Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS
Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS
Sytty eilen motarilla normaalissa ajossa palamaan ja laskin, että antaa sekä 3 välkkyä, että 7. 3 on ilmeisesti jäähdytysnesteen anturi joka on ollut jo tiedossa, että falskaa mut ei oo aikasemmin check engineä antanut, entäs toi 7? Autolla voi ajaa mutta tehot tuntuu puuttuvan ja kulutus noussu.
Mistäköhä tätä nyt lähtis sitten etsimään kun ei uskalla oikeen ajaakkaan tolla ja OBD-lukija kadonnut jonnekkin
Mistäköhä tätä nyt lähtis sitten etsimään kun ei uskalla oikeen ajaakkaan tolla ja OBD-lukija kadonnut jonnekkin
Viimeksi muokannut Saint, Ke Syys 06, 2017 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Check Engine 3&7
Vaihtoehtoisesti jos jollain olisi Helsingissä (tai lähellä) OBD-lukijaa ja vois tulla skannaa vikakoodit nii ois mulle 100x helpompaa lähtee korjaamaan.
Re: Check Engine 3&7
Laita jatkossa kyselyihin ( tai allekirjotukseen) vuosimalli tai onko ng900 / 9-3 t5 vai t7
Muistaakseni ainaki ng900 oli samat kuin tonnaris niin tuo 7 on adaptaatio, syttyny mulla ng900/9000 joko lambda 6 tai adaptaatio 7 muutaman kerran.
Ottanu kengän irti ja silleen resetoinu 7 pois.
9-3 t5 ilmeisesti vielä sama, t7 ei ole mulla ollut.
Muistaakseni ainaki ng900 oli samat kuin tonnaris niin tuo 7 on adaptaatio, syttyny mulla ng900/9000 joko lambda 6 tai adaptaatio 7 muutaman kerran.
Ottanu kengän irti ja silleen resetoinu 7 pois.
9-3 t5 ilmeisesti vielä sama, t7 ei ole mulla ollut.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Check Engine 3&7
9-3 T5 tosiaan kyseessä, mitä resetointi auttaa ku autossa ei oo tehoa?
Re: Check Engine 3&7
Ei se resetointi välttämättä autakaan, 7 adaptaatio muistaakseni tarkoittaa että ecussa ollu joku tietokatkos ja perussäädöl turvaohjelmal softan heittää.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Check Engine 3&7
7 on myös googlen mukaa fuel/air. Moottori ei siis anna kierroksia oikeen ollenkaan, 3 tonniin saa juuri ja juuri. Turbo saa ainaki mittarin mukaa tuotettua normaaliin tapaan painetta, bensankulutus noussut rutkasti normaalista.
Re: Check Engine 3&7
Ruiskun lämpötila-anturi en muista antaako jo noissa uudemmis 96 lähtien lämpötila tiedonkin eculle ruiskuohjaukseen termarin anturilta (ollu itel vanhempi -94) ku ainakin vanhemmissa -95 asti erillinen anturi on imusarjan alla? Flektin ohjaus ainakin muuttui nois vm95/96 termarin anturille.
Väärä lämpötilatieto tai puuttuu niin luulee koneen olevan kylmä koko ajan ja rikastaa seosta lämpimänäkin > bensakulutus nousee ja lambda-anturi ei pysy lopulta edes säätöalueella.
Muuten olis imuilman iat- anturi ahtoputkes ja mulla noita ruisku- antureita imusarjan alla joutunut uusimaan on kyllä joka jokaiseen og900, ng900 ja tonnariin.
Väärä lämpötilatieto tai puuttuu niin luulee koneen olevan kylmä koko ajan ja rikastaa seosta lämpimänäkin > bensakulutus nousee ja lambda-anturi ei pysy lopulta edes säätöalueella.
Muuten olis imuilman iat- anturi ahtoputkes ja mulla noita ruisku- antureita imusarjan alla joutunut uusimaan on kyllä joka jokaiseen og900, ng900 ja tonnariin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Check Engine 3&7
Käy liian laihalla.. Hain tänään OBD-lukijan ja anto koodit P1171 ja P0171, molemmat siis käytännössä vissiin samaa, että liian laihaa. Mistäköhän tätä nyt lähtis etsimään, tuskin se sensorivikakaan voi olla kun tehoa ei ole paljoonkaan mikä viittais siihen et joku on oikeesti vialla.Kupari kirjoitti:Ruiskun lämpötila-anturi en muista antaako jo noissa uudemmis 96 lähtien lämpötila tiedonkin eculle ruiskuohjaukseen termarin anturilta (ollu itel vanhempi -94) ku ainakin vanhemmissa -95 asti erillinen anturi on imusarjan alla? Flektin ohjaus ainakin muuttui nois vm95/96 termarin anturille.
Väärä lämpötilatieto tai puuttuu niin luulee koneen olevan kylmä koko ajan ja rikastaa seosta lämpimänäkin > bensakulutus nousee ja lambda-anturi ei pysy lopulta edes säätöalueella.
Muuten olis imuilman iat- anturi ahtoputkes ja mulla noita ruisku- antureita imusarjan alla joutunut uusimaan on kyllä joka jokaiseen og900, ng900 ja tonnariin.
Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS
Jos ei saa kunnolla soppaa niin mittaa bensapaineen. Paine huono niin pumppu lopuillaan (pa-suodatinkin voipi olla tukkees) tai pa-säädin ei jaksa nostaa.
Map -anturi ja etenkin että sen alipaineletku on ehjä, tuo ehkä helpoin ensin katella mutta tekis yleensä tyhjäkäynninkin horjuvaksi
Tai lambda huono, tosin kun menee säätöalueelta pois niin syttyy sitten ce 6 jota sulla ei ole herjannut.
Joskus suuttimien maadoituksissa ollut liittimet huonolla kontaktilla ja/ tai likaiset.
Map -anturi ja etenkin että sen alipaineletku on ehjä, tuo ehkä helpoin ensin katella mutta tekis yleensä tyhjäkäynninkin horjuvaksi
Tai lambda huono, tosin kun menee säätöalueelta pois niin syttyy sitten ce 6 jota sulla ei ole herjannut.
Joskus suuttimien maadoituksissa ollut liittimet huonolla kontaktilla ja/ tai likaiset.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS
Lambda-anturi. Ja vain orkkista tilalle.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS
Lambdaa ne on vaihtanut noihin koodeihin, mutta muiden oireina ollut pelkästää kasvanut kulutus, mulla ei nouse kierrokset yli 3 tonnin (ainakaan helpolla) ja vaikeasti siihen 3 tonniinkin.Tonnari88 kirjoitti:Lambda-anturi. Ja vain orkkista tilalle.
Jos se onkin pumppu nii ei viittis sitä anturia turhaan vaihtaa, pitänee yrittää mitata noi paineet joku päivä jos pääsis mittarin hakemaan.
Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS
Ota lambdan piuha irti ja koita paraneeko käynti.Saint kirjoitti:Lambdaa ne on vaihtanut noihin koodeihin, mutta muiden oireina ollut pelkästää kasvanut kulutus, mulla ei nouse kierrokset yli 3 tonnin (ainakaan helpolla) ja vaikeasti siihen 3 tonniinkin.Tonnari88 kirjoitti:Lambda-anturi. Ja vain orkkista tilalle.
Jos se onkin pumppu nii ei viittis sitä anturia turhaan vaihtaa, pitänee yrittää mitata noi paineet joku päivä jos pääsis mittarin hakemaan.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS
Mistä mahtaa löytyä? Tosin en tiedä uskaltaako tota enää ees lyödä käyntiin ku nii "tukkoisen" olonenTonnari88 kirjoitti:Ota lambdan piuha irti ja koita paraneeko käynti.Saint kirjoitti:Lambdaa ne on vaihtanut noihin koodeihin, mutta muiden oireina ollut pelkästää kasvanut kulutus, mulla ei nouse kierrokset yli 3 tonnin (ainakaan helpolla) ja vaikeasti siihen 3 tonniinkin.Tonnari88 kirjoitti:Lambda-anturi. Ja vain orkkista tilalle.
Jos se onkin pumppu nii ei viittis sitä anturia turhaan vaihtaa, pitänee yrittää mitata noi paineet joku päivä jos pääsis mittarin hakemaan.
Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS
Taitaa olla T5:ssakin siinä imusarjan ja jarrunestesäiliön välissä imusarjassa olevassa telineessä. Mutta enpä osaa sanoa kuinka hyödyllinen testaus tuo on.Saint kirjoitti:
Mistä mahtaa löytyä? Tosin en tiedä uskaltaako tota enää ees lyödä käyntiin ku nii "tukkoisen" olonen
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS
Mul ne kaksi kertaa saabeistakin kun ei löydy tehoja eikä auto kestä kierroksia tai kaasuakaan tarjota tai hyytyä totaalisesti on ollut molemmissa bensasaannissa vikaa, toinen pa-suodatin totaali tukossa ja toisessa bensapumpussa vika. Puola/ sytytys taas röpeltäny tai paukutellui mutta ottanu jenkaa enemmän.
Muut ollu takapönttö tukossa jossa myös puutunut kuin seinään noin 3000rpm, mulla esim 626 GT vaparissa teki noin.
Muut ollu takapönttö tukossa jossa myös puutunut kuin seinään noin 3000rpm, mulla esim 626 GT vaparissa teki noin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01