Tech 2 china

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ok. YV:llä tuliki jo tarjous "takuukortista" jossa softa sisällä. Olihan se muutaman lantin kalliimpi kuin AliExpressin halvin 32MB, mut toimiipahan varmasti ja ei oo mukana Kiina-kerrointa toimivuuden kans yleisesti ja sen 44-softan kans (mul on aina paska tuuri näis jos on pieniki tsäänssi ettei toimi) :lol:

Kunhan kotiudun niin pääsee testaan et toimiiko koko romu ylinpäätänsä. Töis kokeilin jo virtapiuhan kans et ainaki päävalikko toimii. Paljon on ollut raportteja täällä ja muilla foorumeilla, että milloin liitin on paskana ja milloin VCI ei toimi.

Tarrat oli paskarteluhenkeen jo valmiiksi liian isot, et nekään ei sopinu kerrasta. Tosiharrastaja olis leikannu tarran pienemmäks, mutta mä tyydyin sörkkimään saksilla reunan alas :lol:

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Majuri
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 22:54

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Majuri »

Onkohan nuo kaikki Tec2 laitteet jotain kiinan kopioita vai löytyyko jostain aitojakin? Kun tuntuu olevan joka toisessa teksti Vetronix tech2 tai original gm tech2 tai jotain vastaavaa. Mites jos on laitteen tyyppitarrasta kuva jossa lukee Vetronix? Kopio sekin? Onko noissa mitään mistä tunnistaisi kopion ja aidon eron?
Viimeksi muokannut Majuri, Ma Heinä 18, 2016 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Hintalapusta ainakin erottaa. Aidot 1500e ylöspäin.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Majuri
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 22:54

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Majuri »

Sen hinnan arvasinkin, mutta onkohan noissa alle 1000€ laitteiden laadussa mitään eroa vai pelkästään hinta.
Kun tuntuu olevan jos jonkin näköistä laitetta liikenteessä ja laatu vähän epäilyttää...
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vetronixin tarrat takuusinetteineen tähänki tuli. Tosin ne piti ite liimata ja koko vähä heitti :D

Kuva

Youtubes on vertailuvideoita joistain leimoista ym mut jos yhdellä leimalla saa 1500e isomman tilin niin kai kinukit senki osais väärentää.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Orkkiksen ja kopion erottaa kun autoa starttaa - orkkis ei sammu, kopio sammuu. Tosin olen kuullut kopiosta jossa persuksiin työnnetään 9v patteri. Itse en ole tällaista nähnyt. Kopion tarroja en pääse ihmettelemään, mutta orkkiksia on kaksikin kpl.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

suorsa kirjoitti:Orkkiksen ja kopion erottaa kun autoa starttaa - orkkis ei sammu, kopio sammuu. Tosin olen kuullut kopiosta jossa persuksiin työnnetään 9v patteri. Itse en ole tällaista nähnyt.
Eipä tunnista kiinalaista tuostakaan, ainakaan OBD2 autossa. Patteria en ole etsinyt, mutta ainakin sammuu välittömästi ilman pistokeyhteyttä.
Tech2 Saab & Opel diagnoosit/ohjelmoinnit.
T7 stage/biopower softaukset.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Onko sinulla siis orkkis, joka sammuu? Jos näin on onko kyseessä joku todella vanha, uusi tai korjattu laite?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

kiinalainen vuosia vanha, joka ei siis sammu missään tilanteessa, jos pistokkeessa kiinni.
Tech2 Saab & Opel diagnoosit/ohjelmoinnit.
T7 stage/biopower softaukset.
Majuri
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 22:54

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Majuri »

Kiitoksia vastauksista, mutta eniten askarruttaa laitteiden laatu/ero
Onko kenelläkään kokemusta onkohan noissa esim. 200€-600€ laitteissa mitään muuta eroa kun hinta.
Kun näyttää joku aliexpress ja jne olevan edullisin, mutta hieman arveluttavia ja sitten taas esim. Englannista saisi samoja laitteita, mutta väittävät ettei ole Kiinan malleja vaan jotain dealer versioita. Hankala kyllä uskoa.
Vaikea päättää mistä laitteen hommaisi...
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kauppa se on joka kannattaa ja mielikuvia kaupates kate on parhaillaan. Eiköhän ne kaikki kopiot oo samasta tehtaasta.

AliExpressiä ei kannata pelätä, vaikka PayPalin puute onki ihan sieltä itsestään. Taitaa olla yks Kiinan suurimpia firmoja, vrt Amazon ja eBay.

Oma Tech tuli alle viikos Alin kautta ja kuppas Suomes melkein viikon. Hinnaks jäi tulleineen 263€. Toki yhteys ei aina toimi (liitintä pitää renklata) mut se kuuluu asiaan näitten kans. Toki vois ostaa uuden liittimen ja silti se on halvempi kuin 600€ "dealer-kopio".

Yks viisaus näitten kiinapaskojen kans (työkalut, ledit, akut, about kaikki) et mitä halvempi sitä vähemmän se vituttaa. Aito laatutuote sitte kalliillaa niin ei vituta. Välimallit on pahimpia ku pienellä panostuksella sais oikeesti hyvän.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1421
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja HEV »

Mekaniikka mukaanlukien liittimet on aika rimpulaa ainakin omassani ja huonosti sovitettua keskenään. Bitit on vilissy toistaiseksi silti aivan toivotusti. Englannista (CarSets tms.) tai Saksasta tilatessa lähetys lähtee liikkeelle Hongkongista ja tulli suorittaa velvollisuutensa maahantulon yhteydessä normaalisti ainakin useinmiten.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oon saanu aika harvakseltaan yhteyden pelaamaan. Tänään pjv lainasi omaa kiinarimpulaansa mulle, ja sain vähä kokeilla palikoita ristiin. Eli obd-adapterihan se siä hankas vastaan. Kuten joku muukin on raportoinut tässä ketjussa.

Kuva

Vasemmanpuoleinen on mun ja oikeanpuoleinen pjv:n. Ei näemmä ihan tasalaatuista kamaa tehtaalta tule. Jos joku nyt epäilee pjv:n Techin olevan orkkis - olihan hänellä salkku ja kaikkee - niin minä ainaki epäilen sitä. Tai sit Vetronixilla on viä huonompi laadunvalvonta kuin mun valmistajalla :D

Kuva

Noh mitäpä minä nauramaan hänen Techilleen. Se sentään toimii, oli näyttö vinos tai ei. Mulla taas sitte käynnistysruudun teksti rivittyy kahdelle riville, pjv:llä oli nätisti keskitettynä yhdellä rivillä :)

Mut joo. Nyt vaan tilaamaan uutta liitintä. Tosin eBay:ssä tuntuu monen myyjän kuvas olevan just samanlainen romu liitin kuin mulla. Tosin tuskin se kuva mitää kertoo.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tilasin 22e maksavan liittimen, joka kuvis näytti samalta kuin pjv:n. Sitä odotellessa tuumein, että mitäpä tässä enää häviää eli otin meisselin käteen ja tein liittimen poteroista tiiviimmät.

Kuva

Vähä meni liian piukaks ja johto ei enää sopinu, mut parin minuutin äheltämisen jälkeen liitin sopi ja yhteys toimii! Tosin se on nyt niin rane, että tuskin kestää montaa kertaa irrottaa ja laittaa paikalleen, mut samapa tuo kun pihas kaikki koneet pelaa ilman CANdia. Toivottavasti joskus kuukauden päästä Kiinasta saapuva uus liitin on parempi.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Osaako joku kertoa että mistähän tuon 148.000 suomi bin:n mahtais löytää?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Vastaa Viestiin