9000 Aero M94
Re: 9000 Aero M94
Jos vaihdekeppi heiluu vielä sen puurokauhan lailla niin vaihda tai korjaa kepin ja laatikon vaihdeakselin välinen liitos. Uskoisin että sokkapultti on kuluttanut itselleen liikaa tilaa, näin omassa.
Re: 9000 Aero M94
Jaksoin vaihtaa vaihdekepin purkuautosta otettuun ehjään ja nyt on viimosen päälle jämäkkä. Oli jo aikakin, vanha olisi kohta jäänyt käteen. Ei tarvinnut edes kohdistaa kun laiskana jätin metallirungon paikalleen ja vaihdoin vain sisukset.
Vikalistaa on jäljellä:
-moottorin vikavalo herjaa satunnaisesti lambdaa, vaikka vaihdoin uuden boschin lambdan ja nollasin ecun - voi olla vaan random maadoitusvikaa
-cruise ei toimi, vaikka on ehjä boksi ja alipainepumppu vaihdettu - pitää tarkastaa vielä poljinanturit, letkut ja pumpun sähköt
-sumuvalot oikosulussa
-sisävalot, turvavyövalo ja merkkiääni ei toimi - kiitti Rane
-kuskin penkinlämmitin ei toimi
-takakaarissa muhii ruostetta takapuskurin alla
Muuta laitettavaa:
-cross spoket ja super aerot uuteen maaliin
-koko auton maalaus virossa tai jossain suht halvassa paikassa. En kuulema saakaan paalata tätä
-kunnon intercooler
-uutta puslaa ja iskaria
Nyt tällä on jo ajettu maasta kuuhun -etäisyys 360 tkm ja meno jatkuu
Vikalistaa on jäljellä:
-moottorin vikavalo herjaa satunnaisesti lambdaa, vaikka vaihdoin uuden boschin lambdan ja nollasin ecun - voi olla vaan random maadoitusvikaa
-cruise ei toimi, vaikka on ehjä boksi ja alipainepumppu vaihdettu - pitää tarkastaa vielä poljinanturit, letkut ja pumpun sähköt
-sumuvalot oikosulussa
-sisävalot, turvavyövalo ja merkkiääni ei toimi - kiitti Rane
-kuskin penkinlämmitin ei toimi
-takakaarissa muhii ruostetta takapuskurin alla
Muuta laitettavaa:
-cross spoket ja super aerot uuteen maaliin
-koko auton maalaus virossa tai jossain suht halvassa paikassa. En kuulema saakaan paalata tätä
-kunnon intercooler
-uutta puslaa ja iskaria
Nyt tällä on jo ajettu maasta kuuhun -etäisyys 360 tkm ja meno jatkuu
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: 9000 Aero M94
Oletko tarkistanut kunnolla MAP:n letkun, vuotava letku hämää ecu:a.
Omastani etsin vikaa vaika mistä ennen letkun vaihtoa, lambda tuli vaihdettua siihenkin turhaan.
Harmi ettei cruise lähtenyt toimimaan, ehjä sen pitäisi olla.
Omastani etsin vikaa vaika mistä ennen letkun vaihtoa, lambda tuli vaihdettua siihenkin turhaan.
Harmi ettei cruise lähtenyt toimimaan, ehjä sen pitäisi olla.
Re: 9000 Aero M94
Check engine saattoi johtua juuri tuosta MAPin letkusta ja siinä olikin hankauma. Syyskokouksessa Vesa lueskeli ja nollasi lambdan vikakoodin Techillä ja CE on pysynyt poissa. *kop kop*
Kiitos Esa. Eiköhän se cruise tule kuntoon jossain vaiheessa. Ostin syyskokouksesta 9000:n sähkökaaviot, jotka ehkä auttaa ranetuksiin.
Nyt on menossa ensin pieni syyläriepisodi. Piti ostaa uusi jäähdytin kun kesällä käytettynä ostettu alkoi tietenkin tihkuttaa niistä muovipäädyistä. Nyt tulee Kiinasta täysalumiininen Winner Racingin syyläri: http://www.ebay.com/itm/120859662675?_t ... EBIDX%3AIT Voin antaa kokemuksia jos ja kun se menee paikoilleen.
Sitten on harkinnasta KL Racingilta alu intercooleri, silikoniahtoletkut ja alumiininen bypass. https://shop.klracing.se/sv/artiklar/78 ... nslut.html Bolt-on IC:t ovat tällä hetkellä kiven alla tai maksavat järjettömästi hilloa. Tarkkoja specsejä ei ole, mutta kai tuolla jotain tekee ja tuommonen 76 mm paksu IC varmaan mahtuu paikoilleen pienillä modauksilla? Jos jollain on kokemuksia niin vinkkejä voidaan ottaa vastaan.
Muuten ei valittamista. En ole ihan varma ujeltaako tasauspyörästö lievästi matalilla kierroksilla, joten ostin jemmaan toisen FM57-laatikon. Rahalla siitä selvitään ja on edullinen. Taloudellinen tappio on vain luokkaa tonni vaikka tämä tonnari räjähtäisi.
Kiitos Esa. Eiköhän se cruise tule kuntoon jossain vaiheessa. Ostin syyskokouksesta 9000:n sähkökaaviot, jotka ehkä auttaa ranetuksiin.
