mAir jää mReq:sta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4179
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja vesa67 » La Touko 06, 2017 17:02

Miksi pitäis ? Ilmamassaan nähden ihan hyvä painelukema, tosin vajaatehoinen softa jo noi on maksimit.
Tulppaa evap jos ei ole tehty jo. R-letku irti mankkuvenalta ja pultti tulpaksi letkun päähän. Ei muuta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

Avatar
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jmaatta » La Touko 06, 2017 17:30

Pitäisi kait sen olla pitkästi ylikin jos mAir on 1200 pinnassa, omassa OG93 Aerossa mAir 1205 ja samalla hetkellä Pinl 2332, nämä uudella immulla. Eikait 0.7 bar ahdoilla voi 2.3 koneestakaan 1200 mukaista ilmassaa irrota?

Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4179
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja vesa67 » La Touko 06, 2017 17:37

Väärin pyöristelty. 1100 mgc pinnassa ja ahdot 0,75 bar. Onnistuu 2.3 koneella , mitsulla ja sopivan viileällä imuilmalla. Voihan siellä olla pikkasen ahtovuotoakin ja mittausvirhettäkin mukana.
2 litraisessa 1200 ja 1,3 bar on ok uudella immulla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

Avatar
airo04
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Syys 17, 2016 18:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja airo04 » Su Touko 07, 2017 10:22

Evapin tulppauksen jälkeen mAir 1252 ja Pinl 2004
9-5 Aero Wagon -04 stage 3

Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4179
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja vesa67 » Su Touko 07, 2017 10:35

Noniin. Hyvä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

Markkuvaan
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Markkuvaan » La Touko 13, 2017 22:50

Semmonen havainto tuossa, kun itsellä ollut jo pidemmän aikaa vajautta about 100 pinnaa mairissa ja P1300 pukannut silloin tällöin vaihteen vaihdon yhteydessä. Varmasti kaikki ilmavuodot tilkitty ja amul kivasti seilailee plussan ja miinuksen puolella ja bensalla testailtu ja ajeltu ja ymym. :roll:
Niin menin ja vaihdoin tuon orkkis catbackin uuteen 2,5" tuuman putkeen (ei orginaal ja läpivirtaava) ja nämä ongelmat poistui :o
Voiko kuitenkin tuo orkkis catback ja takavaimennin varsinkin ahdistaa isommilla ahdoilla tuota konetta? Varsinkin, jos sisuskalut on irti änkkäristä :lol:
Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98. Stage 2 + E85
#6963

mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1480
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja mienkoiv » Ma Touko 15, 2017 13:33

vesa67 kirjoitti:Noniin. Hyvä
Mitenkä se nyt meni tässä -06 mallissa se paineentestaus? puhaltelemalla siis...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179

SAABScania
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja SAABScania » To Loka 05, 2017 20:23

Onko vikaa kun 2.3t Aeron turbolla ja Jcarlssonin softalla Mreq nousee +1200 mutta Mair jää noin 1050. Amul on 848. Pinl 2080 vaikkakin vaikea katsoa kun kiihdyttää.. Suunnilleen noin ne meni. Evap on käytössä ja puhalsin imutorveen mutta en suhinaa mistään kuullut. Tulppasin imusarjasta jarrutehostajan alipaineputken lähdön ja ei vaikuttanut. Immu on uuden näköinen ja testasin toisella käytetyllä mutta ei vaikuttanut..

Niin ja Ca muuttuu hieman tyhjäkäynti tai moottorijarrutus vs kiihdytys tai tasainen ajo. Ehkä 10% muuttuu pienemmäksi moottorijarrutuksessa. Ad85 on nyt 720 kun tankissa re85 +10 litraa E98

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9110
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson » To Loka 05, 2017 22:22

On vikaa, IMM vaihtoon jos Pinl 2080 yhtäaikaa kun mAir 1050. Ulkonäöstä ei voi päätellä kuntoa ja ilmeisesti se toinen käytetty oli yhtä huono.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

SAABScania
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja SAABScania » Pe Loka 06, 2017 05:47

Ok, kiitos. Kokeilen vielä kolmannella käytetyllä kun sellainen löytyy.. Voiko Amul myös korjaantua immun vaihdolla? Meneekö niinpäin että käy nyt laihalla?

TTH
"Hirsch"
Viestit: 753
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Lahti

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja TTH » Pe Loka 06, 2017 06:16

Miksi ihmeessä leikkiä käytetyillä kun uuden saa alle 90e?
Silloin kun Amul on plussalla, rikastaa lambdatrimmi seosta. Tuo päälle 800 on aika paljon. Kannattaa vuodot tarkastaa. IMM, lambda ja imuvuodot vaikuttaa, ne kun on kuosissa niin ei hajoa paikat.
NG900 -95 Alkoholisoitunut peruna-stage
9-5 B235iR MY98 Biopower
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.

SAABScania
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja SAABScania » Pe Loka 06, 2017 07:00

Siksi juuri kokeilla käytetyllä ensin kun muitakin vika mahdollisuuksia on kuten nuo imuvuodot.. Ettei turhaan osta uutta osaa. Ja toisaalta tietää sitten nuo vanhat immut kannattaako niitä jättää edes varalle kun tietää miten ne toimivat. Toisella ykköslambdallakin kokeilin ja sekään ei vaikuttanut. Lambda ei ole montaa vuotta vanha. Mutta nyt täytyy laittaa varmasti toimiva imm jos ei tuo kolmaskaan muuta tilannetta.

mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1480
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja mienkoiv » Pe Loka 06, 2017 07:32

niin, miten tässä -06 mallissa tutkittiin nuo mahdolliset imuvuodot?
Oliko tässä evap-ongelmia ja miten ne tutkitaan?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179

TTH
"Hirsch"
Viestit: 753
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Lahti

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja TTH » Pe Loka 06, 2017 08:47

SAABScania kirjoitti:Siksi juuri kokeilla käytetyllä ensin kun muitakin vika mahdollisuuksia on kuten nuo imuvuodot.. Ettei turhaan osta uutta osaa. Ja toisaalta tietää sitten nuo vanhat immut kannattaako niitä jättää edes varalle kun tietää miten ne toimivat. Toisella ykköslambdallakin kokeilin ja sekään ei vaikuttanut. Lambda ei ole montaa vuotta vanha. Mutta nyt täytyy laittaa varmasti toimiva imm jos ei tuo kolmaskaan muuta tilannetta.
No eikö ne imuvuodot kannata ensin tutkia? Niistä kun selviää muutamalla O-renkaalla. Tutkimiseen menee paineilman kanssa muutama minuutti.
Jos sitä niinkuin oikeasti haluaa pitää T7-moottorin kuosissa niin käytetyllä immulla leikkiminen on ihan turhaa. Eikö noistä käytetyistäkin porukka kuitenkin kinua sen 20-30e ? Kohta on uuden immun rahat laitettu kolmeen rikkinäiseen...
NG900 -95 Alkoholisoitunut peruna-stage
9-5 B235iR MY98 Biopower
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.

SAABScania
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja SAABScania » Pe Loka 06, 2017 09:45

Täytyy tutkia tarkemmin ne imuvuodotkin. Taidan tehdä sokean laipan imukärsään imm liitokseen johon laittaa renkaan täyttöventtiilin ja siitä paineilmaa sisään. Nuo käytetyt immut tulleet autojen mukana joten en niistä erikseen ole maksanut tai aio käytettynä ostaakaan sellaisia. Mutta tarkoitus on tosiaan pitää auto pitkään vielä kunnossa, on sitä sen verran jo laitettukin (mm. T5 sisuskalut) ja on se niin hyvä ajaa..

Vastaa Viestiin