9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Miksi ks. auton moottorin kierrokset laskevat kesken ajon? Autolla ajettu jotain 150 000 - 200 000 km väliin. Tarkkaa lukemaa en tiedä, kun en ole ajanut sillä.
Onko vika hiukkassuodattimessa vai jossain muualla? Varmasti on kokemusta muilla saabisteilla vastaavasta moottorista.
Onko vika hiukkassuodattimessa vai jossain muualla? Varmasti on kokemusta muilla saabisteilla vastaavasta moottorista.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Automaatti?
Tässä pari vaihtoehtoa: Kuljettaja lopettaa kytkimen luistattamisen, vaihtaa isomman vaihteen tai nostaa jalan kaasulta.
Tässä pari vaihtoehtoa: Kuljettaja lopettaa kytkimen luistattamisen, vaihtaa isomman vaihteen tai nostaa jalan kaasulta.
9³ SC 1,9TiDS A6 '07
#6408
#6408
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
6-manuaali
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Paraneeko oireilu, mikäli auto sammutetaan ja käynnistetään uudelleen? Milloin viimeksi on näkynyt mittaristossa hiukkassuodattimen puhdistusta indikoiva merkkivalo palamassa?
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Paranee starttauksen jälkeen ja toimii entisellään. Vika on ollut vasta pari kertaa. En aja autolla niin paljon niin en tiedä. Minkä näköinen olikaan puhdistuksen merkkivalo?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Kerrotko mullekin mistä tuo löytyy?Milloin viimeksi on näkynyt mittaristossa hiukkassuodattimen puhdistusta indikoiva merkkivalo palamassa?
Suodattimen täyttöastetta voi seurata ainakin eSID2-palikalla.
Mitä siis tarkoitat kierrosten laskulla? Auto hyytyy kesken ajon? Miten pahasti?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Ei kai tuollaista valoa olekaan? Ainakaan omassani .Saab99 kirjoitti:Paraneeko oireilu, mikäli auto sammutetaan ja käynnistetään uudelleen? Milloin viimeksi on näkynyt mittaristossa hiukkassuodattimen puhdistusta indikoiva merkkivalo palamassa?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
DPF:n täyttymisen indikaatio tulee tekstinä SID-näytölle, erillistä merkkivaloa ei ole.
Limppumoodi TTiD:ssä johtuu useimmiten pikkuahtimen VNT-ohjauksen mankkuvenan hajoamisesta.
Limppumoodi TTiD:ssä johtuu useimmiten pikkuahtimen VNT-ohjauksen mankkuvenan hajoamisesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Auto ei ilmeisesti kerkeä hyytymään tielle, mutta laskee kierroksia kaasua painettaessa tasaisesti. Paras keino on ollut mennä tien reunaan ja käynnistää mylly uudestaan, jolloin toiminta palautuu normaaliksi. Kaksi kertaa vasta on tapahtunut. Eka kerta oli noin 1-2 viikkoa sitten ja toinen kerta viime lauantaina.
Onko dpf-vika tai vaikka mankkavenan vika?
Onko dpf-vika tai vaikka mankkavenan vika?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Vikakoodien luku. Arvailu oireista on melko turhaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Näin varmasti on. Käytän lähipäivinä vikakoodien luvussa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Vikakoodien luvussa käytin. Testeri ei ollut Tech joten täyttä varmuutta viasta emme saaneet. Kuitenkin auto näyttää käynnistäessä Limited Performance -tekstiä, ja auto on suorittanut samaa temppua, että laskee kierrokset ja sammuttaa moottorin. Voiko mahdollisena syynä olla auto alla oleva pakoputkessa oleva lambda-anturi? Ks. anturi on vaihdettu kaksi kertaa ainakin meidän aikanamme (60 000 - 172 000 km). Auto on ajettu 172 000 km tällä hetkellä. Auton toiminta on muuten kaikkinensa hyvä eli ei moitittavaa, mutta joku olemassa oleva vika siellä on, joka aina vaivaa. Voiko vika olla vaikka polttoainepumpussa?
Techin ääreen kait tässä saisi mennä, mutta paikallinen merkkiliike haluaisi vaihtaa melkein kaiken olennaisen autoon, jos joku pienikin vika löytyy. Rahastamista. Mutta voimme käyttää silti Tech-testerissä, jos kertovat vian rehellisesti.
Techin ääreen kait tässä saisi mennä, mutta paikallinen merkkiliike haluaisi vaihtaa melkein kaiken olennaisen autoon, jos joku pienikin vika löytyy. Rahastamista. Mutta voimme käyttää silti Tech-testerissä, jos kertovat vian rehellisesti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Minulla olisi OP-Com millä näkee moottorin vikakoodit ihan samalleen kuin Techilläkin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Jos moottorin kierrokset laskee tyhjäkäynillä tai vapaalla ajettessa siellä dpf poltto menossa ei sais samuttaa ennen kuin poltto suoritettu.jos aina samuttaa niin menee dpf tukkoon.
sain tuossa kaverin auton vielä pelastettu sillä että ajoin autolla reippaasti 3:lla noin 3500-4000 rpm.sain polton päälle ja tuli kyllä kunnon savut.nyt auto toimii normaalisti.joka tankillisella tulee 1 poltto ainakin.jos jättää aina polton kesken niin menee dpf tukoon.ogelma diselillä aina uudemmissa jos ajaa aina lyhyttä pätkää.
sain tuossa kaverin auton vielä pelastettu sillä että ajoin autolla reippaasti 3:lla noin 3500-4000 rpm.sain polton päälle ja tuli kyllä kunnon savut.nyt auto toimii normaalisti.joka tankillisella tulee 1 poltto ainakin.jos jättää aina polton kesken niin menee dpf tukoon.ogelma diselillä aina uudemmissa jos ajaa aina lyhyttä pätkää.
Re: 9-3SS TTiD vm. 2008 - moottorinkierrosten laskeminen
Moottorin kierrokset laskevat KESKEN ajon ajon AIKANA. Sorry, en kertonut selkeästi. Tyhjäkäynnillä ei ilmeisesti. Tällöin pysäyttää auton tienlaitaan. DPF:n polttoa olen epäillyt myös, mutta jotenkin tuntuu, että sieltä on voinut mennä joku haistelija tai sitten polttoainepumppu yms.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003