Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Makek0
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 12, 2014 16:34

Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Makek0 »

Terve. semmonen vika saabissa että ei edes yritä käyntiin, moottorin vikavalo palaa. 4 ja 1 suuttimille ei mene dieseliä ollenkaan. pumppuko sökönä? Vikakoodit antaa p0191
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Ilmeisesti korkeapainetta ei siis synny. Mitähän mahtaa rail-paineet olla startissa? Tuleeko korkeapainepumpulle polttoainetta?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Makek0
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 12, 2014 16:34

Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Makek0 »

duuduu kirjoitti:Ilmeisesti korkeapainetta ei siis synny. Mitähän mahtaa rail-paineet olla startissa? Tuleeko korkeapainepumpulle polttoainetta?
En ole päässyt kattoon paineita, mutta eilen illalla otin tuloputken jakotukista irti niin näytti tulevan startilla hyvin dieseliä, josko se sitten olis se jakotukin pääs oleva anturi sökö ettei tunnista ja sillä ei anna avata suuttimia niin ei edes yritä käyntiin
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Tai sitten sitä korkeapainetta ei oikeasti synny, jolloin suuttimien avautuminen on ihan fyysisesti mahdotonta. Suuttimen kärjen pitää pysyä kiinni aina, kun sitä ei haluta auki. Tämän takia se on jousikuormitettu ja jousivoima on aina suurempi, kuin sylinterin paine. Suutin vaatii n.200bar rail-paineen ennen kuin se voi aueta.

Syynä alhaiseen paineeseen voi olla esimerkiksi, että yksi suuttimista vuotaa paluulinjaan niin paljon, ettei paine nouse tarpeeksi korkeaksi. Tai paineensäätöventtiili voi olla rikki.

Ensiksi pitäisi kuitenkin saada varmuus siitä, onko polttoaineen syöttö korkeapainepumpulle kunnossa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 735
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Eikös tämä ole se konetyyppi jossa esiintyi sylinteri putkien vajoamista? Tiedä sitten liittyykö käsillä olevaan ongelmaan.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Makek0
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 12, 2014 16:34

Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Makek0 »

Nyt lähti Saab käymään, mutta tyhjäkäyntiä käy huonosti. Seilaa ja humpaa tyhjäkäynti ko hullu, vähän paranee ko painaa jarrun pohjaan??
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Makek0 kirjoitti:Nyt lähti Saab käymään, mutta tyhjäkäyntiä käy huonosti. Seilaa ja humpaa tyhjäkäynti ko hullu, vähän paranee ko painaa jarrun pohjaan??
Iso imuvuoto jarrutehostimella vois olla syyllinen
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Pikkulinnuthan on laulaneet, että ehjällä (alkuperäisellä) jarrutehostimella varustettua femmaa ei taida Suomen maalta löytyä, vuodon laajuudesta riippuen sitten aiheuttaa ongelmaa tai ei, viinakuskit taitaapi ekana huomata.

Tulppaa se jarrutehostimen alipainerööri vaikka sormella ja katso mitä käy. Käynnistymiseen ei kyllä pitäisi vaikuttaa imuvuoto...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Janza
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Saab 9-5 3.0TiD ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Janza »

Mähän en näistä muutenkaan paljoa ymmärrä ja dieseleistä vielä vähemmän, mutta olen siinä käsityksessä ettei dieseleissä ole (mainittavaa) alipainetta imusarjassa, eli eikös siellä ole aina erillinen pumppu tuottamassa alipaineen jos sitä tarvitaan, ei kai sen jarrutehostimen vuodon pitäisi silloin juurikaan käyntiin mitään vaikuttaa.
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Vastaa Viestiin