Kysymyksiä aero kolkista
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Ahtopaineet imho pikkasen korkeat ilmamassaaan nähden mikä selittäis sen että kierrokset jää leijjuu koska jostain vuotaa ilmaa sisäänpäin.
se metallinen tötterö on ilmastoinnin painetasaaja tjsp
se metallinen tötterö on ilmastoinnin painetasaaja tjsp
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Meinaatko että turbon ja kaasuläpän välillä olisi vuotoa? Eikö silloin pitäisi ahtopaineet karata ulkomaailmaan?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Osaako kukaan sanoa osviittaa mistä päin vois vois vuotaa paineita sisälle päin. Liittykö tuo höyryn nouseminen öljyntäyttötötteröstä auton ollessa käynnissä siihen ja viittaako se johonkin huohotus ongelmaan?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
No hei, nyt tarttee kyllä teidän asiantuntioiden apua. Öljytikusta löytyi SMETANAA!! Voiko tämä olla mahdollista t5 alakerralla?Makwe kirjoitti:Osaako kukaan sanoa osviittaa mistä päin vois vois vuotaa paineita sisälle päin. Liittykö tuo höyryn nouseminen öljyntäyttötötteröstä auton ollessa käynnissä siihen ja viittaako se johonkin huohotus ongelmaan?
Uusin huohotinpäivitys pitäisi olla asennettu
Osaako kukaan antaa apuja?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kysymyksiä aero kolkista
En tiedä johtuisiko se smetanan tulo tästä.
Mutta omassa kolkissa ( T7 ) on ainakin tämä toimenpide tehty, eli vastaventtiili letku on eristetty sarjassa
mukana tulevalla eristeellä.
Mutta omassa kolkissa ( T7 ) on ainakin tämä toimenpide tehty, eli vastaventtiili letku on eristetty sarjassa
mukana tulevalla eristeellä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Pitääpä käydä tuo huohotussysteemi läpi. Muutenkin tosiaan puskee painetta öljyntäyttöaukosta kun korkin avaa niin jotain hämärää tässä nyt on.
Erottaako tuota vanhaa jo uutta öljyloukkoa päällepäin jos on asennettuna paikalleen?
Erottaako tuota vanhaa jo uutta öljyloukkoa päällepäin jos on asennettuna paikalleen?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Kannattaa käydä läpi ne vastaventtiilit huohotus järjestelmästä. Ja jos niistä ei löydy vikaa niin kannattaa mitata puristukset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Jos puristukset huonot niin eikö luulis öljyä syövän. Tämä kun ei saavuta eikä öljy maistu.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Nonni. kävin puhaltelemassa nämä pari kappaletta venttiileitä ja tuntuvat toimivan ok. Ei kai tämän t5 alakerran pitäis edes huohotella niin pahasti kuin normaali t7? Pitikö tässä lähteä tuo puristusmittaus tekemään vaikka kyllä tuntuis oudolta kun muuten auto tuntuu toimivan hyvin.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Ja nyt on puristukset mitattu, 13 näytti joka sylinterille. Asentaja suositteli ajelemaan muuallakin kuin kaupungissa pätkäajoa. Pitänee ostaa uusi huohotussysteemi, vanhat letkut on osittain aika jankissa valkeaa töhnää. Mitä reittiä kampikammion höyryt pitäisi poistua kun tosiaan tuolta öljykorkin suulta höyryää suht voimakkaasti kun korkkia raottaa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Höyryt poistuu venakopan Nurkalta T liitoksesta alipaineella imusarjaan ja ahtopaineella ahtimen imucobraan ja siitä moottoriin. Sit huohotuspönikkää ja öljyhöyryjen takaisinkierron avulla valuu takaisin öljypohjaan.
Vaikka puristukset olisi hyvät niin se ei poissulje ohipuhallusta.
Vaikka puristukset olisi hyvät niin se ei poissulje ohipuhallusta.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Omassa kolkissa vanhalla huohotin systeemillä pölläytteli sinistä savua silloin tällöin. Nyt uudella huohotin paketilla en ole havainnut pölläyttelyä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Jos on ohivuotoa niin onko muita oireita/haittaa?nugge kirjoitti:Höyryt poistuu venakopan Nurkalta T liitoksesta alipaineella imusarjaan ja ahtopaineella ahtimen imucobraan ja siitä moottoriin. Sit huohotuspönikkää ja öljyhöyryjen takaisinkierron avulla valuu takaisin öljypohjaan.
Vaikka puristukset olisi hyvät niin se ei poissulje ohipuhallusta.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Ohivuodon yleiset oireet ohivuotomittauksessa:
pakoputkesta sihisee => pakoventtiili vuotaa paineet
-jäähdyttimessä kuplii => kannentiiviste vuotaa vesitilaan
-toisesta sylinteristä (tulpan reijästä)sihisee=kannentiiviste sylinterien välillä vuotaa
-vuotaa imusarjaan= imuventtiili vuotaa
-vuotaa painetta öljyntäyttöaukosta = männänrenkaat kuluneet .
pakoputkesta sihisee => pakoventtiili vuotaa paineet
-jäähdyttimessä kuplii => kannentiiviste vuotaa vesitilaan
-toisesta sylinteristä (tulpan reijästä)sihisee=kannentiiviste sylinterien välillä vuotaa
-vuotaa imusarjaan= imuventtiili vuotaa
-vuotaa painetta öljyntäyttöaukosta = männänrenkaat kuluneet .
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Kylhä se mäntä sulaa ajan kanssa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