Tulipa käytyä Laukaan satamassa, josta tuli otettua kuviakin...
Nyt on autoharrastuksessa ollut aika hiljaista, kun vehje on enimmäkseen toiminut ihan hyvin. Jotain fuelcuttia ilmaantui vedossa, ja itsekin sain sellaisen kerran toteutumaan, kun vedin noin 80kmh vauhdista 4-vaihteella. Ahtopaineita en ehtinyt tarkkailla, kun ahtopainemittari on kojetaulun alarerunassa tuhkakupin paikalla. Sitä on aika huono seurata yksin ajellessa... Tarkastin mankkuvenan letkut ja mitään vikaa niistä ei löytynyt. Tuohon on tehty T7-mankkuvenamodi. Tuon letkujen rassailun jälkeen ei ole enää tökkinyt kertaakaan. Fuelcutti pitäisi olla softassa 2barin ahdoilla, joten kykä ei välttämättä tykkää, jos kovin usein sille tarjotaan tuollaisia yli 500Nm vääntöjä
Siitäpä tulikin mieleen, että auton mittariston voisi vaihtaa sellaiseen, jossa on orkkis-turbomittari. Sellainen mittaristo löytyi kaverin purkuautosta, mutta enpä saanut helvatan hiilikuitutaulua irti millään. Ilmeisesti se radion asennuskehys pitäisi saada irti ja sen alta löytyisi pari ruuvia... Enpä tosin ole varma toimiiko se ahtopainemittari suoraan tuollaisessa alunperin matalapaineturbossa, vai pitäisikö sille tehdä jotain muita kytkentöjä..?
Toinen paskahomma on se, että takakontti ei enää aukea millään. Ilmeisesti lukon solenoidi on jumissa, koska avausnappeja painamalla vilkut välähtää, mutta lukko ei aukea. Ei toimi ovinapista eikä kaukosäätimestä. Avain ei tietenkään mene lukkoon kuin 5mm, eli lukko on ihan jumissa. Eipä ole rasvaaminenkaan auttanut...
Eski