NoRSKi: 2.3 litraset Kolkit

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.

Jätetäänkö tasapainoakselit paikalleen vai ei?

Jättäkää paikalleen
55
51%
ei
29
27%
paaliin
24
22%
 
Ääniä yhteensä: 108

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Viikonloppuna tuli ohessa tehtyä myös muita hommia. Huutokaupasta tarttui Stenkan pilarinosturi helpottamaan hommia hallilla, melko luxusta. Naapurilla oli onneksi työkoneet kunnossa, joten saatiin tolpat nostettu komeasti pystyyn. Jos joku ihmettelee, eikö tolpat ihmisvoimin nouse pystyyn, niin nousee ne. Ongelmana vaan on kun ne pitää vielä kiilan kanssa saada sihdattua oikeaan kohtaan lattiassa makaavan akselin kanssa.

Kuva

0 oluen jälkeen, oli nosturi lopulta pystyssä. Oli siinä oma hommansa, mutta loppupeleissä yllättävän kivuttomasti hoitui kokoaminen. Yksi sähköjohto vaurioitui nostaessa, joten ei päästy vielä koekäyttämään. Täytyy samalla katsoa kaikki sähköt läpi.

Kuva
GM:n tuotos tämäkin, niin menkööt mallina tämän kerran, eikö niin?

Viikonloppuna tuli tartuttua uuteen rojektiin ja ostettua og kolkki. Käytännössä yksi auto ajamalla mukaan ja toinen auto kontissa mukana. Tunnistaako joku klubilainen entisekseen? Myyjä toki oli klubilla myös. Broidin kolkkikin siellä taustalla.

Kuva
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tulikos uusi :saab: projektiksi vai ajoon?!

Tuossa mustassa kolkissa tais olla jotain viripalikkaakin kiinni. Jos nälkä kasvaa syödessä niin täältä voisi löytyä ainakin yksi ostaja osille. :wink:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Cona kirjoitti:Tulikos uusi :saab: projektiksi vai ajoon?!

Tuossa mustassa kolkissa tais olla jotain viripalikkaakin kiinni. Jos nälkä kasvaa syödessä niin täältä voisi löytyä ainakin yksi ostaja osille. :wink:
Sanotaanko näin, että on se ajossa nyt, mutta ei tuo kone kauaa varmaan enää kestä. Kootaan sitten uusi T5 palikoilla. Käytännössä kaikki uuteen koneeseen on, joten sen voisi koota jo valmiiksi. Ei tuossa mitään varsinaista viripalikkaa ole kiinni. Kerrankin tehty auto, jossa alusta on tehty ennen tehon lisäystä. Mukava ajella. Täytyy päivittää auton tarkemmat speksit jossain vaiheessa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Kolkki tuli tosiaan hankittua. Ensimmäistä kertaa hävettää kertoa auton speksejä, kun ei itse ole tullut mitään päivitettyä. Auto kuitenkin sopi hyvin itselle, kun tilat löytyy, mutta rahaa ei tilille virtaa tolkuttomasti. Oma työhän on tunnetusti ilmaista ja kun osat on suurimmaksi osaksi valmiina, niin homma on tekemistä vaille valmis. Kolkin kokoonpano tällä hetkellä eli käytännössä ostohetkellä:

T7 kone vakiosisuskaluilla
JT:n 3" dp ja 3" loppuränni kahella vaimentimella
670cc boschit ja 255 Walbro
Viggenin kytkin ja asetelma
AMW:n cooleri, näitä ilmeisesti joskus kimppateetetty foorumilla. Tietääkö joku lisää?
Konin sporttisetti
Käytännössä sekä etu-, että takapää uretaanipuslaa
Etukelkassa ristikkotuki, Steering rack brace & clamp
308mm levyt edessä ja 300mm takana, lisäksi teräspunosjarruletkut
Forgen hukkaportti ja forgen alu bypass
Hookin softa, propsit sinne, hienosti toimii.

Henkinen varautuminen on siihen, että kone on finaalissa. Monoa on saanut uransa aikana enemmän ja vähemmän ja kilsoja on se 300tkm. Tilanne on siinä mielessä onnellinen, että löytyy kaikki hilppeet uuden koneen kasaamiseen T5 sisuskaluilla, jopa hoonattu ja plaanattu T5 lohko. Viggen kykä ja asetelmä löytyy lisäksi varalle. Samoin kaksi vaihdelaatikkoa. Kun suunnitelmat selkeytyvät, niin tarkoitus on kasata uusi kone valmiiksi ja vaihdella se sopivana ajankohtana, sikälimikäli vanha kone ei porsi ennen sitä. Tavoitteena on kuitenkin ajaa autolla kevään ratapäivillä.

Laitampa tähän vielä osittain itselle lisäksi, mitä pitää tehdä ja mistä sitä haaveilee tekevänsä. Puolet jää aina kuitenkin tekemättä, mutta josko tämä auttaisi edes yhteen extraan.

Takaiskarien huolto
Kone T5 sisuskaluilla
Laajakaistalambda, toistaiseksi jäänyt tsuitella säätämiset vähille
Mahdollinen ahdinpäivitys. Samalla pitäisi isompi cobra vaihtaa.
Poikkituki takatolppien väliin ja järeämpi poikkituki etutolppien väliin
Toisen takakaaren korjausmaalaus
Vaihdelaatikon vaihto
Ohjauskulmien säätö
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Iltaa jälleen. Viikonloppuna oltiin porukalla Siikaisissa ajamassa tuollaista harraste-endurancea. 4 tunnin kestävyyskisa siis, jossa lasketaan kierroksia. EI löytynyt pienellä varoitusajalla sopivaa Saabia, joten jouduttiin lähtemään Nissanilla kisaamaan. Punaisen tiimin täydensivät kuitenkin punaiset Pommit. Kisa itsessään sujui suunnilleen niin hyvin kuin pitikin, koska auto toimi alusta loppuun saakka loistavasti. Ja ennen kaikkea hauskaa oli.

Kuva

Itse tullut nyt kolkilla jonkin verran ajettua. Eihän se maantiellä mikään tonnari ole, mutta tuo alustasarja tekee tuosta kaarreajosta vähän mukavampaa, näin lievästi sanottuna. Tampereella vaan tiet niin paskassa kuosissa, että saa mutkitella kiitettävästi, ellei halua tuhota koko alustaa. Oli pakko saada edes jollain maata oma kädenjälkii näkyviin niin tummensin hiukan noita takavaloja, sopii mukavasti tuohon muuten tummaan ulkokuosiin. Hiukan hävettää tuo alempi perunalla otettu kuva, mutta päivittelen sen myöhemmin.

Kuva
Kuva

Kesää ajatellen, tuli käytyä iltaostoksilla. Mukaan tarttui 19T Mitsu ja Femman isompi cobra. Näiden suunnitelma on vähän auki, kun kaveri kuumottelis näitä tuohon Femmaan. Itellä on vielä nuo T7 männät sisällä, niin ei ole tuolle käyttöä ennen uusia sisuskaluja. Vai lähtiskö tuolla ajamaan niitä pihalle 8) Noo vitsi vitsi...

Kuva

Ettei kukaan kuvittele, että porukassa rattimiehiä löytyy, niin tässä pieni edesottamus kisojen viimeisiltä kierroksilta. Suoritus on videollakin ikävä kyllä, mutta ei spämmätä liikaa vääränmerkkistä tänne.

Kuva
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Tutun näkönen cobra ja turbo :wink:
Sullahan on mukavasti tota kalustoa, vois vaikka joskus tulla tallilla pyörähtämään ja ihmettelee? :D
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

saabi90 kirjoitti:Tutun näkönen cobra ja turbo :wink:
Sullahan on mukavasti tota kalustoa, vois vaikka joskus tulla tallilla pyörähtämään ja ihmettelee? :D
Käyny vai sunki moottorin jatkeena? :D Tuu ihmeessä joku päivä. Ei sieltä Hervannastakaa kauaa ajele. Noi femmat on tosiaan ton kaverin ja mulla kolkki sekä tonnari. On tossa hallilla pyörimässä yks ng900 avokin.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Peterssen
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Loka 10, 2016 20:08
Paikkakunta: Tampere

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja Peterssen »

Dodiin. Taas eteni femman kone.

Eli päästiin siihen pisteeseen että kaikki oli puhdasta ja hyvää. Kasailin kannen tuon purkukolkin T5 nokilla, ja tulihan se purkukolkin kansikin purettua kun kuuli että T5 venat olisi hitusen parempia. Noh, siinä koko kannen purkamisen jälkeen toki huomattiin että eihän ne T5 venttiilit mene T7 kanteen :D Eli hyvän idean jälkeen kasattiin aeron kone kuitenkin T7 venttiileillä, tosin ilmeisesti eivät olleet ne surkeimmat kun oli tuplajouset.

Lohkoakin kun kasattiin, niin olin oikein varautunut tasaamaan uudet osat huikean tarkalla keittiövaa'alla. Mutta käytetytkin osat olivat loppujen lopuksi niin tarkkaan saman painoisia, että nehän sai vaan lyödä kiinni. Eli B234i männät, kasattuna B204e kangilla. Hitusen tulee tosiaan dekkitason yli, mutta T5 pahvilla mennään, eli pitäisi varmaan olla turvallista. Tosiaan ne TP-akselit tuli poistettua, öljyreiät tulpattua ja vain jakoketjulla kasaan. Jännityksellä odotellaan, että varmasti öljynpaineet pysyy :lol:

Kuva

Kytkintä ei vaihdettu vielä, kun oli vähän vielä pintaa jäljellä. Katsotaan, kuinka pian alkaa kaduttamaan kun se sitten alkaa luistaa. Löytyi niin kätevä keskitystyökalukin, että piti ottaa siitäkin kuvaa. Nyt kun jäi myös vaivaamaan, niin Saabissa ei taida olla ns. pilot bearingia, eli siis vauhtipyörälle tulevaa kytkinakselin laakeria? Ainakin tässä vaiheessa toivotaan, kun ei sellaisesta missään vaiheessa ollut havaintoa, eikä missään ole kuullut puhuttavankaan.

Kuva

Noh, se olisi sitten tänään ja ehkä jatkuen huomiselle koneen laitto takaisin autoon. Jännityksellä odottaen. Päivitellään sitten, kun itketään tai juhlitaan. Olisiko hyviä vinkkejä sisäänajoon, nyt toistaiseksi sen kummemmin pohtimatta oli mielessä, että n. pari sataa kilometriä vaihtelevaa ajoa, välttäen korkeimpia kierroksia jollain öljyillä mitä sattuu löytymään, sitten öljyt ja suodatin vaihtoon ja ehkä hieman paapoen vielä vaikka sen 100-200km ja sitten kovaan ajoon.
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Itse olen tehnyt sisäänajon / vaihtanut öljyt (halvat GM 5W-30) seuraavasti:
- 1. vaihto kun auto käynyt sen verran, että flekti käynnistyy niin saa kasauksessa koneeseen mahdollisesti eksyneet paskat pois
- normaalia ajoa n. 150km -> 2. öljynvaihto (tässä vaiheessa yleensä hyvin hilettä öljyn seassa)
- pikkuhiljaa enemmän ja enemmän vedättäen + moottorijarrutellen n. 500km -> 3. öljynvaihto, jossa kunnon öljyt sisään
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tutun näköistä ropaamista.. :)
En tiedä onko siihen nyt mitään raamatullista ohjeistusta miten se sisäänajo suoritetaan mut ise tein kutakuinkin niin:
1. Starttaus ilman kipinää että öljy kiertää.(ja ilman bensansaantia :oops: )
2.Heti startista korotettu tyhjäkäynti,yli 2000rpm n.15min uusilla perusöljyillä.
3.uudet paremmat öljyt ja uusi suodatin,ajoa kannen jälkikirraukseen asti n.500km "normaalisti" vaihtelevilla kierrosalueilla.
4.Taas uusiks öljyt ja suodatin ja täyttä vutu vutu ajoa! :twisted:
Viimeksi muokannut jannevillepetteri, Pe Maalis 24, 2017 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja TTH »

