Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Saint »

Sytty eilen motarilla normaalissa ajossa palamaan ja laskin, että antaa sekä 3 välkkyä, että 7. 3 on ilmeisesti jäähdytysnesteen anturi joka on ollut jo tiedossa, että falskaa mut ei oo aikasemmin check engineä antanut, entäs toi 7? Autolla voi ajaa mutta tehot tuntuu puuttuvan ja kulutus noussu.

Mistäköhä tätä nyt lähtis sitten etsimään kun ei uskalla oikeen ajaakkaan tolla ja OBD-lukija kadonnut jonnekkin :(
Viimeksi muokannut Saint, Ke Syys 06, 2017 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7

Viesti Kirjoittaja Saint »

Vaihtoehtoisesti jos jollain olisi Helsingissä (tai lähellä) OBD-lukijaa ja vois tulla skannaa vikakoodit nii ois mulle 100x helpompaa lähtee korjaamaan.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Laita jatkossa kyselyihin ( tai allekirjotukseen) vuosimalli tai onko ng900 / 9-3 t5 vai t7

Muistaakseni ainaki ng900 oli samat kuin tonnaris niin tuo 7 on adaptaatio, syttyny mulla ng900/9000 joko lambda 6 tai adaptaatio 7 muutaman kerran.
Ottanu kengän irti ja silleen resetoinu 7 pois.

9-3 t5 ilmeisesti vielä sama, t7 ei ole mulla ollut.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7

Viesti Kirjoittaja Saint »

9-3 T5 tosiaan kyseessä, mitä resetointi auttaa ku autossa ei oo tehoa?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ei se resetointi välttämättä autakaan, 7 adaptaatio muistaakseni tarkoittaa että ecussa ollu joku tietokatkos ja perussäädöl turvaohjelmal softan heittää.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7

Viesti Kirjoittaja Saint »

7 on myös googlen mukaa fuel/air. Moottori ei siis anna kierroksia oikeen ollenkaan, 3 tonniin saa juuri ja juuri. Turbo saa ainaki mittarin mukaa tuotettua normaaliin tapaan painetta, bensankulutus noussut rutkasti normaalista.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ruiskun lämpötila-anturi en muista antaako jo noissa uudemmis 96 lähtien lämpötila tiedonkin eculle ruiskuohjaukseen termarin anturilta (ollu itel vanhempi -94) ku ainakin vanhemmissa -95 asti erillinen anturi on imusarjan alla? Flektin ohjaus ainakin muuttui nois vm95/96 termarin anturille.
Väärä lämpötilatieto tai puuttuu niin luulee koneen olevan kylmä koko ajan ja rikastaa seosta lämpimänäkin > bensakulutus nousee ja lambda-anturi ei pysy lopulta edes säätöalueella.
Muuten olis imuilman iat- anturi ahtoputkes ja mulla noita ruisku- antureita imusarjan alla joutunut uusimaan on kyllä joka jokaiseen og900, ng900 ja tonnariin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7

Viesti Kirjoittaja Saint »

Kupari kirjoitti:Ruiskun lämpötila-anturi en muista antaako jo noissa uudemmis 96 lähtien lämpötila tiedonkin eculle ruiskuohjaukseen termarin anturilta (ollu itel vanhempi -94) ku ainakin vanhemmissa -95 asti erillinen anturi on imusarjan alla? Flektin ohjaus ainakin muuttui nois vm95/96 termarin anturille.
Väärä lämpötilatieto tai puuttuu niin luulee koneen olevan kylmä koko ajan ja rikastaa seosta lämpimänäkin > bensakulutus nousee ja lambda-anturi ei pysy lopulta edes säätöalueella.
Muuten olis imuilman iat- anturi ahtoputkes ja mulla noita ruisku- antureita imusarjan alla joutunut uusimaan on kyllä joka jokaiseen og900, ng900 ja tonnariin.
Käy liian laihalla.. Hain tänään OBD-lukijan ja anto koodit P1171 ja P0171, molemmat siis käytännössä vissiin samaa, että liian laihaa. Mistäköhän tätä nyt lähtis etsimään, tuskin se sensorivikakaan voi olla kun tehoa ei ole paljoonkaan mikä viittais siihen et joku on oikeesti vialla.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jos ei saa kunnolla soppaa niin mittaa bensapaineen. Paine huono niin pumppu lopuillaan (pa-suodatinkin voipi olla tukkees) tai pa-säädin ei jaksa nostaa.

Map -anturi ja etenkin että sen alipaineletku on ehjä, tuo ehkä helpoin ensin katella mutta tekis yleensä tyhjäkäynninkin horjuvaksi

Tai lambda huono, tosin kun menee säätöalueelta pois niin syttyy sitten ce 6 jota sulla ei ole herjannut.

Joskus suuttimien maadoituksissa ollut liittimet huonolla kontaktilla ja/ tai likaiset.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Lambda-anturi. Ja vain orkkista tilalle.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Saint »

Tonnari88 kirjoitti:Lambda-anturi. Ja vain orkkista tilalle.
Lambdaa ne on vaihtanut noihin koodeihin, mutta muiden oireina ollut pelkästää kasvanut kulutus, mulla ei nouse kierrokset yli 3 tonnin (ainakaan helpolla) ja vaikeasti siihen 3 tonniinkin.

Jos se onkin pumppu nii ei viittis sitä anturia turhaan vaihtaa, pitänee yrittää mitata noi paineet joku päivä jos pääsis mittarin hakemaan.
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Saint kirjoitti:
Tonnari88 kirjoitti:Lambda-anturi. Ja vain orkkista tilalle.
Lambdaa ne on vaihtanut noihin koodeihin, mutta muiden oireina ollut pelkästää kasvanut kulutus, mulla ei nouse kierrokset yli 3 tonnin (ainakaan helpolla) ja vaikeasti siihen 3 tonniinkin.

Jos se onkin pumppu nii ei viittis sitä anturia turhaan vaihtaa, pitänee yrittää mitata noi paineet joku päivä jos pääsis mittarin hakemaan.
Ota lambdan piuha irti ja koita paraneeko käynti.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Saint »

Tonnari88 kirjoitti:
Saint kirjoitti:
Tonnari88 kirjoitti:Lambda-anturi. Ja vain orkkista tilalle.
Lambdaa ne on vaihtanut noihin koodeihin, mutta muiden oireina ollut pelkästää kasvanut kulutus, mulla ei nouse kierrokset yli 3 tonnin (ainakaan helpolla) ja vaikeasti siihen 3 tonniinkin.

Jos se onkin pumppu nii ei viittis sitä anturia turhaan vaihtaa, pitänee yrittää mitata noi paineet joku päivä jos pääsis mittarin hakemaan.
Ota lambdan piuha irti ja koita paraneeko käynti.
Mistä mahtaa löytyä? Tosin en tiedä uskaltaako tota enää ees lyödä käyntiin ku nii "tukkoisen" olonen
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Saint kirjoitti:
Mistä mahtaa löytyä? Tosin en tiedä uskaltaako tota enää ees lyödä käyntiin ku nii "tukkoisen" olonen
Taitaa olla T5:ssakin siinä imusarjan ja jarrunestesäiliön välissä imusarjassa olevassa telineessä. Mutta enpä osaa sanoa kuinka hyödyllinen testaus tuo on.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mul ne kaksi kertaa saabeistakin kun ei löydy tehoja eikä auto kestä kierroksia tai kaasuakaan tarjota tai hyytyä totaalisesti on ollut molemmissa bensasaannissa vikaa, toinen pa-suodatin totaali tukossa ja toisessa bensapumpussa vika. Puola/ sytytys taas röpeltäny tai paukutellui mutta ottanu jenkaa enemmän.
Muut ollu takapönttö tukossa jossa myös puutunut kuin seinään noin 3000rpm, mulla esim 626 GT vaparissa teki noin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin