Aerosta ainoa avain hukassa.
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Nyt pitäisi olla tilauksessa kaikki tarpeelliset osat. Minkähän verran suurinpiirtein menee ammattimiehellä aikaa kun nuo vaihtaa Voi laittaa yv:näki
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Kuulemma kuskin oven lukkopesän vaihto on nannaa. Samoin voin kuvitella virtalukosta ja ei se twicekään 10min homma ole. Koodaus kesti omalla kohdalla 15min länsiautossa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Eli tunti,kaksi,viisi,kymmenen??
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Varmaan siellä kahden ja viiden tunnin välillä mennään. Itse en ole noita vaihdellut, mutta lueskellut joskus ohjeita kun mietin onko twicessä jotakin vikaa. Varmaan koko päivän saa kulumaan jos itse tekisi.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
okei hyvä vähän etukäteen varautua. Eli voi laskea että jopa viissatanen voi mennä. Tässä vaiheessa kyllä alkaa tuntumaan tärkeämmältä, että saisi auton takaisin ajoon. Onneksi on toinen autoki mutta meidän taloudessa tarvitaan monesti kahta autoa
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Onko kellään kokemuksia tuosta autoåstromista. Osaakohan ne tehdä twicen vaihdot yms mitä pitää. Tuli vaa mieleen kun luin ulkomaalaisia foorumeita jollain oli ollut, että merkkiliikkeessä oli ollut ongelmia. Jos Oulun seudulta löytyisi joku saab harrastaja jolta löytyisi tech 2 ja haluaisi auttaa niin voi laittaa yv:tä. Mielellään maksankin avusta
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Itsellä oli 9-3:ssa juuri twicen vaihto ja ohjelmointi autoon ja avainten paritukset työn alla. Boksin vaihdoin itse, siinä meni n.15min. Yksi toimiva avain oli tuohon uuteen twiceen, yksi vanhaan purkkiin sopiva ja täysin eri autosta oleva kauko-ohjain. Oulun Åströmillä aikaa meni n.15min kun kaikki oli koodattu toimiviksi, tohtii kyllä suositella tuohon hommaan.
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Eipä tuo kuulosta ollenkaa pahalta Eli taitaa olla viisain laittaa alkuperäinen metalliavain tilaukseen, säästyy sitten ainakin kuskin lukon ja miksei virtalukonki vaihdolta. Parittaa uuden avaimen uuden twicen + niiden avainten kans. Tais joku jo niin aiemmin ohjeistaakkin
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Paikallisesta Saab merkkihuollosta kävin tänää kyselemässä, että miten työ onnistuisi. Sanoivat, että käytettyjen osien mukana pitäisi tulla sen auton tunnistenumero mistä neon otettu. Tai vaihtoehtoisesti, osien irroitusvaiheessa osat olisi pitänyt erottaa irroitettavasta autosta. Onko todella näin? Tämä saman ongelman taisin löytää joltain jenkkifoorumiltakin. Uusi twice olisi 650€ + avaimet siihen päälle. Ei huvittaisi sitä maksaa jos homma onnistuu käytetyilläkin osilla
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Ei ainakaan Åströmillä kyselty mistä twice ja avain olivat peräisin, vaan onnistui ihan nätisti homma. Ei kyllä tullut edes varalta katseltua luovuttaja-auton tunnistetietoja lumihangessa purkaessa, onneksi ei kyseltykään..
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Åstromilla juuri kävin kysyyn. En tiedä onko sitten og 9-5 ja og 9-3 eroja kun vaihtaa twicen.
Toivottavasti kuitenkin onnistuu, ettei tarvitse metsästää vielä toista twiceja + siihen avaimia ja tunnistenumeroa
Toivottavasti kuitenkin onnistuu, ettei tarvitse metsästää vielä toista twiceja + siihen avaimia ja tunnistenumeroa
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Ei ainakaan laitteissa pitäisi eroja olla, minun twice purettiin 9-5:stä.. Onneksi sattui rennompi tyyppi tiskille
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
"On the T7 cars, the instrument cluster, radio (and cd changer if installed), DICE and ECU are all tied to the VIN. The ECU, DICE and cluster all have to match VIN's for the engine to start and the radio has to be "married" to the VIN for it to work.
The ECU and TWICE are tied to the immobilizer and the keys/remotes and TWICE are tied together. -- Yea, it's a pretty long string of components that all have to agree before things work."
Tuommonen löytyi. Eli voiko olla että T5 autoissa eli og 9-3 on helpompi "naittaa" uusi twice kuin og 9-5. Kysyiköhä ne tuon asian takia sitä, että onko purkuosa twice erotettu edellisestä autosta
Toiselta foorumilta taas löytyi
"All you need to do is get the twice and key/chip from the donor car; using the tech 2 you can program the existing keys to the new twice. "
Eli onko kyse vain siitä miten hyvin mekaanikko osaa käyttää tech 2?
The ECU and TWICE are tied to the immobilizer and the keys/remotes and TWICE are tied together. -- Yea, it's a pretty long string of components that all have to agree before things work."
Tuommonen löytyi. Eli voiko olla että T5 autoissa eli og 9-3 on helpompi "naittaa" uusi twice kuin og 9-5. Kysyiköhä ne tuon asian takia sitä, että onko purkuosa twice erotettu edellisestä autosta
Toiselta foorumilta taas löytyi
"All you need to do is get the twice and key/chip from the donor car; using the tech 2 you can program the existing keys to the new twice. "
Eli onko kyse vain siitä miten hyvin mekaanikko osaa käyttää tech 2?
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Tossa on nuo aiemmin postatut ohjeet...Coltti kirjoitti:Saabin systeemi on hyväksi todettu, eipähän varkaat ainakaan saa tilattua varastetuilla henkkareilla ja auton papereilla, suoraan toimivaa avainta...
Twice vaihtoon yhden sille paritetun avaimen kanssa, virtalukon päältä sirunlukija sivuun, virrat autoon päälle uudella koodaamattomalla avaimella, uuden twicen parina tullut avain ohjelmoinnin ajaksi irrallaan olevaan sirunlukijaan, uuden avaimen ohjelmointi ja voilá. Suosittelen tilaamaan 2 uutta avainta ja koodaamaan ne molemmat autoon, niin on sitten vara-avain joka on koodattu ajonestoon ja sopii lukkoihin.
ps. jos yhtään epäilyttää että autoon olisi joskus vaihdettu lukot toisesta autosta (ei merkkiliikkeen toimesta), kannattaa tosiaan tilata vain yksi uusi rauta-avain, jolla varmistaa että lukoissa on tehtaan tiedoissa oleva sarjoitus.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Aerosta ainoa avain hukassa.
Nonii tänää vasta lähti auto hinauksella korjaamoon. Piti odotella mekaanista avainta että sai ovet auki ja vapaalle. Huomena vaihtavat twicen huollossa ja toivottavasti auton saan huomena jo ajoon takas. Kiitoksia neuvoista mitä täältä tuli
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97