Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Saint »

Kupari kirjoitti:Mul ne kaksi kertaa saabeistakin kun ei löydy tehoja eikä auto kestä kierroksia tai kaasuakaan tarjota tai hyytyä totaalisesti on ollut molemmissa bensasaannissa vikaa, toinen pa-suodatin totaali tukossa ja toisessa bensapumpussa vika. Puola/ sytytys taas röpeltäny tai paukutellui mutta ottanu jenkaa enemmän.
Muut ollu takapönttö tukossa jossa myös puutunut kuin seinään noin 3000rpm, mulla esim 626 GT vaparissa teki noin.
Tota suodatinta ja pumppuu oon miettiny vaihtaa, varmaa ekana suodatin, mutta ongelma se ku ei oikee uskalla ajaa paikkaa missä sen vois vaihtaa helposti. Pitää nyt ihmetellä..
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Saint kirjoitti:
Kupari kirjoitti:Mul ne kaksi kertaa saabeistakin kun ei löydy tehoja eikä auto kestä kierroksia tai kaasuakaan tarjota tai hyytyä totaalisesti on ollut molemmissa bensasaannissa vikaa, toinen pa-suodatin totaali tukossa ja toisessa bensapumpussa vika. Puola/ sytytys taas röpeltäny tai paukutellui mutta ottanu jenkaa enemmän.
Muut ollu takapönttö tukossa jossa myös puutunut kuin seinään noin 3000rpm, mulla esim 626 GT vaparissa teki noin.
Tota suodatinta ja pumppuu oon miettiny vaihtaa, varmaa ekana suodatin, mutta ongelma se ku ei oikee uskalla ajaa paikkaa missä sen vois vaihtaa helposti. Pitää nyt ihmetellä..
Kokeile piruuttaan tuokin takapönttö tuleeko mitään läpivirtausta, jos kaveri löytyy ni antaa kaasua mitä kestää niin käsi putken päähän ja tuntuuko millasta honkäystä ja kaasulla nouseeko virtaus vai jopa pienenee. Helpoin ja halvin tsekkaus. Noita villat irti tukiten ja myös vettäkin täynnä olevia takapönttöjä ollu kavereillakin merkistäkin riippumatta vuosien saatossa jokunen.
Sitte seuraavaksi pa- suodatin ja jos ei tietoa millo uusittu niin halpa huolto kuitenkin on vaihtaa ja omiin joka autoon uusinu sen ekassa isommassa huollossa jossa mm tulpat, muut suodattimet , öljyt jne vaihtanut. Saa pihalla vaihettua tunkil nostettuna (ja jotain tukemaan tunkin varmistamiseksi) jos ajaa ei uskalla Huono suodatin syö myös nopeammin pumpunkin jos sen pumpun vain uusii.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Saint »

Missäs se lambda-anturi on mikä pitää vaihtaa? Bank 1 toi koodi antaa.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kattelet pakoputkea dp jälkeen ennen kattia niin näkynee sinne menevä piuha ja päässä on lambda-anturi. Seuraamalla johtoa löytyy liitos.
Ng 900 oli jo siirretty anturi dp: hen niin ei muista missä orkkispaikka on.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Saint »

Vaihdettiin tänää lambda-anturi ja vikakoodit ei aluksi lähtenyt mihinkään, irrotettiin akku hetkeksi ja takas jonka jälkeen vikakoodit lähti. Kulutus näyttää olevan SID mukaan noin 20 litraa 100km, tiedä sitten todellisuutta.. Mietin, että resetoiko akun irtiotto limp moden? Mutta tietääkseni T5 moottorissa sitä ei edes pitäisi olla olemassa. Auto toimii nyt siis ainakin sinäänsä normaalisti, eli ottaa kierrokset jne mut kulutus näyttää vaa olevan tähtilukemissa, enemmän kuin ennen lambdan vaihtoa? :roll:
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Laitoithan tietenkin Boschin anturin?

Resetoituu ce ecusta pois vain ottamalla akunkenkä irti. Omis t5 tehny sopeutusvedot eli ite 3 vetoa esim motarilla 2 tai 3 vaihteella 2000-6000rpm niin hakee rajat nopeammin kuin normiajossa. Laittaa resetoinnin jälkeen ecuun perussäädöt jotka tehty rikkaammalla seoksella, limb mode taitaa olla vasta t7.
Ajat vähän aikaa niin kulutus tasaantunee kun säädöt alueella ja saa sen kulutuslaskennankin sitten taas tolkkuihin. Itse lasken kulutuksen tankkauksilla kun tietokone voi heitellä keskikulutustakin litran parikin. Reaaliaikaista kulutusta en edes katso, keskikulutustakin vain silloin tällöin.

Jos vie jatkossakin soppaa niin missä kunnossa tulpat ja välys? Laihal jos pitempää ollu voi rikkoa tai kuluttaa välin liian isoksi. Rikkinäiset tulpat taas voi hajottaa di- kassun. NGK BCPR7ES-11 halpa uusia motonet 3,90€ kpl ja ainut kunnolla toimiva. Jos saat made in Japan paketissa niin paremmat kuin eristevikasia välillä sisältäneet made on France.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Saint »

Ei ollu Boschin alkuperänen vaa Länsiautolta haettu mikä on vissiin Saabin osien virallinen huoltoliike? Merkkiä en nyt muista, pitää yrittää saada sitä oikeille säädöille kun on aikaa enemmän ajaa.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Saint kirjoitti:Ei ollu Boschin alkuperänen vaa Länsiautolta haettu mikä on vissiin Saabin osien virallinen huoltoliike? Merkkiä en nyt muista, pitää yrittää saada sitä oikeille säädöille kun on aikaa enemmän ajaa.
Bosch enne ainakin ollu orkkis. Toivotaan et pelittää.
Bosch saa muuten muualtakin ja hinnat esim ad varaosat original bolt on liittimelläkin jotain 160€, yleismallinen ( kuten mulla) jossa tehtävä itse liitos noin 90€.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Saint »

Kupari kirjoitti:
Saint kirjoitti:Ei ollu Boschin alkuperänen vaa Länsiautolta haettu mikä on vissiin Saabin osien virallinen huoltoliike? Merkkiä en nyt muista, pitää yrittää saada sitä oikeille säädöille kun on aikaa enemmän ajaa.
Bosch enne ainakin ollu orkkis. Toivotaan et pelittää.
Bosch saa muuten muualtakin ja hinnat esim ad varaosat original bolt on liittimelläkin jotain 160€, yleismallinen ( kuten mulla) jossa tehtävä itse liitos noin 90€.
Motonetis ei ollu sitä Boschin valmiil liittimillä vaa just se 90€, noh tietääpä jatkossa, ettei hae länsiautolta osia jos toi ei kestäkkään. Kuitenkin positiivista ettei ollu mitää isompaa vikaa kun auton ostin heinäkuussa ja reilu 2tkm ajettu sen jälkeen.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Yleismallinenkin jos Bosch toimii hyvin. Luulisin Länsiauton myyvän nimenomaan Boschin vaikkakin tarvikeosana jos on marmoriliike.. Omis kahes tonnaris laitettu ja toiminu ku sveitsiläiset kellot.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Check Engine 3&7

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Saint kirjoitti:
Kupari kirjoitti:Ruiskun lämpötila-anturi en muista antaako jo noissa uudemmis 96 lähtien lämpötila tiedonkin eculle ruiskuohjaukseen termarin anturilta (ollu itel vanhempi -94) ku ainakin vanhemmissa -95 asti erillinen anturi on imusarjan alla? Flektin ohjaus ainakin muuttui nois vm95/96 termarin anturille.
Väärä lämpötilatieto tai puuttuu niin luulee koneen olevan kylmä koko ajan ja rikastaa seosta lämpimänäkin > bensakulutus nousee ja lambda-anturi ei pysy lopulta edes säätöalueella.
Muuten olis imuilman iat- anturi ahtoputkes ja mulla noita ruisku- antureita imusarjan alla joutunut uusimaan on kyllä joka jokaiseen og900, ng900 ja tonnariin.
Käy liian laihalla.. Hain tänään OBD-lukijan ja anto koodit P1171 ja P0171, molemmat siis käytännössä vissiin samaa, että liian laihaa. Mistäköhän tätä nyt lähtis etsimään, tuskin se sensorivikakaan voi olla kun tehoa ei ole paljoonkaan mikä viittais siihen et joku on oikeesti vialla.

Itselläni oli ihan samat koodit ja helvetillinen kulutus ( T5 - Ng900 - 96 ). Vaihdoin Ecun, niin vika hävisi ja tehot palautuivat.
Tämä oli noin 20 000 km takaperin ja siitä lähtien ei ongelmia.

ps. Mikään muu miljoonasta yrityksestä ei auttanut. Yritettiin uudelleen softatakin vanhaa Ecua mutta aina samat P1171/ P0171 koodit ja bensaa paloi 13 -15 L minimissään / 100 km myötatuulessa alamäkeenkin. :evil: Raudan puolelta joku komponentti varmasti kyykännyt vanhuuttaan yms.
Jätin sitten vanhan boksin peräkonttiin hätävaraksi - pääsee seuraavalle etanoliasemalle tyyliin.

PS.ps. Ruotsista saa ainakin suht vähillä kilometreillä olevista T5 - Saabeista vielä Ecuja jos suomesta ei löydy.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check Engine 3&7/P1171, P0171. Saab 9-3 '99 TS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tiedän että on hajonneita ecujakin, ollu omassakin vikaa jonka sai kylläkin korjattua.
Noita t5.5 ecuja saa täältäkin foorumilta kunhan toiminnot samat ettei kovin eri stage, mikä käyttöalue re85/98E, tcs, hälytin tms eroja omaan ole. Mulla ollu noita stagettuja enemmänkin ajetuista kuin omat vakiot ollu joten km mulla ei niin meinaa kunhan toimi.

Ostanut t5.5 ecuja kaikkiaan 3kpl foorumilta ja kaikki olleet ehjiä, kahteen niistä laitettu sisään t5.2 softa ja toinen on kiinni sigun tontus.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin