![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Se on tietenkin suhteellista mikä on vanha ja mikä uusi.
Suomessa hyvin harva suostuu maksamaan vanhasta saabista yhtään mitään jollon noi kalliimmat on yleensä aika kauan tuolla myynnissä. Varsinkin jos on joku perus 8v turbo joka nyt ei mikään harvinaisuus ole tai edes mikään supermalli tyyliin aero tai finlandia, nekin kalliimmat tuntuu tuolla pyörivän aina ja kadottuaan ilmestyvän samoilla kuvilla aina uudelleen myyntiiin.KN/Lieto kirjoitti:Tota 86 turboa on myyty jo aika kauan, välillä ilmoitus oli pois. Hinta on ollut sama. Olen ihmetellyt, että mikä on syy. Jos on ruosteeton, ja hinnassa edes vähän tinkimisvaraa, luulisi jonkun hakevan pois. Kyseessä on kuitenkin harvinaisuus, ja värikin ihan autoon sopiva. Jostain romusta rakentaminen tulee vähintään yhtä kalliiksi.
Miksi vanhojen käyttöautojen tulee olla jotain rämiä 500 000 ajettuja raatoja ja paremmilla saa ajaa vaan kesällä? Varsinkin kun malli on ihan peruskauraa eikä mikään 50kpl tehty prototyyppiharvinaisuus. En ole ikinä ymmärtänyt tuota mutta tuskin tulen ikinä ymmärtämäänkään.AZP kirjoitti:Kun tässä nyt käyttöautohankintaa ollaan tekemässä, niin tuon 86 turbon soisin mieluiten menevän kesäpoutapäivien harrastekäyttöön kuin jokapäiväiseksi kulkineeksi. Uskon että pitkällä juoksulla kaikki osapuolet olisivat tyytyväisempiä sellaiseen ratkaisuun..
Tossa mielessä jonkunsortin harvinaisuus, olet siinä oikeessa.KN/Lieto kirjoitti:Juu juu, mutta jos haluaa 900 turbon, ei kai sen pois myyminen ole heti mielessä. Ajattelin, että ilmeisesti (?) tuo on kunnoltaan sen verran hyvä, että voidaan puhua "harvinaisuudesta". Monasti noilla ajettiin uutena sen verran hyvää tahtia, ettei todellakaan päästy 30 vuoden päähän. Hyvästä yksilöstä maksaisin muutaman tonnin, jos auto ei vaadi esim. maalausta. 4500 on ehkä vähän yläkanttiin, mutta kai hinnassa aina hiukan pelivaraa on. Jokaisen Saabin myyminen on haasteellista, ei niitä myytäväksi kannata ostaa.