Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
Terve. semmonen vika saabissa että ei edes yritä käyntiin, moottorin vikavalo palaa. 4 ja 1 suuttimille ei mene dieseliä ollenkaan. pumppuko sökönä? Vikakoodit antaa p0191
Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
Ilmeisesti korkeapainetta ei siis synny. Mitähän mahtaa rail-paineet olla startissa? Tuleeko korkeapainepumpulle polttoainetta?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
En ole päässyt kattoon paineita, mutta eilen illalla otin tuloputken jakotukista irti niin näytti tulevan startilla hyvin dieseliä, josko se sitten olis se jakotukin pääs oleva anturi sökö ettei tunnista ja sillä ei anna avata suuttimia niin ei edes yritä käyntiinduuduu kirjoitti:Ilmeisesti korkeapainetta ei siis synny. Mitähän mahtaa rail-paineet olla startissa? Tuleeko korkeapainepumpulle polttoainetta?
Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
Tai sitten sitä korkeapainetta ei oikeasti synny, jolloin suuttimien avautuminen on ihan fyysisesti mahdotonta. Suuttimen kärjen pitää pysyä kiinni aina, kun sitä ei haluta auki. Tämän takia se on jousikuormitettu ja jousivoima on aina suurempi, kuin sylinterin paine. Suutin vaatii n.200bar rail-paineen ennen kuin se voi aueta.
Syynä alhaiseen paineeseen voi olla esimerkiksi, että yksi suuttimista vuotaa paluulinjaan niin paljon, ettei paine nouse tarpeeksi korkeaksi. Tai paineensäätöventtiili voi olla rikki.
Ensiksi pitäisi kuitenkin saada varmuus siitä, onko polttoaineen syöttö korkeapainepumpulle kunnossa
Syynä alhaiseen paineeseen voi olla esimerkiksi, että yksi suuttimista vuotaa paluulinjaan niin paljon, ettei paine nouse tarpeeksi korkeaksi. Tai paineensäätöventtiili voi olla rikki.
Ensiksi pitäisi kuitenkin saada varmuus siitä, onko polttoaineen syöttö korkeapainepumpulle kunnossa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
-
- "Hirsch"
- Viestit: 737
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
Eikös tämä ole se konetyyppi jossa esiintyi sylinteri putkien vajoamista? Tiedä sitten liittyykö käsillä olevaan ongelmaan.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
Nyt lähti Saab käymään, mutta tyhjäkäyntiä käy huonosti. Seilaa ja humpaa tyhjäkäynti ko hullu, vähän paranee ko painaa jarrun pohjaan??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
Iso imuvuoto jarrutehostimella vois olla syyllinenMakek0 kirjoitti:Nyt lähti Saab käymään, mutta tyhjäkäyntiä käy huonosti. Seilaa ja humpaa tyhjäkäynti ko hullu, vähän paranee ko painaa jarrun pohjaan??
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
Pikkulinnuthan on laulaneet, että ehjällä (alkuperäisellä) jarrutehostimella varustettua femmaa ei taida Suomen maalta löytyä, vuodon laajuudesta riippuen sitten aiheuttaa ongelmaa tai ei, viinakuskit taitaapi ekana huomata.
Tulppaa se jarrutehostimen alipainerööri vaikka sormella ja katso mitä käy. Käynnistymiseen ei kyllä pitäisi vaikuttaa imuvuoto...
Tulppaa se jarrutehostimen alipainerööri vaikka sormella ja katso mitä käy. Käynnistymiseen ei kyllä pitäisi vaikuttaa imuvuoto...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin
Mähän en näistä muutenkaan paljoa ymmärrä ja dieseleistä vielä vähemmän, mutta olen siinä käsityksessä ettei dieseleissä ole (mainittavaa) alipainetta imusarjassa, eli eikös siellä ole aina erillinen pumppu tuottamassa alipaineen jos sitä tarvitaan, ei kai sen jarrutehostimen vuodon pitäisi silloin juurikaan käyntiin mitään vaikuttaa.
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm