Nettiauton löydöt VOL2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Nettiauton löydöt VOL2
^no tuohan on oikee eko-auto, pikkasen harmittaa ku toi meikäläisen audismi ei ihan puhkaise 300g/km rajaa, tais olla 293g/km tjsp. Halbaa ku saippua
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Kaksiovinen ja manuaalivaihteinen GLi 4d A on kyllä melkoinen harvinaisuus. Varsinkin 118kW/160 hv-tehoilla.VKe kirjoitti:Ehkä harvinainen GLi 4d A:
https://www.nettiauto.com/saab/99/9385882
Mutta ei kai se mitiä...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Ng9-5 on ruokottoman kallis verrattuna vastaavalla tekniikalla olevaan Insigniaan. Miksi?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Samasta syystä kuin A6 on ruokottoman kallis verrattuna Superbiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Niinpä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Toki täytyy todeta, että femma on paljon yhteneväisestä tekniikasta huolimatta selkeästi eri kokoluokan auto kuin Insignia. Akselivälissä eroa 10 cm ja pituudessa n. 15 cm. Kyllä sen sisätiloissa pitäisi tuntua (itse en Insigniassa ole koskaan istunut, joten en voi omakohtaisesti sanoa mitään). Ja loputhan onkin sitten varustelua (mikä lienee yksilökysymys), laatua, muotoilua ja brändiä, joista kaksi viimeistä on täysin maku- ja mielipideasioita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Takaistuin on femmassa ihan eri luokkaa tosiaan, mutta tavaratila on Inkussa käytännöllisempi kuin femmassa. Kun istuu pre-facelift Insigniaan (2008-2013), niin aika tuttu tunne siinä monelta osin tulee, kaikki varoitusäänetkin on samoja. Vähän ovet tuntuu kevyemmiltä, mutta aika samanlaista on ajaminen. Jousitus tuntuu lähes yhtä epäonnistuneelta mukavuuden suhteen kuin Saabissa, jotkut on sanoneet, ett melua olisi enemmän, mutta taitaa aika paljon olla kiinni alla olevien renkaiden kuluneisuudesta. Ja sama epäluotettavuus vaivaa myös pre-facelift inkkuja, eli ihan ehtaa GM:ää on.
Ja se lopullinen syy siihen hintaeroon tulikin jo aiemmissa viesteissä. Nykyään ei juuri huonoja autoja enää ole, vähän yleistettynä kaikki palikat tulee samoilta alihankkijoilta ja autot kootaan samoilla metodeilla, se mikä eroaa on merkkien imago ja sillä rakennettu mielikuva. Onhan se jännää, että 1.6HDi istutettuna Sitikkaan on epäluotettavuuden huipentuma, mutta Volvoon istutettuna puhutaan luotettavasta autosta, joka kyllä kestää. Ja eihän ne fiatit kestä, mutta fiatin kone Saabissa onkin loistotuote, jolla päästelee helposti puoli miltsiä. Ne on niitä mielikuvia millä autoja myydään ja mitkä määrittävät hinnan.
Ja toimiihan tämä myös kaikkialla muualla, esim. Apple on hyvä esimerkki siitä, miten mielikuvilla tuotteesta voidaan rahastaa ihan järjettömän paljon, vaikka teknisesti mitään oikeaa etumatkaa ei ole ollut vuosiin.
Ja se lopullinen syy siihen hintaeroon tulikin jo aiemmissa viesteissä. Nykyään ei juuri huonoja autoja enää ole, vähän yleistettynä kaikki palikat tulee samoilta alihankkijoilta ja autot kootaan samoilla metodeilla, se mikä eroaa on merkkien imago ja sillä rakennettu mielikuva. Onhan se jännää, että 1.6HDi istutettuna Sitikkaan on epäluotettavuuden huipentuma, mutta Volvoon istutettuna puhutaan luotettavasta autosta, joka kyllä kestää. Ja eihän ne fiatit kestä, mutta fiatin kone Saabissa onkin loistotuote, jolla päästelee helposti puoli miltsiä. Ne on niitä mielikuvia millä autoja myydään ja mitkä määrittävät hinnan.
Ja toimiihan tämä myös kaikkialla muualla, esim. Apple on hyvä esimerkki siitä, miten mielikuvilla tuotteesta voidaan rahastaa ihan järjettömän paljon, vaikka teknisesti mitään oikeaa etumatkaa ei ole ollut vuosiin.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Niin ja ne autot ovat vielä yksilöitä luotettavuudessa. Volvot työajossa, toinen pelasi 430tkm asti kuluvia osia vaihtaen, toisessa 350tkm jälkeen vaikka mitä vikaa, esim koelauta täynnä varoitusvaloja kuin flipperi pelissä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Brändimielikuvat istuu pitkään ja sitkeästi. Jos on joskus tehnyt herkästi ruostuvia/sähkövikaisia/isokulutuksisia/kankeita jne. autoja, niin siitä maineesta eroon pääseminen kestää vuosikymmeniä. Mitä pidemmän ajan muutoksen todistaminen kestää, sitä sitkeämmin mielikuvat istuu. Ranskikset on hyvä esimerkki tästä: joskus 70-luvulla ne ropisi maanteiden varsille jo muutaman vuoden iässä, nykyisin ei taida olla ruoste kovinkaan ranskalainen ongelma. Katsastustilastoissahan ranskikset komeilee usein edelleen huonoimpien joukossa, mutta yleisimmät syyt liittyvät alustaan ja ohjausniveliin. Enpä muista nähneeni erityisen ruostuneita C5 sitikoita esimerkiksi, vaikka ekat alkaa olla melkein 20-vuotiaita ja isoina autoina niillä huristellaan isoja mittarilukemia meidän suolatuilla maanteillämme.Rommitommi kirjoitti:Nykyään ei juuri huonoja autoja enää ole, vähän yleistettynä kaikki palikat tulee samoilta alihankkijoilta ja autot kootaan samoilla metodeilla, se mikä eroaa on merkkien imago ja sillä rakennettu mielikuva. Onhan se jännää, että 1.6HDi istutettuna Sitikkaan on epäluotettavuuden huipentuma, mutta Volvoon istutettuna puhutaan luotettavasta autosta, joka kyllä kestää. Ja eihän ne fiatit kestä, mutta fiatin kone Saabissa onkin loistotuote, jolla päästelee helposti puoli miltsiä. Ne on niitä mielikuvia millä autoja myydään ja mitkä määrittävät hinnan.
