Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Kevään aikana kunnostetut vanteet on nyt asennettu alle ja hyvältä näyttää! Niina on nyt ajellut autolla yli 6 000 km ja on ollut tyytyväinen ostokseen. Jotain pienenpientä piritystä ulkonäköön täytyy vielä keksiä mutta toistaiseksi näillä mennään.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Tänään on autoon vaihdettu uusi alkuperäinen akku, jotta ei tarvitse ensi talvena jännittää että lähteekö auto käyntiin.
Lisäksi auto on pesty ja siirretty autotalliin, illalla on tarkoitus myllyttää auton maalipinta.
Teen työn itse siten että homman osaava kaver lainaa minulle koneet ja aineet. Lisäksi hän on luvannut olla takapiruna opastamassa ja neuvomassa miten homma kuuluu tehdä.
Saa nähdä mitä tulee...
Lisäksi auto on pesty ja siirretty autotalliin, illalla on tarkoitus myllyttää auton maalipinta.
Teen työn itse siten että homman osaava kaver lainaa minulle koneet ja aineet. Lisäksi hän on luvannut olla takapiruna opastamassa ja neuvomassa miten homma kuuluu tehdä.
Saa nähdä mitä tulee...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Perjantaina meni illalla reilu neljä tuntia hiovalla tahnalla maalipintaa kiilloittaessa.
Silti katto jäi lauantai aamulle
Nyt lauantaina oon jatkanut hommia ja koko kori on käyty läpi sekä hiovalla että kiilloittavalla tahnalla.
Seuraavaksi pintaan Soft99 Fusso pitäs tulla ainakin parempi kun mitä se oli....
Silti katto jäi lauantai aamulle
Nyt lauantaina oon jatkanut hommia ja koko kori on käyty läpi sekä hiovalla että kiilloittavalla tahnalla.
Seuraavaksi pintaan Soft99 Fusso pitäs tulla ainakin parempi kun mitä se oli....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Samalla kun auto oli tallissa liimasin etuhelman alle Ez-Lip spoilerin, se lisää hieman särmää keulan ilmeeseen.
Nyt on auto kiilloitettu! Aikaa koko hommaan meni noin kymmenen tuntia, ei siis mikään ihan pieni urakka. Mutta kyllä nyt pinta kiiltää. Suurin ero on kuitenkin maalipinnan tuntumassa se oli ennen kiilloitusta karhea kuin hiekkapaperi, nyt se tuntuu sileältä kuin vauvan pylly =)
Nyt kelpaa kruisailla :saab:illa
Nyt on auto kiilloitettu! Aikaa koko hommaan meni noin kymmenen tuntia, ei siis mikään ihan pieni urakka. Mutta kyllä nyt pinta kiiltää. Suurin ero on kuitenkin maalipinnan tuntumassa se oli ennen kiilloitusta karhea kuin hiekkapaperi, nyt se tuntuu sileältä kuin vauvan pylly =)
Nyt kelpaa kruisailla :saab:illa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
kuskin penkin verhoilut oli revenneet ikävästi selkänojan sivutoppauksesta ja istuimen saumasta sekä sivutoppauksesta. Onnistuin kaverin avulla ostamaan Brittiläiseltä autopurkaamolta vasemman etuistuimen (sikäläisittän apukuskin penkin) nahkaverhoilun joka on virheettömässä kunnossa, se on ainoastaan likainen.
Enksiksi irroitin penkin autosta, penkki on kiinni kahdella pultilla kiskojen takareunasta ja etureunassa on metalliset hakaset. Penkin sähkö on helppo irroittaa, penkin alla on iso liitin jonka avaaminen on helppoa. Asetin penkin ylosalaisin jotta saisin selkänojan takapahvin irroitettua.
Kun takapahvi oli irti aloitin nahan irroittamisen. Nahassa on sisäänommeltu metallinen tuki josta verhoilu on kiinnitettu penkin runkoon metallisilla klipseillä. Helpoin tapa irroittaa nahka on leikata klipsit poikki.
Tässä on uusi ja vanha nahka vierekkäin. Nyt näkee hyvin että uuden ja vanhan nahan värisävy on sama. Koska uusi nahka on RHD autosta apukuskin penkistä piti ristiselän tuen säätönupin akselille tehdä reikä uuteen nahkaan. Käytin vanhaa nahkaa sabluunana.
Kun vanhat nahat oli pois pujotin nippusiteet valmiiksi niihin paikkoihin jossa oli ollut metallinen kiinnike. Minulle ei ole työkalua niihen metallikiinnikkeisiin, joten nippusitteet ajaa saman asian.
Kun olin saanut nahan paikalleen ja taputeltua kunnolla paikalleen siivosin auton lattiaverhoilun. Pesu ja imurointi teki ihmeitä. Sitten penkki takaisin autoon ja niskatuki paikalleen. Valmis!
Samalla tein 220 000 km huollon, ja tietysti pesin auton. Pesun jäkeen näkee hyvin miten vesi helmeilee pinnalla, ei tarvinnut kuivata autoa ollenkaan kun vesi valuu pois itsestään. Ei hassumpaa tavaraa se #fusso. Nyt kelpaa lähteä lomalle tällä kiesillä.
Enksiksi irroitin penkin autosta, penkki on kiinni kahdella pultilla kiskojen takareunasta ja etureunassa on metalliset hakaset. Penkin sähkö on helppo irroittaa, penkin alla on iso liitin jonka avaaminen on helppoa. Asetin penkin ylosalaisin jotta saisin selkänojan takapahvin irroitettua.
Kun takapahvi oli irti aloitin nahan irroittamisen. Nahassa on sisäänommeltu metallinen tuki josta verhoilu on kiinnitettu penkin runkoon metallisilla klipseillä. Helpoin tapa irroittaa nahka on leikata klipsit poikki.
Tässä on uusi ja vanha nahka vierekkäin. Nyt näkee hyvin että uuden ja vanhan nahan värisävy on sama. Koska uusi nahka on RHD autosta apukuskin penkistä piti ristiselän tuen säätönupin akselille tehdä reikä uuteen nahkaan. Käytin vanhaa nahkaa sabluunana.
Kun vanhat nahat oli pois pujotin nippusiteet valmiiksi niihin paikkoihin jossa oli ollut metallinen kiinnike. Minulle ei ole työkalua niihen metallikiinnikkeisiin, joten nippusitteet ajaa saman asian.
Kun olin saanut nahan paikalleen ja taputeltua kunnolla paikalleen siivosin auton lattiaverhoilun. Pesu ja imurointi teki ihmeitä. Sitten penkki takaisin autoon ja niskatuki paikalleen. Valmis!
Samalla tein 220 000 km huollon, ja tietysti pesin auton. Pesun jäkeen näkee hyvin miten vesi helmeilee pinnalla, ei tarvinnut kuivata autoa ollenkaan kun vesi valuu pois itsestään. Ei hassumpaa tavaraa se #fusso. Nyt kelpaa lähteä lomalle tällä kiesillä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Nyt on heitetty kesälomareissu noin 3200 km ja auto pelasi mainiosti.
Pienen säikähdyksen koimme Norjassa kun kovien nousujen jälkeen haisi kytkin ja luulen että jossain vaiheessa se saattoi vähän luistaakin päästiin kuitenkin koko reissu ilman ogelmia.
Taitaa kuitenkin olle edessä kytkimen uusiminen jossain aikataulussa. Saa ehdottaa mitä kytkintä kannattaa laittaa alkuperäisen tilalle, oma suosikki on 9-5 Aeron kytkin siinä taitaa olla aika hyvä hinta-laatu suhde. Mutta olen avoin kaikille ehdotuksille. Kiire sillä ei näytä onneksi olevan joten saa rauhassa juonia mitä laittaa tilalle
Pienen säikähdyksen koimme Norjassa kun kovien nousujen jälkeen haisi kytkin ja luulen että jossain vaiheessa se saattoi vähän luistaakin päästiin kuitenkin koko reissu ilman ogelmia.
Taitaa kuitenkin olle edessä kytkimen uusiminen jossain aikataulussa. Saa ehdottaa mitä kytkintä kannattaa laittaa alkuperäisen tilalle, oma suosikki on 9-5 Aeron kytkin siinä taitaa olla aika hyvä hinta-laatu suhde. Mutta olen avoin kaikille ehdotuksille. Kiire sillä ei näytä onneksi olevan joten saa rauhassa juonia mitä laittaa tilalle
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Mikä muuten on noiden vanteiden värikoodi? Omassa projektissa tulee eteen takaluukun listan ja etuspoilerin maalaus, joten sopivaa värikoodia joudun etsimään!
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Se hopea on vaan karkein hopea mitä löyty, olisko ollu mb 510 koodi purkissa.patu kirjoitti:Mikä muuten on noiden vanteiden värikoodi? Omassa projektissa tulee eteen takaluukun listan ja etuspoilerin maalaus, joten sopivaa värikoodia joudun etsimään!
Pintaväri Vantaalla palveli hyvin
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Juu. Mä kannatan paikallista karvakol..siis Tarvikekolmiota. Ostanut aina värit (PPG) sieltä ja saa halutun määrän. Täytyy miettiä sopivaa värikoodia. Harmaa tietenkin, mutta ottaako enempi grafiitin suuntaan niinkuin tuossa toisessa (TurboX väritykset). Orkkisväri on kyllä takaluukun listassa ihan jees . Ehkä päädyn kuitenkin vanhan tonnarini harmaaseen (247 koodina). Ei tää helppoa ole
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Kesäloma 2016 vietettiin ajelemalla katselemaan Norjan upeita maisemia. Saabi osoittautui hyväksi matkakumppaniksi ja reissu sujui ongelmitta. Muutamassa paikassa oli pakko pysähtyä ottamaan kuvia kun maisema oli niin upea!
(kuvissa saattaa esiintyä Saab)
Korkein kohta jonka ylitimme oli 1 137 m meren pinnan yläpuolella. Paluumatkalla poikkesimme Trollhättanissa jossa oli pakko ottaa kuva autosta ja kyltistä tehtaan portilla.
(kuvissa saattaa esiintyä Saab)
Korkein kohta jonka ylitimme oli 1 137 m meren pinnan yläpuolella. Paluumatkalla poikkesimme Trollhättanissa jossa oli pakko ottaa kuva autosta ja kyltistä tehtaan portilla.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Talvi on edennyt jo puoliväliin ja oli aika ottaa Saabi sisään talliin ja pestä sekä vahata auto kunnolla. Vahana käyitn Collinite476s:ää sen pitäisi kestää pinnassa kevääseen saakka.
Ensi viikolla pitäisi käydä katsastuksessa Saabin kanssa, saa nähdä mitä korjattavaa inssi löytää tällä kertaa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Taitaisi ainakin oikeasta rek.valosta huomauttaa
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Sehän meni leimasta läpi ilman huomautuksia ja kehujen kera!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Tämä on eilen myyty uuteen kotiin.
Nyt haetaan vaimolle uutta Saabia tämän tilalle, saa nähdä mitä haaviin tarttuu
Nyt haetaan vaimolle uutta Saabia tämän tilalle, saa nähdä mitä haaviin tarttuu
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Ajattelin vain jatkaa vanhaa viestiketjua uudella autolla, otsikkokin on korjattu uuden auton mukaiseksi.
Tämä auto tuli perjantaina 21.4.2017 myyntiin Blocket.se:ssä iltapäivälä kahden jälkeen. Niinan kanssa katseltiin kuvia ja otettiin autosta tarkemmin selvää vin-koodin perusteella ja soitolla autoliikkeeseen. Auto oli ennakkotietojen mukaan juuri sellainen mitä oltiin Niinalle etsimässä. Kello 15:30 lähdimme selvittämään saammeko rahaa vielä tähän aikaan pankista. Onneksi pankin kassapalvelut oli auki kello 16 asti. Sitten varasimme lauantai aamulle lentoliput Tukholmaan ja pakkasimme laukut nopeasti.
Lauantai aamuna kello 7:20 lähettiin Helsinki-Vantaalta koti Arlandaa ja jo 45 min myöhemmin oltiin perillä. Arlandassa rahanvaihdon jälkeen hyppäsimme junaan kohti Haningea missä autoliike sijaitsi. Kello 10:30 olimme autoliikkeessä ja kello 12:00 olimme jo matkalla etsimään lounaspaikkaa uudella autolla! Pienen shoppailun jälkeen olimme hyivssä ajoin Tukholman satamassa odottamassa laivaan pääsyä.
Sunnuntaina oltiin kotona ja uusi auto pihalla! Oli todellinen seikkailu ja sen tuliaisina uusi upea Saabi. Auton kunto on todella hyvä varsinaisia vikoja en ole vielä löytänyt muutamaa pientä kolhua ja kuskin penkin kuluneisuutta lukuunottamatta. Mittarissa autolla oli ostettaessa 176500 km ja huoltokirja on asianmukaisesti täytetty. Sisusta on muutoin kakiin puolin todella siistissä kunnossa ja takaluukun pohjan alla on jopa alökuperäinen subbari. Auto on todellinen löytö ja uusi omistaja on todella tyytyväinen.
Nyt hoidetaan tuontimuodollisuudet ja katsastus. Sitten tutustuaan vähän uutukaiseen ja mietitään miten sitä tarvitsee personoida
Tämä auto tuli perjantaina 21.4.2017 myyntiin Blocket.se:ssä iltapäivälä kahden jälkeen. Niinan kanssa katseltiin kuvia ja otettiin autosta tarkemmin selvää vin-koodin perusteella ja soitolla autoliikkeeseen. Auto oli ennakkotietojen mukaan juuri sellainen mitä oltiin Niinalle etsimässä. Kello 15:30 lähdimme selvittämään saammeko rahaa vielä tähän aikaan pankista. Onneksi pankin kassapalvelut oli auki kello 16 asti. Sitten varasimme lauantai aamulle lentoliput Tukholmaan ja pakkasimme laukut nopeasti.
Lauantai aamuna kello 7:20 lähettiin Helsinki-Vantaalta koti Arlandaa ja jo 45 min myöhemmin oltiin perillä. Arlandassa rahanvaihdon jälkeen hyppäsimme junaan kohti Haningea missä autoliike sijaitsi. Kello 10:30 olimme autoliikkeessä ja kello 12:00 olimme jo matkalla etsimään lounaspaikkaa uudella autolla! Pienen shoppailun jälkeen olimme hyivssä ajoin Tukholman satamassa odottamassa laivaan pääsyä.
Sunnuntaina oltiin kotona ja uusi auto pihalla! Oli todellinen seikkailu ja sen tuliaisina uusi upea Saabi. Auton kunto on todella hyvä varsinaisia vikoja en ole vielä löytänyt muutamaa pientä kolhua ja kuskin penkin kuluneisuutta lukuunottamatta. Mittarissa autolla oli ostettaessa 176500 km ja huoltokirja on asianmukaisesti täytetty. Sisusta on muutoin kakiin puolin todella siistissä kunnossa ja takaluukun pohjan alla on jopa alökuperäinen subbari. Auto on todellinen löytö ja uusi omistaja on todella tyytyväinen.
Nyt hoidetaan tuontimuodollisuudet ja katsastus. Sitten tutustuaan vähän uutukaiseen ja mietitään miten sitä tarvitsee personoida
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.