v6

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
samuliy
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

v6

Viesti Kirjoittaja samuliy »

Terve vaan. Mitenkä se v6 asia kuuppaan oli? Jotain siitä 1.7 saapin olemassa olosta? Oliko sitä vai ei...
Avatar
mazeos
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 13:44
Paikkakunta: Salo

Re: v6

Viesti Kirjoittaja mazeos »

Ei onnistu
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
samuliy
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

Re: v6

Viesti Kirjoittaja samuliy »

No se oli siinä sitten :(
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Re: v6

Viesti Kirjoittaja timotn »

Onhan niitä.
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
samuliy
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

Re: v6

Viesti Kirjoittaja samuliy »

Ahaa, ajattelin kans kun illalla googlettelin 1.7 saappia nii tuli kaikenlaista specsiä, että taitaas niitä olla olemassa. Onkohan niissä alusta eroja 1.5 verrattuna? Että näyttääkö konttorilla vaan sivua että kato ny, on niitä...lyö vaan leima paperiin :lol:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: v6

Viesti Kirjoittaja tturku »

1,7l on ihan sama r4. Eikös noita taunuksen v6 ole muutamia asennettu ja tilavuus vähän isompi? Saako niitä nykyään enään kilpiin?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
samuliy
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

Re: v6

Viesti Kirjoittaja samuliy »

Kävin konttorilla vähä kyselemäs sitä 2 litrasen laittoa ja setä meinas että jos niitä 1.7 on tehty tehtaalla nii ei muutakun muutoskatsastuksella mennään. Pitäis olla jotain faktaa näyttää että on niitä tehty. Nii ja että alustan osat on samat, esim jarrut ym.
MikkoLaine
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: v6

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine »

ei se 1.7 todistaminen mitää auta. onhan niitä tehty ja paljonkin.

ongelmakshan siinä muodostuu se tehoraja. siitä jostain tehokkaammasta 1.7 koneesta on sitä jotain puhetta ollut, että onko semmosia vai eikö ole. (on, mutta ei tainnut olla suoraan saapin tekemiä vaan jälkikäteen jonkun pajan tekemiä tjsp.)

kun ei v6 konetta löydy niin pienellä teholla että sen sais...
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: v6

Viesti Kirjoittaja Eski »

Entäs tämä Tissarin V6 biturbo -> viewtopic.php?t=32912
tai https://www.autoblog.nl/archive/2007/02 ... -continues
Fordin 3-litraisella V6-tuplaturbollakin saatu leimattua, niin luulisi, että vaparina onnistuu helposti :twisted:

Eski
samuliy
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 08, 2017 21:16

Re: v6

Viesti Kirjoittaja samuliy »

Nii ja oliko siinä 2.0 v6 jotain 85-87hp...
einopekka
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Tammi 26, 2017 20:27

Re: v6

Viesti Kirjoittaja einopekka »

Eski kirjoitti:Entäs tämä Tissarin V6 biturbo -> viewtopic.php?t=32912
tai https://www.autoblog.nl/archive/2007/02 ... -continues
Fordin 3-litraisella V6-tuplaturbollakin saatu leimattua, niin luulisi, että vaparina onnistuu helposti :twisted:

Eski
Saahan sen leimattua v6:lla kunhan tekee poikkeuslupahakemuksen, maksaa sen ja odottaa 1-2 vuoden käsittelyajan ja toivoo että menee läpi. Nuo 1700S erikoismallithan on lähteiden mukaan Saabin tehtaan kisaosaston muokkaamia joten kai sitä jotenkin voi tehtaana pitää? Houkuttaisi kyllä itseäkin laittaa v6 96:n keulalle kun sellainen kerran varastossa on mutta taitaa jäädä haaveeksi.
Punainen ysikuuppa kromipuskureilla
MikkoLaine
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: v6

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine »

auttanee myös jos omistaa aikakoneen ja pääsee tonne 80-90 luvulle, jolloin tuo tissarin v6-muutos on käsittääkseni tehty?
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: v6

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos tilavuus menee rajoihin mutta tehot yli, niin ei muuta kuin V6 omavalmisteeksi, hakee dynolapun sytkä vähän myöhällä tai joku kuristuslaippa kaasarin alla ja sitten muutoskatsastamaan.

Vaparikonettahan saa muutoskatsastuksen jälkeen muuttaa melko vapaasti, joten katsastuksen jälkeen virityspoteentiaali käyttöön.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: v6

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Olen laittanut joskus tuon v6 mootorin ja katsastanut mutta nykyään ei onnistu kysyin sitä noin 2 vuotta taaksepäin.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: v6

Viesti Kirjoittaja Keme »

Jotenki haisee siltä, että pienellä viekkaudella tommosen saa leimattua nykyisten rakentelusäädösten aikaankin aivan pelkällä muutoskatsastuksella.
jeeeeeee!
Vastaa Viestiin