Nyt on menossa ensin pieni syyläriepisodi. Piti ostaa uusi jäähdytin kun kesällä käytettynä ostettu alkoi tietenkin tihkuttaa niistä muovipäädyistä. Nyt tulee Kiinasta täysalumiininen Winner Racingin syyläri: http://www.ebay.com/itm/120859662675?_t ... EBIDX%3AIT Voin antaa kokemuksia jos ja kun se menee paikoilleen.
Sitten on harkinnasta KL Racingilta alu intercooleri, silikoniahtoletkut ja alumiininen bypass. https://shop.klracing.se/sv/artiklar/78 ... nslut.html Bolt-on IC:t ovat tällä hetkellä kiven alla tai maksavat järjettömästi hilloa. Tarkkoja specsejä ei ole, mutta kai tuolla jotain tekee ja tuommonen 76 mm paksu IC varmaan mahtuu paikoilleen pienillä modauksilla? Jos jollain on kokemuksia niin vinkkejä voidaan ottaa vastaan.
Muuten ei valittamista. En ole ihan varma ujeltaako tasauspyörästö lievästi matalilla kierroksilla, joten ostin jemmaan toisen FM57-laatikon. Rahalla siitä selvitään ja on edullinen. Taloudellinen tappio on vain luokkaa tonni vaikka tämä tonnari räjähtäisi.
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 Aero M94
Itsellä ollut tuollainen forgen tekemä, http://www.doc-power.fi/product/6865/sa ... _r-nTGa3mI
mallikohtainen cuuleri n.3 vuotta. Se kun aikanaan halvalla käveli vastaan täällä foorumilla niin pakkohan se oli päivittää..Muistaakseni maptunin kautta tilailtu,juu hinta silloin uutena about 800e..
Vaikka tuo nyt onkin himpun ohkasempi kuin perus kiina cuuler tai tuo klracingin niin ahtoilmat on pysynyt kurissa näilläkin stageilla.
Voi olla että päivitän jossain vaiheessa tuollaiseen 76mm paksuun. siitähän sais vaihtokauppaa hierottua..
Tuo parin sentin paksuuserohan siinä on mut ei kokemusta miten nafti on laittaa kun tuo forge meni ns.heittämällä paikalleen.
mallikohtainen cuuleri n.3 vuotta. Se kun aikanaan halvalla käveli vastaan täällä foorumilla niin pakkohan se oli päivittää..Muistaakseni maptunin kautta tilailtu,juu hinta silloin uutena about 800e..
Vaikka tuo nyt onkin himpun ohkasempi kuin perus kiina cuuler tai tuo klracingin niin ahtoilmat on pysynyt kurissa näilläkin stageilla.
Voi olla että päivitän jossain vaiheessa tuollaiseen 76mm paksuun. siitähän sais vaihtokauppaa hierottua..
Tuo parin sentin paksuuserohan siinä on mut ei kokemusta miten nafti on laittaa kun tuo forge meni ns.heittämällä paikalleen.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9000 Aero M94
Ihana tonttu! Paljon on hevosvoimia arviolta tuolla setupilla?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: 9000 Aero M94
No on aika kova massikeisari sen ostanut ennen sinua. Muuten hyvä, mutta 800 euroa kelpo alumiinista.jannevillepetteri kirjoitti:Itsellä ollut tuollainen forgen tekemä, http://www.doc-power.fi/product/6865/sa ... _r-nTGa3mI
mallikohtainen cuuleri n.3 vuotta. Se kun aikanaan halvalla käveli vastaan täällä foorumilla niin pakkohan se oli päivittää..Muistaakseni maptunin kautta tilailtu,juu hinta silloin uutena about 800e..
Onneksi löysin ebaysta vielä parempaa! 65mm paksu 600x300 interkuuleri 2,5 tuuman lähdöillä. 120 euroa ja saa myös mustana! http://www.ebay.com/itm/VW-AUDI-Front-M ... ieO4k8h-5A
-> Taidan ostaa tuon. Voisi kuvitella, että 65mm voi toimia vakiopaikalla hyvin kun ei ole ihan niin puristuksissa syylärin edessä kuin 76mm paksu.
Läpällä, mutta selvin päin voisi ehkä ostaa nämä KL:n edulliset letkut ja divertterin: https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sa ... r-6st.html https://shop.klracing.se/sv/artiklar/at ... 5mm-2.html
Thanks! Luulisi persdynolla, että 280-290 heppaa näillä 1,3 barin matalapaineahdoilla. Pitää käyttää kyllä joskus penkissä. Toivottavasti pysyisi edes joku tolkku, ettei lähde virittely ihan lapasesta.Cullin kirjoitti:Ihana tonttu! Paljon on hevosvoimia arviolta tuolla setupilla?
Pistää muuten vihaksi kun Google pilasi Picasan, niin eipä saa enää kuvia näkyviin. No pitää laittaa galleria-linkkiä jatkossa
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 Aero M94
Nii-i..niin minäkin ajattelin joskus et stage3 on ihan riittävä mikä riittää kyllä pitkälle..öö..ei riittänyt.. nälkä on edelleen..kova.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-