Pakari kirjoitti:Tarkasta vielä tulppien kunto, eteenkin se että näkyykö päällisin puolin vaurioita. Foorumilla on ollut juttua myös siitä, että NGK on siirtänyt valmistusta Ranskaan ja joidenkin ranskalaisvalmisteiden kanssa on ollut ongelmia posliinin kanssa, että ovat halkeilleet ja aiheuttaneet missfireä ja ongelmia. Todennäköisesti koskee vain jotain tiettyä valmistuserää koska suurimmalla osalla ei kuitenkaan ole ollut ongelmia Ranskassa tehtyjen tulppien kanssa.
Tilastollisesti katsottuna keskimäärin polttoainepumppu tulee vaihtoikäänsä n. 250tkm tienoilla. Isäukon femmaan vaihdoin ilmamassamittarin varotoimenpiteenä 150tkm huollossa vaikka siinä ei mitään vikaa ollutkaan. Vaihdan myös omaani ilmamassamittarin kun sillä on 150tkm ajettu edellisen uusimisen jälkeen, en viitsi ottaa täystuhon riskiä 100 euron takia.
Mikäli imu- ja ahtovuotoja ei ole niin polttoainepumpun kuntoa voidaan arvioida vertaamalla sidinfon Amul arvoa.. Normaalisti amul tulisi olla jotain -500 ja 500 väliltä. Joissakin lähteissä mainitaan tiukemmat -400 ja 400 arvot mutta...
Itselläni on kaksi tulppaa hajonnut juuri tuollain. Tässä kuukauden sisään vaihtanut siis 2 kertaan tulpat muista syistä ja neljästä tulpasta yhdestä on ollut posliini halki. Heittää siis misfireä isoilla kierroksilla/suurella rasituksella.