Eli sain tuon osan ja vaihdoinkin sen, vikakoodi ei tietystikään hävinnyt joten Länsiautolle kuittaamaan koodia. Ei prkl kuittaantunut, vaihtui vaan koodi


Annoin asian olla pääsiäisen yli ja pari päivää sitten ei enää airbag-valo syttynytkään

Vika on sitten paikallistettu. Johdot noiden värillisten pikkuliittimien ja tuon kuvan lattakaapelikelan väliltä sulaneet.Happo kirjoitti:![]()
MacTurbo kirjoitti:Vika on sitten paikallistettu. Johdot noiden värillisten pikkuliittimien ja tuon kuvan lattakaapelikelan väliltä sulaneet.Happo kirjoitti:
Onko nuo johdot muuten tinattu tuohon lattakaapeliin vai miten ne on kiinni?
Lisäksi huomattu että turvatyynyn johdot eivät olleet kiinni ollenkaan, joten autoa ranetettu rankasti kun SRS valo ei valita asiasta.
Voi tosiaan olla että uuden hankinta olisi viisampaa. Mutta airbagin valo ei kyllä nollaannu akun johdon irrotuksella?! Eikös ne turvalaitteiden koodit pidä käydä nollauttamassa pajalla.ng900aero kirjoitti:Tuo johtokela maksaa uutena noin 100e, en suosittele käytetyn hankkimista![]()
Airbagin valo nollaantuu kun irrottaa akunkengän hetkeksi.
Juurikin noita radionappien piuhoja itse ainakin jatkoin kun eivät liittimet olisi yltäneet paikoilleen. Melko synkkää puuhaahan se oli, mutta napit toimii. Se alkuperäinen kaapeli ei sitten tosiaankaan ole mitää kamalan järeätä tavaraa ja sen kuoriminen on jo suoritus sinänsä.MacTurbo kirjoitti:Hmmm, kallista johtoa.
Täytyypi miettiä, auto kun on erään "Banaanivaltion" kilvissä, eikä sitä ole vissiin aikomustakaan rekisteröidä Suomeen, niin suurin ongelma taitaa olla nuo radionappulat![]()
Tarttee varmaan yrittää juottaa uutta johtoa väliin.
Hävisikö sinulla AIRBAG-valo ilman koodien nollausta? Itsellä homma edelleen vaiheessa ja omat liitokset kehissä ja valo palaa. En tiedä häviäisikö jos nollaisi koodit vai liekö liitokset vialliset.MacTurbo kirjoitti:Tuli sitten viikonloppuna korjattua tuokin ongelma![]()
Tuo "harmaa" johto oli sulanut ja lattakaapeli oli poikki "ratinpuolelta" juuresta.
Tuo harmaaliittimellinen johto on radiopainimille ja oranssi on turvatyynylle.
Ohuet nuo kaapelit tosin olivat, mutta hyvin noihin silti pystyi tinaamaan johdot kiinni.
Tulipahan ainakin hetkeksi säästettyä 100 Euroa
Tuota mainitsemaani "käämiä" ei ole liitetty, vaan se on pelkästään toisessa johdossa kiinni, ja tosiaankin rakennettu liittimen sisään.Mimmi kirjoitti:Rattibagin johtoihin/liittimeen on kytketty vertailuvastus, jolloin SRS-boxi luulee bagin löytyvän normaalisti.
Saattaapa pian ollakkin.Mimmi kirjoitti:Kurkkaahan itse SRS boxia ja sen liitintä. Voit yllättävästi löytää sieltä vertailuvastuksen.
Muistan lukeneeni kuuluisasta "jostakin" että airbagin valo resetoituu sen 30 käynnistyksen jälkeen, jos ongelma on korjaantunut. Itse tuskailin kaiuttimia asennessani oviliitinten kanssa ja airbagihan siitä pamahti palamaan, mutta varsinaisen ongelman poistamisen jälkeen ei ole ollut huolia valosta.kostape kirjoitti:Minulla on 9-3 vm -98. Siinä turvatyynyt asennuksen jälkeen varoitusvalot jäivät palamaan.
Mutta nyt parin viikon kuluttua, tapahtui kuten edellä on mainittu, että häiriö poistui itsestään, siis ehkä noin 20 käynnistyksen jälkeen.
Mahtoi auto ajatella että ei kannata valoa polttaa kun se ei tunnu kuskiin tehoavan.