Nopeat kysymykset
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Nyt ei ole kyse lämmittimen kennon vuodosta, vaan epäilystä että kennossa on maatuneita lehtiä tms..
Kabiiniin vaan tulee sellainen tuoksu välillä, ja suodatin on kyllä vaihdettu ja akvaariokotelo myös puhdistettu.
Kuin myös akvaariokotelossa oleva vuotoputki.
Kabiiniin vaan tulee sellainen tuoksu välillä, ja suodatin on kyllä vaihdettu ja akvaariokotelo myös puhdistettu.
Kuin myös akvaariokotelossa oleva vuotoputki.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Taitaa ilmastoinnin kennois olla ihan ominaisuus ajan myötä.
Kokeilisin tälläst http://m.motonet.fi/fi/tuote/606131/CRC ... nos-200-ml
Taitaa kyl vaatii vähän lämpimämpää kelii..
Kokeilisin tälläst http://m.motonet.fi/fi/tuote/606131/CRC ... nos-200-ml
Taitaa kyl vaatii vähän lämpimämpää kelii..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Vinkkejä tarvis. 9-3 etutolpan jousilautanen ruostunut irti pitääkö vaihtaa koko jalka vai saako pelkän lautasen vaihdettua? Mitä kaikkea pitää rupee ostelee
Re: Nopeat kysymykset
Yleensä iskaritolppa menee ylhäältä poikki mut jos lautanen retkahtanut niin jalka vaan vaihtoon.
Minimissään vaatii uuden laakerin.
Työkaluina prässi ja jousipuristimet ois hyvä olla.
Tietty irtotolpat voi viedä jonnekin pajalla laitettavaksi, siis uus ja vanha kun vanhasta pitää ottaa napa.
Edit. Tuossa siis tyypillinen vaurio
https://1drv.ms/i/s!Aj3BQWixNOGFgbFiZqSdYfrn7vdVrg
Ja pitoautoon uusisin kaikki, iskarit, ylälaakerit, jousen alle aluspellit(marmorillakin halpoja)
Alapallo ja raidetangonpää pitää kans saada irti.
Minimissään vaatii uuden laakerin.
Työkaluina prässi ja jousipuristimet ois hyvä olla.
Tietty irtotolpat voi viedä jonnekin pajalla laitettavaksi, siis uus ja vanha kun vanhasta pitää ottaa napa.
Edit. Tuossa siis tyypillinen vaurio
https://1drv.ms/i/s!Aj3BQWixNOGFgbFiZqSdYfrn7vdVrg
Ja pitoautoon uusisin kaikki, iskarit, ylälaakerit, jousen alle aluspellit(marmorillakin halpoja)
Alapallo ja raidetangonpää pitää kans saada irti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
NG900:seen sai ainakin jousilautasia varaosana, olen sellaisen omaani joskus hommannut...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
og9-3 ja ng900 eri jousijalat.
og9-3:ssa tyypillisesti tolppa murtuu poikki kierteiden ja jousilautasen välistä.
ng900:ssa taasen alajousilautanen mätii.
og9-3:ssa tyypillisesti tolppa murtuu poikki kierteiden ja jousilautasen välistä.
ng900:ssa taasen alajousilautanen mätii.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Nopeat kysymykset
Bensapumppu näköjään sanonu itsensä irti, mistä saisin nopeiten tilattua henko 275 vai onko muuta pumppuja mitkä menee ilman ihme kikkailuja tuonne ämpäriin? Siellä nyt siis henko.
Saab 95 2.3 -02
Re: Nopeat kysymykset
Bensapumppu sano sopimuksensa irti joten joku varmasti pystyy linkittämään tänne mistä uusi pumppu joka kestää etanolia? Motonetin walbrossa lukee ettei sovellu e85 käyttöön ja pumppu kuitenkin pitäisi saada suht nopeasti asenneltua.
Auto siis og9-3 2.0t stg1 etanolisoftalla.
Auto siis og9-3 2.0t stg1 etanolisoftalla.
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Esim. Aem e85 pumppu. http://www.autotune.fi/tuote/955/e85-ko ... 20lph43psi
Kohta 2v ollut re85 käytössä.
Mahtui kolkin bensapumpun ämpäriin pienellä ranettamisella. Pätkän re85 upotuksen kestävää letkua tarvitsee myös + klemmarit.
Kohta 2v ollut re85 käytössä.
Mahtui kolkin bensapumpun ämpäriin pienellä ranettamisella. Pätkän re85 upotuksen kestävää letkua tarvitsee myös + klemmarit.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: Nopeat kysymykset
Mitä piti ranettaa? Onko muistissa minkä kokoista letkua laitetaan?MiccoK kirjoitti:Esim. Aem e85 pumppu. http://www.autotune.fi/tuote/955/e85-ko ... 20lph43psi
Kohta 2v ollut re85 käytössä.
Mahtui kolkin bensapumpun ämpäriin pienellä ranettamisella. Pätkän re85 upotuksen kestävää letkua tarvitsee myös + klemmarit.
Onko muuten fiksuinta käyttää foorumilta löytyviä ohjeita takapenkin alle tehtävään luukkuun vai suosiolla koko tankki pois?
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Tuo Aem pumpun runko on hieman isompi halkaisijaltaan kuin vakio. Muistaakseni ainakin piti dremelillä hioa tavaraa pois siitä muovisesta sihti "ämpäristä" johon pumppu tökätään paikoilleen. Huomaat kyllä kun saat purettua vanhan pois.saapas_89 kirjoitti:Mitä piti ranettaa? Onko muistissa minkä kokoista letkua laitetaan?MiccoK kirjoitti:Esim. Aem e85 pumppu. http://www.autotune.fi/tuote/955/e85-ko ... 20lph43psi
Kohta 2v ollut re85 käytössä.
Mahtui kolkin bensapumpun ämpäriin pienellä ranettamisella. Pätkän re85 upotuksen kestävää letkua tarvitsee myös + klemmarit.
Onko muuten fiksuinta käyttää foorumilta löytyviä ohjeita takapenkin alle tehtävään luukkuun vai suosiolla koko tankki pois?
Omassani liitin uuden pumpun virtajohdot puristettavilla jatkoliittimillä orkkis johtoihin.
Se letku on 8mm sisähalkaisijaltaan.
Helpompi mielestäni luukun kautta vaihtaa pumppu.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: Nopeat kysymykset
kiitos vastauksesta. Pitänee tilata tuo pumppu kun foorumilta olen etsiskellyt koko eilisillan, niin on tullut henkoa vastaan ja bosch 044 vastaan mutta missään ei ilmoiteta mistä niitä voi ostaa. Googlellakaan en löytänyt yhtäkään puljua tuolle henko 275 lph pumpulle.MiccoK kirjoitti:Tuo Aem pumpun runko on hieman isompi halkaisijaltaan kuin vakio. Muistaakseni ainakin piti dremelillä hioa tavaraa pois siitä muovisesta sihti "ämpäristä" johon pumppu tökätään paikoilleen. Huomaat kyllä kun saat purettua vanhan pois.saapas_89 kirjoitti:Mitä piti ranettaa? Onko muistissa minkä kokoista letkua laitetaan?MiccoK kirjoitti:Esim. Aem e85 pumppu. http://www.autotune.fi/tuote/955/e85-ko ... 20lph43psi
Kohta 2v ollut re85 käytössä.
Mahtui kolkin bensapumpun ämpäriin pienellä ranettamisella. Pätkän re85 upotuksen kestävää letkua tarvitsee myös + klemmarit.
Onko muuten fiksuinta käyttää foorumilta löytyviä ohjeita takapenkin alle tehtävään luukkuun vai suosiolla koko tankki pois?
Omassani liitin uuden pumpun virtajohdot puristettavilla jatkoliittimillä orkkis johtoihin.
Se letku on 8mm sisähalkaisijaltaan.
Helpompi mielestäni luukun kautta vaihtaa pumppu.
Ei tässä sit muu varmaan auta kun leikellä takapenkin alunen auki. Ihme älynväläys on ollut jättää tuosta huoltoluukku kokonaan pois...
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Itse tilasin oman AEM 320 etanolipumpun täältä:
https://www.xenontuning.co.uk/fuel-syst ... -1215.html
Usko tai älä, mutta tuli minulle tasan vuorokaudessa Oli kiertänyt useammankin maan kautta, mutta todella nopea toimitus ja erinomainen palvelu oli! Hienosti on nyt puoli vuotta toiminut ja tosiaan pientä askartelua vaatiin pumpulle, mutta kuten aikaisemmin tuossa mainittiinkin niin kun sitä asetelmaa hetken katsoo niin tajuaa mistä kohtaa pitää ottaa palaa pois. Helppo homma ja kannattaa rauhassa vaikka keittiönpöydän ääressä laitella. Letkut + klemmarit vaihdoin samalla.
https://www.xenontuning.co.uk/fuel-syst ... -1215.html
Usko tai älä, mutta tuli minulle tasan vuorokaudessa Oli kiertänyt useammankin maan kautta, mutta todella nopea toimitus ja erinomainen palvelu oli! Hienosti on nyt puoli vuotta toiminut ja tosiaan pientä askartelua vaatiin pumpulle, mutta kuten aikaisemmin tuossa mainittiinkin niin kun sitä asetelmaa hetken katsoo niin tajuaa mistä kohtaa pitää ottaa palaa pois. Helppo homma ja kannattaa rauhassa vaikka keittiönpöydän ääressä laitella. Letkut + klemmarit vaihdoin samalla.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Kysytäänpäs nyt itsekin seuraavanlaista:
Mistä johtuu, että kampiakselin asentotunnistin vuotaa öljyä sieltä tiivisteen välistä lohkon edestä? Aikaisemman hajonneen tilalle vaihdoin bilteman halpiksen ja jouduin laittamaan tiivistemassan kanssa kun anturin oma tiiviste ei mahtunut sinne reikään mitenkään. Nyt vaihdoin tilalle alkuperäisen boschin anturin ja laitoin sen tiivisteineen niin syvälle kuin mahdollista ja kiristelin, mutta edelleen sama ongelma. Tihkuttaa hieman öljyä. Todella rasittava vaiva ja etenkin siksi kun tuo ei ole ihan helpoin tuonne vaihdella ergonomian puolesta
Kuuluuko tuon anturin asettua siten, että tiiviste on siellä reiässä kokonaan sisällä ja anturin "kaulus" jää ulkopuolelle? Nyt kiristäessä tiivistettä näkyy noin 1 mm verran anturin yläosasta.
Mistä johtuu, että kampiakselin asentotunnistin vuotaa öljyä sieltä tiivisteen välistä lohkon edestä? Aikaisemman hajonneen tilalle vaihdoin bilteman halpiksen ja jouduin laittamaan tiivistemassan kanssa kun anturin oma tiiviste ei mahtunut sinne reikään mitenkään. Nyt vaihdoin tilalle alkuperäisen boschin anturin ja laitoin sen tiivisteineen niin syvälle kuin mahdollista ja kiristelin, mutta edelleen sama ongelma. Tihkuttaa hieman öljyä. Todella rasittava vaiva ja etenkin siksi kun tuo ei ole ihan helpoin tuonne vaihdella ergonomian puolesta
Kuuluuko tuon anturin asettua siten, että tiiviste on siellä reiässä kokonaan sisällä ja anturin "kaulus" jää ulkopuolelle? Nyt kiristäessä tiivistettä näkyy noin 1 mm verran anturin yläosasta.
Viimeksi muokannut Vodetti, Pe Marras 11, 2016 10:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Hinta olisi tuolta tilatessa kyllä melko sopiva. Varastotilanteeksi kylläkin sanoo ettei olisi saatavilla.Vodetti kirjoitti:Itse tilasin oman AEM 320 etanolipumpun täältä:
https://www.xenontuning.co.uk/fuel-syst ... -1215.html
Usko tai älä, mutta tuli minulle tasan vuorokaudessa Oli kiertänyt useammankin maan kautta, mutta todella nopea toimitus ja erinomainen palvelu oli! Hienosti on nyt puoli vuotta toiminut ja tosiaan pientä askartelua vaatiin pumpulle, mutta kuten aikaisemmin tuossa mainittiinkin niin kun sitä asetelmaa hetken katsoo niin tajuaa mistä kohtaa pitää ottaa palaa pois. Helppo homma ja kannattaa rauhassa vaikka keittiönpöydän ääressä laitella. Letkut + klemmarit vaihdoin samalla.
Jäsen #6332