Moottorit alkaa kaikissa autoissa olla perustaltaan sellaisia, että ne eivät kulu puolenkaan miljoonan matkalla puhki. Sen sijaan suunnitteluvirheitä tietyissä osakokonaisuuksissa esiintyy (TSI:n jakoketjut ja männänrenkaat, Saabin huohotukset, jne.). Aikaisemmin Mersun koneella ajoi sen puoli miljoonaa, kun fordin kone vaihdettiin 100 tkm välein.
Autojen perussuunnittelussa on kyllä mielestäni edelleen jonkin verran merkkikohtaisia eroavaisuuksia. Ensinnäkin hintasegmentti sanelee tiettyjen ratkaisujen toteutuksen, eli Dacian ratkaisut on lähtökohtaisesti yksinkertaisempia (ei välttämättä huonompia) kuin Penarissa. Ja sitten näkyy valmistajien maantieteelliset painopistealueet, eli kyllä Volvolla on enemmän osaamista ja halua panostaa talviominaisuuksiin kuin valmistajilla, joiden päämarkkina ovat Välimeren ympäristössä. Samoin autojen vaadituissa kestävyyksissä on kulttuurieroja: jenkeissä lähes 10-vuotias auto on arvoton romu, Etelä-Euroopassa pikkuautoja käytetään kuin työkaluja kun taas meillä Pohjoismaissa auton kestävyydelle asetetaan ihan eri luokan vaatimukset. En ole ihan uusimpia pikkuautoja ajanut tai näperrellyt, mutta joku 5-10 vuotta sitten ainakin Punton tai Pandan koko olemus nappuloineen, kahvoineen ja muine yksityiskohtineen viestitti enemmän keveydestä ja edullisuudesta kuin vaikkapa Polon olemus.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Eilen hävisi toi 36k€ maksanut Aero femma... 2kk kesti myynti siis tuolla hinnalla, ei pahavaltteri kirjoitti:Pitänee harkita oman laittamista myyntiin jos hintataso on noussut noille lukemille omassa kyllä vähän enemmän metrejä mittarissa mutta varusteita enemmän ja T6.nen Hirsch.inä ja neliveto.Rommitommi kirjoitti:Jaa-a, hetki sitten Länsiautolla oli 25k pyynnillä diesel Aero 160tkm ajettuna ja ihan perus Aero ilman navia, hudia jne ja silti meni kahdessa päivässä, ilmeisesti siitä rohkaistuneena pyytävät vähän enemmän tällä kertaa.AZP kirjoitti:^Länsiautossa ei ole näköjään hetkeen tarkistettu missä NG-femmojen hintataso kulkee.
Eli tämä: https://www.nettiauto.com/saab/9-5/9291236
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Tässä hintapyynti laskenut reilusti, eikä tuo hintakommentti pidä enää paikkaansa. Noin kympillä taisi olla myynnissä viime keväänä. Tuntuu olevan hinta ihan kohdillaan spekseihin nähden, tosin autoahan en ole livenä nähnyt.AZP kirjoitti:https://www.nettiauto.com/9390785
Tutunnäköinen auto tupsahti myyntiin Raaseporissa. En muista oliko sama myyjä, mutta tämä oli pitkään kaupan viime vuonna samalla paikkakunnalla. Silloin tosin hinta oli halvempi kuin nyt
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Saab 9-5 AERO/ Automat/ "220HK" -11
Bensin | Automat | 11 000 mil
134 000 kr
Ilmoituksen päiväys idag 16:47 ja äsken 21 maissa jo katosi (ei oo linkkiäkään enää jaettavaksi). Markkinahinta siis ainakin tuossa tai ylempänä - oli vielä aika karvalakkivarusteinenkin perus-aero.
Bensin | Automat | 11 000 mil
134 000 kr
Ilmoituksen päiväys idag 16:47 ja äsken 21 maissa jo katosi (ei oo linkkiäkään enää jaettavaksi). Markkinahinta siis ainakin tuossa tai ylempänä - oli vielä aika karvalakkivarusteinenkin perus-aero.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Nettiauton löydöt VOL2
https://m.nettiauto.com/saab/9-5/9280025
Jokohan noilla kilsoilla on sylinteriputket ehtiny vajota, jos ovat vajotakseen?
Jokohan noilla kilsoilla on sylinteriputket ehtiny vajota, jos ovat vajotakseen?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Tässä kilsat jäänyt vähille.
https://www.blocket.se/alvsborg/Saab_90 ... ?ca=16&w=1
https://www.blocket.se/alvsborg/Saab_90 ... ?ca=16&w=1
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.