Mikä naurattaa topic
Re: Mikä naurattaa topic
Ai se toimii noinkin päin. Itse olen törmännyt saksalaisessa tuotteessa useinkin ongelmaan, jonka on aiheuttanut komponentti, jossa lukee "made in Italy"
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
Heh, olipahan melkoinen näytös Hockenheimin 2.semifinaali rallicrossissa
+: Ei vaan Joensuun pojalla vauhti riittäny finaalissa tallikaverille, mutta onhan kakkospallikin ihan hyvä
+: Ei vaan Joensuun pojalla vauhti riittäny finaalissa tallikaverille, mutta onhan kakkospallikin ihan hyvä
Re: Mikä naurattaa topic
ZeiPii kirjoitti:..Ferrari ... elektroniikkavika... Fiude Punto ja Alfa 156 ja niissäkin sähkövikoja. Mikähän näille mahtaa olla yhteinen nimittäjä
ippe kirjoitti:Bosch, ihan kuten Saabeissakin...
Saabinsti kirjoitti:^ Olisiko kuitenkin MagnetiMarelli, eikä Bosch.
ippe kirjoitti:Magneti Marellin osat eivät ole ongelmana, vaan niissä ongelmia aiheuttavissa osissa lukee Bosch..
Heh, olikohan tuo retorisen kysymykseni vastaus liian ilmeinen? Italiaa maana tässä ajattelin yhteisenä nimittäjänä .AZP kirjoitti:..olen törmännyt saksalaisessa tuotteessa useinkin ongelmaan, jonka on aiheuttanut komponentti, jossa lukee "made in Italy"
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Mikä naurattaa topic
-paita päällä!
Re: Mikä naurattaa topic
Kerrankin oli satkussa "pitkä leima"
"Seuraavan määräaikaiskatsastuksen ajankohta: 1.1.2018 - 31.12.2018"
"Seuraavan määräaikaiskatsastuksen ajankohta: 1.1.2018 - 31.12.2018"
Re: Mikä naurattaa topic
Made in France laatua
Ngk tulpassakin eriste jo valmiiksi halki ostaessa , onneksi oli ylimääräinen made in Japan tulppa varalla.
Ngk tulpassakin eriste jo valmiiksi halki ostaessa , onneksi oli ylimääräinen made in Japan tulppa varalla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Mikä naurattaa topic
^Itsehän sain muutama viikko sitten ei-Saabin kanssa touhutessa ihan sormivoimin vääntämällä NGK-tulpan kierreosan katkeamaan juurestaan.
http://aijaa.com/azvlvn
(kuvassa myös torx-avain, jolla pyörittelin kierreosan pois tulpanreiästä)
http://aijaa.com/azvlvn
(kuvassa myös torx-avain, jolla pyörittelin kierreosan pois tulpanreiästä)
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Re: Mikä naurattaa topic
Näköjään ngk ei ole enää laadun merkki. Onneksi 7es-11 halvat niin voi ottaa muutaman tulpan varuille.
Omaa hajonnutta en onneksi edes kerennyt sovittaan edes kiinni, vain paketista pois niin näki heti vauriot ja samantien takasin laatikkoon.
Omaa hajonnutta en onneksi edes kerennyt sovittaan edes kiinni, vain paketista pois niin näki heti vauriot ja samantien takasin laatikkoon.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mikä naurattaa topic
Johtaja_Turhapuro kirjoitti:^Itsehän sain muutama viikko sitten ei-Saabin kanssa touhutessa ihan sormivoimin vääntämällä NGK-tulpan kierreosan katkeamaan juurestaan.
http://aijaa.com/azvlvn
(kuvassa myös torx-avain, jolla pyörittelin kierreosan pois tulpanreiästä)
Kuvassahan on käytetty tulppa.
Eli siis tulpan asentaja on laittanut sen apinamomenttiin saaden aikaan metallin venymisen ja nyt uudelleen asentaessa oli se hetki kun tulppa antautui katketen.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Mikä naurattaa topic
Koira halus sisältä ulos. Ajattelin että on lenkkiä vaille mutta kävelikin vain cs:sien ovien luo istumaan ja vinkumaan eikä halunnu pihalta muualle.
No hain toisen cs avaimen ja autoajelul sitten lähdettiin ja samal pikainen kauppareissu tuli tehtyä. Musaksi ei hänelle kelvannu radio eikä techno vaan industrial metalli.
Outo otus
No hain toisen cs avaimen ja autoajelul sitten lähdettiin ja samal pikainen kauppareissu tuli tehtyä. Musaksi ei hänelle kelvannu radio eikä techno vaan industrial metalli.
Outo otus
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mikä naurattaa topic
Autopurkaamojen hinnat vaihdelaatikoille jopa 1200€, kuun uuden saa uudella työsylinterillä, kotiin toimitettuna 1080€
9-5 Aero - 00
Re: Mikä naurattaa topic
Jos ne purkaamolla myy sillä periaatteella, että "parempi kuin pussillinen uusia." Niinhän se BMW:kin käytti kilpamoottoreissaan vanhoja lohkoja, kun piti varmistaa ettei ne heti hajoa. Pääteltiin että kyllä satatonnia ajettu olisi jo lauennut jos olisi valuvikainenJulle kirjoitti:Autopurkaamojen hinnat vaihdelaatikoille jopa 1200€, kuun uuden saa uudella työsylinterillä, kotiin toimitettuna 1080€
Re: Mikä naurattaa topic
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=20&t=169921 ja etenkin https://m.youtube.com/watch?v=cagvyKMh3 ... e=youtu.be
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Mikä naurattaa topic
Naurattaa vanhojen femmojen myyjät nettiautossa. Kun autosta soittaa ja kyselee, niin sitten kysytään, oletko ostomiehiä vai kyselijöitä. Kun kysyy ahtimesta, jakopäästä jne, niin vastaus on: "En mä niistä mitään tiedä" .
Osta siinä sitten autoa . Parin kyselyn perusteella 15 vuotta vanhan femman jakopää kestää kuulema 300 tkm, kun on ketjukone. En alkanut kampeamaan, voihan se noinkin olla. Toki olen kuullut ja havainnut T7 koneissa muutakin .
Mutta saahan niitä autoja myydä .
Osta siinä sitten autoa . Parin kyselyn perusteella 15 vuotta vanhan femman jakopää kestää kuulema 300 tkm, kun on ketjukone. En alkanut kampeamaan, voihan se noinkin olla. Toki olen kuullut ja havainnut T7 koneissa muutakin .
Mutta saahan niitä autoja myydä .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Mikä naurattaa topic
Itsekin ostin femman tuollaiselta hemmolta, joka ei itse mitään autoista tiedä. Oli kerran sytytystulpat osannut itse vaihtaa, kertomansa mukaan.9000 automaatilla kirjoitti:Naurattaa vanhojen femmojen myyjät nettiautossa. Kun autosta soittaa ja kyselee, niin sitten kysytään, oletko ostomiehiä vai kyselijöitä. Kun kysyy ahtimesta, jakopäästä jne, niin vastaus on: "En mä niistä mitään tiedä" .
Mutta sen sijaan hänellä onneksi oli nippu kuitteja, laskuja yms. tositteita tehdyistä töistä vuodesta 2004 eteenpäin, ja auton tuontia edeltävältä ajalta (1999-2004) saksalainen huoltokirja. Nämä selattiin kaikki ostotilanteessa hänen kanssaan läpi.
Lisäksi oli kirjoittanut omaan ajopäiväkirjaan ylös kaikki teetetyt toimenpiteet.
Ja kyllähän siihenkin silti täytyi jakopääremontti tehdä (edellinen oli tehty huonosti ja vaihdettu vain ketju -> ohjurit rikki) sekä männänrenkaiden ja kansipaffin vaihto.