Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Tässä vähän mietiskellyt et mikä voisi olla se tuleva vika.. Bilteman 52-200 pumppu jo nelisen vuotta paikallaan (eli noin 60tkm), etanolilla ajettu ehkä 15 tankillista, loput bensaa (kuten nytkin).
Auto starttasi vasta kolmannella yrityksellä, melko pitkällä sahauksella, ja nyt toimii aivan niinkuin mitään olisi tapahtunut.
Starttailin sen tässä pihalla 6 kertaa eri moottorin lämpötiloissa, ja hyvin skulaa.
Miten voin varmistua missä voi olla vika tuloillaan? Laatikon anturia, sekä avaimen puoleisia murheita ei taida tarvita ottaa huomioon, koska ne estää bendixin (startin) toimintaa? Ei ainakaan R asennossa voi edes yrittää startata. Eli pitää tukia ne seikat jotka estää joko kipinän tai bensasyötön. Pumppu ja kampiakselianturi?
1. Muutenkin varmaan ihan jees idea omistaa varampumpun, joten kannattaako nykyään mihin sijoittaa?
2. Mitkä ovat resistanssi arvot kampiakselin asentoanturissa?
Vasta kuvattu ääni /videopätkä pumpusta: https://youtu.be/dQLSAngn-vU
Auto starttasi vasta kolmannella yrityksellä, melko pitkällä sahauksella, ja nyt toimii aivan niinkuin mitään olisi tapahtunut.
Starttailin sen tässä pihalla 6 kertaa eri moottorin lämpötiloissa, ja hyvin skulaa.
Miten voin varmistua missä voi olla vika tuloillaan? Laatikon anturia, sekä avaimen puoleisia murheita ei taida tarvita ottaa huomioon, koska ne estää bendixin (startin) toimintaa? Ei ainakaan R asennossa voi edes yrittää startata. Eli pitää tukia ne seikat jotka estää joko kipinän tai bensasyötön. Pumppu ja kampiakselianturi?
1. Muutenkin varmaan ihan jees idea omistaa varampumpun, joten kannattaako nykyään mihin sijoittaa?
2. Mitkä ovat resistanssi arvot kampiakselin asentoanturissa?
Vasta kuvattu ääni /videopätkä pumpusta: https://youtu.be/dQLSAngn-vU
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=186235
Anturin ohmit pitäis näköjään olla 860 +/- 90 ohm
Anturin ohmit pitäis näköjään olla 860 +/- 90 ohm
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Kiitos kiitos. Täytyy mittailla huomenna, mitä näyttää.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 10:56
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Veikkaan kampiakselin asentoanturia. Itellä oli samat oireet puolisen vuotta sitten. Välillä jouduin useita kertoja sahaamaan ja lopulta jäi pelkäks sahaamiseks niin vaihdoin sen anturin..
9-5 vm2002 3.0t V6
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Tuliko sulle vikakoodia? Itsellä ei kummasti mitään..TurboSaapi kirjoitti:Veikkaan kampiakselin asentoanturia. Itellä oli samat oireet puolisen vuotta sitten. Välillä jouduin useita kertoja sahaamaan ja lopulta jäi pelkäks sahaamiseks niin vaihdoin sen anturin..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Itsellä kahdesti tehnyt että eka starttaa ja sitten sammuu jonka jälkeen ei lähde käyntiin kuin pitkään sahaamalla tai yrittämällä pari kertaa uudestaan. Sitten pelaa taas ihan normaalisti. On tässä seurannassa nyt
Ps. Etanolia ollut tankissa molemmilla kerroilla.
Ps. Etanolia ollut tankissa molemmilla kerroilla.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
jostain muistan lukeneeni, että juuri ei antanut anturi mitään koodia...mutta eikös tuo ole hyvä vaihtaa, kohta porsii kuitenkinShadow_Fi kirjoitti:Tuliko sulle vikakoodia? Itsellä ei kummasti mitään..TurboSaapi kirjoitti:Veikkaan kampiakselin asentoanturia. Itellä oli samat oireet puolisen vuotta sitten. Välillä jouduin useita kertoja sahaamaan ja lopulta jäi pelkäks sahaamiseks niin vaihdoin sen anturin..
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Kulunut startti voi myös tehdä sen ettei meina saada käyntiin kun ei jaksa pyörittää riittävän nopeasti.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 10:56
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Ei anna vikakoodeja...Shadow_Fi kirjoitti:Tuliko sulle vikakoodia? Itsellä ei kummasti mitään..TurboSaapi kirjoitti:Veikkaan kampiakselin asentoanturia. Itellä oli samat oireet puolisen vuotta sitten. Välillä jouduin useita kertoja sahaamaan ja lopulta jäi pelkäks sahaamiseks niin vaihdoin sen anturin..
9-5 vm2002 3.0t V6
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Voiko se kulunut startti ollut kulunut vain toisinaan? Kuinka hidas on liian hidas?
Femma jäi äsken lämpimänä käynnistymättä ekalla pitkällä startilla. Toisella lähti heti normaalisti. Vaimon mukaan jotain takkuilua oli käynnistymisessä myös viime viikolla yhden työpäivän jälkeen (siis kylmänä / korkeintaan haaleana), mutta en saanut kovin tarkkaa vikakuvausta.
Yritän nyt keksiä väkisin jonkin muun vian kuin sen KAAn, koska se on vaihdettu 1,5v ja 10tkm sitten uuteen Boschiin. Ei jaksaisi taas.
Femma jäi äsken lämpimänä käynnistymättä ekalla pitkällä startilla. Toisella lähti heti normaalisti. Vaimon mukaan jotain takkuilua oli käynnistymisessä myös viime viikolla yhden työpäivän jälkeen (siis kylmänä / korkeintaan haaleana), mutta en saanut kovin tarkkaa vikakuvausta.
Yritän nyt keksiä väkisin jonkin muun vian kuin sen KAAn, koska se on vaihdettu 1,5v ja 10tkm sitten uuteen Boschiin. Ei jaksaisi taas.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Mulla samaa ongelmaa myös kylmällä koneella, ja kun lähtee käyntiin niin tyhjäkäynti kierrokset heittelee ja välillä pikkusen yskähtelee.
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Kaasuläppäkotelo (putsaus?)
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Tänään selkeni. SID ilmoitti FCOD 823, joka muutettuna windowsin omalla laskimella desimaaleista - hexaksi, 337, eli 0337 (ei näytä sitä nollaa).
Pikainen googletus, ja: P0337 - crankshaft postition sensor a circuit low input. Eli huonosti tulee impulsseja kampiakselin postitioanturista. Sellainen tilaan tänään, ja maanantaina vaihtoon.
Niin ja ei se tosiaan startannut vaikka kuinka sahaili, ja 15min odotuksen jälkeen starttas, ja oli ajettu heti kotia pihalle.
Pikainen googletus, ja: P0337 - crankshaft postition sensor a circuit low input. Eli huonosti tulee impulsseja kampiakselin postitioanturista. Sellainen tilaan tänään, ja maanantaina vaihtoon.
Niin ja ei se tosiaan startannut vaikka kuinka sahaili, ja 15min odotuksen jälkeen starttas, ja oli ajettu heti kotia pihalle.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Tarkoittaako starttaus käynnistymistä tässä tapauksessa?
9-5 Aero - 00
Re: Pirun pitkän sahauksen jälkeen femma käynnistyi - Potentiaalinen vika?
Pahoittelut, tuli laitettua jotenkin epämääräisesti. Eli juu, moottorin käyntiä. Eli startti sahaili vauhtipyörää, muttei moottori käynnistynyt.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866