Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1746
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Sen verran tullut nyt pimeällä ajettua Jumperilla, että mainitsen erikseen valot. Erinomaiset. Lähivalot ovat yhtä hyvät kuin heikoimpien kaukovalot ja pitkät valaisevat puolen kilometrin suoran. No, ei ehkä ihan, mutta todella vakuuttava valoteho, ei tule kaipuuta lisäpitkiin tms. Täyret pisteet !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1746
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tänään on tasan 6kk siitä, kun hain Jumperin Joensuusta. Kilsoja on tullut erittäin maltillisesti, omassa ajossa reilut 5200 ja mittarissa nyt vajaat 6000. Ratin takana on ajotietokoneen laskurin mukaan istuttu vajaat 103 tuntia, joten jotain perspektiiviä jo on. Ongelmia ei ole ollut ja kyyti on pakuksi ensiluokkaista. Tasainen ja erittäin vakaa ajettava, melutaso kohtuullinen ja kaikin puolin miellyttävä peli. Ulkomittoihinkin on jo tottunut, peilit ovat erinomaiset ja sopivan kuorma-automainen ajo-asento korkealla istuen antaa sopivasti wannabe-rahtarifiilistä :D Tavaratilaa on testattu mopojen, sohvien, tikapuiden, ulkokalusteiden jne. kuljettamisessa ja vielä ei ole tullut tilanpuute vastaan. En viitsi oikein mistään valittaa, kun ei siltä tunnu, että pitäisi.

Syksyllä on tullut poikkeuksellisen vähän pelireissuja poikien kanssa aikataulu, loukkaantumis ym. syistä johtuen, varmaan muutama tuhat enemmän olisi mittarissa, jos kaikki reissut olisivat toteutuneet, mitä kalenterissa oli. No, näille ei mitään voi. Sen minkä elämyksissä häviää, kilometreissä säästää. Ajotottumuksissa tapahtuu muutenkin muutoksia kevään myötä, kun vanhempi poika ajaa mopokortin, tässä on vähän tullut mietittyä tulevaa kuten tuolla jo joskus aikaisemminkin mainitsin. Tarkoitus on kevään aikana ainakin yrittää realisoida pihassa oleva kalusto emännän Avea lukuunottamatta ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Jos ei mitään järkevää diiliä saa aikaiseksi, niin sitten ihmetellään näillä eteenpäin. Tarkoitus olisi kuitenkin liisata 15000km/vuosi henkilöauto mieluimmin automaattilaatikolla ja ostaa pihaan reilusti edullisempi paku, jonka ajosuoritteeksi vuodessa tulee jäämään 3-4000 km sellaista ajoa, johon henkilöauto ei yksinkertaisesti sovellu, kun sellaista on tasaisesti tiedossa. Eipä olisi sitten kalustossa kiinni niin paljon pääomaa, vaan sitä olisi irrotettavissa tiedossa oleviin projekteihin, ilman täsmälainojen ottamista.

Täytyy edetä toimintaympäristön ehdoilla, nyt näyttää siltä, että rahan makuuttaminen pihassa kumipyörien päällä täytyy siirtää sivuosaan toistaiseksi...
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1746
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kulutus-uutisia laajan yleisön pyynnöstä. Näytti hetken siltä, että C1 hörppii enempi tällä tankilla, mutta yllättävä lämpöaalto jouluksi heitti homman toiseen laitaan. 665.8 km ja 34 l = 5.11 l/100 km. Sillä lailla. Vikaakin pukkaa, oikea takarekisterikilven valo on sammunut. Saa toistaiseksi ollakin, ohjekirja sanoo, että laita käsi puskurin alle ja väännä sinne ja sinne. Ei jaksa itseään nyt laittaa tonne märkyyteen makaamaan, jotain siellä sormilla tuntuu, mutta lienee parasta ensin kurkata ihan omin silmin, ennen kuin vääntelee.

Jumperin virautin eilen pahimmista paskoista, alkaa noihin kylkien pystysaumoihin kerääntyä mustaa vähitellen, taitaa olla keväällä aika liuotintalkoot tiedossa. Tänään pesin C1:n ja Avensiksen, pontimena lähinnä tuo emännän Ave, josta ei nähnyt enää edes ikkunoista ulos. Saavi, sanko ja metrinen harja. Hyvin hiekka pyöri maalipinnalla, mutta ei tässä noitten kanssa enää kovin nokonuuka jaksa olla. Avea ei ole vahattu kolmeen vuoteen ja tuskin tulee jatkossakaan, kovaa ajoa ja sitten joskus vaihtoon kun alkaa pukata ruuvattavaa huoltojen välille yhtenään. Senttiäkään siitä ei saa vaihdossa enempää, vaikka vahaisi joka päivä. Itselle riittää, kun nopealla vilkaisulla vähän kauempaa näyttää siistiltä silloin tällöin. Kilsoja on tullut tavallista vähemmän Aveen viime viikkoina, kun 10 koiranpentua ovat pitäneet emännän harvinaisen paljon kotosalla. Hyvä niin, venytän seuraavan huollon helmikuun tiliin, sekään ei ole enää niin tarkkaa, kun takuu meni ajat sitten. No, nyt oli 131300 mittarissa, joten ihan hyvin osuu tonne helmikuun puoliväliinkin, jos ei nyt ihan hurjaksi ala.

Niin ne vaan kelit meni näin joulunaikaan viime vuoden kaltaisiksi, vaikka muutama viikko sitten ei olisi uskonut.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

hei9n
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja hei9n »

IC1970 kirjoitti: Eipä olisi sitten kalustossa kiinni niin paljon pääomaa, vaan sitä olisi irrotettavissa tiedossa oleviin projekteihin, ilman täsmälainojen ottamista.

Täytyy edetä toimintaympäristön ehdoilla, nyt näyttää siltä, että rahan makuuttaminen pihassa kumipyörien päällä täytyy siirtää sivuosaan toistaiseksi...
Laita Golf variant luxline alle. 19.900,- plus talvirengaspaketti webaston kaltaisella 1400,- Sisältää kolmen vuoden huolenpitosopimuksen. Joulukampanjassa saa vielä tonnin alennusta.

10 prosentin käsirahalla ja 8000,- jäännösvelalla 211,- kuukaudessa. Tulee varmasti liisaria halvemmaksi, eikä ole pääomaa kiinni. Pitänee arvonsakin kohtuullisesti kun pahin TSI-peikko hälvenee.

Huonoja puolia tasan kaksi. Halogeenivalot ja automaatti-ilmastoinnin puute. Moottorinkin kanssa pystyy elämään.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1746
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Tuohan olisi ojasta sinne allikkoon. Ensiksi, Vw-konsernin vessoille on mun pihaan porttikielto, nyt ja forevö. Toiseksi, tarkoitus on panostaa autoon tyyliin 249e/kk = esim. Renault Megane 130 TCE farkku Autoverkkokaupasta, 11 x 249 = 2739 euroa, vuosi ja 15000 km. Sitten uusi, erilainen auto alle. Ei huoltoja, ei renkaiden uusintaa, takuunalainen uusi auto alla, eikä rahaa kiinni kuin tuo mainittu summa kuukaudessa. Ajattelin siirtyä ykkösauton kohdalla omistamisesta ihan vaan vuokralle ja vapauttaa sen +20Keuroa muuhun, tuottavampaan käyttöön. Monta mutkaa on matkassa vielä, mutta ainakin ajatuksen asteella olen tuohon suuntaan liikkumassa. Alkuvuoden aikana näkee, jatkaako Autoverkkokauppa kampanjaa ja tuleeko muita toimijoita kilpailuun mukaan.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

hei9n
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja hei9n »

IC1970 kirjoitti:^Tuohan olisi ojasta sinne allikkoon. Ensiksi, Vw-konsernin vessoille on mun pihaan porttikielto, nyt ja forevö. Toiseksi, tarkoitus on panostaa autoon tyyliin 249e/kk = esim. Renault Megane 130 TCE farkku Autoverkkokaupasta, 11 x 249 = 2739 euroa, vuosi ja 15000 km. Sitten uusi, erilainen auto alle. Ei huoltoja, ei renkaiden uusintaa, takuunalainen uusi auto alla
Laske vuosi vaikka kahdeksalla kuukaudella niin säästät vielä enemmän rahaa. 8x249,- eli 1992,- :D
Kuusi kuukautta vuodessa niin säästät vielä enemmän :?:

Tarkoitus oli antaa vaihtoehtoinen ajatus autoverkkokaupalle. Hyvä se on luvata ilmaisia renkaita ja huoltoja kun sellaisia ei 15tkm aikana ole tulossa.

Halvempaa laitekulua tuskin on olemassakaan kun tuo Golf, 3 vuotta kun ajelee ja kiikuttaa vaihtoon niin en olisi lainkaan ihmeissäni jos siitä 14.000,- saisi vaihdossa. Siitä jää 2133euroa 12kk vuodelle ilman renkaidenvaihtoa tai huoltokuluja. Kaukowebastollekin antaisin jotain arvoa keleistä huolimatta.
Rahoituskulukaan ei lieni hurja näinä päivinä, ja sillehän sai tuoton jo muualta.

Siinä olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi että jos aikoo Meganella ajella niin kyseinen soppari olisi ainoa vaihtoehto :lol: Jokainen tyylillään. Mukavaa ja rauhallista Joulua.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1746
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Siinä on vaan se, että mä en yleensä kolmea vuotta aja millään laitteella, 12kk sykli kuulostaa mahdolliselta. Pidempiin sopimuksiin en siis aio sitouttaa itseäni, kun se ei sovi luonteelle. Ajattelin tuossa siis myös levotonta mieltäni. Mutta joo, ei tässä(kään) jutussa ole yhtä oikeaa tapaa toimia, mua viehättää tuossa Autoverkkokaupan konseptissa juuri se, että se on yksiselitteinen 12kk/15000 km eikä mitään muita nyansseja, ynnä se, että vuokrahinta osuu tuon oletetun arvonaleneman kanssa aika hyvin yksiin jos omaksi ostaisi, ollen jopa näiden viimeisten tarjousten kohdalla todennäköisesti halvempi vaihtoehto. Aikaisemmin ei ole päästy lähellekään, nyt aletaan olla hollilla.

Hyvät Joulut kaikille !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2544
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

hei9n kirjoitti:
Halvempaa laitekulua tuskin on olemassakaan kun tuo Golf, 3 vuotta kun ajelee ja kiikuttaa vaihtoon niin en olisi lainkaan ihmeissäni jos siitä 14.000,- saisi vaihdossa. Siitä jää 2133euroa 12kk vuodelle ilman renkaidenvaihtoa tai huoltokuluja. Kaukowebastollekin antaisin jotain arvoa keleistä huolimatta.
Rahoituskulukaan ei lieni hurja näinä päivinä, ja sillehän sai tuoton jo muualta.
Aika kovan vaihtohinnan meinaat saada 3v Golfista. Ei ainakaan aiemman sukupolven Golfin kohdalla toteutunut, vaan VW-auto antoi 3v/35tkm ajetusta 1.4TSI:stä(ja oli myös bensaweba kaukolla) 9000€ vaihdossa uuteen "nettohinnoiteltuun" Golfin karvalakkiin, pyynnit toki oli 15-17k€ paikkeilla samanlaisista vanhoista Golffareista.

Osti sitten silloin edellisen mallin Leonin 1.6Tdi copa+ vikoja varastokappaleita johon sai 12500€ vaihdossa, ja lienee turha sanoa, että nyt vaihtoa 3v/35tkm jälkeen kysellessä oli sellaisia hyvityksiä tarjolla, että päättivät pitää autoa pidempäänkin ja ostaa välirahalla käytetyn Qashqain.

Eipä ne volkkarit, varsinkaan passatit, hirveän hyvin taida enää hintaansa pitää. Omasta mielestä Volkkarit on uutenakin aika ylihintaisia ja uusia katsella ollut lähinnä espanja-tsekki-korea-akseli harkinnassa. 5v-7v takuu ollut muiden paitsi stekkien valtti, jolla sitten muut valtit, mutta perus Volkkari tai Audi ei karvalakkina ainakaan enempää tarjoa.

Hyvää joulua!
Tomppa & BMW X5 3.0ds -08 & Saab 9-5 2.0T Aero -11

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9683
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ikinä en ole autoa vaihdossa liikkeeseen kiikuttanut, mutta mitä olen tutuilta juttua kuullut, niin hyvityksen määrä vaihtelee suurinpiirtein laskimen merkin ja kuun kierron mukaan +/-50 % suuntaansa.

Mutta kun katsoo Nettiautosta tänään 2013-2014 farmarigolfeja bensakoneella ja alle 50 tkm mittarilukemalla, niin pyynnit lähtee 16900 eurosta (mikä on hävyttömän paljon jos uuden tosiaan saa 20k oirolla). Eli jos ei liikkeestä saa sitä 14 tuhatta, niin uskoisin itse myyvällä auton irtoavan pihasta järkevällä aikavälillä tuohon hintaan. Tietenkään tämän päivän hintataso ei ole tae tulevasta.

Mutta jos tavoitteena on vähän sama kuin itsellä, eli minimoida liikkuvaan kalustoon sitoutuva pääoma, niin suosittelen ehdottomasti loppuunajetun Saabin ostamista :mrgreen:

aero
-
Viestit: 6229
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:Ikinä en ole autoa vaihdossa liikkeeseen kiikuttanut, mutta mitä olen tutuilta juttua kuullut, niin hyvityksen määrä vaihtelee suurinpiirtein laskimen merkin ja kuun kierron mukaan +/-50 % suuntaansa.
Liikkeeseen vaihdossa viedessä hyvitys on oikeasti toissijainen seikka. Väliraha on se, mitä kannattaa katsoa, koska se oikeasti lähtee tililtä (joko heti tai pätkissä rahoitusyhtiön kautta). Aika usein taitaa olla niin, että paremman hyvityksen tarjoavassa liikkeessä myös uuden tulokkaan hinta on kovempi, eikä väliraha eroakaan yhtä paljoa kuin hyvitys, pahimmillaan jopa toiseen suuntaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1746
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tänään oli kaupunkireissulla suosikkikelini. Eilen oli pakkasta ja tiet jonnin verran jäässä, tänään kosteaa ja +3. Tiessä oli sitä mustaa, joka nousi jopa Jumperin kylkien leveiden muovilistojen yläpuolelle. Olisin sotkenut C1:n, mutta tänään oli kalusteenhakureissu, sitä varten tuo möhkö on olemassa, ettei tartte arpoa mahtuuko kyytiin.

Pikkasen on flunssa vaivannut ja ääni on poissa jne., mutta ei voinut malttaa, vaan pakko oli mennä Jumpperi pesemään ämpäri + saavitaktiikalla. Tämän vuoden ajot olikin siinä, seuraavan kerran liikahtaa, kun ollaan taas pakkasen puolella, mikä ilmeisesti koittaa heti tuossa su-ma akselilla. Josko sitten pysyisi vähän aikaa suht koht puhtaana. Mittariin pyörähti tänään 6000 km, alkaa olla jo matkaa takana :lol:

Olen tulevia tuossa pähkäillyt kovasti, jos kaluston yritän realisoida. Pari vaihtoehtoa on framilla, kummassakin yhtälöön kuuluu max.6-7 tonnin paku ja nykyistä hiukka isompi henkilöauto. Henkilöauton osalta taas on kaksi vaihtoehtoa, uusi yksityisliisari max. 300e/kk kuluilla tai sitten n.3-4 tonnin käytetty auto. Tarkoitus olisi joka tapauksessa kiinnittää kalustoon korkeintaan kymppitonni omaa rahaa vuositasolla ja kun tykkään näitä vehkeitä kierrättää, niin jollain tavalla tuo omistaminen ja tasainen vaihtosykli edelleen kuitenkin kiinnostaa. Katsotaan, mihinkä päädytään. Edullisen pakun hankinta tulee joka tapauksessa olemaan mielenkiintoinen projekti. Hiacen ohella vaihtoehdot ovat todella vähissä. Vaikka ajosuorite jää suht vähäiseksi, niin mitään ropausprojektia en pihaan halua. Ehkä Vw Transporter T4 voisi olla vaihtoehto tai Transit pienin varauksin. Henkilöauto ei ole mikään ongelma, hyviä Yariksia on Suomi täynnä.

No, sitä ennen pitää kaupata nämä nykyiset, siinäkin riittänee savottaa. Onneksi ei ole mitään pakkoa mihinkään.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Julle
"Hölösuu"
Viestit: 1745
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja Julle »

IC1970 kirjoitti:^Tuohan olisi ojasta sinne allikkoon. Ensiksi, Vw-konsernin vessoille on mun pihaan porttikielto, nyt ja forevö.
Tuotaa?
9-5 Aero - 00

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 415
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

^ :lol: Kun kerran on ranskiksiin tykästytty niiin mites ois Berlingo ja Saxo vai piisaako perslingossa kuljetuskapasiteetti? Imo tuo romujen kierrätys / vuosi ei lie se kustannustehokkain tapa? Omiaan ei tahdo saada pois ja seuraava kuljin on pikkasen juuri hukattua kalliimpi?
"Hevoseton" mies on huoleton mies

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jaa, taitaapi tulla kalliiksi sitten tämä vaihtoehto, kun joudut vuokraamaan oman tontin ulkopuolelta parkkitilat:
IC1970 kirjoitti:Ehkä Vw Transporter T4 voisi olla vaihtoehto
IC1970 kirjoitti: Ensiksi, Vw-konsernin vessoille on mun pihaan porttikielto, nyt ja forevö.
:mrgreen:
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6440
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

IC1970 kirjoitti:max.6-7 tonnin paku - - Hiacen ohella vaihtoehdot ovat todella vähissä. Vaikka ajosuorite jää suht vähäiseksi, niin mitään ropausprojektia en pihaan halua. Ehkä Vw Transporter T4 voisi olla vaihtoehto tai Transit pienin varauksin.
Sattumalta justiin ihmettelin Nettiautosta, että 2007-> Transitteja saa kohtuullisesti ajettuna alle kahdeksalla tonnilla, jopa lähemmäs kuudella. Samanikäisestä Hiacesta saa pulittaa viisinumeroisen summan, vaikka Transit on selvästi parempi ajaa, kevyemmissä malleissa etuvetoinen, kaikin puolin tilavampi ja muutenkin aivan eri maailmasta (tai vuosisadalta :wink: ).

Kokemusta on molemmista. Transitilla oli suoranainen ilo ajaa 15h ja 500km muuttokeikkaa putkeen (etenkin motarilla suorastaan levollinen ajettava), kun taas Hiacessa riitti puolet Tampereen motarista selän ja korvien kipeytymiseen...
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08

Vastaa Viestiin