2011 hinnasto

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja soap95 »

En löytänyt pikaisella haulla "virallista" hinnastoa. Löytyisikö tätä kautta vaikka pdf:nä. Tarvittaisiin autoedun hinnoittelemisessa :D
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

soap95 kirjoitti:En löytänyt pikaisella haulla "virallista" hinnastoa. Löytyisikö tätä kautta vaikka pdf:nä. Tarvittaisiin autoedun hinnoittelemisessa :D
Tässä

Normihinnasto

business-hinnasto
Tomppa & Saabit myyty :(
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Kiitoksia!
Kyllä tämä foorumi on ylivertainen :D

Eikös nämä hinnat olleet halvempia kuin 2010?
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kattelin, että reilu 75k€ ois ollut oman auton hinta uutena.
Vajaa 2 vuotta käytettynä unkarilaisesta huutokaupasta vähän edullisempi. :lol:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja valtteri »

peinu kirjoitti:Kattelin, että reilu 75k€ ois ollut oman auton hinta uutena.
Vajaa 2 vuotta käytettynä unkarilaisesta huutokaupasta vähän edullisempi. :lol:
Oman hinnaksi sain noin 96 k€ kun laskin myös tupla pyörät ja lämppärit ym..joita ei hinnastossa ole
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja peinu »

hjooo :D

Aika iso pohjahintaero airoilla TTiD 57k€ vs 2,8XWD 75k€

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jupa03
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Heinä 28, 2007 09:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja jupa03 »

Morjens,

Löytyisiköhän noita Saabin hinnastoja 11-12 vuosilta mahollisesti vielä jostakin, koskien 9-3:sta🤔
-9-3 sc Aero
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ei voi sanoa muuta kuin että huh-huh noita hintoja 8O

Ei ihme, että Saabit eivät liikkuneet ja konkurssi tuli :roll:

Minusta tuntuu, että ainoastaan tosi saabisti oli halukas maksamaan uudesta Saabista siitä pyydetyn hinnan.
Jos GM/Spyker olisi ollut järkevä, olisivat hinnoitelleet auton vähän Insigniaa kalliimmaksi, mutta kuitenkin halvemmaksi kuin esim. Volvon, koska tavallisen autonostajan silmissä Saab ei välttämättä ole niin haluttu auto kuin esimerkiksi Volvo.

2015 otin työsuhdeautoksi Volvo V70 Classicin. Sen hinta oli muistaakseni joku 46 500 €, ja siinä oli nahkajakkarat sähköllä ja muistilla jne.

Meillä on 9-5 2.0TTiD Linear Business, jossa on navi, eikä oikein mitään muuta.
Sen hinta oli jo lähellä tuota Volvon hintaa.

Noin vuosi sitten sen hinta oli 162 500 km ajettuna 16 000 € (tinkin "läskit" pois) Kamuxen Plus -turvalla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kallishintainen tuo NG 9-5 silloin aikanaan oli! Se ensimmäinen maksoi silloin elokuussa 2010 kaksilla vanteilla, Contin kitkoilla ja Webastolla reilut 54000 euroa. Älytön hankintahan se taisi olla, mutta kun Saab piti olla, niin sitä silloin Saabin ostaa. Hieno auto ja nautinnollista kyytiä. Aika ”pärinää” se täällä foorumilla aiheutti jo ennakkoon ja autohan lytättiin moneen kertaan ”maan rakoon”! Silti se oli hienoin Saab minulla ja pidin siitä kyllä nautinnolla! Mukavia muistoja! :D

Kuva

Siinä se on vanhan 99:sin vieressä 25.8.2010
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 735
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Virheellinen vertailukuva ristoksella. 9-5 vieressä pitää tietysti olla 900. :mrgreen:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja ristos »

Ei ole väärä vertailuauto! Kun aikanaan NG-95 lanseerattiin ja sen muotoilun ”saloja” esiteltiin, niin kiinnekohdat kohdistettiin nimenomaan Saab 99:sin muotoiluhistoriaan. Myös silloin aikanaan, kun auto esiteltiin, niin 99:sin suunnitteluyksityiskohtia tuotiin esille!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niin ja olihan 99 markkinoille tullessaan se "uusi iso :saab: " ihan niinkuin femmakin. Tosin samalla sloganilla taidettiin uutta satkuakin myydä 70-luvun lopulla. Ja tonnaria 80-luvulla :roll:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Pe Loka 04, 2019 07:17
Ei voi sanoa muuta kuin että huh-huh noita hintoja 8O

Ei ihme, että Saabit eivät liikkuneet ja konkurssi tuli :roll:

Minusta tuntuu, että ainoastaan tosi saabisti oli halukas maksamaan uudesta Saabista siitä pyydetyn hinnan.
Jos GM/Spyker olisi ollut järkevä, olisivat hinnoitelleet auton vähän Insigniaa kalliimmaksi, mutta kuitenkin halvemmaksi kuin esim. Volvon, koska tavallisen autonostajan silmissä Saab ei välttämättä ole niin haluttu auto kuin esimerkiksi Volvo.

2015 otin työsuhdeautoksi Volvo V70 Classicin. Sen hinta oli muistaakseni joku 46 500 €, ja siinä oli nahkajakkarat sähköllä ja muistilla jne.

Meillä on 9-5 2.0TTiD Linear Business, jossa on navi, eikä oikein mitään muuta.
Sen hinta oli jo lähellä tuota Volvon hintaa.

Noin vuosi sitten sen hinta oli 162 500 km ajettuna 16 000 € (tinkin "läskit" pois) Kamuxen Plus -turvalla.
Spykerhan oli Hollanista, ja ainakin Hollantilaisten työkavereiden mukaan siellä Saab oli/on ihan oikeaa kallista premiumia joka oli vähintään sakujen tasolla, ja tämä taitaa vieläkin Hollannin hinnoissa, jotka on ihan selvästi Euroopan kalleimpia varsinkin NG9-5 ja OG9-5 kohdilla..

Kai noilla jotain markkinadataa jne oli käytettävissä ,mutta ehkä tarkoitus oli nostaa Saab myös Suomessa, Ruotsissa ja muualla Euroopassa arvostus samoille luokille kuin Hollannissa, joka varmaan oli ollut se Spykerin ajattelema business case, jolla olisi sitten pidemmällä aikavälillä tahkottu rahaa kun Saabista tehdään Mersun veroinen imagollinen johtotähti.
Sinänsä ihan hyvä strategia, mutta aikaahan toi olisi vaatinut ainakin vuosikymmenen, ja rahat loppui kesken about vuodessa, ja toisaalta NG9-5 oli ehkä vähän raakile tullessaan markkinoille, ulkonäkö ja erilaisuus taisi olla niitä melkeen ainoita kilpailuvaltteja.
Tomppa & Saabit myyty :(
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Mikä tekee volvo v70 ruumisautosta muka paremman huonompi ajaa vetelän keulan ansiosta,pienemmät sisätilat,huonommat penkit,rumempi sisältä,ulkonäkö tosi vanhahtava käyttäsin sanaa traktori. :D
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 2011 hinnasto

Viesti Kirjoittaja ristos »

Taisin silloin ennen ”pikkumustan” tuloa ja hetkittäin auton jo ollessa minulla joutua mainitsemaan tästä laatuvertailusta!
Kun NG95 tuli markkinoille, niin kaikki vertailivat silloin, tietysti ”ajan hengessä”, Saabia ja sen laatua. mersuun, Bemariin ja Volvoon. Se oli tosiasia, että ei muutaman sadan auton ollessa markkinoilla voi laatu olla sama kuin vuosikymmeniä jo markkinoilla olleilla verrokeilla. Se, mikä silloin hieman sieppasi, oli Saabistien oma vähättely autosta ja sen onnistumísesta? Tosiasiassa uusi tulokas oli Saabin omilla vahvuusalueillaan mielestäni heti muiden rivissä. Esimerkiksi ajoltaan, talviominaisuuksiensa puolesta, lämpimyyden ja ilmanvaihdon puolesta sekä kuljettajan toimintojen osalta oikein hyvin pelissä mukana. Tilojen osalta auto kuului isoihin autoihin ja jos autoa oli valmistettu pitempään, niin uskon vahvasti, että Saabin insinöörien taidoilla monet kritiikkiä saaneet kohdat olisi tulleet paranneltua. Esimerkiksi keskustelussa esiintyi Sana ”nypytys”, autosta sai varmasti tuollaisen perusmallissa esille, mutta jos ajaja oli Matti Meikäläinen, joka kulki vain ihan tavallisen ihmisen auton tarpeilla ei varmasti moiseen huomiotaan osoittanut.

No, aiheesta saa varmasti melkoisen keskustelun ja porun aikaisiksi, mutta kyllä mielestäni NG-95 oli ainakin minulle aivan Saabistin huippuauto. Paras talviauto, mikä minulla Saaabilta on ollut ja niitä on ollut lähes kaikkia malleja avoja lukuunottamatta! Pikkumusta antoi aikanaan minulle reilut 70000 viantonta kilometriä ja oli omilla mittareillani hieno auto!

Nauttikaa Te kaikki, joilla vielä tuollainen on!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Vastaa Viestiin