Lämpötila-anturiko?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
D1mebag
"Kaasari"
Viesti:

Lämpötila-anturiko?

Viesti Kirjoittaja D1mebag »

Moro!

Autoon vaihdettu noin kaksi viikkoa sitten termari (tarvike) :oops: . Noh kaikki toimi hyvin hetken, kunnes lämpömittari alkoi elämään omaa elämää, eli saattaa ajoon lähdettyä nousta normaalille tasolleen ja sitten äkillisesti pudottaa lämmöt nollaan.... Ajossa lämpötila saattaa vaihdella kokoajan, mutta ei missään vaiheessa kuitenkaan nosta yli normin. Välillä ajossa kaikki toimii niin kuin pitää... Eihän tarviketermari voi moista aiheuttaa? Lämpöä kyllä tulee koppiin, niin kuin pitää...
Anturin laitoin jo tilaukseen, kun ei tuo paljoa maksa..
Auto 3.0 v6 bensa
-PETTERI-
"Viggen"

Re: Lämpötila-anturiko?

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Kyllä se taitaa johtua anturista. Työkaverin femmaan vaihdoin toissapäivänä anturin, kun kuulosti olevan samanlaisia oireita. Antoi myös vikakoodin 278. Anturin vaihdolla vika korjaantui ja mittari toimii nyt normaalisti.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
D1mebag
"Kaasari"
Viesti:

-PETTERI- kirjoitti:Kyllä se taitaa johtua anturista. Työkaverin femmaan vaihdoin toissapäivänä anturin, kun kuulosti olevan samanlaisia oireita. Antoi myös vikakoodin 278. Anturin vaihdolla vika korjaantui ja mittari toimii nyt normaalisti.
Oliko tuossa vaihdossa mitään erikoista? Ainakin 3l v6 näyttää olevan hankalassa paikkaa. Nestettähän se pukkaa pihalle heti, mutta ei ilmeisesti vaadi mitään ilmauksia jälkikäteen yms.
Eli paisarin korkki auki ja vanha anturi pois, uusi tilalle ja lopuksi paisarin täyttö?.?
CDTA
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Käytä korkkia auki sen verran että paineet tulee pois ja laita sitten kiinni, niin ei saa korvausilmaa järjestelmään, eikä nestettäkään silloin tule pienestä reiästä kuin pikku liraus siinä välissä kun olet saanut uuden anturin jo kierteilleen.
D1mebag
"Kaasari"
Viesti:

Anturi tuli vaihdettua ja ei tepsinyt... Toimii melko kummallisesti tuo lämpömittari, eli ajon jälkeen tyhjäkäynnillä mittari pysyy 90c, mutta ajossa tapahtuu muutoksia 90c - 0c välillä... Hytti pysyy kyllä edelleen lämpöisenä koko ajan... Ko. Ongelmat alkoi pakkasten saavuttua. Plussakeleillä ei ollut mitään ongelmaa...Onko tässä nyt vaan lähettävä vaihtamaan tarviketermari alkuperäisvaraosaan, vai onko vielä jotakin muita vaihtoehtoja joita kannattaisi tarkastaa? Tuo termarin vaihtaminen on kyllä melko työllistävä prokkis, johon ei turhaan viitsisi lähteä.
Uutena saabistina täytyy kyllä kehua tätä foorumia. Apuja ja neuvoja on sadellut kiitettävästi ja hyvä niin, koska ajattelin saabissa pysyä vielä pitkään 8) Kiitosta vain kaikille vastanneille!

:saab:
Minä itte
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

..asiaa sivuten.
:saab: saanut uuden termarin 88. Lämmöt 100 km maantieajon jälkeen noin 80 astetta. Jotenkin sellainen kuva jäänyt että sellainen 10 astetta näyttää liian vähän lämpöä kun sidistä katsoo, kautta linjan vähän tilanteessa kuin tilanteessa. Viisari roikottaa myös hieman.
Eikös tuollaisella ole vaikutuksia vähän sinne sun tänne, esim. kulutukseen?
Mikäs anturin on tullu kun noin mittaa pieleen ?
Vanheneeko nekin?
Kelpuutetaanko tarvikeanturi vai ainoastaan originaali.
Anturia syyttäisin tästä, oliko muita selityksiä oireisiin ?
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Minä itte
Matalapaineturbo

Nyt lähti testiin uusi tarvikeanturi. Hyvältä näyttää vielä.
Suzuki Hayabusa -11
D1mebag
"Kaasari"
Viesti:

Omaan vaihdoin tarvikeanturin ja ei auttanut, mutta nyt kun kosteat kelit alkoi, niin mittari pysyy siellä missä pitää... Huono kontakti siellä on ollut, eipähän tarvitse termarin perään enää tuijottaa.
Minä itte
Matalapaineturbo

Omalta osalta voin kertoa että kaupunkiajossa lämmöt ovat nousseet noin 10 astetta.
Viisari on vaaterissa vaikka lämppäristä olisi kovat pyynnit..
Tarvikeanturilla mennään täälläkin.
Paikallinen :saab: guru muuten kertoi talvihuoltoja tehdessään että vaihtaa aina parina sekä anturin että termarin.
Originaalitermaria suositti.
Saapa nähdä maantieajon lämmöt, miten asettuu.
Suzuki Hayabusa -11
Minä itte
Matalapaineturbo

...ja maantiellä tikkarinopeuksilla näyttää pitävän lämmöt SID mukaan aika tasaisesti 84-88.
Hyttilämpötila ei vaikuta noin pikaisella kokeilulla tähän.
Lienee kunnossa kokolailla lämpöjen osalta. (88 tarviketermari)
Päätän raporttini täältä tähän -näihin kuviin ja tunnelmiin... :wink:
Suzuki Hayabusa -11
Vastaa Viestiin