Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
T5Canflasher softalla (t5 suitessakin on sisäänrakennettu flasheri) kirjoitat vaan T5Suitella muokatun softan sinne niin että ohjelmointijännite on n. +15V normaalin virtojen päällä olemisen lisäksi. Trionictuning.com foorumilta löydät linkin canflasheriin.
Meneekö ahtimen öljynpaluu öljypohjaan öljynpinnan ylä- vai alapuolelle? Onko huohotinjärjestelmä kunnollinen (kuten alkuperäinen), eli alipainetehostus takaiskuventtiilillä käytössä?
Meneekö ahtimen öljynpaluu öljypohjaan öljynpinnan ylä- vai alapuolelle? Onko huohotinjärjestelmä kunnollinen (kuten alkuperäinen), eli alipainetehostus takaiskuventtiilillä käytössä?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Onko tuo alipainetehostus se pikkunippa siinä takaiskuventtiilillä? Mikä ilmeisesti menee alunperin siihen imusarjan nippaan? Mietin vaan kun itsellä on huohotus letku kopalta ihan vaan pihalle,(tarkoitus laittaa keruusäiliö) ja se ohut pilli on auki et onko sillä jotain käytön merkitystä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
On sillä merkitystä, huohotus tyhjäkäynnillä on tehoton jos alipaineletku venakopasta ei mene imusarjaan. Saattaa alkaa savuttamaan kun kampikammion paine nousee liikaa ja ahtimen öljynpaluu ei toimi kunnolla. Kattiautossa lämpimällä moottorilla tätä ei välttämättä huomaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Juuri tämä "kirjoitat vain sen sinne" on se hämärä kohta Täytynee lyödä varalla olevan purkkiin läppäri kiinni ja kattoa kummottis käy. (editillä:) Tosiaan aika selkeiltä nuo nappulat tossa fläsherissä ja suitessa näyttää, mutta esim flasherissä täytyy valita hertsit kirjoituksessa ja sensemmoista pientä tietoa joka ei nyt ihan suoraan takaraivosta löydy..jcarlson kirjoitti:T5Canflasher softalla (t5 suitessakin on sisäänrakennettu flasheri) kirjoitat vaan T5Suitella muokatun softan sinne niin että ohjelmointijännite on n. +15V normaalin virtojen päällä olemisen lisäksi. Trionictuning.com foorumilta löydät linkin canflasheriin.
Meneekö ahtimen öljynpaluu öljypohjaan öljynpinnan ylä- vai alapuolelle? Onko huohotinjärjestelmä kunnollinen (kuten alkuperäinen), eli alipainetehostus takaiskuventtiilillä käytössä?
Öljyn paluu menee samaan paikkaan kuin alkuperäisenä. Muuttuneen ahtimen paikan takia alkuperäinen putki vain on pistetty poikki ja lisätty pätkä letkua väliin.
Huohotin on vain letku venttiilikopasta piiloon. Ei alkuperäistä nippeliä välissä. En haluaisi laittaa sitä imuletkuun sotkemaan koko ahtoputkistoa.. Alkuperäisenä isompi letku menee ahtimen imupuolelle johon huohotusmömmöt sitten katoavat ja sitte siitä pikkusesta nippelistäkö lähti se pieni letku imusarjaan? Ei muistakkaan enää kunnolla.. Täytynee varmaan koittaa josko se takaiskuventtiilihärpäke olisi avain onneen.. Jos sellaisen löydän vielä jostain laatikon pohjalta.
Saab 9-5 Aero Wagon -05
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic
Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic
Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Voit kokeilla 16MHz AMD ensin (yleisin), jos ei sillä kirjoitu niin koita jotain muuta. Lukemalla ecun bootin jälkeen softan näet tuliko sinne oikea.
Tai sitten avaat ecun ja katsot mitä muistipiirien päällä lukee, AMD, CSI/Catalyst vai Intel. Prossun kaksi viimeistä numeroa kertoo taajuuden, 16 vai 20 MHz. Taajuudella ei ole flashauksessa väliä, muistipiirien tyypillä on hieman. AMD on ylivoimaisesti yleisin kuitenkin, noita kahta muuta löytyy lähinnä vanhemmista 94-95 ecuista.
Iso letku voi mennäkkin ulos sen sijaan että menisi ahtoputkistoon, se on käytössä lähinnä ahdoilla. Eikä siitä pienestä määrästä huohotusöljyä ahtoputkissa ole kuin psykologista haittaa, aika pahalta se huohotuskaasukin haisee jos sattuu sopivasti kabiiniin sieltä piilosta leijailemaan.
Pikkuletku lähtee samasta venakopan nipasta kuin iso ja menee takaiskuventtiilin kautta imusarjaan. Useammassakin autossa on tyhjäkäynnillä savutus johtunut pikkuletkun pois jättämisestä.
