Alottelijalle apua
Alottelijalle apua
Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt alottaa kyseisen saab harrastuksen ja olen miettinyt että ostaisin 9-3 tai 9-5 aeron ruotsista tai Saksasta. Ongelmanahan tässä on se että en tiedä saabin perus vioista mitään joten neuvokaas mulle että mitä kannattaa katsoa sitä ostaessa ettei ihan paskaa ostaisi?
Voidaan poistaa jos on väärässä paikassa
Voidaan poistaa jos on väärässä paikassa
Re: Alottelijalle apua
Haulla löydä autokohtaisesta osiosta kaikki tyyppiviat. Monta aihetta jo kirjoitettu aiheesta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Alottelijalle apua
ehkä kun kaikki postaukset lukee niin tulee mielikuva että sepäs vasta paska auto on mutta ostat sellaisen yli 300tkm ajetun version niin niihin on tehty jo kaikki tarvittava ja eikun ajeleen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Alottelijalle apua
Hei
Uusi saabistiksi pyrkivä henkilö ilmoittautuu foorumille. Haaveissa olisi facelift biopower 9-3 sportcombi maltillisilla kilometreillä. Tätä yksilöä olen kiikaroinut:
https://www.blocket.se/vasterbotten/Saa ... ?ca=11&w=3
Auto vaikuttaisi mieluisalta, mutta en ole saanut vielä yhteyttä myyjään blocketin viestillä enkä puhelimitse. Ilmoituksen puhelinnumero (+46 (0)76 689 0009) ei edes hälytä. Onkohan auton historiassa tai ilmoituksessa jotain hämärää kun yhteydenottokin tuntuu olevan näin hankalaa?
Uusi saabistiksi pyrkivä henkilö ilmoittautuu foorumille. Haaveissa olisi facelift biopower 9-3 sportcombi maltillisilla kilometreillä. Tätä yksilöä olen kiikaroinut:
https://www.blocket.se/vasterbotten/Saa ... ?ca=11&w=3
Auto vaikuttaisi mieluisalta, mutta en ole saanut vielä yhteyttä myyjään blocketin viestillä enkä puhelimitse. Ilmoituksen puhelinnumero (+46 (0)76 689 0009) ei edes hälytä. Onkohan auton historiassa tai ilmoituksessa jotain hämärää kun yhteydenottokin tuntuu olevan näin hankalaa?
Re: Alottelijalle apua
Autosta puuttuu tyyppihyväksyntä no Transportsstyrelsen tiedoissa, auto ostettu osamaksulla, viimeinen omistajan vaihto 7/3-17.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Alottelijalle apua
^^ Nuo on tärkeitä asioita tietää, mutta 2/3 voi toisaalta olla ihan luonnollisia "hämäryyksiä" kaupanteossa ja siinä vaiheessa, kun auto siirtyy edelliseltä "oikealta" omistajalta jobbarille tai autoliikkelle. Auto voi silti olla oikeinkin hyvä, mutta:
Jos sillä ei todella ole e-hyväksyntänumeroa, niin siitä tulee Suomeen tuodessa merkittävä lisäkustannus: autoa kohdellaan samoin, kuin vaikkapa jenkkituontia, ja joudut tod. näk. hakemaan/ostamaan sille vastaavuustodistuksen TÜViltä. TÜVin palvelu on kyllä ensiluokkaista, eikä homma ole kummoinenkaan, mutta muutaman lisäsatasen siihen saa hyvin palamaan. Lisäksi saattaa käydä niin, että autolle ilmoitettu CO2-päästö ei kelpaa Suomessa viranomaiselle, kun ei ole e-hyväksyntää. Näinollen vuotuisen käyttömaksun määräytymisperusteeksi lasketaan omapainon perusteella laskettu kulutus --> CO2-päästö, joka on korkeampi ja siten vuotuinen maksu kalliimpi, kuin identtisellä verrokilla, josta e-koodi löytyy.
Edelleen: jos kyseessä on hyvä yksilö niin se voi hyvinkin olla kaiken arvoinen. Ja sitäpaitsi se e-hyväksyntänumero saattaa lopulta löytyäkin, mutta Ruotsissa liikkuu paljon Saabeja joista se puuttuu. Siellä ne onnistuu rekisteröidä kai ihan normaalisti, mutta ei suinkaan täällä vaikka samaa EU:ta ollaankin.
Edelleenkään en halua pelotella. Itse selvisin kaikesta yllämainitusta hengissä ja autokin on sen arvoinen.
Jos sillä ei todella ole e-hyväksyntänumeroa, niin siitä tulee Suomeen tuodessa merkittävä lisäkustannus: autoa kohdellaan samoin, kuin vaikkapa jenkkituontia, ja joudut tod. näk. hakemaan/ostamaan sille vastaavuustodistuksen TÜViltä. TÜVin palvelu on kyllä ensiluokkaista, eikä homma ole kummoinenkaan, mutta muutaman lisäsatasen siihen saa hyvin palamaan. Lisäksi saattaa käydä niin, että autolle ilmoitettu CO2-päästö ei kelpaa Suomessa viranomaiselle, kun ei ole e-hyväksyntää. Näinollen vuotuisen käyttömaksun määräytymisperusteeksi lasketaan omapainon perusteella laskettu kulutus --> CO2-päästö, joka on korkeampi ja siten vuotuinen maksu kalliimpi, kuin identtisellä verrokilla, josta e-koodi löytyy.
