OG 900 CD -85 kunnostusta

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja peltla »

Tänään viimeistelin ovipahvin, tein ja kiinnitin ovitaskun pohjan, ja tein kiinnitysjousille reijät.
Maalasin pensselillä ovessa olevan muoviosat, joihin jouset painuvat.
Asensin pahvin, ja painoin sen kiinni muoviosiin, jolloin maali jätti jäljet muoviosien paikasta, tästä kohdasta n.15mm päähän
porasin 10mm reijät, joihin sitten asensin kiinnitysjouset.
Kuvassa näkyy pahvi oveen asennettuna.
Kuva
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Vaikka uusi pahvi vaati jonkun verran työtä niin on varmasti parempi ratkaisu kuin jokin vanha ja homeinen pahvi! 8) Ja ite kun tekee niin kyllä fiilis on aina eri!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja peltla »

Otin käsittelyyn ovien muovilistat, noista kaksi on kohtuulisen kuntoisia,( 1 etu, ja 1 taka ) ja kaksi huonoja.
Toista huonoa rupesin tutkimaan miten se on tehty. Molemmat päädyt on liimattu listaan, eli jos löytyisi
riittävän pitkiä hyväkuntoisia, voisi ne katkaista sopivaan pituuteen ja liimata päädyt kiinni.
Vakiomallin 4/5d mallin etuoven listan pituus riittää takaoveen.
Etuoveen tarvitaan pidempi, onko 2/3 d mallin etuovessa samanlainen lista ?
Kuva
Kuva
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kyllähän samaa listaa käytettiin kaikissa tuon ajan 900:ssa. Mutta riittääkö normi-Satkujen listoissa pituus, onkin toinen juttu. Voin tänään mitata listan pituuden omasta autosta, ellei joku toinen ensin ehdi.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Mul o joku uus lista en oo varma onks satku vai tonnari
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja peltla »

Lahti411 kirjoitti:Voin tänään mitata listan pituuden omasta autosta, ellei joku toinen ensin ehdi.
Tuo olisi hyvä tieto, onko kyseessä nimenomaan 2/3D.
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kyllä on juurikin 2- ja 3-ovisista autoista kyse :)
Oven lista on yläreunastaan n. 103 cm pitkä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja peltla »

Kiitos avusta, CD:n etuoven lista on n.92 cm, joten tuo 103 cm riittää hyvin.
Jos jollakin on ylimääräisenä hyväkuntoista 2/3d ovilistaa, pyydän tarjoamaan, yhtä tai useampaa.

Lasse
yv. tai puh.0400-516807
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kuten kerroin löytyy uusi lista
sopivuus tän linkin mukainen
http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... e/1024972/

jos kiinnostaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja peltla »

Kattoverhoilu on tarkoitus uusia, Suikkarin Riston ohjeilla luulisin tuon onnistuvan.
Irrotin kattoverhoilun, se on tehty kahdesta osasta, jotka on liitetty toisiinsa teipillä ja teräspuikoilla.
Kuva
Kuva
Kuva
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja peltla »

Viime aikoina olen tehnyt pohjatöita maalausta varten.
Pohjamaalia, kittaamista, hiomista, hiontamaalia ym.
Olen aiemmin pintamaalannut kolme autoa, ensimmäisen -80 luvulla sähköruiskulla, myöhemmin kaksi autoa paineilmaruiskulla.
Hyvää maalausjälkeä en ole koskaan saanut aikaiseksi, siitä huolimatta päätin taas kokeilla maalata itse.
( Muutaman auton olen suosiolla vienyt ammattilaiselle maalattavaksi )

Ostin uuden, vähän paremman ruiskun, lämmitin tallin n. 23 asteeseen, lisäsin valaistusta, en maalannut koko autoa kerralla,
vaan ensin katon, ja luukut.
Ei tuo jälki ammattilaistasoa ole, mutta parasta, mitä olen koskaan saanut aikaiseksi.
Huomenna jatkan, maalaan molemmat sivut.
Kuva
Kuva
Kuva
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Hienoa työtä, täytyy sanoa! Alkaa omatunto kolkuttaa kun itse ei saa juuri mitään aikaiseksi :) Toivottavasti tämä auto nähdään jossain tulevassa tapahtumassa.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Hienoa työtä!

Tämähän ehtii Hyvinkäälle WST:hen jos tahti on noin hyvä :D
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Hessu »

^ Joko sinne og-satkut kelpaa? Joku vuosi oli meininki pystykeulaturbolla sinne mennä mutta liian uusi kuulemma oli.
Anteeksi projektiketjun tärveleminen :)
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja peltla »

Ei taida vielä ehtiä WST:hen, mutta tavoite on ennen syksyä 2017 saada ajoon.
Hessu, mielestäni kommenttisi sopii hyvin tähän ketjuun.
Vastaa Viestiin