sammuu ajossa
sammuu ajossa
Taas kerran tämä ongelma, viimeksi oli viime syksynä parina päivänä sama temppuilu mutta hävis itsestään. Sillo sytytti ce lambda ja tiukkasin pakosarjan. Nyt sarja oli kiinni kun ropasin avaimella läpi.
Siis 2.3T -93 trionic 5.2
Käynnistyi hyvin eikä mitään ihmeitä mutta 800m ajettua sammui käännyttäessä rampille mutkassa. Ei lähtenyt vaan sahasi pelkästään. Ryömitin startilla sivuun ja alkoi usko sekä akku loppua. Kattelin konehuoneessa paikat läpi ja starttasin välillä eikä mitään yritystäkään. Soitin kaverille joutaako hinaamaan ja kokeilin vielä kerran niin heti tulilla. Sammumisesta meni se 10min niin lähti kuten edellisenä syksynäkin teki.
Soitin kaverille et komentoa takas ja ajoin rengasliikkeeseen sen 4km.
Jätin vanteet sinne ja hyvin starttas ja kävi, kiihdytin rampista motarille ja pelas kuin enkeli, vuoksen sillalla himmasin 80km/h, sen jälkeen kiihdytin normaalisti takaisin 100km/h ja 200m sen jälkeen sammu suoraan tasakaasulla ajosta. Rullasin vapaalla tien laitaan ja starttasin niin heti käyntiin. Ajoin kotia eikä mitään muuta kuin hiukan välillä tk haki 800-1100 väliä mutta mittarin alipaineviisari ei väpättänyt kuten alipainevuodoissa aikasemmin tehnyt.
Mitään ce tai koodeja ei tullu.
Pumppuun en usko, kestää kuitenkin 1,35bar vedotkin eikä nyi tai röpellä mutta pa- puolen sähköt mietityttää voisko olla. Rele luulis ettei anna käynnistyä ollenkaan mutta ajossa voiko uinahtaa kesken kaiken ja sitte toimia puoli vuotta normaalisti.? Kampuran tunnistin kerran uusittu mutta luulis antavan ce.
Siis 2.3T -93 trionic 5.2
Käynnistyi hyvin eikä mitään ihmeitä mutta 800m ajettua sammui käännyttäessä rampille mutkassa. Ei lähtenyt vaan sahasi pelkästään. Ryömitin startilla sivuun ja alkoi usko sekä akku loppua. Kattelin konehuoneessa paikat läpi ja starttasin välillä eikä mitään yritystäkään. Soitin kaverille joutaako hinaamaan ja kokeilin vielä kerran niin heti tulilla. Sammumisesta meni se 10min niin lähti kuten edellisenä syksynäkin teki.
Soitin kaverille et komentoa takas ja ajoin rengasliikkeeseen sen 4km.
Jätin vanteet sinne ja hyvin starttas ja kävi, kiihdytin rampista motarille ja pelas kuin enkeli, vuoksen sillalla himmasin 80km/h, sen jälkeen kiihdytin normaalisti takaisin 100km/h ja 200m sen jälkeen sammu suoraan tasakaasulla ajosta. Rullasin vapaalla tien laitaan ja starttasin niin heti käyntiin. Ajoin kotia eikä mitään muuta kuin hiukan välillä tk haki 800-1100 väliä mutta mittarin alipaineviisari ei väpättänyt kuten alipainevuodoissa aikasemmin tehnyt.
Mitään ce tai koodeja ei tullu.
Pumppuun en usko, kestää kuitenkin 1,35bar vedotkin eikä nyi tai röpellä mutta pa- puolen sähköt mietityttää voisko olla. Rele luulis ettei anna käynnistyä ollenkaan mutta ajossa voiko uinahtaa kesken kaiken ja sitte toimia puoli vuotta normaalisti.? Kampuran tunnistin kerran uusittu mutta luulis antavan ce.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: sammuu ajossa
Käsittääkseni se kampuran asentoanturi harvoin sytyttää vikavaloa ja ainakin vian kuvaus on kovasti KAA:n suuntainen. Tietenkin perinteisellä "nouseeko kiekkamittari pitkässä startissa" -testillä voi koettaa sitä diagnosoida vian ilmetessä.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: sammuu ajossa
Mulla on parista eri pommarista mennyt KAAA, kumpikaan ei sytyttänyt vikavaloa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: sammuu ajossa
ok ja kiitti.
Katella kiekkamittaria seuraava kerran. Kylkiluut murtunu ja 36h valvonu tänä aamul jote ajatus ei kulkenu tuota edes tsekkaa.
Uusittu kerra kun urahihna hajos ja riekaleet piiskannu johon rikki. Hihnapyörän takanaha pitkälohkos on ja käytettyjä on yks tonnarin ja yks og900 joho liitin otettava vanhasta. Uusia en tiedä saako ja mite suolasia hinnalta.