Edelleen: jos kyseessä on hyvä yksilö niin se voi hyvinkin olla kaiken arvoinen. Ja sitäpaitsi se e-hyväksyntänumero saattaa lopulta löytyäkin, mutta Ruotsissa liikkuu paljon Saabeja joista se puuttuu. Siellä ne onnistuu rekisteröidä kai ihan normaalisti, mutta ei suinkaan täällä vaikka samaa EU:ta ollaankin.
Edelleenkään en halua pelotella. Itse selvisin kaikesta yllämainitusta hengissä ja autokin on sen arvoinen.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Alottelijalle apua
COC todistuksen saa Suomesta tai Ruotsista. Ruotsissa maksaa n. 1500kr.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Alottelijalle apua
Tai kun tekee rekisteröinnin oikeassa konttorissa riittää pelkät ruotsin rekkarin tiedot tyyppikoodista ja sitä tarraa ei tarvita edes autossa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Alottelijalle apua
Kiitoksia paljon kaikille neuvoista. Tämä auto kiinnostaa kovasti ja täytyy yrittää päästä paikan päälle hieromaan kauppoja tästä kunhan vaan saan kontaktin myyjään.
Re: Alottelijalle apua
hei avaatko missä kohtaa tuo on siellä vägetvärket sivuilla kun en huomannut vaikka kelasin niitäviggen kirjoitti:Autosta puuttuu tyyppihyväksyntä no Transportsstyrelsen tiedoissa, auto ostettu osamaksulla, viimeinen omistajan vaihto 7/3-17.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Alottelijalle apua
Registreringsnummer
FSD458
Fabrikat
SAAB 9-3 KOMBI 2,0T FX56
Handelsbeteckning
Uppgift saknas.
Färg
Grå
Fordonsslag
Personbil
Fordonsslagsklass
Personbil
Fordonskategori
M1
Fordonsår
2008
Fordonet tillverkat
Uppgift saknas.
Identifieringsnummer
YS3FF56SX81000195
Typgodkännandenummer
Uppgift saknas.
Typgodkännandedatum
Uppgift saknas.
Typ
Uppgift saknas.
Variant
Uppgift saknas.
Version
Uppgift saknas.
Skyltformat, fram
Enradig
Skyltformat, bak
Enradig
Senaste utfärdade registreringsbevis del 1
2017-03-07
Senaste utfärdade registreringsbevis del 2
2017-03-07
Ja täytyy ottaa sen verran tarkentaa omaa aikaisempaa kommenttia, että multa löytyi myös täältä Transportstyrelsen hausta kuten rekisterioottesta tuo tyyppikoodi, vaikkei tarrassa autossa ollutkaan.
FSD458
Fabrikat
SAAB 9-3 KOMBI 2,0T FX56
Handelsbeteckning
Uppgift saknas.
Färg
Grå
Fordonsslag
Personbil
Fordonsslagsklass
Personbil
Fordonskategori
M1
Fordonsår
2008
Fordonet tillverkat
Uppgift saknas.
Identifieringsnummer
YS3FF56SX81000195
Typgodkännandenummer
Uppgift saknas.
Typgodkännandedatum
Uppgift saknas.
Typ
Uppgift saknas.
Variant
Uppgift saknas.
Version
Uppgift saknas.
Skyltformat, fram
Enradig
Skyltformat, bak
Enradig
Senaste utfärdade registreringsbevis del 1
2017-03-07
Senaste utfärdade registreringsbevis del 2
2017-03-07
Ja täytyy ottaa sen verran tarkentaa omaa aikaisempaa kommenttia, että multa löytyi myös täältä Transportstyrelsen hausta kuten rekisterioottesta tuo tyyppikoodi, vaikkei tarrassa autossa ollutkaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alottelijalle apua
Älä siis hiero kauppoja tuosta autosta, ei tule saamaan kilpiä helpolla, vaikka sinäänsä EU:n asetusten mukaan pitäisi kelvata kilpiin kun on kelvannut Ruotsissakin.
E: jos CoC löytyy niin löytyy hyväksyntänumerokin, eli voihan tietysti olla ettei vain ole tuonne trafikverketin kantaan löytänyt tietään...
E2: on facelift-malli joka ollut liikenteessä jo 2007 toukokuussa, ja facelift julkaistiin muistaakseni joskus lokakuussa 2007, eli testiauto on. Ei siis mitenkään varmaa, että CoC löytyisi.
E: jos CoC löytyy niin löytyy hyväksyntänumerokin, eli voihan tietysti olla ettei vain ole tuonne trafikverketin kantaan löytänyt tietään...
E2: on facelift-malli joka ollut liikenteessä jo 2007 toukokuussa, ja facelift julkaistiin muistaakseni joskus lokakuussa 2007, eli testiauto on. Ei siis mitenkään varmaa, että CoC löytyisi.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Alottelijalle apua
Auto luultavasti ensin ollut tehtaan omistuksessa, ehkä testiauto. Tehdas esirekisteröi määrätyn määrän testiautoja, jotka katsastetaan ennen tyyppihyväksyntää, silloin tämä puuttuu. COC todistuksen pitäisi saada kaikkiin Saabeihin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Alottelijalle apua
Niin pitäisi. Amerikkoihin uutena myydyn atuon suhteen orio pesee kätensä. Rungolle tulee hyväksyntä automaattisesti, mutta päästöille ja meluille tarvii saada esmes TÜViltä
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11