Nopeat kysymykset
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Nyt on ovenkahva paikoillaan, ja tosiaan ne ovat erilaiset takana kuin edessä.
Ja tuo takareunan ulosjäänti johtui siitä etten ollut painanut sitä kahva osaa niin että se tanko meni kunnolla uraansa.
Takaovenkahva vs etuovenkahva, vastin pinta on erikulmassa. Tämän huomaa siitä että kun takaoven kahvan sovittaa etuoveen, niin kahvan
alareuna jää irvistämään rumasti alareunasta.
Ja tuo takareunan ulosjäänti johtui siitä etten ollut painanut sitä kahva osaa niin että se tanko meni kunnolla uraansa.
Takaovenkahva vs etuovenkahva, vastin pinta on erikulmassa. Tämän huomaa siitä että kun takaoven kahvan sovittaa etuoveen, niin kahvan
alareuna jää irvistämään rumasti alareunasta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Onko helmat autosta, jossa on sama määrä ovia? 3 ja 5 ovisen helmoissa on erikohdissa tietääkseni kiinnikkeet. Ranettamalla menevät kiinni mutta eivät ole bolt on...Vodetti kirjoitti:Onko nyt todella niin, että nuo SE ysikolkin sivuhelmat eivät käy suoraan tuohon perusmallin kolkkiin? OG93 siis kyseessä. Tuli hommattua tuollaiset (sekä etu ja takahelma) siinä uskossa, että nämä olisivat ns. "bolt-on" tuohon karvalakkimalliin, mutta kiinnikkeet eivät täsmääkään noiden sivuhelmojen kohdalla. Helman takaosassa takaovien kohdalla on tuollaiset klipsit niiden ruuvien päälle tulevien ripustuksien sijaan.
Onko joku sovitellut näitä onnistuneesti kiinni? Vinkkejä saa antaa tai muuten "myydään" osioon ilmestyy kohta täydellinen SE helmasarja...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Nopeat kysymykset
No siinähän se syy sitten olikin. Ei tajunnut ollenkaan tarkistaa tätä "ovisuutta". Kyseessä oli kuin olikin 3-ovinen tuon oman 5-ovisen sijaan. Kiitos vastauksestasi! Nyt nukun yöni hyvin. Helmat siis myyntiin ja saa kysellä YV:llätturku kirjoitti:Onko helmat autosta, jossa on sama määrä ovia? 3 ja 5 ovisen helmoissa on erikohdissa tietääkseni kiinnikkeet. Ranettamalla menevät kiinni mutta eivät ole bolt on...Vodetti kirjoitti:Onko nyt todella niin, että nuo SE ysikolkin sivuhelmat eivät käy suoraan tuohon perusmallin kolkkiin? OG93 siis kyseessä. Tuli hommattua tuollaiset (sekä etu ja takahelma) siinä uskossa, että nämä olisivat ns. "bolt-on" tuohon karvalakkimalliin, mutta kiinnikkeet eivät täsmääkään noiden sivuhelmojen kohdalla. Helman takaosassa takaovien kohdalla on tuollaiset klipsit niiden ruuvien päälle tulevien ripustuksien sijaan.
Onko joku sovitellut näitä onnistuneesti kiinni? Vinkkejä saa antaa tai muuten "myydään" osioon ilmestyy kohta täydellinen SE helmasarja...
Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Onko alapallot parempi tarkistaa keula ilmassa vai ihan pyörillään?
Ilmassa jouset ei enää paina välyksii pois mut ala-asennossa saattaa pallon asento olla sellane ettei välystä tunnu...
Ilmassa jouset ei enää paina välyksii pois mut ala-asennossa saattaa pallon asento olla sellane ettei välystä tunnu...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset acc vikakoodi /ilmastoimti/lämmityslaite apua saab 9-3t 2000
acc vikakoodi /ilmastoimti/lämmityslaite apua saab 9-3t 2000
acc vikakoodi 22 mitä meinaa suomeksi ?
ilmastoimti/lämmityslaite sanoi sopimuksen irti lopullisesti ilmastoinnin kompuraohitettu vuonna x ,säätöpaneelitoimii normaalisti antaa kaliproinnin yhteydessä koodin 22 ei löydyainakaan mun wis ohjelmasta koodille selitystä , lämmityslaitteen moottoritestattu suoralla akkuvirralla toimivaksi
lämmityslaitteen moottorin liittimen johtoihin punainen +ruskea molempiin tuleevirta kun autossa virrat pällä olisko´ohjausboksin fetti ´mahdollinenvika?
