Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Nyky pensa syttyy paremmin/puhtaamin happekaampaa.enne käytettiin vapari moottoreissa 12.5-13,0 puristus suhteita ja max.ennakot jopa 38-40 astetta.
nykyisin luokkaaa11.5-12.0 puristus suhdetta ja max.ennakko 24-26 astetta kannen palotilat paljon parempia kuin ennen. huippu rallicross autoissa kun ei enää saa käyttää racing pensaa niin pensa ostetaan talvella jemmaan kesän kisoja varten kun on laadultaan parempaa on saatu muutamia hevosia koneesta enempi talvi pensalla kuin kesä laadulla.
ennen ajoin itsekin racingi pensalla ja oli aika tyyristä.mitsun evoissa sai tehoja 10-12 hv lisää tällä pensalla joka maksoi noi 3.5-4 euroa litra.
nykyisin luokkaaa11.5-12.0 puristus suhdetta ja max.ennakko 24-26 astetta kannen palotilat paljon parempia kuin ennen. huippu rallicross autoissa kun ei enää saa käyttää racing pensaa niin pensa ostetaan talvella jemmaan kesän kisoja varten kun on laadultaan parempaa on saatu muutamia hevosia koneesta enempi talvi pensalla kuin kesä laadulla.
ennen ajoin itsekin racingi pensalla ja oli aika tyyristä.mitsun evoissa sai tehoja 10-12 hv lisää tällä pensalla joka maksoi noi 3.5-4 euroa litra.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mulla plaanaamaton lohko ja kansi. Männät 1,1mm alle dekkitason + tiiviste.
Kaveri näytti jotain lontoonkielistä kirjottelua että wössikän tapeis olis ollu taipumaa muuallakin. Tiedä sitten. Ite laitan ainakin jatkossa saab orkkis tapit, kun ei koneesta muuta vikaa löytynyt. Tulipahan samalla portattua kantta lisää
Kaveri näytti jotain lontoonkielistä kirjottelua että wössikän tapeis olis ollu taipumaa muuallakin. Tiedä sitten. Ite laitan ainakin jatkossa saab orkkis tapit, kun ei koneesta muuta vikaa löytynyt. Tulipahan samalla portattua kantta lisää
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Saako tuohon NG900 (T5) vakio suutinkiskoon jotenkin järkevästi jonkinsortin AN-liittimiä yhdistettyä? Siinähän on alunperin kai sellaiset työnnettävät liittimet mitkä lukittautuvat vastakappaleeseen.
Mahtaisikohan tuollaiset käydä http://www.roadmachine.fi/tuote/suutinkiskoliitin/
Vai rupeaako ne bensakiskon omat tulo/lähtö ahdistamaan jos rupeaa bensalinjoja suurentamaan?
Mahtaisikohan tuollaiset käydä http://www.roadmachine.fi/tuote/suutinkiskoliitin/
Vai rupeaako ne bensakiskon omat tulo/lähtö ahdistamaan jos rupeaa bensalinjoja suurentamaan?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Taisi vakiolinjoilla olla otettu +500hv etanolilla, joten eiköhän ne piisaa.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Bensatukkiaihioita on saatavilla joihin voi koneistuttaa sopiville kohdille suuttimien paikat. Yhteen projektiin tein bensatukin ihan alusta asti itse. Sorvasin suuttimille liittimet, bensaputkille kierremuhvit ja porasin neliöputkeen reiät. Tig- hitsasin sitten tuon nippuun. Ruostumattomasta teräksestä koko hoito. Voi homman silleenkin tehdä, jos on aikaa ja vehkeet käytössä. Nyt jälkeenpäin ajatellen olisi ollut paljon helpompi hankkia sellaista alumiinista bensakiskoaihiota ja koneistaa / koneistuttaa siihen ne suuttimien paikat.
Viimeksi muokannut Pakari, To Tammi 11, 2018 22:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy: Viestistä poistettu kommentti joka liittyi ketjusta poistettuihin viesteihin.
Syy: Viestistä poistettu kommentti joka liittyi ketjusta poistettuihin viesteihin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Lähinnä niiden tankin ja moottorin välisten polttoainelinjojen suurentamista mietin, jos ne linjat nyt itsessään ahdistavat edes. Noilla adaptereilla saisi isompaa linjaa liitettyä tuohon kiskoon. Mutta jos siinä kiskossa ne linjat itsessään on jo kuristus niin sitten toki on ehkä vähän turhaa. Lueskelin täältä jossain topicissa, että se polttoainesuodattimen bandopultti ahdistaisi ainakin ja ne takaiskut siinä ämpärissä.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mites muuten oli, kestääkö se monien käyttämä raskaankaluston jarruletku tuota viinalla ajoa? Jotain nylonia se ilmeisesti on?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
kyllä.tiirikkav2 kirjoitti:Taisi vakiolinjoilla olla otettu +500hv etanolilla, joten eiköhän ne piisaa.
Omastani penkattiin vakiolinjoilla 533hp.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Olikos sulla tuo Walbro polttoainepumppuna silloin, tuo 450lph e85 käypänen?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
kyllä.
hieman nostetulla paineella, ei se nosto ihan hirveitä enää lisää tehnyt. Penkissä kun tarpeeksi nosteltiin, ni rupes tehot tulemaan alas.
Johonkin 3,5-4 bar väliin taisin jättää.
paluulinjassa polttoaineen paineensäädin 1:1.
hieman nostetulla paineella, ei se nosto ihan hirveitä enää lisää tehnyt. Penkissä kun tarpeeksi nosteltiin, ni rupes tehot tulemaan alas.
Johonkin 3,5-4 bar väliin taisin jättää.
paluulinjassa polttoaineen paineensäädin 1:1.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Jees, laittelin itsekin tuollaisen pumpun tilaukseen, eiköhän se siellä vakio ämpärissä ihan hyvin toimi, ettei tarvi ruveta mitään kerääjäsäiliöitä rakentelemaan. Ei mitään sen isompaa rallia/mutka-ajoa tule kuitenkaan ajettua.
Taidan samalla vetäistä vähän paksummat johdot tuolle pumpulle kun eikös ne vakiot ole aika ohkaista tavaraa?
Taidan samalla vetäistä vähän paksummat johdot tuolle pumpulle kun eikös ne vakiot ole aika ohkaista tavaraa?
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Toista volttia hukkuu matkalle...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Juu no tuossa Walbrossa oli tuo 450L/h oli ilmoitettu 13,5V tms. 12V taisi olla enää jotain 416L luokkaa. Täytyy varmaan mittailla varuksi mitä sieltä tulee.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Kyllä nämä järeemmät pumput vaatii paksummat johdot.. Ei tee pitemmän päälle hyvää jos ei tule kunnolla jännite ja virta pumpulle asti.
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms