OG 900 CD -85 kunnostusta
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Tänään viimeistelin ovipahvin, tein ja kiinnitin ovitaskun pohjan, ja tein kiinnitysjousille reijät.
Maalasin pensselillä ovessa olevan muoviosat, joihin jouset painuvat.
Asensin pahvin, ja painoin sen kiinni muoviosiin, jolloin maali jätti jäljet muoviosien paikasta, tästä kohdasta n.15mm päähän
porasin 10mm reijät, joihin sitten asensin kiinnitysjouset.
Kuvassa näkyy pahvi oveen asennettuna.
Maalasin pensselillä ovessa olevan muoviosat, joihin jouset painuvat.
Asensin pahvin, ja painoin sen kiinni muoviosiin, jolloin maali jätti jäljet muoviosien paikasta, tästä kohdasta n.15mm päähän
porasin 10mm reijät, joihin sitten asensin kiinnitysjouset.
Kuvassa näkyy pahvi oveen asennettuna.
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Vaikka uusi pahvi vaati jonkun verran työtä niin on varmasti parempi ratkaisu kuin jokin vanha ja homeinen pahvi! Ja ite kun tekee niin kyllä fiilis on aina eri!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Otin käsittelyyn ovien muovilistat, noista kaksi on kohtuulisen kuntoisia,( 1 etu, ja 1 taka ) ja kaksi huonoja.
Toista huonoa rupesin tutkimaan miten se on tehty. Molemmat päädyt on liimattu listaan, eli jos löytyisi
riittävän pitkiä hyväkuntoisia, voisi ne katkaista sopivaan pituuteen ja liimata päädyt kiinni.
Vakiomallin 4/5d mallin etuoven listan pituus riittää takaoveen.
Etuoveen tarvitaan pidempi, onko 2/3 d mallin etuovessa samanlainen lista ?
Toista huonoa rupesin tutkimaan miten se on tehty. Molemmat päädyt on liimattu listaan, eli jos löytyisi
riittävän pitkiä hyväkuntoisia, voisi ne katkaista sopivaan pituuteen ja liimata päädyt kiinni.
Vakiomallin 4/5d mallin etuoven listan pituus riittää takaoveen.
Etuoveen tarvitaan pidempi, onko 2/3 d mallin etuovessa samanlainen lista ?
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Kyllähän samaa listaa käytettiin kaikissa tuon ajan 900:ssa. Mutta riittääkö normi-Satkujen listoissa pituus, onkin toinen juttu. Voin tänään mitata listan pituuden omasta autosta, ellei joku toinen ensin ehdi.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Mul o joku uus lista en oo varma onks satku vai tonnari
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Tuo olisi hyvä tieto, onko kyseessä nimenomaan 2/3D.Lahti411 kirjoitti:Voin tänään mitata listan pituuden omasta autosta, ellei joku toinen ensin ehdi.
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Kyllä on juurikin 2- ja 3-ovisista autoista kyse
Oven lista on yläreunastaan n. 103 cm pitkä.
Oven lista on yläreunastaan n. 103 cm pitkä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Kiitos avusta, CD:n etuoven lista on n.92 cm, joten tuo 103 cm riittää hyvin.
Jos jollakin on ylimääräisenä hyväkuntoista 2/3d ovilistaa, pyydän tarjoamaan, yhtä tai useampaa.
Lasse
yv. tai puh.0400-516807
Jos jollakin on ylimääräisenä hyväkuntoista 2/3d ovilistaa, pyydän tarjoamaan, yhtä tai useampaa.
Lasse
yv. tai puh.0400-516807
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
kuten kerroin löytyy uusi lista
sopivuus tän linkin mukainen
http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... e/1024972/
jos kiinnostaa.
sopivuus tän linkin mukainen
http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... e/1024972/
jos kiinnostaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Viime aikoina olen tehnyt pohjatöita maalausta varten.
Pohjamaalia, kittaamista, hiomista, hiontamaalia ym.
Olen aiemmin pintamaalannut kolme autoa, ensimmäisen -80 luvulla sähköruiskulla, myöhemmin kaksi autoa paineilmaruiskulla.
Hyvää maalausjälkeä en ole koskaan saanut aikaiseksi, siitä huolimatta päätin taas kokeilla maalata itse.
( Muutaman auton olen suosiolla vienyt ammattilaiselle maalattavaksi )
Ostin uuden, vähän paremman ruiskun, lämmitin tallin n. 23 asteeseen, lisäsin valaistusta, en maalannut koko autoa kerralla,
vaan ensin katon, ja luukut.
Ei tuo jälki ammattilaistasoa ole, mutta parasta, mitä olen koskaan saanut aikaiseksi.
Huomenna jatkan, maalaan molemmat sivut.
Pohjamaalia, kittaamista, hiomista, hiontamaalia ym.
Olen aiemmin pintamaalannut kolme autoa, ensimmäisen -80 luvulla sähköruiskulla, myöhemmin kaksi autoa paineilmaruiskulla.
Hyvää maalausjälkeä en ole koskaan saanut aikaiseksi, siitä huolimatta päätin taas kokeilla maalata itse.
( Muutaman auton olen suosiolla vienyt ammattilaiselle maalattavaksi )
Ostin uuden, vähän paremman ruiskun, lämmitin tallin n. 23 asteeseen, lisäsin valaistusta, en maalannut koko autoa kerralla,
vaan ensin katon, ja luukut.
Ei tuo jälki ammattilaistasoa ole, mutta parasta, mitä olen koskaan saanut aikaiseksi.
Huomenna jatkan, maalaan molemmat sivut.
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Hienoa työtä, täytyy sanoa! Alkaa omatunto kolkuttaa kun itse ei saa juuri mitään aikaiseksi Toivottavasti tämä auto nähdään jossain tulevassa tapahtumassa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Hienoa työtä!
Tämähän ehtii Hyvinkäälle WST:hen jos tahti on noin hyvä
Tämähän ehtii Hyvinkäälle WST:hen jos tahti on noin hyvä
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
^ Joko sinne og-satkut kelpaa? Joku vuosi oli meininki pystykeulaturbolla sinne mennä mutta liian uusi kuulemma oli.
Anteeksi projektiketjun tärveleminen
Anteeksi projektiketjun tärveleminen
Re: OG 900 CD -85 kunnostusta
Ei taida vielä ehtiä WST:hen, mutta tavoite on ennen syksyä 2017 saada ajoon.
Hessu, mielestäni kommenttisi sopii hyvin tähän ketjuun.
Hessu, mielestäni kommenttisi sopii hyvin tähän ketjuun.