NG 9-3 Saabien pikkuviat
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Vastaan tuohon avainkysymykseen.. Jos en nyt ihan väärin muista, niin itse fyysisessä avaimessa on eroa alku ja loppupään vuosimalleissa. Muistaakseni tein vertailua avaimilla kun tilasin ebaysta vuosia sitten. Oli silloin taloudessa -05 ja -10 samaan aikaan. Eli vaihtuuko se faceliftissa? Tuossakin ebayn linkissä mikä jaettiin oli vuosimallit merkitty erikseen. Voin olla väärässä, mutta jos jollain klubilaisella on alku ja loppupäätä vielä pihassa niin saisi tarkastettua.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Muistelisin samaa, olisikohan miekan pituudessa eroja ja juutikin tuossa faceliftin yhteydessä tapahtunut tuo muutos. Vanhemmasta blankomiekasta ei saisi ainakaan työstettyä uudempaan sopivaa avainta jne.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Jaha, tuo olikin hyvä vinkki. Tarttee testiksi tilata tuommoinen 2008-2011 malliin sopiva. Osa myyjistä erittelee, osa ei. Nyt kun kuvia kattoo niin joissain avainaihioissa näkyy keskellä ura, mulla tuossa ei mitään uraa ole.
Edit: EPC tarjoaa kyllä samaa osanumeroa kaikkiin.
Edit: EPC tarjoaa kyllä samaa osanumeroa kaikkiin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Moro
Vilkaisin meidän kaarojen avaimia.
-04 mallin miekkaosuus on työstetty leveämmäksi kuin -08.
Vanhemmasta saa varmaan työstettyä faceliftiinkin istuvan mallin, mutta vaatiin selkeesti enemmän kättenvoiteita. Toistepäin ei onnistu.
Ehdottomasti helpompi ostaa suoraan oikean mallinen aihio, niin välttyy turhalta jumpalta
Vilkaisin meidän kaarojen avaimia.
-04 mallin miekkaosuus on työstetty leveämmäksi kuin -08.
Vanhemmasta saa varmaan työstettyä faceliftiinkin istuvan mallin, mutta vaatiin selkeesti enemmän kättenvoiteita. Toistepäin ei onnistu.
Ehdottomasti helpompi ostaa suoraan oikean mallinen aihio, niin välttyy turhalta jumpalta
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Kiitos tarkistuksesta. Niin joo tosiaan toi EPC:n koodi oli koko lähetin-avain-yhdistelmälle. Ja itse asiassa koodi on 2003-2004 ollut alunperin ollut eri, nuo on vaan sittemmin korvattu samalla koodilla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Hyvä kun löytyi varmistus huhuille
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Allekirjoituksen Mohikaani on meillä ollut nyt vähän reilun vuoden. Kilsoja on tähän mennessä kertynyt 12tkm, kokonaismäärän ollessa 112tkm.
Yhdesti on viime talvena ESP heittänyt plingplongit, yksi polttimo on vaihdettu ja uudet koiranluut on hommattu. Akku tuli vaihdettua viime vuonna ja kesällä tehtiin öljynvaihtohuolto.
Kohtuu huoleton tuo on siis ollut tähän asti.
Yhdesti on viime talvena ESP heittänyt plingplongit, yksi polttimo on vaihdettu ja uudet koiranluut on hommattu. Akku tuli vaihdettua viime vuonna ja kesällä tehtiin öljynvaihtohuolto.
Kohtuu huoleton tuo on siis ollut tähän asti.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Oma 2004 9-3 ollut ajossa joulukuusta 2015. Kilsat 174-222tkm.
Rempat:
~175tkm Täydellinen jakopää
180tkm Kampuran takastefa, samalla 9-5 aeron kytkin + kova vauhtipyörä
190tkm Taka-akselin koiranluun näköiset kalikat molemmin puolin, oikea takajarrusatula
195tkm Virtalukon puhdistus "Steering malfunction" takia
210tkm Kuskin turvavyön vaihto
215tkm OIkean takaoven lukkomoduli
220tkm Iskarin yläpäät
Plimplom kuuluu tasasin väliajoin. Juuri tehty biopowerointi auttaa jaksamaan taas hetken
Rempat:
~175tkm Täydellinen jakopää
180tkm Kampuran takastefa, samalla 9-5 aeron kytkin + kova vauhtipyörä
190tkm Taka-akselin koiranluun näköiset kalikat molemmin puolin, oikea takajarrusatula
195tkm Virtalukon puhdistus "Steering malfunction" takia
210tkm Kuskin turvavyön vaihto
215tkm OIkean takaoven lukkomoduli
220tkm Iskarin yläpäät
Plimplom kuuluu tasasin väliajoin. Juuri tehty biopowerointi auttaa jaksamaan taas hetken
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Tää on pakosti jotenkin ilmastollinen juttu, meinaan välillä (2krt/v) avain on tahmainen, ja samoin cruisen kytkin.saabillua kirjoitti:Tämäkin on mystinen ilmiö: edellinen omistaja ajoi 50tkm/3v ja avain ihan limainen ja päällinen rikki. Nyt meillä 100tk/6,5v toisilla avaimilla, ei limaa, ei päällinen rikkipatu kirjoitti:Tänä aamuna tuli mieleen, että tämän avaimen sulamisen käteen voisi myös lisätä tyyppivikaan. Aika limaista menoa, kun vuosia kertyy.