Itse laskeskelin tuossa noita puristussuhteita, ja sinne 9.6:1 paikkeille tuon T7 kannen ja T5 pahvin kanssa tulin tuolla B234i setillä. Tuskinpa tuo liikaa on, tänä päivänä näissä kaikenmaailman turbo-ekokikkareissa ollaan siellä kympin hujakoilla ja vähän tehokkaammissa turboissa mennään jo 11:1 pinnassa. T7 kuitenkin tarjoaa sen verta tarkan sytyn ja nakukontrollin, ettei ainakaan itsellä ole paskat vielä levinneet tielle tuolla 1250mg/c hujakoilla. Katsotaan uudestaan kunhan tässä tuon röörin saa loppuun asti isompaa, jospa se paskoo allensa sitten sillä +1300mg/c.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja V-M »

pamppu kirjoitti:Itse olen tehnyt sisäänajon / vaihtanut öljyt (halvat GM 5W-30) seuraavasti:
- 1. vaihto kun auto käynyt sen verran, että flekti käynnistyy niin saa kasauksessa koneeseen mahdollisesti eksyneet paskat pois
- normaalia ajoa n. 150km -> 2. öljynvaihto (tässä vaiheessa yleensä hyvin hilettä öljyn seassa)
- pikkuhiljaa enemmän ja enemmän vedättäen + moottorijarrutellen n. 500km -> 3. öljynvaihto, jossa kunnon öljyt sisään
Muuten samalla mallilla mutta perus mineraali öljyllä 10w40 olen käyttänyt ensimmäiset 1000km. Joka välissä uus suodatin ja suodattimen avaus.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Hyväksi todettu ja teoriatasollakin hyvä moottorin sisäänajo öljynvaihtoineen:

Semisynteettinen/mineraali moottoriöljy:
-20-30km ajoa vaihtelevilla kierroksilla ja kuormitusta koneeseen, ei kuitenkaan lappua lattiaan -> painetta sylintereihin, männänrenkaat painuu sylinterinseinämiä vasten ja hioutuvat paremmin. Muista käyttää myös reilusti moottorijarrua.

Perus täyssynteettinen moottoriöljy:
-1000km ajoa suhteellisen normaalisti, kenkiäkin saa.

Tämän jälkeen normaalilla vaihtovälillä ja haluamaansa öljyä käyttäen.
Jokaisessa vaihdossa luonnollisesti uusi suodatin.

Ensimmäisessä ajon jälkeisessä vaihdossa on öljyn seassa niin paljon hienoja metallihippuja, että ensimmäisiä ajossa käytettyjä öljyjä ei kannata kovinkaan kauaa siellä moottorissa pitää (paikallaankäyttöä ei lasketa, männärenkaat eivät saa tarpeeksi painetta, että hioutuisivat kunnolla).

Näillä eväillä öljyt tuntuu pysyvän kirkkaana hyvinkin pitkään tikusta katsottuna.

Tästä vielä artikkeli aiheeseen liittyen: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Peterssen
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Loka 10, 2016 20:08
Paikkakunta: Tampere

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja Peterssen »

Ei oikein mennyt kuin kuuluisassa Strömsössä.

Tosiaan oli sattunut unohtumaan että oli kallistuksenvakaajan pulteista yksi katkennut sisään. Noh, ajattelin että vielä kun kone on poissa niin helpostihan niihin pääsee nyt käsiksi. Seurauksena yhteensä kaksi katkennutta, kaksi irtosi. Tilaahan ei vieläkään ollut, koitin ensin roikuttaa apurunkoa jos pääsisi porailemaan. Hetken porailun jälkeen ja kun vastakierretappia koitettiin, niin sehän katkesi myös pultin sisään. Ei muuta kuin apurunkoa irroittamaan.. Tässähän oli päätetty ottaa kone yläkautta, kun ei ollut vielä nosturia ja pohdittiin että hankala nostaa autoa niin korkealle.

Siinäpä sitten koitettiin porata uudestaan. Luonnollisesti poraukset vinoon, ja kalliskin poranterä nälvääntyi heti kierretapista, kun oli niin kovaa. Koitettiin hitsata mutteria katkenneiden pulttien päälle, Heti kun väänsi, niin hitsi petti. Eipä siinä sitten. Ei muuta kun rälläköimään kallistuksenvakaajan kiinnityksen lätkät apurungosta,

Kuva

4mm levystä uudet ja niihin M10 mutterit kiinni ja lätkiä hitsaamaan..

Kuva

Pitäisi ensi kerralla irrotakin, kun ei ole naurettavaa 10mm kantaa pulteissa. Alla lopputulos, sai toki vielä vähän mustaa maalia päälle. Tiedä oikein mitä katsuri tuollaisesta sanoo, mutta eiköhän se sopivan kurakerroksen kerää ettei siinä mitään nää.

Kuva

Sitten tuli myös uusittua kierot jarrulevyt ja pyöränlaakeri. Tämäkäänhän ei mennyt niin helposti kuin olisi luullut, vanha laakeri luonnollisesti prässäytyi vinoon ja hajosi. Niinpä se laakerin sisäkehä sitten rälläköitiin pyörännavasta, mutta kyllähän sekin pienen *tutuksen jälkeen saatiiin hoidettua.

Konehan meni loppujen lopuksi paikalleen hyvin, ei siinä. Olisi kaikki valmiina, että pääsisi aloittelemaan sisäänajoa.

Ongelmana vaan, että kytkin ei ilmaannu mitenkään. Koitettu tosiaan vaikka ja mitä, ihan vaan ilmausnippaa avata, ilmata niin kuin normijarrua, työntää ruiskulla ilmausnipasta väärään suuntaan, pumpata sisäkumilla painetta säiliöön ja imeä samalla ilmauslaitteella nipasta, painaa jarrun ilmausnipan kautta nestettä kytkimen nipasta väärään suuntaan, kunnes nippojen väliset letkut paukkuu. Tällä saatiin pientä tuntumaa polkimeen, mutta ei kuitenkaan palauta itsestään. Koitettu tämän jälkeen myös imeä säiliöstä pyörän kumin kanssa, kuten ilmeisesti Wissin ohjeissa neuvotaan. Ei vaikutusta. Ei tahdo vaan löytyä tuntumaa, pieni ääni kuuluu aina pääsylinteriltä, kun kytkinpoljinta painaa, kun on pieni tuntuma saatu. Taitaa vaan olla, ettei pääsylinteri suostu ilmautumaan. Pitää varmaan purkaa pääsylinteriltä, ottaa letkut irti ja koittaa ilmata pelkkä pääsylinteri. Kohta alkaa ideat loppumaan, millä tuon saisi hyväksi, tosiaan ei ole ollut mitään ongelmaa kykän kanssa ennen purkua ja kasausta.
Viimeksi muokannut Peterssen, La Huhti 01, 2017 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: NoRSKi: Saab 9-5 koneremppa

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Parin femman kokemuksella tuo ilmaus vaatii vaan aikaa jos spiraaliletku+työsylkkä kuivia.

Imee kykän ilmausnipasta kunnes tulee nestettä ja katsoo seuraavana päivänä uudelleen tilanteen...viimeksi tein nuon ja kun viikon päästä pääsin femman kimppuun takaisin niin kytkin toimi täydellisesti.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vastaa Viestiin