Eberin kaukosäätö

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja SS »

Juuh, itse ei tuossa kovin hätäinen edes tartte olla.
aero kirjoitti:
SS kirjoitti: Kaukosäätimen kantama saisi olla hieman parempi tähän käyttöön. Palikassa saisi olla joku ohjauspinni johon voisi kytkeä vaikka GSM-modeemin... tai integroitu modeemi jonka kautta saisi käynti- ja lämpötilatiedot kännykkään ;)
Onko tätä ohjauspinnin ideaa kukaan vinkannut tekijälle? Sehän ei välttämättä olisi lainkaan mahdoton suorite (eberin starttikäskyt on jo selvillä, todennäköisesti ei tartte kuin trigata ulkoisesta lähteestä), mutta jos ei idea ole käynyt tekijällä mielessä niin ei välttämättä ole suonut ajatustakaan.
Nyt ainakin on ;) Kuulemma tuohon on hieman varauduttu jo siten, että eSID2 kuuntelee CAN väyläviestejä ja osaa oikeanlaisella viestillä herätä ja ohjata eberin päälle. Enää jonkun tarttee rakentaa purkki jossa GSM modeemi ja osaa huutaa eSID:lle CAN väylän yli komennon. Henrikiltä saanee tarkemmat speksit jos joku tuosta innostuu, mutta siis tehtävissä on.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja AZP »

SIM-korttipaikallista eSID3:a odotellessa :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Tarkoittaisiko tuo käytännössä, että modeemi kytkettäisiin esidin väyläkarvaan ja SMS:llä lähetetään tiettyä muotoa oleva viesti?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja SS »

tsaarela kirjoitti:Tarkoittaisiko tuo käytännössä, että modeemi kytkettäisiin esidin väyläkarvaan ja SMS:llä lähetetään tiettyä muotoa oleva viesti?
Niin kai käytännössä. Jostain tarttisi kaivaa väylä esiin ja liittyä siihen omalla purkilla joka osaisi huutaa eSID2:lle oikeanlaisen viestin. Eli siis joku mikrokontrolleri + sen kanssa jutteleva GSM modeemi tarttis askarrella. Ei näppärin mahdollinen tapa, mutta eipä nykyisellä palikalla taida olla muuhun mahdollisuuksia. Sitä en kysynyt saisiko eSID2:ltä myös tietoja takaisinpäin, esimerkiksi kuittauksen käynnistymisestä tai jopa lämpötilaa... jos tämä enemmän kiinnostaa niin eSID2 tekijään yhteyttä.

Saa nähdä tuleeko eSID3 jossain vaiheessa...

Edittiä: Auton kaukosäätimen kantama muuten parani uudella patterilla, riittää toistaiseksi mulle. Auton saa lämpiämään lasin läpi kaikkialla missä tarvis on.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Itsellä on autossa tehdashälyt, eli viivanapista lähtee häly raikaamaan pidemmällä painalluksella. Manuaalin mukaan lämpppäri pitäisi saada päälle myös tuolla kontin avauspainikkeella. Onko joku siinä onnistunut? Miksihän ohje kehottaa käyttämään juuri tuota viivanappia konttinapin sijaan?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja SS »

Sen paniikkihälyn voi TECH2:lla disabloida jolloin viivanappia voi käyttää eberin ohjaukseen. Myös kontin avausnappi toimii mutta tuossa riskinä kontin aukeaminen jos painallus jääkin vajaaksi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Tonnari88 kirjoitti:
Su Maalis 29, 2020 12:48
Itsellä on autossa tehdashälyt, eli viivanapista lähtee häly raikaamaan pidemmällä painalluksella. Manuaalin mukaan lämpppäri pitäisi saada päälle myös tuolla kontin avauspainikkeella. Onko joku siinä onnistunut? Miksihän ohje kehottaa käyttämään juuri tuota viivanappia konttinapin sijaan?
Meillä viivanappia ei ole disabloitu ja eberin käynnistämiseen käytetään takakontin avauspainikketta.
Sedanissa se ei kuulemma onnistu kun takaluukku ponnahtaa auki. Farkussa tuo onnistuu.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ja viivanappi on varmaan valittu oletusnapiksi siksi, että isossa osassa autoja (eli ilman hälytintä olevat) sillä ei ole muuta virkaa kuin vilkutella valoja. Takaluukun napin käyttö on siis ikäänkuin varalla, jos haluaa pitää paniikkihälytyksen viivanapista toiminnassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja SS »

Jonenii kirjoitti:
Ma Maalis 30, 2020 13:09
Tonnari88 kirjoitti:
Su Maalis 29, 2020 12:48
Itsellä on autossa tehdashälyt, eli viivanapista lähtee häly raikaamaan pidemmällä painalluksella. Manuaalin mukaan lämpppäri pitäisi saada päälle myös tuolla kontin avauspainikkeella. Onko joku siinä onnistunut? Miksihän ohje kehottaa käyttämään juuri tuota viivanappia konttinapin sijaan?
Meillä viivanappia ei ole disabloitu ja eberin käynnistämiseen käytetään takakontin avauspainikketta.
Sedanissa se ei kuulemma onnistu kun takaluukku ponnahtaa auki. Farkussa tuo onnistuu.
Tarkennan että ponnahtaa jos painallus onkin vahingossa lyhyt. Tuotakin taipumusta voi vähentää ohjelmoimalla luukun lukon aukeamaan vasta tuplaklikkauksella.

Viivanapissakin on se ongelma että auton parkit jäävät joksikin aikaa palamaan aina eberin käynnistyksen yhteydessä, ei nyt iso ongelma mutta ihan turhaa tuo on.

Molemmat vahtoehdot kompromisseja kun ei tuolle erillistäkään nappia ole...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Eberin kaukosäätö

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se on mun mielestä hyvä vaan että ne parkit syttyy viivanapista. Tietää välittömästi, että auto on kantaman päässä, eikä hölmönä vain pidä nappia pohjassa odotellen vilkkujen välähdystä merkiksi Eberin käynnistyksestä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin