Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja VKe »

JP_Vette kirjoitti:jos auto on noin nätisti ajettu pöpelikköön, niin ei sitä enää viitti rikkoa
Kyllä oli nätisti ja siististi väistetty 8O , wau!

Saa muuten aika monta ihmishenkiä pelastanutta väistöä käydä läpi, eikä silti löydä toista yhtä nättiä ja siistiä suoritusta.

Rohkeita kaapelimiehiä, kyllä. Olivat varmaan teräsmiehiä?
Sininen Saab 9-3, '99
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Ei varsinaisesti hidastunu, mut jotenki tuntu, et yllättävän pitkään pysty miettimään, et "paina ny stna kaasua" vaikka tiesiki, ettei se työmiesten kohdalla (ainoaa oikeaa vauhtia eli) mateluvauhtia edennyt vastaantulija alta pääse pois millään.

^Nojuu tuuria matkassa. Kun sitä puukuvaa nyt jälkikäteen tulkkaa, niin autohan pysähty sivuttain kun lunta oli pyörän ja puun välis. Eli 20 cm eteen tai taa, niin olis kylki nojannu puuhun :lol:

Pahoittelen sensuroituja tekstejä ja kuvia. Mä sitä harrastan aika paljo tällä foorumilla, mutta mieleni niin pahoitin eilisestä, että piti sensuroida tälläkin kertaa. Näin yleisellä tasolla kommentoiden kun tiealueella työskentelyyn annetaan lupa, niin niissä tuppaa olemaan tiukat rajoitukset työajoista (harvoin saa ruuhkassa tehdä hommia), sään ja kelin huomioimisesta (sentti sohjoa ja taivaan täydeltä lisää on yleensä "huono ja liukas keli"), liikenteenohjauksesta pysäytyksineen jne. Keksikää nyt kaikki, mitä turvallisuusintoilijat niihin keksii laittaa.

Lopputulema on siis se, että minä niin mielini pahoitin ja minä ajoin vain tietä pitkin, jolla joku "ammattimiesten ryhmä" teki töitä muun liikenteen seassa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sohjo on kyllä semmosta, että siinä ei auta mikään tieliikenteessä laillinen rengas. Vähän riippuu kuinka paljon sohjoa tiellä on, mutta yleisesti ottaen about 60km/h jälkeen katoaa kaikki pito, jos sohjopatja on "koskematon" eli siinä ei ole edellä menneen uria mitä seurata. Nuo urat ne pikkuteillä vasta pahoja sitten onkin, jos mutkassa tulee joku vastaan, niin yleensä se keskimmäinen ura on molemmilla sama, eli nokkakolarin välttäminen vaatii uralta sivuun ajamisen, jolloin mennään sitten vauhdista riippuen enemmän tai vähemmän pulkkana jonkun matkaa. Siihen vielä sopiva kallistus tiehen, niin tarkkana saa olla.
Ylivoimaisesti vit**umaisin tienpinta kyllä ajaa tommonen sohjo.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Se on kyllä totta. Eikä nää leveät nykyrenkaat ainakaan auta asiaa. Varmaan joku kuuppa sirkkelinteräpyörillä lukkojarrutuksineen kaivautuu sohjon läpi paremmin kuin moderni tietokonehärveli leveellä tassulla (noh, 205 tässä autossa).
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Niin, mitä ihmettä nyt sitten sattui, kun piti ihan sensuroida?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Väistin tiellä työskennellyttä työryhmää penkan puolelle. Vaihtoehdot oli nokkakolari vastaantulevan kans, pari ruumisautoa tai sitte rehdisti lumipenkan avulla jarrutus. Lopputulema oli kolmella puhelulla ja yhdellä sähköpostilla se, että mun kaskovakuutusta ei tartte käyttää ja marmorilla katotaan tuliko autoon vaurioita (lähinnä alustan osat, pellit ja puskurit). Loput asiasta jääkööt mun ja parin yrityksen väliseksi. Mut mallikkaasti hoitivat, kun alle 24h onnettomuudesta homma on paketis hallinnollisella tasolla!
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Hyvä, ettei käynyt hullummin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Sivutaan otsikkoa kolmella sylinterillä.

Huihai lähestyi pyytämättä kirjeellä. Kohdennettua markkinointia näköjään. Olivat oikein valmiiksi laskeneet hyvityksen vaihtoautosta(huono).

Tutkailin pikaisesti että litrainen manuaali i30 wagon metallivärillä ja LED-valoilla ilman mitään herkkuja 26.189,- (ilman talvirenkaita, tietenkin)
Kuka hemmetti näitä autoja oikeen ostaa :?: 120hv, 120co2 ja huikea 11,4sek. 0-100 ja hinta yli 26teur!!

Jos Astran hinta tai hyvitys on joskus harmittanut tai huolettanut niin voit aurinkoisesti hymyillä kun Hyundai ajaa vastaan. :D

Korjaan: vakioherkkuna lämmitettävä ratti, toisaalta etuparkkitutka puuttuu (joku vois olla tästä kyllä onnellinenkin)
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

i30 on seitsemän vuoden takuulla. Rajotuksena (ainaki nettisivujen mukaan) vain alustan osat. Mun ajolla siis 560 tkm sais tuupata pelkällä öljynvaihdolla plus kuluvalla kamalla. Jos maahantuojalla ei oo pientä pränttiä, niin eihän toi nyt niin paha ole vaikka co2 onkin vähän ysäritasolla? :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2091
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja patse »

Special price, only for you my friend saabisti :!: :D

Minä katselin tällaista.
i30 Wagon 1.4 T-GDI 7DCT fresh plus 25 390€ Bensaturbo 140hv Automaatti co2 120g & 0-100km/h 9,5sek
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Ei löytynyt voimia selata noin pitkälle, mutta huomattavasti parempi vastine rahalle. Toimituskulut ja metallivärihän tuosta hinnasta 25.990,- vielä puuttuu.

Omituinen käytäntö huihailla ettei tuohon sitten saa lisää varusteita kuten ledivaloja edes rahalla.

Edit: manuaali ilmastointi, automaatti ei irtoa edes rahalla.
Viimeksi muokannut hei9n, Ma Maalis 19, 2018 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Auto on nyt Levorannalla tutkittavana. Muistan kuin eilisen sen, kun hokasin Fiestan olevan E Mersua parempi kuskin tiloiltaan. Tätä viestiä kirjotan uudesta Inkusta ja sekä Astras että Corsas on kuskilla väljemmät tilat. Sinänsä ihan hyvä, että Inkku-kuume loppu niinku seinään :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Kokeile huvikses 1.5T 165 ja kerro minkälainen oli :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Täytyy joku toinen kerta koittaa. Pyörät suuntasivat ja olivat toleransseissa jo valmiiksi. Lapun mukaan kyllä silti jotain tekivät, tai ainaki tökkivät renkaita sen verran, että saivat laskuttaa myös säädön tarkastuksen lisäksi.

Auto oli muuten ok. Suosittelivat roiskeläppiä, kun on vissiin kiveniskuja helmois. Noh, sanoin et kato mittarilukema (74tkm), kerro se neljällä ja mieti, et jaksanko :lol:

Pesetin autonki, ettei tuu raporttiin mainintaa tarkastamisen mahdottomuudesta.

Kuva

Tos kun "vahaus" on loppusuoralla ja tuijottaa tota apsiapinaa silmiin, ei voi olla ajattelematta, että taas apinaa koijataan. Töis olis ollu kuumapesuri käytös ja saman "ruiskuvahan" olis voinu itekki ruikkia. Eikä olis maksanu juuri mitään.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:Auto on nyt Levorannalla tutkittavana. Muistan kuin eilisen sen, kun hokasin Fiestan olevan E Mersua parempi kuskin tiloiltaan. Tätä viestiä kirjotan uudesta Inkusta ja sekä Astras että Corsas on kuskilla väljemmät tilat. Sinänsä ihan hyvä, että Inkku-kuume loppu niinku seinään :mrgreen:
Isompi auto ei nykyään tunnu korreloivan isompien etupenkkitilojen kanssa. Varmaan logiikka menee niin, että kaikkia autoja ajavat kaikenkokoiset kuskit, joten pikkuautossakin pitää olla etupenkillä riittävä tilat. Pikkuautossa tingitään sitten taka- ja tavaratiloista, eli auto sopii sinkulle tai pariskunnalle, jolla matkustaa takapenkillä porukkaa vain satunnaisesti tai lyhyitä matkoja eikä ole isoa määrää tavaraa kuskattavana. Siitä edetään sitten isompiin autoihin siten että takapenkillekin mahtuu ja tavaratilakin alkaa riittää esimerkiksi koiraihmisille. Sitten se isoin S/A8/7-kokoluokka tehdään jo niin että siellä takana onkin jo mukavammat olot kuin edessä.

Takana on siis ne ajat, kun pienten lasten kanssa pärjäsi pikkuautolla ja autoa vaihdettiin isompaan sitten sen mukaan kun lapset kasvoi. Nykyisin sen suurimman auton tarvitsee kaikkein pienimpien lasten kanssa, kun pitää saada panssarivaunun kokoiset turvaistuimet takapenkille nenä taaksepäin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin