Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Elämän heikkoja hetkiä. Torstaina Turkkusen potkijaisis jäi kauhee Aito-Saabin kuume, ja Toriin ilmestyki "papan helmi" myyntiin lauantaina. Kaupat tehtiin tänään ja myynti-ilmotushan oli kutakuinki näin:
-Tekniikka täys kymppi
-Ikäsekseen ruosteeton
Noh, kaikkihan me tiedämme tarinat, mutta tossa se raato nyt makaa pihas
Ruosteeton tarkottaa, että on hitsattu, mutta "ruosteeton". Päällepäin tuo on aika jees, peruskolhua ja kulumaa mutta "ruosteeton". Pohjas ja pyöräkotelois taas on paikkoja, mutta ainaki suurimmilta osin hitsisaumat on näkyvis. Se taas tarkottaa, että ehkä on korjattu hyvin, ehkä ei. Paskimmathan massataan yli...
Mut joo, muutenhan tuo "papan helmi" tarkottaa, että auto on unohdettu kun ei olla jaksettu enää korjata. Katto on niitattu ylös, kuskin lasi toimii mallilla ota käsin kii ja nosta/laske, ilmanvaihtopömpeli kyllä vaihtaa jotenkuten suuttimien välillä, mutta suhinoita ei kuulu. Jatkuva suhina kylläkin kojelaudan sisältä. Puhallinki huutaa kuin hyeena... Noh, pikkuvikoja, ei noista kannata masentua. Tupakointia mua eniten rassaa, tosin jos on seisonu pitkään, niin saattaa korostua eli sisustan kuitenki joutuu vaihtaan ja kattoverhoilun, niin saattaa niillä mennä ohi. Ja muuta pikkupaskaa osuus silmään mm. ryypyn vipu.
Tekniikaltaan toi on joo täys kymppi, mitä nyt kylmänä ei oikeen käy kuinkaan päin paitti kierroksilla. Ennenkö auto oli kunnolla lämmin, toisinaan vähä pätkiki. Sit taas kun ajo lämpöseks, niin iski perusvika vastaan
Eli varmaan flektin lämpökytkin rikki.
Kotia jolkotelles sähkötki katos totaalisesti kunnes kerrasta palas taas vauhdista päälle. Vikaki tais selvitä heti kotipihas...
Mitähän viä. Leima menny vuoden vaihtees umpeen. Muuten toi tuntuis pelaavan ihan ok. Alustaki on yhtä terhakka kuin uudes Astras kun hidastetöyssyihin pomputteli menemään. Ja pääsee tolla ihan maantievauhtiaki. En raketiks kehu, mutta lappu lattias kulkee siinä missä kolmepyttynenki Onhan tos tehoa enemmän (tai ainaki pitäs olla) ja painoa paljo vähemmän
Jotain hassunhauskaa tälle on tapahtunu, kun Trafin listoilla tää on muutoskatsastettu 87 ja 90. En yhtää tiä kyl et mitä. Vanteet on ainaki kii muttereilla, eli napoja ei oo vaihdettu.
Jos keskitytään hyviin puoliin ja unohdetaan projektiosio, niin:
-Keskikonsoli
-Kori pikasesti katottuna ikäsekseen loistava
-Automaatti (kulutus ihan sama tämmöses lelus)
-Perusilme siisti eikä kulahtanu (pl sisusta)
Rehellinen totuus on se, että mulla ei oikeen ole aikaa, mutta toisaalta en ole tollasta Aito-Saabia päässy ennen edes ruuvaamaan. Lämpöongelmat on helppo ratkasta ku testailee flektin kytkennät ja joko korjaa flektin tai vaihtaa anturin, mutta kojelaudan suhinat on nounou-osastoa. Toisaalta tulee seki sit katottua.
Käyntiongelmis olen ihan uuno. Isä osti mopon mulle joskus 96 tai 97, mutta se oli uus Monkey. Ei tarvinnu rasssata. Myöhemmin tuliki Derby, jota sitäkää ei rassattu. Autot taas on aina ollu sähköruiskuilla, joten tässähän pääsee hakemaan vikaa wanhan ajan tyyliin. Rehellisesti sanottua en edes tiedä miltä kärjelllinen sytytys näyttää. Kärjettömään oon kantta ja pyörijää vaihtanu joskus, tää menee ihan uudeks. Ja pitää sytkäennakkooki säätää, tsiisus. Trionic FTW!
Mut joo. Jos korjais ton virtakaapelin ja siitä sit Motonetistä hakemaan halpoja sytkäosia kassillinen ja lämmöt kuriin. Sitte vois leimaustaki pohtia. Sen jälkeen kaikki onki avointa. Pussihousuilua eli museokilpiin? Turbotus (taitaa olla toivotonta ton automaatin kans) ja ruisku? Paaliin kun alkaa vituttamaan? Nooh, talvi-illat on pitkiä ja pimeitä
-Tekniikka täys kymppi
-Ikäsekseen ruosteeton
Noh, kaikkihan me tiedämme tarinat, mutta tossa se raato nyt makaa pihas
Ruosteeton tarkottaa, että on hitsattu, mutta "ruosteeton". Päällepäin tuo on aika jees, peruskolhua ja kulumaa mutta "ruosteeton". Pohjas ja pyöräkotelois taas on paikkoja, mutta ainaki suurimmilta osin hitsisaumat on näkyvis. Se taas tarkottaa, että ehkä on korjattu hyvin, ehkä ei. Paskimmathan massataan yli...
Mut joo, muutenhan tuo "papan helmi" tarkottaa, että auto on unohdettu kun ei olla jaksettu enää korjata. Katto on niitattu ylös, kuskin lasi toimii mallilla ota käsin kii ja nosta/laske, ilmanvaihtopömpeli kyllä vaihtaa jotenkuten suuttimien välillä, mutta suhinoita ei kuulu. Jatkuva suhina kylläkin kojelaudan sisältä. Puhallinki huutaa kuin hyeena... Noh, pikkuvikoja, ei noista kannata masentua. Tupakointia mua eniten rassaa, tosin jos on seisonu pitkään, niin saattaa korostua eli sisustan kuitenki joutuu vaihtaan ja kattoverhoilun, niin saattaa niillä mennä ohi. Ja muuta pikkupaskaa osuus silmään mm. ryypyn vipu.
Tekniikaltaan toi on joo täys kymppi, mitä nyt kylmänä ei oikeen käy kuinkaan päin paitti kierroksilla. Ennenkö auto oli kunnolla lämmin, toisinaan vähä pätkiki. Sit taas kun ajo lämpöseks, niin iski perusvika vastaan
Eli varmaan flektin lämpökytkin rikki.
Kotia jolkotelles sähkötki katos totaalisesti kunnes kerrasta palas taas vauhdista päälle. Vikaki tais selvitä heti kotipihas...
Mitähän viä. Leima menny vuoden vaihtees umpeen. Muuten toi tuntuis pelaavan ihan ok. Alustaki on yhtä terhakka kuin uudes Astras kun hidastetöyssyihin pomputteli menemään. Ja pääsee tolla ihan maantievauhtiaki. En raketiks kehu, mutta lappu lattias kulkee siinä missä kolmepyttynenki Onhan tos tehoa enemmän (tai ainaki pitäs olla) ja painoa paljo vähemmän
Jotain hassunhauskaa tälle on tapahtunu, kun Trafin listoilla tää on muutoskatsastettu 87 ja 90. En yhtää tiä kyl et mitä. Vanteet on ainaki kii muttereilla, eli napoja ei oo vaihdettu.
Jos keskitytään hyviin puoliin ja unohdetaan projektiosio, niin:
-Keskikonsoli
-Kori pikasesti katottuna ikäsekseen loistava
-Automaatti (kulutus ihan sama tämmöses lelus)
-Perusilme siisti eikä kulahtanu (pl sisusta)
Rehellinen totuus on se, että mulla ei oikeen ole aikaa, mutta toisaalta en ole tollasta Aito-Saabia päässy ennen edes ruuvaamaan. Lämpöongelmat on helppo ratkasta ku testailee flektin kytkennät ja joko korjaa flektin tai vaihtaa anturin, mutta kojelaudan suhinat on nounou-osastoa. Toisaalta tulee seki sit katottua.
Käyntiongelmis olen ihan uuno. Isä osti mopon mulle joskus 96 tai 97, mutta se oli uus Monkey. Ei tarvinnu rasssata. Myöhemmin tuliki Derby, jota sitäkää ei rassattu. Autot taas on aina ollu sähköruiskuilla, joten tässähän pääsee hakemaan vikaa wanhan ajan tyyliin. Rehellisesti sanottua en edes tiedä miltä kärjelllinen sytytys näyttää. Kärjettömään oon kantta ja pyörijää vaihtanu joskus, tää menee ihan uudeks. Ja pitää sytkäennakkooki säätää, tsiisus. Trionic FTW!
Mut joo. Jos korjais ton virtakaapelin ja siitä sit Motonetistä hakemaan halpoja sytkäosia kassillinen ja lämmöt kuriin. Sitte vois leimaustaki pohtia. Sen jälkeen kaikki onki avointa. Pussihousuilua eli museokilpiin? Turbotus (taitaa olla toivotonta ton automaatin kans) ja ruisku? Paaliin kun alkaa vituttamaan? Nooh, talvi-illat on pitkiä ja pimeitä
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ma Heinä 10, 2017 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
1) museoon, tai
2) pientä laittoa ja voit pistää Ooppelin myyntiin
2) pientä laittoa ja voit pistää Ooppelin myyntiin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Olishan se museointiki yks sulka hattuun. Ja sit myis Opelin. 10€ vuodes vakuutus, verot 0€ ja leimauski vain joka toinen vuosi
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
En määkään kaasareita tunne, mutta diggaako ne alipainevuodoista? Meinaan nää vois liittyä toisiinsa, jos ei diggaa.JP_Vette kirjoitti:mutta kojelaudan suhinat on nounou-osastoa
...
Käyntiongelmis olen ihan uuno.
Turbotettu kun näitä on maailman sivu, niin kyllä mää näkisin tuplakaasarit ja remmiahtimen sellaisena kombona, jota ei joka kulmalla vastaan tule.JP_Vette kirjoitti:Turbotus (taitaa olla toivotonta ton automaatin kans) ja ruisku?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Katkojan kärkivälikin pitää säätää ja kondensaattoria vaihtaa jne... Pussihousu! Tänne asti kuuluu kun lahkeet lepattaa..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Kyllä, nuo nykyooppelit on justiinsa tommosia...
Vaatii rinnalleen aitoa autoa, siis Aitoa Autoa
Vaatii rinnalleen aitoa autoa, siis Aitoa Autoa
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Sehän on just parasta kun saa leikkiä kaikkien kivojen vanhojen mittareiden kanssa,sytytyajoitus lamppu..kosketuskulma mittari..mitä noita nyt on..
Nii ja mulle sano joskus isä et "kärkimiehen matka jatkuu aina.." taisin olla vaihtamassa johonkin ladaan kärjetöntä sytytystä,tuumailin sit et tuskin mulla sytytys boxeja on mukana jos hyytyy mut parin euron kärjet on halpaa pitää matkassa.
Nii ja mulle sano joskus isä et "kärkimiehen matka jatkuu aina.." taisin olla vaihtamassa johonkin ladaan kärjetöntä sytytystä,tuumailin sit et tuskin mulla sytytys boxeja on mukana jos hyytyy mut parin euron kärjet on halpaa pitää matkassa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
^^^^Nii tosiaan, eihän se ime riittävästi bensaa jos osa ilmasta tulee lämmityslaitteen kautta. Se on nopeesti testattu tukkimalla kabiiniin menevä alipainelinja.
Remmiahdin kyl sopis, remmin vilinää olis nätti kattella lasin läpi
^^^Juuri niin, pussihousujen lahkeet väpättää. Tietää taas miks ajaa GM:n vehkeillä, kun hetken pussihousuilee
^^Tai sit nää Aito-Saabit tarvii rinnalleen Auton, kun lopunelämäänsä ei jaksa fiilistellä antiikkista. Kädeski on nyt nykyaikanen puhelin eikä NMT-verkonkaa perään kukaan haikaile
^Nii onhan se erilaista verrattuna Techiin. Mä en kärkiläppää ala heittään. Tiä vaikka tos olis kärjetön sytytys. Täytyy joku ilta tutkailla ja opetella
Remmiahdin kyl sopis, remmin vilinää olis nätti kattella lasin läpi
^^^Juuri niin, pussihousujen lahkeet väpättää. Tietää taas miks ajaa GM:n vehkeillä, kun hetken pussihousuilee
^^Tai sit nää Aito-Saabit tarvii rinnalleen Auton, kun lopunelämäänsä ei jaksa fiilistellä antiikkista. Kädeski on nyt nykyaikanen puhelin eikä NMT-verkonkaa perään kukaan haikaile
^Nii onhan se erilaista verrattuna Techiin. Mä en kärkiläppää ala heittään. Tiä vaikka tos olis kärjetön sytytys. Täytyy joku ilta tutkailla ja opetella
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Autowikistä:
Jotenki kuulostaa tutulta vialta...Jos katkojan kärkiväli on liian pieni, moottorin käynti muuttuu röpöttäväksi ja kierrosten otto vaikeutuu. Sama tapahtuu, kun katkojan kärjet kuluvat.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Se on just näin. Kärjellisessä sytytyksessä hienoa on se että sen toimintaperiaatteen ymmärtää koneinsinöörikin ja vikatilanteessa suurimmasta osasta komponentteja joko näkee onko ne rikki tai on niin halpoja että mukana voi pitää pussillisen varatavaroita ja niin helppoja vaihtaa että onnistuu jopa ei-koneinsinööriltä.jannevillepetteri kirjoitti:... tuskin mulla sytytys boxeja on mukana jos hyytyy mut parin euron kärjet on halpaa pitää matkassa.
Kärjettömissä ja sitä hienommissa sytkäjärjestelmissä on aina joku taikalaatikko, joka maksaa satasen ja jonka toimintaa ei voi testata muuta kuin vaihtamalla uuteen ja katsomalla hävisikö vika.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Kahiseeko pussihousut? Onko kiiltonahkasaappaat lankattu? Onko kaikki jälkeen -93 tehdyt paskaa? Kuullaanko tulevaisuudessa etanolisaabismin ja kituooppelismin sijaan kertomuksia siitä kuinka käytännöllinen työkalu og-satkun kytkinakseli on paikkaan kuin paikkaan? Vai miten se nyt menikään
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Joskus muinoin vetokoukku piti muutoskatsastaa ennen käyttöönottoa, saattaisi selittää toisen noista.JP_Vette kirjoitti:Jotain hassunhauskaa tälle on tapahtunu, kun Trafin listoilla tää on muutoskatsastettu 87 ja 90. En yhtää tiä kyl et mitä.
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
^^^Joku Bemari-harrastaja joskus sano, et kun on kipinä, bensaa ja ilmaa, niin aina tapahtuu jotain. Ei tartte vaihtaa tupakka-askin kokosia muovipurkkeja randomilla. Tosin vertas vähä uudempiin kuin kärjellinen vs kärjetön
^^Kahisee kahisee. Tää on Aito-Saabeilua. Täytyy kyl silti myöntää, että missaan kaiken parhauden tästä Aito-Saabeilusta, koska tää on automaatti. Ei pääse vänkäämään oikeasta vaihteistoöljystä
^No tuohan selittää sitte aika paljo. Voishan sitä piruuttaan kyl Trafiltaki kysästä, mut ne varmaan haluaa rahaa siitä. Eikä sillä nyt oikeasti ole väliä mitä se oli. Ainut jos (mahdollises) museotarkastukses niihin puututaan. Tähän kun ei tullu mitää papereita mukaan. Ei ohjekirjaa, ei "huoltomuistioo", ei mitää. Mua se ei henkilökohtasella tasolla kiinnosta, auto on mikä on.
Tutkailin viä yötä vaste konehuonetta.
Todella yllättävästi kaikkien pussihousu-Saabien rakkain ystävä Pakari oli se, joka Facen chätis väänsi mulle rautalangasta, että mistä tiän onko toi kärjetön vai kärjellinen sytkä Kiitos avusta, taas on pykälää viisaampi!
Noi tasapäiset ruuvit masentaa jo valmiiks. Miksei voi olla torxeja? Pakari meinas, et on niin uuden näkösiä osia et turha käydä kaupan kautta vaan säätää ensin ja sitte vasta pohtii ostoja. Ja kattoa kärkien pinnat, et pitääkö se diodi vaihtaa. Jos tänää pääsee ajois töistä, niin voiski sen flektin anturin nopsaa kaivaa esiin ja testailla. Jos sen ohittamalla saa flektin pyörimään, niin ei muuta ku leimalle hakemaan korjauslistaa. Ja tietysti se pakoputken kylkeen sulanu startin johto pitää jonku puutarhaletkun sisään viritellä väliaikasesti ennen pysyvämpää korjausta.
^^Kahisee kahisee. Tää on Aito-Saabeilua. Täytyy kyl silti myöntää, että missaan kaiken parhauden tästä Aito-Saabeilusta, koska tää on automaatti. Ei pääse vänkäämään oikeasta vaihteistoöljystä
^No tuohan selittää sitte aika paljo. Voishan sitä piruuttaan kyl Trafiltaki kysästä, mut ne varmaan haluaa rahaa siitä. Eikä sillä nyt oikeasti ole väliä mitä se oli. Ainut jos (mahdollises) museotarkastukses niihin puututaan. Tähän kun ei tullu mitää papereita mukaan. Ei ohjekirjaa, ei "huoltomuistioo", ei mitää. Mua se ei henkilökohtasella tasolla kiinnosta, auto on mikä on.
Tutkailin viä yötä vaste konehuonetta.
Todella yllättävästi kaikkien pussihousu-Saabien rakkain ystävä Pakari oli se, joka Facen chätis väänsi mulle rautalangasta, että mistä tiän onko toi kärjetön vai kärjellinen sytkä Kiitos avusta, taas on pykälää viisaampi!
Noi tasapäiset ruuvit masentaa jo valmiiks. Miksei voi olla torxeja? Pakari meinas, et on niin uuden näkösiä osia et turha käydä kaupan kautta vaan säätää ensin ja sitte vasta pohtii ostoja. Ja kattoa kärkien pinnat, et pitääkö se diodi vaihtaa. Jos tänää pääsee ajois töistä, niin voiski sen flektin anturin nopsaa kaivaa esiin ja testailla. Jos sen ohittamalla saa flektin pyörimään, niin ei muuta ku leimalle hakemaan korjauslistaa. Ja tietysti se pakoputken kylkeen sulanu startin johto pitää jonku puutarhaletkun sisään viritellä väliaikasesti ennen pysyvämpää korjausta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
Kyllä sulla näköjään on vielä hieman matkaa todelliseksi pussihousuksiJP_Vette kirjoitti:Noi tasapäiset ruuvit masentaa jo valmiiks. Miksei voi olla torxeja?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Aito-Saab automaatilla: MY83 GLs
No ohhoh, oikeen GLs ja automaatti. Toiset ovat niin nopeita käänteissään. Kyllä mullakin torstai-ilta sai aikaan tilapäisen OG-kuumeen, mutta se meni onneksi taas nopeasti ohi, kun avasin nettiauton ja mielessä alkoivat vilahdella sanat "vetaritunneli" ja "hitsata".
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73