acc vikakoodi 22 mitä meinaa suomeksi ?
ilmastoimti/lämmityslaite sanoi sopimuksen irti lopullisesti ilmastoinnin kompuraohitettu vuonna x ,säätöpaneelitoimii normaalisti antaa kaliproinnin yhteydessä koodin 22 ei löydyainakaan mun wis ohjelmasta koodille selitystä , lämmityslaitteen moottoritestattu suoralla akkuvirralla toimivaksi
lämmityslaitteen moottorin liittimen johtoihin punainen +ruskea molempiin tuleevirta kun autossa virrat pällä olisko´ohjausboksin fetti ´mahdollinenvika?
- Castrol
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Touko 28, 2016 22:59
- Paikkakunta: Hellsinki
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Tuolta löysin että softa bugi pitäs flashata uudestaan mahdollisesti.....22 This fault code means the ACC software is corrupt, this will require re-flashing by a dealer using tech2 Most ACC systems will work normally with this code." On another site there was a reference to Saab Service Bulletin SB 271-2206 Which should be about reflashing the software.
On kuulemma joskus aiheutunut kun on ollut alijännitetä...Elillä akku huono tai laturi rikki.
SERVICE INFORMATION
Bulletin Nbr: 871-2206
Date:........... Januari 2000
Market: All
Reprogramming of ACC control module
Cars affected
All cars with ACC from M98-00 up to and including VIN Y3017122.
Background
When the ACC control unit autocalibrates, the display first lights up brightly and then goes out. The display then shows 0 or 0-HI and the ventilation fan stops for about 30 seconds. Sometimes the code 0-22 or 1-22 is shown on the display.
After customer complaint, a new software version should be loaded using the diagnostic tool.
Parts required
Use the software on the CD enclosed: Saab TIS 2000, SPS Version 5.1 Tech II version 35.000.
The information on this CD will also be available on the next edition of WIS.
Procedure
• Load the new ACC control module software using the diagnostic tool.
Once the ACC control module software has been loaded, little of the autocalibration will be shown. The ACC control module will autocalibrate in the background, and therefore autocalibration will be less of a disturbance to the customer.
Calibration is indicated by the display flashing for approximately 1 second. The display shows the most recent setting and the fan speed is simultaneously lowered two steps. After calibration is complete, the ACC control module returns the system to the setting used prior to calibration.
• Explain to the customer that it is totally normal for the system to require autocalibration.
On kuulemma joskus aiheutunut kun on ollut alijännitetä...Elillä akku huono tai laturi rikki.
SERVICE INFORMATION
Bulletin Nbr: 871-2206
Date:........... Januari 2000
Market: All
Reprogramming of ACC control module
Cars affected
All cars with ACC from M98-00 up to and including VIN Y3017122.
Background
When the ACC control unit autocalibrates, the display first lights up brightly and then goes out. The display then shows 0 or 0-HI and the ventilation fan stops for about 30 seconds. Sometimes the code 0-22 or 1-22 is shown on the display.
After customer complaint, a new software version should be loaded using the diagnostic tool.
Parts required
Use the software on the CD enclosed: Saab TIS 2000, SPS Version 5.1 Tech II version 35.000.
The information on this CD will also be available on the next edition of WIS.
Procedure
• Load the new ACC control module software using the diagnostic tool.
Once the ACC control module software has been loaded, little of the autocalibration will be shown. The ACC control module will autocalibrate in the background, and therefore autocalibration will be less of a disturbance to the customer.
Calibration is indicated by the display flashing for approximately 1 second. The display shows the most recent setting and the fan speed is simultaneously lowered two steps. After calibration is complete, the ACC control module returns the system to the setting used prior to calibration.
• Explain to the customer that it is totally normal for the system to require autocalibration.
-MY:2001 OG9-3 aero stg1,5 By:Trollolotechnologies
-EX MY:1996 NGR900 By:Trollolotechnologies
-MY:Lucifer Og9-5 aero SW By:Trollolotechnologies
#7136
-EX MY:1996 NGR900 By:Trollolotechnologies
-MY:Lucifer Og9-5 aero SW By:Trollolotechnologies
#7136
Re: Nopeat kysymykset
2002 9-3:ssani on korjausholkeilla hitsatut etutolpat.
Etuiskari luovutti ja otin tolpan pöydälle ja iskarin pois. Laitoin Bilstein B8:n tolpan sisälle. Jengat eivät täsmää ja iskari ei sovi, tolpan kierre on halkaisijaltaan isompi.
Tuliko nyt kalliit kalliit iskarit, eli pitääkö tolpat vaihtaa uusiin jotta nuo saa sopimaan? Sopivatko muut aftermarket-iskarit hitsattuunkin tolppaan? Mistä asian voi tietää?
Myös eräs toinen juttu: Iskareiden mukana (PFS:ltä) ei tullut pölysuojia elikkäs kumihaitareita. Pitäisikö näiden sisältyä, ts. kannattaako valittaa.
Etuiskari luovutti ja otin tolpan pöydälle ja iskarin pois. Laitoin Bilstein B8:n tolpan sisälle. Jengat eivät täsmää ja iskari ei sovi, tolpan kierre on halkaisijaltaan isompi.
Tuliko nyt kalliit kalliit iskarit, eli pitääkö tolpat vaihtaa uusiin jotta nuo saa sopimaan? Sopivatko muut aftermarket-iskarit hitsattuunkin tolppaan? Mistä asian voi tietää?
Myös eräs toinen juttu: Iskareiden mukana (PFS:ltä) ei tullut pölysuojia elikkäs kumihaitareita. Pitäisikö näiden sisältyä, ts. kannattaako valittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Tolpat, korjauspalat tai mutterit vaihtoon. Mittaa viel ero bilsteinin ja orkkis mutterin välillä...
ProPartsSweden tolpat on valmistettu kiinatinasta niin en omaan ainakaan niitä laittais.
ProPartsSweden tolpat on valmistettu kiinatinasta niin en omaan ainakaan niitä laittais.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Ainakin Skruvatin vinopäisissä korjausholkeissa on vähän eri kierre, kuin alkuperäisessä. Esim Sachsin iskareiden omat mutterit ei sopineet. Omaan onneksi sain kunnostettua hitsaamattomat tilalle B8-päivityksen yhteydessä. Bilsteinin B8:n kanssa ei voi käyttää kuin iskarin omaa mutteria.
Haitarit ei sisälly, uusia saa esim. Motonetistä. Jousen alle tulevat (sinkki?)kiekot yleensä syöpynyt olemattomiin, saa merkkiliikkeestä ihan kohtuuhintaan.
Haitarit ei sisälly, uusia saa esim. Motonetistä. Jousen alle tulevat (sinkki?)kiekot yleensä syöpynyt olemattomiin, saa merkkiliikkeestä ihan kohtuuhintaan.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Nopeat kysymykset
Kiitos molemmille neuvojille. Miksei B8:n kanssa voi käyttää kuin omaa mutteria? Meinasin käyttää tuota ylikokoista mutteria sorvissa, josko siihen saisi riittävän ison reiän (ei vaikuta edes turhan tarkalta), sitten huulen alle, ja ehkä päälle toisenkin huulen jos haluaa Bilstein-mutterin mukana tulleen stefankin laittaa.Juho80 kirjoitti:Ainakin Skruvatin vinopäisissä korjausholkeissa on vähän eri kierre, kuin alkuperäisessä. Esim Sachsin iskareiden omat mutterit ei sopineet. Omaan onneksi sain kunnostettua hitsaamattomat tilalle B8-päivityksen yhteydessä. Bilsteinin B8:n kanssa ei voi käyttää kuin iskarin omaa mutteria.
Haitarit ei sisälly, uusia saa esim. Motonetistä. Jousen alle tulevat (sinkki?)kiekot yleensä syöpynyt olemattomiin, saa merkkiliikkeestä ihan kohtuuhintaan.
Nimittäin Nyt ei näytä tolppahomma enää kauhean kestävältä vaihtoehdolta, jos PFS:stä saatavatkin ovat ns. tinaa eikä muita taida saada, ellei lähde liikenteessä olevista autoista hakemaan. Ja alkuperäisen kokoisen holkin metsästys on vielä karmeampi homma, se kun pitäisi sitten hitsatakin.
Kaipa noita muttereita saa jostakin lisää jos kairaaminen menee mönkään, niin että saa edes alkuperäisen kaltaiset iskarit takaisin. Kyllä silti syö miestä kuin pientä oravaa, kun olin hiton pitkään hautonut hommaa ajatellen sen olevan vaikeammasta päästä ja jemmaten tarpeellisia työkaluja ja osia. Meni kuitenkin lopulta kuin Drumsössä.
Re: Nopeat kysymykset
Muokkaamalla holkkien muttereita toki mahdollista saada B8:t sopimaan. Kannattaa varmaan se ylimääräinenkin stefa yrittää saada sovitettua. Voi vaikuttaa iskarin kestoon jossain määrin. Alkuperäinen kierre on melko erikoisen kokoinen, tuumat ja millit iloisesti sekaisin: 50,8x1,5 mutterista mitattuna. korjausholkissa on vähän oikaistu ja tehty 50x1,5, ainakin noissa joita tullut laitettua.RokRoland kirjoitti: Miksei B8:n kanssa voi käyttää kuin omaa mutteria? Meinasin käyttää tuota ylikokoista mutteria sorvissa, josko siihen saisi riittävän ison reiän (ei vaikuta edes turhan tarkalta), sitten huulen alle, ja ehkä päälle toisenkin huulen jos haluaa Bilstein-mutterin mukana tulleen stefankin laittaa.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Nopeat kysymykset
9-3 T7. Eli mitä joutuu ranettamaan jos "shortneck" td04-turboon asentaa vakiomitsulle tarkoitetun imuputken (cobran) paikoilleen?
Ainakin cobran yläpään kannaketta tarvii muokata ja huohotin putkea jatkaa vaikka kumiletkulla?
Ainakin cobran yläpään kannaketta tarvii muokata ja huohotin putkea jatkaa vaikka kumiletkulla?
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: Nopeat kysymykset
Pakosarjan vuodolla paljon vaikutusta kulkupuoleen? Ei pörise mutta kaksi pinnapulttia katki ja näkyy nokea fuskanneen.
Re: Nopeat kysymykset
Sekoitan soppaa sen verran, että hommasin reilu vuosi sitten Skruvatista kokonaiset tolpat (koko paketti napaa ja jarruja lukuunottamatta), joissa luki paketissa PPS. Vaihdoin niihin autossa olleet madallusjouset ja iskarit. Vaihtaessani en huomannut mitään laatuongelmia jousijalan suhteen, mitä nyt iskarin kiinnitysmutterit olivat alkuperäisiä surkeammat. Itse jousijalka vaikutti kuitenkin alkuperäistä vastaavalta, eikä käsitys ole muuttunut reilun vuoden ja kymppitonnin ajomatkan aikana.RokRoland kirjoitti:Kiitos molemmille neuvojille. Miksei B8:n kanssa voi käyttää kuin omaa mutteria? Meinasin käyttää tuota ylikokoista mutteria sorvissa, josko siihen saisi riittävän ison reiän (ei vaikuta edes turhan tarkalta), sitten huulen alle, ja ehkä päälle toisenkin huulen jos haluaa Bilstein-mutterin mukana tulleen stefankin laittaa.Juho80 kirjoitti:Ainakin Skruvatin vinopäisissä korjausholkeissa on vähän eri kierre, kuin alkuperäisessä. Esim Sachsin iskareiden omat mutterit ei sopineet. Omaan onneksi sain kunnostettua hitsaamattomat tilalle B8-päivityksen yhteydessä. Bilsteinin B8:n kanssa ei voi käyttää kuin iskarin omaa mutteria.
Haitarit ei sisälly, uusia saa esim. Motonetistä. Jousen alle tulevat (sinkki?)kiekot yleensä syöpynyt olemattomiin, saa merkkiliikkeestä ihan kohtuuhintaan.
Nimittäin Nyt ei näytä tolppahomma enää kauhean kestävältä vaihtoehdolta, jos PFS:stä saatavatkin ovat ns. tinaa eikä muita taida saada, ellei lähde liikenteessä olevista autoista hakemaan. Ja alkuperäisen kokoisen holkin metsästys on vielä karmeampi homma, se kun pitäisi sitten hitsatakin.
Kaipa noita muttereita saa jostakin lisää jos kairaaminen menee mönkään, niin että saa edes alkuperäisen kaltaiset iskarit takaisin. Kyllä silti syö miestä kuin pientä oravaa, kun olin hiton pitkään hautonut hommaa ajatellen sen olevan vaikeammasta päästä ja jemmaten tarpeellisia työkaluja ja osia. Meni kuitenkin lopulta kuin Drumsössä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Nopeat kysymykset
erve! Tämä nyt ei ihan tänne sovi, mutta en viitsisi tehdä uutta check engine light juttua.
Itselläni on Saab 93 1999 2.0i B204i moottorilla, jossa on tuo motronic 2.10.3 yksikkö. Check engine valo alkoi palamaan ja silloin tällöin vilkuttelee ajossa sitä. Tein vilkkumistestin ja tulokseksi tuli 2 nopeaa vilkkua. Odotin perinteisesti ohjeen mukaan, että tuleeko muita vikakoodeja, mutta ei tullut.
WIS kertoo, että olisi kyseessä ilmamassa-anturi. Pitääkö tämä paikkaansa?
Autossa on myös muita oireita. Lämpötilamittarin viisari ei nouse kello 9:ään vaan vaihtelee sinisen ja keskiasennon välillä. Kestää kauan, että moottori lämpiää. Työskentely lämpötila on sen +12C, Ennen testejä moottori on lämmitetty esilämmityksellä. Jos pidän tyhjäkäynnillä autoa ilman ilmastointia, niin saan nostettua lämmöt puoleen väliin, jonka jälkee flekti pörähtää käyntiin. Ajossa lämmöt tipahtavat nopeasti melkein siniselle. Onko mahdollisesti termostaatti tiensä päässä ja moottorin kyljessä oleva lämpötila-anturi?
Muuten auto käy ja kukkuu hyvin. EI ole tyhjäkäyntiongelmia, "tehot" tallessa, kulutus "pieni" ja käynnistyy joka kerralla
PÄIVITYS: Puhdistin ilmamassamittarin ja nollasin. Nyt ei ilmoittele sitä enää. Nyt tuli uusi ilmoitus tilalle: Neljä nopeaa vilkkua.
PÄIVITYS: Ilmeisesti termostaatti aiheuttaa nyt ongelmia mitä olen seurannut ketjuja. Vaihdetaan siis uusi tilalle.
Huuhtelen jäähdytysjärjestelmän perusteellisesti viikonloppuna ja ajattelin kysyä, että mikä jäähdytysneste olisi paras Saabille. Nyt ollut vihreää litkua, mutta mites punainen?
Itselläni on Saab 93 1999 2.0i B204i moottorilla, jossa on tuo motronic 2.10.3 yksikkö. Check engine valo alkoi palamaan ja silloin tällöin vilkuttelee ajossa sitä. Tein vilkkumistestin ja tulokseksi tuli 2 nopeaa vilkkua. Odotin perinteisesti ohjeen mukaan, että tuleeko muita vikakoodeja, mutta ei tullut.
WIS kertoo, että olisi kyseessä ilmamassa-anturi. Pitääkö tämä paikkaansa?
Autossa on myös muita oireita. Lämpötilamittarin viisari ei nouse kello 9:ään vaan vaihtelee sinisen ja keskiasennon välillä. Kestää kauan, että moottori lämpiää. Työskentely lämpötila on sen +12C, Ennen testejä moottori on lämmitetty esilämmityksellä. Jos pidän tyhjäkäynnillä autoa ilman ilmastointia, niin saan nostettua lämmöt puoleen väliin, jonka jälkee flekti pörähtää käyntiin. Ajossa lämmöt tipahtavat nopeasti melkein siniselle. Onko mahdollisesti termostaatti tiensä päässä ja moottorin kyljessä oleva lämpötila-anturi?
Muuten auto käy ja kukkuu hyvin. EI ole tyhjäkäyntiongelmia, "tehot" tallessa, kulutus "pieni" ja käynnistyy joka kerralla
PÄIVITYS: Puhdistin ilmamassamittarin ja nollasin. Nyt ei ilmoittele sitä enää. Nyt tuli uusi ilmoitus tilalle: Neljä nopeaa vilkkua.
PÄIVITYS: Ilmeisesti termostaatti aiheuttaa nyt ongelmia mitä olen seurannut ketjuja. Vaihdetaan siis uusi tilalle.
Huuhtelen jäähdytysjärjestelmän perusteellisesti viikonloppuna ja ajattelin kysyä, että mikä jäähdytysneste olisi paras Saabille. Nyt ollut vihreää litkua, mutta mites punainen?
Viimeksi muokannut kiy0shi, To Loka 06, 2016 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.