Koskee avaimena sitä alkuperäistä, nykyään ebayn 3 dollarin avainkuoret ja ongelmaa ei ole.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Mie en oo kyllä tuollaista oiretta avaimissa huomannut. Piti ihan molemmat avaimet tarkistaa Vaikuttaakohan tuo missä niitä säilyttää mitenkään asiaan? Miulla pääsääntöisesti joko avainkipossa kotona tai työpaikan pukukaapissa (hyllyllä) ja tietysti virtalukossa mutta esim taskussa pyörimässä hyvin vähän aikaa päivästä. Tiedä sitten. Kait nuo avaimet luulis samaa materiaalia olevan kun muillakin.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Tuossahan nuo roikkuu eteisessä avainnaulakossa. Töissä pidän kaapissa. Yksi alkuperäinen avainakuori on säilytettynä lipastossa pahvisessa Ledlenserin juhlapakkauksessa. En ole käyttänyt sitä neljään vuoteen, kun alkoi pinta limaantumaan. Nyt otin tarkasteluun miltä näyttää, en tiedä mutta se tuntuu elävän limaisuus lisääntyy vaikkei käytä.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Jaa no ei näytä säilytys tavallakaan olevan sitten merkitystä. Jos niihin joku pöpö iskee sitten
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Noihin pikkuvikoihin vois kyllä ainakin meikäläisen auton kohdalla lisätä nuo sivupeilit. Ainakin kuskinpuoleinen on reunoiltaan jo melko tummunut ja maisema näkyy kahtena. Nuo vois jopa itse yrittää vaihtaa ennenkun isompaa remonttia pukkaa ku ei näe mihin peruuttaa. Saakohan noita uutena vielä jostain?
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Peililasin sai ainakin reilu vuosi sitten ongelmitta merkkiliikkeestä (45 €/kpl), luulisi vieläkin löytyvän. Näyttäisi meinaan netin tarvikeliikkeissäkin olevan tarjolla, esim: https://m.autonvaraosat24.fi/oen/12795600
Jos tilailee netistä niin kannattaa osanumero varmistaa sen mukaan onko himmenevä peili vai ei.
http://ys3.se/catalogue/node/2009/3668/#N
Vaihtohan on ihan niks naks, kärkipihtejä kummempaa ei tarvita ja aikaa menee pari minuuttia per puoli.
Jos tilailee netistä niin kannattaa osanumero varmistaa sen mukaan onko himmenevä peili vai ei.
http://ys3.se/catalogue/node/2009/3668/#N
Vaihtohan on ihan niks naks, kärkipihtejä kummempaa ei tarvita ja aikaa menee pari minuuttia per puoli.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG 9-3 Saabien pikkuviat
Täällä varsinaisia korjauksia, 2010 1.8t BioPower, 70-140 tkm:
Pariin ensimmäiseen tuli onneksi autoliike hyvin vastaan. Erittäin tyytyväinen olen silti. Tää saabismi tuntuu olevan sellainen harrastus, että vastoinkäymisen sattuessa sitä jostain syystä hymyilee vaan tyynesti, kun saa Saabin taas kuntoon.
- toinen ajovalo (parkki rikki, ei korjautunut vastuspäivityksellä)
- kaksoismassavauhtipyörä (kytkin ja työsylinteri samalla)
- kaasuläppäkotelo
- etuoven stoppari (alkoi paukahdella, joten tuli vaihdettua)
- täydellinen jakopääremontti.
Pariin ensimmäiseen tuli onneksi autoliike hyvin vastaan. Erittäin tyytyväinen olen silti. Tää saabismi tuntuu olevan sellainen harrastus, että vastoinkäymisen sattuessa sitä jostain syystä hymyilee vaan tyynesti, kun saa Saabin taas kuntoon.
9-3 SC 1.8t BioPower Vector M6 MY10 | 9-5 Wagon 2.3t BioPower Linear Sport M5 MY05
Ex: 9-3 SS 1.8t Linear A5 MY07, 9-3 2.0t SE MY99
Ex: 9-3 SS 1.8t Linear A5 MY07, 9-3 2.0t SE MY99