Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Hyvän tuntunselta peliltä tuntunut.Mitähän pitäisi autosta tarkkailla että meno jatkuu ja mitä tarkoittaa tuo arc.Ja vielä semmonen että mikä on se musta mötikkä apukuskin jalkatilan yläosassa vasemmalla puolella.Varmaan tuhat kertaa kysytty nämä mutta olisin uutena saabistina kiitollinen jos joku vastaisi.
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
arc meinaa varustelu tasoa. kannataa tietysti alku aikoina tarkailla kuluttaako auto öljyä / nestettä. paljoko autolla on ajettu ?
Saab 9-5 2.3 wagon vm.02 automaatti e85 stage
5891
5891
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Lämppärin putkien suojus. Kuvassa vielä vinkki raitisilmafiltterin sijainnistajaaveli kirjoitti:Ja vielä semmonen että mikä on se musta mötikkä apukuskin jalkatilan yläosassa vasemmalla puolella.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Ajettu 129000km
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Onnea uudelle Saabistille! Seuraa öljynkulutusta ja kylmästartin jälkeistä mahdollista savutusta. Jos ei kumpaakaan esiinny, niin hyvä. Öljyt ja suodatin vaihtoon jos ei ole 10 tkm sisällä vaihdettu ja jatkossa aina 10 tkm välein, sanoo huoltokirja ihan mitä tahansa. Katsastusmies tutkii sitten seuraavalla käyntikerralla alustan puslat, ellei ajossa kuulu häiritsevän kovaa pauketta.
Ei noissa muuten mitään ihmeellistä ole. Se mitä porsii, porsii ja yleisimpiä vikoja (sytytyskasetti, bensapumppu, kampiakselin asentoanturi) on vaikea ennakoida.
Ei noissa muuten mitään ihmeellistä ole. Se mitä porsii, porsii ja yleisimpiä vikoja (sytytyskasetti, bensapumppu, kampiakselin asentoanturi) on vaikea ennakoida.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Öljypohjan avaus on aika pikkuhomma niin saisi koneen kunnon selville jossain määrin...
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Milloin käytetty huollossa viimeksi?jaaveli kirjoitti:Ajettu 129000km
En nyt suoraan muista, että mikä on 2004 vuosimallin "iso" huolto, abaut noilla kilsoilla kuitenkin.
Pointti on se, että kannattaa varmistaa käyttöhihnan ja hihnapyörien kunto. Noilla kilsoilla niiden vaihto on suositeltavaa.
Hihnapyörien ja hihnan vaihto ei ole hankala huolto itsekään tehtynä, kunhan saatavilla on sopivat kiintoavaimet, eikä kädet ole mallia leipälapio. Paikoitellen ahdasta touhuta pultteja auki/kiinni, varsinkin pitkän hihnan ja keskimmäisen taittopyörän kanssa (#6). Vaihdettavat hihnapyörät ovat nuo kuvan sinisellä merkityt, poislukien #6, jos sitä ei ole asennettuna.
Hihnaksi kelpaa laadukas tarvikeosa, mutta hihnapyöriksi on syytä valita Saabin alkuperäisosat.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Rullat ja remmi eivät ole kalliita, jos vesipumppu vuotaa, se on kalliimpi. Huoltoväli 30tkm, heh. Onhan tuohon jo pari kertaa öljyt vaihdettu.
Biosoftaa kaipaa ~230hv/+400Nm. Saa savuttaa startatessa joskus, ei joka kerta. Kaikki Turbot syö öljyä, toiset enemmän.
Biosoftaa kaipaa ~230hv/+400Nm. Saa savuttaa startatessa joskus, ei joka kerta. Kaikki Turbot syö öljyä, toiset enemmän.
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
sit jos jölypohjan pudottaa alas ei le iso homma kurkata laakereita onko ne kondiksessa
samalla kun ollaan auton alla tullaan stekanneeksi ohi kävellessä jölykellon kunto eli onko tippa alareunassa vaiko eikö
samalla kun ollaan auton alla tullaan stekanneeksi ohi kävellessä jölykellon kunto eli onko tippa alareunassa vaiko eikö
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Morjesta pöytään!Termos kirjoitti:Milloin käytetty huollossa viimeksi?jaaveli kirjoitti:Ajettu 129000km
En nyt suoraan muista, että mikä on 2004 vuosimallin "iso" huolto, abaut noilla kilsoilla kuitenkin.
Pointti on se, että kannattaa varmistaa käyttöhihnan ja hihnapyörien kunto. Noilla kilsoilla niiden vaihto on suositeltavaa.
Hihnapyörien ja hihnan vaihto ei ole hankala huolto itsekään tehtynä, kunhan saatavilla on sopivat kiintoavaimet, eikä kädet ole mallia leipälapio. Paikoitellen ahdasta touhuta pultteja auki/kiinni, varsinkin pitkän hihnan ja keskimmäisen taittopyörän kanssa (#6). Vaihdettavat hihnapyörät ovat nuo kuvan sinisellä merkityt, poislukien #6, jos sitä ei ole asennettuna.
Hihnaksi kelpaa laadukas tarvikeosa, mutta hihnapyöriksi on syytä valita Saabin alkuperäisosat.
Itselläni on hihnanvaihto esissä B205, ihmettelen miksi yksi hihna pyörä on jätetty käyttämättä, lieneekö kuinka normaalia saabeissa?
Nissaniessa niitä ei ollu koskaan liikaa
TECH 2 apuja Joensuun seudulla, O4OO-397746
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Siinä on se lyhyempi hihna,jättivät yhden hihnapyörän pois jossain vaiheessa tehtaalla.Microman kirjoitti:Morjesta pöytään!Termos kirjoitti:Milloin käytetty huollossa viimeksi?jaaveli kirjoitti:Ajettu 129000km
En nyt suoraan muista, että mikä on 2004 vuosimallin "iso" huolto, abaut noilla kilsoilla kuitenkin.
Pointti on se, että kannattaa varmistaa käyttöhihnan ja hihnapyörien kunto. Noilla kilsoilla niiden vaihto on suositeltavaa.
Hihnapyörien ja hihnan vaihto ei ole hankala huolto itsekään tehtynä, kunhan saatavilla on sopivat kiintoavaimet, eikä kädet ole mallia leipälapio. Paikoitellen ahdasta touhuta pultteja auki/kiinni, varsinkin pitkän hihnan ja keskimmäisen taittopyörän kanssa (#6). Vaihdettavat hihnapyörät ovat nuo kuvan sinisellä merkityt, poislukien #6, jos sitä ei ole asennettuna.
Hihnaksi kelpaa laadukas tarvikeosa, mutta hihnapyöriksi on syytä valita Saabin alkuperäisosat.
Itselläni on hihnanvaihto esissä B205, ihmettelen miksi yksi hihna pyörä on jätetty käyttämättä, lieneekö kuinka normaalia saabeissa?
Nissaniessa niitä ei ollu koskaan liikaa
Täällä ollut juttua,että lyhyempi hihna ääntää enemmän.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Hommasin sitten 9-5 2.3t arc v.2004.
Tiedon tästä hihnasta sainkin kaiveltua, kiitoksia kuitenkin
Autossa ongelmana onkin outo ääni hihnaa pyörittävistä laitteistaan, rullat ovat ok, mutta tuli sellainen mieleen, että vetääkö lyhyt hihna esim ic:n kompura tiukemmalle...
Autossa ongelmana onkin outo ääni hihnaa pyörittävistä laitteistaan, rullat ovat ok, mutta tuli sellainen mieleen, että vetääkö lyhyt hihna esim ic:n kompura tiukemmalle...
TECH 2 apuja Joensuun seudulla, O4OO-397746