NG 9-3->OG 9-5 rengastus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

NG 9-3->OG 9-5 rengastus

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Minkäslaisia kokemuksia on laittaa kolkin rengastus femmaan? Itse en ole paljoa rengastuksia vaihdellut niin omakohtaista kokemusta ei löydy.

Onko tuo ET49 pudottaminen ET41 ylipäätään iso muutos? Tällä hetkellä jotkin aezin tarvikevanteet siis alla joten kokemusta nykyisestä autosta ei ole alkuperäis rengastuksella..

Kiitoksia etukäteen vastauksesta!
9-3 SS B207L Aero VM09
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: NG 9-3->OG 9-5 rengastus

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Eipä taida isoa merkitystä olla ajettavuuteenkaan, paljon näkee ng kolkkeja og vanteilla ja päinvastoin.
Auton kyljethän tuossa voi hieman herkemmin sotkeentua , kun rengassettiä tuodaan ulospäin, mutta
kun rapa roiskuu , niin ei taida pelastaa sitten kummiskaan mitään...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: NG 9-3->OG 9-5 rengastus

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Nyt on kolmatta talvea kolkin vanteet femmassa. Hyvin pelittää. Myös kesävanteina kolkin vanteet nykyisin.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-3->OG 9-5 rengastus

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Siinä tapauksessa kolkin vanteet hankintaan :wink:
9-3 SS B207L Aero VM09
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG 9-3->OG 9-5 rengastus

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla oli vakiota hieman pienemmällä et:llä OG-kolkissa kesävanteet. Oliskohan ollut luokkaa 40. Ulkonäkö parani, mutta uraherkkyys paheni.

Nyt NG:ssä myös kesävanteissa vakiota pienempi et, eikä samankaltaisia oireita. Toki rengasvalintakin vaikuttaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-3->OG 9-5 rengastus

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

225/45/17 on hyvä koko? Vai suositteletko jotain vakio koosta hiukkasen eriävää kokoa? Miksei nyt tietty 16 ja 18 tuumaisetkin ole vaihtoehtoina, 18 tuumainen voi näyttää vain hiukka hölmöltä vakiojarrujen kanssa :D
9-3 SS B207L Aero VM09
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Hdjanne
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 20:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: NG 9-3->OG 9-5 rengastus

Viesti Kirjoittaja Hdjanne »

Moro

Mulla oli viirussa 225/50-17.
Mukava rengas ja korjas tehdastekoista mittarivirhettäkin sopivasti. itse tulen käyttämään tuota kokoa siitä eteenpäin kun joudun jälleen rengaskaupoille.
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: NG 9-3->OG 9-5 rengastus

Viesti Kirjoittaja Termos »

Meidän viiru-Aerossa on NG 9-3 Saab 60th Anniversary Wheels, 235x45x17 -renkailla. Toimii :mrgreen:
Tulee tarpeeksi kaaria myöten takana, mutta ei raavi kuormalla. Keulalle nyt ei voi mitään, kun tehdas teki liian suuret holvit viirun eturenkaille IMO :?

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-3->OG 9-5 rengastus

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Mjoo pitää tässä pähkäillä kumpiin eka santsaisi. Tuossa ruotsin tuonnista molemmat alkuperäis sarjat korvattu 15 tuumaisilla tarvikealuilla joten tekisi mieli jo hommata alkuperäis vannesarjat (Nuo termoksen vanteet sopisivat myös omaan viiruun 8))

Toisaalta takalokareitten alaosat alkavat kukkia vaikkakin kyseessä on vasta 142tkm ajettu yksilö :evil:
Eli sijoitanko lokarit vai vannesarjat autoon eka, siinäpä pulma :D

Kiitokset kaikille vastanneille!
9-3 SS B207L Aero VM09
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Vastaa Viestiin