Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Kävin tänään yhden Aeron katsomassa, ja jäikin sitten ostamatta. Onneksi ei ollut kuin 200km ajomatkan päässä. Kyseessä 2004 Facelift Aero, noin 200tkm. kilsoilla. Muuten kaunis, mutta..
1. Keula miltei maassa kiinni, eli alahelmaan CDlevyn verran. Oisko 15cm? Minusta aika matala.. Toki makuasia, mutta paskaksi saisin tuon helman heti.
2. 2 pytyn nakut sekoilee 900-1400 väliä. Muissa ei niin pahoja lukemia, pysyvät alle 200. Silti tämä ECU:n nollauksen ja 2 adaptaation jälkeen. Tulpat uusia ja Saabcomin firmis..
3. Aina kun paikallaan ollaan, ja P asennossa laatikon selektori, niin jarrua painamalla kuuluu meko kovaa naksahdus, ja se tikku vapautuu. Itsellä oli oma femma (2000vm., 4 vaihteinen) mukana, niin ei yhtään ääntä, kuuluu vain takavalo rele jos oikein kuuntelee.. Oli myös sen kepin ympärillä ne muovit mitkä liikkuu kepin kanssa osittain rikki (puuttuiva). Kopeloitu? Muutenkin keppi löysä ja älytön väljys ihan sama missä asennossa.
4. Kaasuun reagointi naurettava, aina kun polkaisee kaasun, niin kerkiää kahteen rauhassa laskea että sen autokin tajuaa. Tuon piti koeajon jälkeen testata omassa (jcarlsonin 250hv biopower softa), niin reagoi salaman nopeasti polkimeen. Siis aero tuntui laiskalta ja "läskiltä" verrattuna omaan "ei aeroon". Mistäs moinen voi johtua?
5. Ja muutenkin kaikki kuuluu pirun hyvin sisälle. Luultavasti koska "wagon", mutta edestäkinpäin esim. moottoriääni. Onko 2004vm. saabit tehty halvemmasta pellistä? Vai onko minun SE Business versiossa joku parempi äänieriste? Who knows..
Pyysi 6400, tarjosin 4500, ja sinne auto jäin. Ruosteista en viitsi edes sanoa, ne samat kuuluisat saabin paikan, ja "eteläauto", jolloin pohja huomattavasti surkeammassa kunnossa kuin omassa 2000 pohjoisen autossa. Aivan kuin uinut suolassa.
Harmi kun myyjällä ei ollut keskustelunhalua, ja oli lähdettävä kotia päin.
Se että auto on Aero, niin ei minusta ainakaan tee sitä mitenkään älyttömän arvokkaan, eikä varsinkaan kun peli ei ole kunnossa. Ihmetyttää kun ihmiset yrittää myydä tälläiset pois, "priima" autoina. Fiksaisivat jutunsa pois, ja silloin hinta olisi kohillaan.
Mitäs mieltä itse olette nykyisistä hinnoitteluista femmoissa?
Olenko teidän mielestä tehnyt jotain väärin, ja olenko "liian tarkka" ja kaikkihan nämä on jo vanhoja paskoja?
1. Keula miltei maassa kiinni, eli alahelmaan CDlevyn verran. Oisko 15cm? Minusta aika matala.. Toki makuasia, mutta paskaksi saisin tuon helman heti.
2. 2 pytyn nakut sekoilee 900-1400 väliä. Muissa ei niin pahoja lukemia, pysyvät alle 200. Silti tämä ECU:n nollauksen ja 2 adaptaation jälkeen. Tulpat uusia ja Saabcomin firmis..
3. Aina kun paikallaan ollaan, ja P asennossa laatikon selektori, niin jarrua painamalla kuuluu meko kovaa naksahdus, ja se tikku vapautuu. Itsellä oli oma femma (2000vm., 4 vaihteinen) mukana, niin ei yhtään ääntä, kuuluu vain takavalo rele jos oikein kuuntelee.. Oli myös sen kepin ympärillä ne muovit mitkä liikkuu kepin kanssa osittain rikki (puuttuiva). Kopeloitu? Muutenkin keppi löysä ja älytön väljys ihan sama missä asennossa.
4. Kaasuun reagointi naurettava, aina kun polkaisee kaasun, niin kerkiää kahteen rauhassa laskea että sen autokin tajuaa. Tuon piti koeajon jälkeen testata omassa (jcarlsonin 250hv biopower softa), niin reagoi salaman nopeasti polkimeen. Siis aero tuntui laiskalta ja "läskiltä" verrattuna omaan "ei aeroon". Mistäs moinen voi johtua?
5. Ja muutenkin kaikki kuuluu pirun hyvin sisälle. Luultavasti koska "wagon", mutta edestäkinpäin esim. moottoriääni. Onko 2004vm. saabit tehty halvemmasta pellistä? Vai onko minun SE Business versiossa joku parempi äänieriste? Who knows..
Pyysi 6400, tarjosin 4500, ja sinne auto jäin. Ruosteista en viitsi edes sanoa, ne samat kuuluisat saabin paikan, ja "eteläauto", jolloin pohja huomattavasti surkeammassa kunnossa kuin omassa 2000 pohjoisen autossa. Aivan kuin uinut suolassa.
Harmi kun myyjällä ei ollut keskustelunhalua, ja oli lähdettävä kotia päin.
Se että auto on Aero, niin ei minusta ainakaan tee sitä mitenkään älyttömän arvokkaan, eikä varsinkaan kun peli ei ole kunnossa. Ihmetyttää kun ihmiset yrittää myydä tälläiset pois, "priima" autoina. Fiksaisivat jutunsa pois, ja silloin hinta olisi kohillaan.
Mitäs mieltä itse olette nykyisistä hinnoitteluista femmoissa?
Olenko teidän mielestä tehnyt jotain väärin, ja olenko "liian tarkka" ja kaikkihan nämä on jo vanhoja paskoja?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Oikein tai väärin, mene ja tiedä. Onhan Aerossa muutakin eroa kuin tuo teho puoli. Esim. jarrut ja tietyt alustan osat. Varusteet toki myös. Maku asia, sano koira kun munia nuoli... Toki myös varaosien hinta on sitten kanssa Aero tasolla, esim. noissa jarruissa.
Itsekin joskus Aerosta haaveillu; toistaiseksi Linear on tarpeet täyttänyt. En koe saavani sille välirahalle niin paljoa vastinetta, että se kannattaisi. Käyttöpelejä kuitenkin ja aina ei ole käyttö näteimmästä päästä. Tonnilla saadut muovihelmat jotka likaa puntit mennen tullen on mulle liikaa ja turhaa. Onhan se nätti vaan käytännöllisyys ensin. Jos sitten joskus on rahat niin löysässä että Aeron saa, niin hyvä. Mutta ei pakko rako.
Mitä noihin mainitsemiisi ominaisuuksiin tulee, niin en oikein osaa sanoa mitään. Kaasuun reagointiin voisi auttaa peruspaineiden säätö, jos sattuvat olemaan pielessä.
Mitä femmojen hintoihin tulee, niin onhan se aika jännää että vanhat kolkit on saman hintaisia kuin vastaavalla koneella ja kilsoilla olevat femmat...
Itsekin joskus Aerosta haaveillu; toistaiseksi Linear on tarpeet täyttänyt. En koe saavani sille välirahalle niin paljoa vastinetta, että se kannattaisi. Käyttöpelejä kuitenkin ja aina ei ole käyttö näteimmästä päästä. Tonnilla saadut muovihelmat jotka likaa puntit mennen tullen on mulle liikaa ja turhaa. Onhan se nätti vaan käytännöllisyys ensin. Jos sitten joskus on rahat niin löysässä että Aeron saa, niin hyvä. Mutta ei pakko rako.
Mitä noihin mainitsemiisi ominaisuuksiin tulee, niin en oikein osaa sanoa mitään. Kaasuun reagointiin voisi auttaa peruspaineiden säätö, jos sattuvat olemaan pielessä.
Mitä femmojen hintoihin tulee, niin onhan se aika jännää että vanhat kolkit on saman hintaisia kuin vastaavalla koneella ja kilsoilla olevat femmat...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Kovasti tuntuu hajontaa olevan 9-5 hinnoissa. Viime kesänä etsiskelin ja ostin 2000 vuosimallin Aeron sieltä halvimmasta päästä. Tinkaamalla saatiin hintaa tippumaan vielä aika mukavasti, kun myyjälläkin oli tiedossa että jonkin verran laitettavaa on. Oli ihan reilu kaupantekijä kyllä. Ja todella siistinä oli auto säilynyt sisältä ja päältä, kaksi yksityistä omistajaa oli ollut. No, puolen vuoden sisään on nyt tullut laitettua palikkaa uusiksi enempi kuin auton hinta, vaikka mitään isompaa yksittäistä remonttia ei olekaan tarvinnut. Ikä vaan painaa sieltä täältä autoa eikä tuota ole kukaan harrastushengessä korjaillut ainakaan vähään aikaan. Ja ainoat muilla teetetyt työt on olleet renkaiden asennukset, tuulilasi ja jarruputket taakse. Nekin halvimman mukaan. Yhteenlaskettu hinta autolle ja remonteille näyttää nyt olevan samaa luokkaa kuin "valmiiksi huollettuina" myytävien 9-5:n pyynnit. Ei harmita kun tietää itse mitä siihen on nyt tehty ja mitä vielä toistaiseksi ei.
Mutta siis siitä ostohinnasta vielä. Muutaman satasen eroilla kaupattiin niin horokuntoisia autoja silloin kesällä (no, ainakin yksi täytti määritelmän täysin kun kävin katsomassa..) että voi vain kuvitella kuinka paljon niissä olisi ollut laitettavaa. Eivätkä olleet aeroja ne. Ei olleet hinnat ainakaan ko. halvemmissa missään suhteessa auton kuntoon. Omalla rajallisella kokemuksella ajattelisin ketjun aloittajan pohdinnoista että kuuteen ja puoleen tonniin pitäisi kyllä olla aika tiptop 200tkm ajettu ja harrastaja-asenteella ennakoiden korjattu. Muutoinhan se on muutaman iän myötä fiksattavan jutun jälkeen lähemmäs kymppitonnin auto, ja sillä saa taas kaikenlaista uudempaakin.
Mutta siis siitä ostohinnasta vielä. Muutaman satasen eroilla kaupattiin niin horokuntoisia autoja silloin kesällä (no, ainakin yksi täytti määritelmän täysin kun kävin katsomassa..) että voi vain kuvitella kuinka paljon niissä olisi ollut laitettavaa. Eivätkä olleet aeroja ne. Ei olleet hinnat ainakaan ko. halvemmissa missään suhteessa auton kuntoon. Omalla rajallisella kokemuksella ajattelisin ketjun aloittajan pohdinnoista että kuuteen ja puoleen tonniin pitäisi kyllä olla aika tiptop 200tkm ajettu ja harrastaja-asenteella ennakoiden korjattu. Muutoinhan se on muutaman iän myötä fiksattavan jutun jälkeen lähemmäs kymppitonnin auto, ja sillä saa taas kaikenlaista uudempaakin.
Viimeksi muokannut balanced, Su Tammi 15, 2017 01:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Kaasuun reagoinnin voi softaan tehdä ihan minkälaiseksi vaan... Joko pedalmapin kertoimilla (läppää avataan enemmän kuin mitä polkimella pyydetään) tai fast/extra throttle optiolla. Joten se kaasuun reagointikohta kannattaa unohtaa.
Minusta 2004&2005 aerot ovat parhaimman näköisiä 9-5:sia mitä on tehty. Minusta auto ei ole järin matala, laitoin autooni 25mm pudottavan alustasarjan ja nyt se on aika hyvin balanssissa niin ulkonäön- kuin ajettavuudenkin osalta.
Nakut johtunevat viallisesta kasetista tai vääristä sytytystulpista. Eli virhetunnistuksia. Tai sitten moottorissa on jotain todella pahasti vialla, mäntäpistiäinen/venttiileistä paloja poissa.
Minusta 2004&2005 aerot ovat parhaimman näköisiä 9-5:sia mitä on tehty. Minusta auto ei ole järin matala, laitoin autooni 25mm pudottavan alustasarjan ja nyt se on aika hyvin balanssissa niin ulkonäön- kuin ajettavuudenkin osalta.
Nakut johtunevat viallisesta kasetista tai vääristä sytytystulpista. Eli virhetunnistuksia. Tai sitten moottorissa on jotain todella pahasti vialla, mäntäpistiäinen/venttiileistä paloja poissa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Tätä juuri tarkoitinkin. Jos olen ostamassa legopalikka-auton, niin sen hinnankin täytyy olla sellaisen. Muuten sen täytyy olle vähintäänkin yhtähyvä kuin minun femma, tai oikeastaan parempi koska oma femma on jo 258tkm nähnyt pirssi.. ja sit tarjotaan tuollainen, ja tee itse loppuun...
Silti tämmöiset tapaukset harmittaa, kun käy jossakin huitsin vi*ussa, ja pitää palata pahoin mielin kotia.. Toisaalta eipähän tässä lehmää hävitty. Haluttais vain että ihmiset olisivat rehellisiä, eikä selittäis paksaa, "enpä mää tosta mitään pahaa osaa sanoa" "tää on loistava ajaa" "olen vain toinen omistaja ja tää on kyllä loistavassa kunnossa".
Silti tämmöiset tapaukset harmittaa, kun käy jossakin huitsin vi*ussa, ja pitää palata pahoin mielin kotia.. Toisaalta eipähän tässä lehmää hävitty. Haluttais vain että ihmiset olisivat rehellisiä, eikä selittäis paksaa, "enpä mää tosta mitään pahaa osaa sanoa" "tää on loistava ajaa" "olen vain toinen omistaja ja tää on kyllä loistavassa kunnossa".
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Joo ehkä oletkin oikeassa.. mutten usko. Sillä vaikka kuinka skaalaa pedalmappia se ei vaikuta reagointiaikaan. Reagointiaika ei taida olla sama asia kuin asentokeroimet. Tämä teki esim niin että kun käytti poljinta lattiassa ja nosti jalan pois, niin noin 2 sekunnin päästä auto suti hiukan ja lopetti. Eli kaikki oli ikäänkuin jäljessä. Auto teki kaiken oikein, mutta jäljessä hitosti.Pakari kirjoitti:Kaasuun reagoinnin voi softaan tehdä ihan minkälaiseksi vaan... Joko pedalmapin kertoimilla (läppää avataan enemmän kuin mitä polkimella pyydetään) tai fast/extra throttle optiolla. Joten se kaasuun reagointikohta kannattaa unohtaa.
Niin ja siitä korkeudesta.. Varmaan ihan jees Tampereen suunnalla, muttei oikein toimi täällä lapissa.
Mut muuten joo, toi faselift on kaunein femma mitä on.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
pyysi 6400, tarjosin 4500, ja sinne auto jäin,Harmi kun myyjällä ei ollut keskustelunhalua
no kuinka monella on keskustelunhaluja kun heti tarjotaan palsanm'åki tyyliin
Fiksaisivat jutunsa pois, ja silloin hinta olisi kohillaan
no tarjositko tätä vaihtoehtoa myyjälle että tulet sen hakemaan pyyntihinnalla kun korjaa sen ensin?
ja
'
Yhteenlaskettu hinta autolle ja remonteille näyttää nyt olevan samaa luokkaa kuin "valmiiksi huollettuina" myytävien 9-5:n pyynnit
niin se on funtsittava ostajan itse ostaako valmiin vai projektin, sama raha siis näyttää menev'än kuitenkin
no kuinka monella on keskustelunhaluja kun heti tarjotaan palsanm'åki tyyliin
Fiksaisivat jutunsa pois, ja silloin hinta olisi kohillaan
no tarjositko tätä vaihtoehtoa myyjälle että tulet sen hakemaan pyyntihinnalla kun korjaa sen ensin?
ja
'
Yhteenlaskettu hinta autolle ja remonteille näyttää nyt olevan samaa luokkaa kuin "valmiiksi huollettuina" myytävien 9-5:n pyynnit
niin se on funtsittava ostajan itse ostaako valmiin vai projektin, sama raha siis näyttää menev'än kuitenkin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Oma pointti oli että samalla rahalla näyttää saavan kovin monen kokosia projekteja, aero tai ei. Ei vastaa hinta aina projektin kokoa. Ja toisen "ei mitään vikaa" voi paljastua myös toisen projektiksi. Saa olla ostaessa tarkkana
https://m.youtube.com/watch?v=b9cWZxb-HGY
Eikä oo häpee jättää auto myyjän pihaan. Se mitä tossa sketsissä ei näytetä on se kun myyjä laittaa pikakelauksella auton kuntoon..
https://m.youtube.com/watch?v=b9cWZxb-HGY
Eikä oo häpee jättää auto myyjän pihaan. Se mitä tossa sketsissä ei näytetä on se kun myyjä laittaa pikakelauksella auton kuntoon..
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Softassa on vakiona päällä sellaiset asetukset kuin engine.tip.in ja engine.tip.out. Tarkoittaa sitä että softa rajoittaa moottorin äkillisiä kuormitustilanteiden muutoksia. Eli kun kuormitus äkillisesti kasvaa tai vähenee niin softa rajoittaa/hillitsee sitä muutosta, joka tuntuu "hitautena" Softan tekijästä riippuen nämä parametrit voidaan deaktivoida ja muuttaa moottorin reagointia kaasun painallukseen. Ja usko vain, se pedalmapin kertoimien muokkaaminen vaikuttaa myös hyvinkin paljon tuohon reagointinopeuteen. Ollaan haettu tuohon allekirjoituksen femmaan jonkun verran noita parametrejä kohdilleen ja ison eron pystyy tekemään..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Hahah. Älä viitsi. Kävin sen pojan mukana kiertämässä kaikki "viat" läpi, ehdotin vertailukohteeksi omaa autoa joka oli vieressä, ja jonka hinta ei voi olla kuin sama, ja minkälaisen sen auton näkisin tuolla rahalla. Muttakun vieressä seisoo 18v teini, joka ei saa sanoja suusta, kiertää perässä ja "joojottelee", ujostelee, ja myy sillä hinnalla kuin isukki käski (joka hävisi paikalta), niin mitäpä tämän kanssa painia. Vai pitikö pyytää isukki paikalle ja alkaa kerjäämään? Kuka v*ttu tässä on ostaja, ja kuka myyjä? Olen itsekkin asioita työn puolesta kaupitellut, ja neuvotellut isompia kauppoja, ja tiedän että ostaja on se ketä sä voitelet. Ei siinä että kaikkien tämän pitäisi tietää, mut ärsyttää kun yritetään jotain tuollaista taktiikkaa, että minä en tästä tiedä mitään, ja poikahan tätä on käyttänyt, jolloin ilmenee että poika ei edes tiedä mitkä tulpat ja milloin (onko koskaan) sinne isukki vaihtanut.mestari kirjoitti:pyysi 6400, tarjosin 4500, ja sinne auto jäin,Harmi kun myyjällä ei ollut keskustelunhalua
no kuinka monella on keskustelunhaluja kun heti tarjotaan palsanm'åki tyyliin
Fiksaisivat jutunsa pois, ja silloin hinta olisi kohillaan
no tarjositko tätä vaihtoehtoa myyjälle että tulet sen hakemaan pyyntihinnalla kun korjaa sen ensin?
ja
'
Yhteenlaskettu hinta autolle ja remonteille näyttää nyt olevan samaa luokkaa kuin "valmiiksi huollettuina" myytävien 9-5:n pyynnit
niin se on funtsittava ostajan itse ostaako valmiin vai projektin, sama raha siis näyttää menev'än kuitenkin
Kun näkee että koko perhe ajaa Saabbeja, eikä tiedä niitten päälle juuri yhtään, niin tulee sellainen olo ettei se siitä ole kiinni, vaan että joko ei välitetä tai ei haluta kertoa asioita.
Muutenkin loistava perustelu: Möin oman sedanifemman vasta pois. Nyt myyn tämän pois koska olen intissä. Ja ostan varmaan jonkun saabin intin jälkeen. - Olenko ainut jota alkaa häirittee tälläiset selitykset? Siehän voit olla rauhassa intissä, ja antaa hyvän auton odottaa loistokuskinsa.
Mut tää juttu karkasi käsistä. Enempikin kiinnosti nuo epäilyttävät jutut, joista en oikein itse osannut päätellä mitään. Siis, onko vika mahdollisesti kallis vaiko halpa..
Viimeksi muokannut Shadow_Fi, Su Tammi 15, 2017 13:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
eli kun ostaa sellaisen vehkeen mikä on orkkis kamaa niin ei tarvitse huolehtia amuleista,emuleista tip inneistä tai outeista
ei tarvi ku starttaa ja baanalle
ei tarvi ku starttaa ja baanalle
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Niin tässäkin ihmettelin, että kun myyntiin heti laittoivat ennen kuin kilvetkään tulleet paikalle, niin miksi ihmeessä menivät Saabcomin biopower softia lätkimään. Antaisivat auton olla orkkissoftalla, ja oikea harrastaja saisi päivitellä sen "oikeaoppisesti".mestari kirjoitti:eli kun ostaa sellaisen vehkeen mikä on orkkis kamaa niin ei tarvitse huolehtia amuleista,emuleista tip inneistä tai outeista
ei tarvi ku starttaa ja baanalle
Softatun auton voin ostaa vain ja ainoastaan klubilaiselta harrastajalta joka tietää ja tuntee autonsa.
Onhan mullekkin softattu eka kerran femma päin persettä. Softaaja oli omasta mielestä osaava heppu, mut ilmeni tosin. Nimiä en mainitse, mutta onneksi ajoissa lähetin binäärin tarkistettavaksi, eikä vasta sitten kuin palais ventiilit (toiselle kaverille joka ajeli juurikin nuilla softilla, kävi niin.. ehkä sattuma).
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Tuota on pari tuttua käynyt katsomassa ja heikkoa on ollut kaupanteko. Mitään ei (muka) autosta tiedetä ja hinta on tiukka, vikojahan ei muka ole. :)
Olet tehnyt siis samoja havaintoja kuin muutkin.
Olet tehnyt siis samoja havaintoja kuin muutkin.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Niin - eikös se juurikin ole tuollaisen tutkimusreissun tarkoitus, että hinnoittelun ja havaittavissa olevan kunnon suhde tutkitaan ennen mahdollista kaupantekoa. Kaikki myyjät eivät ole niin hyviä saabintuntijoita tai edes auton- tai sitten ajattelevat, että ostajat eivät olisi sellaisia vaikka myyjä mielestään on. Tässä tapauksessa näyttää siltä, että myyjän vastuuta (jos sitä nyt edes on yksityisten välisissä käytetyn irtaimiston kaupoissa) yritettiin vältellä laittamalla hönö myymään. Vahinko kuitenkin jäi aika pieneksi siihen verrattuna, että viat olisivat paljastuneet vasta kaupanteon jälkeen.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Hintapyynti/kunto -suhdetta päivitellessä tulee muistaa, että harva yksityinen auton myyjä on mikään asiantuntija arvioimaan kilpailevien yksilöiden ja oman auton kunnon välisiä eroja. Jos ostajaehdokas on käynyt jo katsomassa kolmea muuta Aerofemmaa, niin se on usein kolme enemmän kuin mitä myyjä on niitä verrokkeja nähnyt. Hintapyynnit mitoitetaan joko omien (joskus väärien) hintamielikuvien taikka fiksummat sitten Nettiauton selailun perusteella. Mutta kun Nettiautosta ei useinkaan ilmene niiden autojen tarkka kunto, eikä kukaan myyjä niitä lähde vain hinnoittelun vuoksi katselemaan, on hintapyynnön mitoitus vähän hihasta ravistelua. Sitten tulee joku useita samanlaisia autoja kierrellyt ostajaehdokas, ja pitää auton myyjää ihan mulkkuna, kun pyytää liikaa.
Ainakaan itse kun olen autoja myynyt, niin en ole samanlaisten hinta- ja kuntotasoon tutustunut muuten kuin Nettiauton kautta. Kaupaksi on kaikki menneet, mutta tapana onkin ollut hinnoitella maltillisesti, koska joka kerta on ollut oikea halu saada auto kaupaksi. Mutta jotkut pitää autoja nettiautossa lähinnä huvikseen ja kokeillakseen kepillä jäätä.
Moni autoaan myyvä ei oikeasti tiedä autoista yhtään mitään. Ja moni kuvittelee tietävänsä, mutta lähemmin keskustellen ilmenee, että opit on saatu poikaporukan jutuista enemmän kuin itse autojen kanssa puuhailuista. Se, että pihassa on useita samanmerkkisiä ei välttämättä tarkoita että niitä harrastetaan itse yhtään, kunhan vain ollaan mieltyneitä yhteen merkkiin. Ja monelle se harrastaminen on sitä, että viedään auto pajalle softattavaksi, alustan vaihtoon jne. ja itse korkeintaan vaihdetaan polttimot (eikä siitäkään oikeasti paljoa ymmärretä).
Ainakaan itse kun olen autoja myynyt, niin en ole samanlaisten hinta- ja kuntotasoon tutustunut muuten kuin Nettiauton kautta. Kaupaksi on kaikki menneet, mutta tapana onkin ollut hinnoitella maltillisesti, koska joka kerta on ollut oikea halu saada auto kaupaksi. Mutta jotkut pitää autoja nettiautossa lähinnä huvikseen ja kokeillakseen kepillä jäätä.
Moni autoaan myyvä ei oikeasti tiedä autoista yhtään mitään. Ja moni kuvittelee tietävänsä, mutta lähemmin keskustellen ilmenee, että opit on saatu poikaporukan jutuista enemmän kuin itse autojen kanssa puuhailuista. Se, että pihassa on useita samanmerkkisiä ei välttämättä tarkoita että niitä harrastetaan itse yhtään, kunhan vain ollaan mieltyneitä yhteen merkkiin. Ja monelle se harrastaminen on sitä, että viedään auto pajalle softattavaksi, alustan vaihtoon jne. ja itse korkeintaan vaihdetaan polttimot (eikä siitäkään oikeasti paljoa ymmärretä).
Mulla oli edellisessä T7-kolkissa sellainen softa, että yhden pytyn nakut näytti aina jotain tuhansia. Foorumilta opin sitten, että oli joku softan ominaisuus, että ei näytä oikein (koitin hakea, mutta en onnistunut tätä juttua enää löytämään). Vaikka nollasi nakut, niin pian oli taas ruudussa iso lukema, josta numerot ei kuitenkaan enää kertyneet. En tiedä voiko olla samaa perua tässä yksilössä.Shadow_Fi kirjoitti:2 pytyn nakut sekoilee 900-1400 väliä. Muissa ei niin pahoja lukemia, pysyvät alle 200. Silti tämä ECU:n nollauksen ja 2 adaptaation jälkeen. Tulpat uusia ja Saabcomin firmis..
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K