Tai sitten avaat ecun ja katsot mitä muistipiirien päällä lukee, AMD, CSI/Catalyst vai Intel. Prossun kaksi viimeistä numeroa kertoo taajuuden, 16 vai 20 MHz. Taajuudella ei ole flashauksessa väliä, muistipiirien tyypillä on hieman. AMD on ylivoimaisesti yleisin kuitenkin, noita kahta muuta löytyy lähinnä vanhemmista 94-95 ecuista.
Iso letku voi mennäkkin ulos sen sijaan että menisi ahtoputkistoon, se on käytössä lähinnä ahdoilla. Eikä siitä pienestä määrästä huohotusöljyä ahtoputkissa ole kuin psykologista haittaa, aika pahalta se huohotuskaasukin haisee jos sattuu sopivasti kabiiniin sieltä piilosta leijailemaan.
Pikkuletku lähtee samasta venakopan nipasta kuin iso ja menee takaiskuventtiilin kautta imusarjaan. Useammassakin autossa on tyhjäkäynnillä savutus johtunut pikkuletkun pois jättämisestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Tämmösen kuvan löysin. Kokeilemalla selvii sitte mitä kaikkea muuta voi tyriä Taidan tehdä kärpäsestä härkäsen..jcarlson kirjoitti:Voit kokeilla 16MHz AMD ensin (yleisin), jos ei sillä kirjoitu niin koita jotain muuta. Lukemalla ecun bootin jälkeen softan näet tuliko sinne oikea.
Tai sitten avaat ecun ja katsot mitä muistipiirien päällä lukee, AMD, CSI/Catalyst vai Intel. Prossun kaksi viimeistä numeroa kertoo taajuuden, 16 vai 20 MHz. Taajuudella ei ole flashauksessa väliä, muistipiirien tyypillä on hieman. AMD on ylivoimaisesti yleisin kuitenkin, noita kahta muuta löytyy lähinnä vanhemmista 94-95 ecuista.
Ihan totta että aika pieni määrähän se on mitä sieltä tulee, mutta tosiaan psykologisista syistä mielummin muualle. Täytynee koittaa noita muutoksia tuohon systeemiin nyt kun illemalla talliin asti pääsee. Kiitän suuresti tästä avusta.jcarlson kirjoitti:Iso letku voi mennäkkin ulos sen sijaan että menisi ahtoputkistoon, se on käytössä lähinnä ahdoilla. Eikä siitä pienestä määrästä huohotusöljyä ahtoputkissa ole kuin psykologista haittaa, aika pahalta se huohotuskaasukin haisee jos sattuu sopivasti kabiiniin sieltä piilosta leijailemaan.
Pikkuletku lähtee samasta venakopan nipasta kuin iso ja menee takaiskuventtiilin kautta imusarjaan. Useammassakin autossa on tyhjäkäynnillä savutus johtunut pikkuletkun pois jättämisestä.
Tuli vielä perästä mieleen että onko tuohon CarPC hommaan joku yleisesti hyväksi todettu pädi tms? Tietysti sitä kätevämpi jos mahdollista saada hiiri ja näppis kiinni myös ohjelmointitarkoituksessa. Ilmeisesti piti olla win7 tai vanhempi ettei tarvitse kikkailla Lawicell drivereiden kanssa..
Saab 9-5 Aero Wagon -05
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic
Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic
Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi
Re: Väizkin SaappiBemari
Jos purkissa menee jotain vituiks, ni multa löytyy parikin ylimäärästä 2.3 Tonnarin vakiopurkkia varmasti halvalla.väizki kirjoitti: Kokeilemalla selvii sitte mitä kaikkea muuta voi tyriä Taidan tehdä kärpäsestä härkäsen..
jeeeeeee!
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Kuvasta näkyy että kyseessä on 16MHz ECU Intel flasheilla. Eli sillä algoritmilla luet ja kirjoitat. Jos jotain flashauksessa menisi niin pieleen että ecu ei boottaa niin BDM:llä sen saa aina henkiin.
CarPC:tä ei ole tullut käytettyä.
CarPC:tä ei ole tullut käytettyä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Löysin motonetista sopivan takaiskuventtiilin alkuperäisen haperon tilalle. Tarkoitettu pissapojan letkuun, mutta toiminnee tuossakin aikansa. Savutus loppui vasta kun kuristi isompaa huohotusletkua hiukan. Eli tuskin se voi ihan vapaana olla. Sittenhän se imusarjasta tuleva takaiskullinen alipaineistusletku vetää sen ilman vaan sieltä isommasta sisään.
Sitten tuohon suiten toimintaan. Kyllä olen ihan käsi näissä hommissa.
