B234L ylijäävä haaroitus
B234L ylijäävä haaroitus
Elikkä olisi tämmöinen outo letku jossa haaroitus, ja jonkunlainen venttiili tuon kuparipäätyisen letkun varrella. Kuparisen letkunpään jatkeena oli metri tätä samaa letkua ylimääräisenä, ostin siis auton tuollaisena ja vasta ihmettelemässä tätä. Autossa ei ole ilmastointia varusteena, perus -91 CD 2.3t, että mihinhän liittyy? Tässä kuva haaroituksesta jos vaikka linkki näkyisi; http://aijaa.com/a/uVXeZ2
-Matti
-Matti
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Näyttää siltä, että kyseessä on polttoainekäyttöisen lisälämmittimen polttoaineletku ryöstettynä paluulinjasta ja vessanpöntön sulkuventtiili. Ei ole tehtaalta asti ollut tuollainen.
Re: B234L ylijäävä haaroitus
On siellä hienoja ranetteluja muitakin näköjään...
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Aivan.. Enpä sitten tuolla vielä tee mitään. Annan olla noin mikäli ei haittaa katsastuksessa. Kevyen tulppauksen voisi tehdä tosin luultavasti letkuille ettei vuoda, vai onko syytä. Ei ole bensa haissut.
Eilen kylläkin kun virran sammutin niin aivasti jostain vähän, ja jostain haisi vähän käry. Ennen virran käyttöä otin tuosta kuparipäästä sen metrin letkun pois. Pitääpä tarkkailla tuota kun käynnistän seuraavan kerran mitä tekee. Että ei tuosta systeemistä ole ollut haittaa, kylläkin tuo eilinen käryn haju jostain. Täytyy tarkkailla. -Matti
Eilen kylläkin kun virran sammutin niin aivasti jostain vähän, ja jostain haisi vähän käry. Ennen virran käyttöä otin tuosta kuparipäästä sen metrin letkun pois. Pitääpä tarkkailla tuota kun käynnistän seuraavan kerran mitä tekee. Että ei tuosta systeemistä ole ollut haittaa, kylläkin tuo eilinen käryn haju jostain. Täytyy tarkkailla. -Matti
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Enemmän mietityttää, että miksi tuonne on laitettu laudan paloja ruuvilla kiinni..
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Äkkiseltään tulisi mieleen varmistaa varuiksi että kyseessä tosiaan on polttoainelinja eikä joku ole räveltänyt esim. ilmausruuvia jäähdytysjärjestelmään, joka ei moista tarvitse. Eli raottaa hieman hanaa ja tarkistaa mitä ainetta sieltä tulee ulos. Vaihtoehtoisesti voi tietty vaan poistaa ko ranetuksen.
Lisäksi kannattaa tarkistaa moottorin tuenta. Nuo puupalikathan näyttäisi olevan sivutuenta momenttituelle (joka ei moista tarvitse). Lisäksi ainakin tuo momenttituen taaempi pusla on riekaleina ja kannattaa vaihtaa (tästäkin voi nuo palikat osittain johtua) mutta rikkinäiset moottorin alatuet tappaa momenttituenkin vauhdikkaammin.
Jos viitsit, niin ota kuvassa näkyvästä tarrasta (siellä iskarin yläpään vieressä) mahdollisimman hyvä kuva (teksteistä tarttisi saada selvää mahdollisimman hyvin) ja lähetä se mulle.
Lisäksi kannattaa tarkistaa moottorin tuenta. Nuo puupalikathan näyttäisi olevan sivutuenta momenttituelle (joka ei moista tarvitse). Lisäksi ainakin tuo momenttituen taaempi pusla on riekaleina ja kannattaa vaihtaa (tästäkin voi nuo palikat osittain johtua) mutta rikkinäiset moottorin alatuet tappaa momenttituenkin vauhdikkaammin.
Jos viitsit, niin ota kuvassa näkyvästä tarrasta (siellä iskarin yläpään vieressä) mahdollisimman hyvä kuva (teksteistä tarttisi saada selvää mahdollisimman hyvin) ja lähetä se mulle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Okei. Niimpä täytyy moottorintukia alkaa myös katsella. Katson jos tuon haaroituksen onnistuisi kätevästi purkamaan.
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Ompahan viritykset
Ei nuo muuten momenttituenpuslat montaa kymppiä kustanna, tekee pahaa paikoille kun kone elää ja mulla vaikutti esim jo vaihdesiirtoon.
Laturin joutuu ottamaan edestä ja jos urahina pykiny tai rullat huonot ni vaihtuu samal loysäyksel. Tarttet hihnan kiristimel semmosen itsetehdyn lukitsimen josta ohje oli jossain jutus.
Ei nuo muuten momenttituenpuslat montaa kymppiä kustanna, tekee pahaa paikoille kun kone elää ja mulla vaikutti esim jo vaihdesiirtoon.
Laturin joutuu ottamaan edestä ja jos urahina pykiny tai rullat huonot ni vaihtuu samal loysäyksel. Tarttet hihnan kiristimel semmosen itsetehdyn lukitsimen josta ohje oli jossain jutus.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Momenttituen puslanvaihdossa ei tarvitse irrottaa laturia, kun käytetään tarkoitukseen valmistettua erikoistyökalua.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=144985
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ulosvedin/
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=144985
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ulosvedin/
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Haaroituksen hanasta tuli bensaa. Kaippa tuon purkaa ku perehtyy..
Tiivistemassalla tuli täytettyä tuota ylätukea näin ohi aiheen.
Tiivistemassalla tuli täytettyä tuota ylätukea näin ohi aiheen.
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Oisko ollut itärajalla polttoaineenhakuautona?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: B234L ylijäävä haaroitus
Oho niinpä taitanut olla.