Ensimmäisenä kun avaan suiten ja lawicell on kiinni ja kone käy, painan go online tai connect ecu nappia. Menee hetki, ilmestyy seuraava ikkuna:
Painan Decline
Seuraavaksi koitan painaa mitä tahansa ylä pudotusvalikoista löytyvää kiinnostava nappia, kuten configure realtime panel, ilmestyy seuraavaa:
Mitä teen väärin ja mitä en nyt ymmärrä? Hetken se jo toimikin, painoin muistaakseni download flash from ecu ja tallensin sen. Sen jälkeen alkoi tämä jota en ymmärrä. Tarttis melkeen saada joku kädestäpitäen näyttämään että mitä näille kuuluu tehdä.
Sitten tuohon suiten toimintaan. Kyllä olen ihan käsi näissä hommissa.
Ensimmäisenä kun avaan suiten ja lawicell on kiinni ja kone käy, painan go online tai connect ecu nappia. Menee hetki, ilmestyy seuraava ikkuna:
Painan Decline
Seuraavaksi koitan painaa mitä tahansa ylä pudotusvalikoista löytyvää kiinnostava nappia, kuten configure realtime panel, ilmestyy seuraavaa:
Mitä teen väärin ja mitä en nyt ymmärrä? Hetken se jo toimikin, painoin muistaakseni download flash from ecu ja tallensin sen. Sen jälkeen alkoi tämä jota en ymmärrä. Tarttis melkeen saada joku kädestäpitäen näyttämään että mitä näille kuuluu tehdä.
Saab 9-5 Aero Wagon -05
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic
Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic
Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Mä sain kerran vastaavanlaiset kaatuilut korjattua vaan asentamalla T5Suiten uudelleen
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Juu, selkeetä softan/winukan kättelemättömyys ongelmaa
Mutta itse aiheeseen, täh, tekeekö joku CDLCssä muuta kuin alustan ja vanteet vaggilaiseen?
Mutta itse aiheeseen, täh, tekeekö joku CDLCssä muuta kuin alustan ja vanteet vaggilaiseen?
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
jcarlson kirjoitti:Iso letku voi mennäkkin ulos sen sijaan että menisi ahtoputkistoon, se on käytössä lähinnä ahdoilla. Eikä siitä pienestä määrästä huohotusöljyä ahtoputkissa ole kuin psykologista haittaa, aika pahalta se huohotuskaasukin haisee jos sattuu sopivasti kabiiniin sieltä piilosta leijailemaan.
Pikkuletku lähtee samasta venakopan nipasta kuin iso ja menee takaiskuventtiilin kautta imusarjaan. Useammassakin autossa on tyhjäkäynnillä savutus johtunut pikkuletkun pois jättämisestä.
Lopputulos: Ei, se ei voi vain mennä ulos, koska alipainetta ei silloin muodostu. Ei, sitä ei voi kuristaa, koska silloin imusarjan ollessa paineellinen (ei pikkuletkun huohotusta) iso letku kuristettuna ei riitä tasaamaan kampikammion painetta. Ratkaisu siis oli laittaa alkuperäisen kaltainen systeemi ahtimen imupuolelle. Pahoinpitelin alkuperäisen imuputkeen menevän letkun ja leikkasin siitä "ejektorimaisesti" toimivan imuputkeen menevän vinoon leikatun putkenpään talteen. Löysin sopivaas putkea imuputken väliin ja istutin sen talteen otetun putkenpätkän siihen ja vedin 13mm letkun huohotusnipasta putkeen.väizki kirjoitti:Löysin motonetista sopivan takaiskuventtiilin alkuperäisen haperon tilalle. Tarkoitettu pissapojan letkuun, mutta toiminnee tuossakin aikansa. Savutus loppui vasta kun kuristi isompaa huohotusletkua hiukan. Eli tuskin se voi ihan vapaana olla. Sittenhän se imusarjasta tuleva takaiskullinen alipaineistusletku vetää sen ilman vaan sieltä isommasta sisään.
Siinä nopea toteutus viimeisenä iltana ennen ratapäivää. Alkaa olla paljon tavaraa tuossakin konehuoneessa, mutta nyt savu tulee renkaista eikä pakoputkesta.
Pidempi video [2:47]: http://vaizi.kuvat.fi/kuvat/Omat+projek ... 3oh%21.mp4
Lyhyempi [1min] :http://vaizi.kuvat.fi/kuvat/Omat+projek ... +1+ig2.mp4
Huomenna taas radalle, saas nähdä kuinka menee kun kasvatetaan vähän rengasta tälläkertaa
Saab 9-5 Aero Wagon -05
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic
Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic
Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
näyttäisi olevan saabin pata melko driftattava.
Peukkua täältä.
Peukkua täältä.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
Pitää tykkäillä täälläkin! Tosiaan pitäsköhän sitä omastaki "vastaavasta" e36 ritsasta laittaa juttua tännekkin jos jotakuta kiinnostaa lueskella?
T: Eräällä voorumilla nimellä K_olli.
T: Eräällä voorumilla nimellä K_olli.
Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?
viehättävää
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K