Katella kiekkamittaria seuraava kerran. Kylkiluut murtunu ja 36h valvonu tänä aamul jote ajatus ei kulkenu tuota edes tsekkaa.
Uusittu kerra kun urahihna hajos ja riekaleet piiskannu johon rikki. Hihnapyörän takanaha pitkälohkos on ja käytettyjä on yks tonnarin ja yks og900 joho liitin otettava vanhasta. Uusia en tiedä saako ja mite suolasia hinnalta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: sammuu ajossa
DI kasetti voi sammuttaa joko suoraan ajosta tai sitten ei vaan enää lähde käyntiin... Jos konehuoneessa on "sähkönhajua" niin sitten DI vaihtoon, koska ne käyttösavut on sieltä karanneet.
Se pumppu on helppo testata - laittaa suoran syötön hyppylangalla sulakeboksista.
Eiks siellä Mansikkakosken sillalla ole 50 km/h rajoitus...
Se pumppu on helppo testata - laittaa suoran syötön hyppylangalla sulakeboksista.
Eiks siellä Mansikkakosken sillalla ole 50 km/h rajoitus...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: sammuu ajossa
Kassu on ihan tehdasuusi aito Sem ja vain 1,5tkm sillä noin kaikkiaan ajettuna. Ei ole tehny kertaakaan tuon kahen tunnin sisäl tapahtuneen jälkeen.. Saan kaverin hallil 4.5 kun rämplää omaa ralliautoa ja pitää firman tuon päivän kiinni mikäli hyytyy täl välil ja kiekkaneula jos ei nouse ni KAA vaihto onnistus tuollo mukavemmin.
Riippuu kumpaan suuntaan siltaa ajaa, lpr päin 50km/h ja vain yksi kaista käytös, joensuuhun päin 80km/h ja kaksi kaistaa käytös.
Riippuu kumpaan suuntaan siltaa ajaa, lpr päin 50km/h ja vain yksi kaista käytös, joensuuhun päin 80km/h ja kaksi kaistaa käytös.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: sammuu ajossa
2 kuormaa oksia vein tänään kaatikselle peräkärrillä noin 4km päähän niin 5 kertaa sammu suoraan ajosta niin et tippu vaan käynti pois mut virrat pysy. Käynnis kyllä veti ja toimi hyvin nykimättäkin. Neula startates pysy aluksi nollilla ja kun se vähän heilahti lähti heti käyntiin.
KAA-anturi vaihtoon 4.5
Kiitos avusta
KAA-anturi vaihtoon 4.5
Kiitos avusta
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: sammuu ajossa
Raimmshille kiitos, saan yhen kaa- anturin lisää
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: sammuu ajossa
Kiitos avusta
Oli paskaa ja mekaanista hiulausjälkeä kaa-anturissa. Hihnapyörä oli tiukassa ja johdot liittimelle menee aika ilkeään paikkaan imusarjan alle ja lisäksi jonkun suojaputken sisälläkin. Vedetty samantien putkesta läpi liitin poistettuna ( ei siis mahtunu tonnarinkasn liittimineen läpi) ja jätetty varaa niin juotettu johdot tonnarin liittimelle sekä kutistesukkaa suojaksi.
Og900 anturi tuli tilalla ja toimii hyvin ja oli priimakuntonenkin muutenkin lukupäästä ja johdoiltaan. Testattu sen verran ajossakin että olisi pitänyt sammua jos muutakin vikaa olisi. Viedessä hallille sammu vajaan 5km matkalla 2 kertaa ja nyt 35km työnsin putkeen kaupungissakin ilman mitään oireita.
Oli paskaa ja mekaanista hiulausjälkeä kaa-anturissa. Hihnapyörä oli tiukassa ja johdot liittimelle menee aika ilkeään paikkaan imusarjan alle ja lisäksi jonkun suojaputken sisälläkin. Vedetty samantien putkesta läpi liitin poistettuna ( ei siis mahtunu tonnarinkasn liittimineen läpi) ja jätetty varaa niin juotettu johdot tonnarin liittimelle sekä kutistesukkaa suojaksi.
Og900 anturi tuli tilalla ja toimii hyvin ja oli priimakuntonenkin muutenkin lukupäästä ja johdoiltaan. Testattu sen verran ajossakin että olisi pitänyt sammua jos muutakin vikaa olisi. Viedessä hallille sammu vajaan 5km matkalla 2 kertaa ja nyt 35km työnsin putkeen kaupungissakin ilman mitään oireita.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: sammuu ajossa
rupesko kone nykiä rytkyttään kun vika ilmeni k aaaassa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: sammuu ajossa
Se alkoi ihan aluksi että tuntu ku olis jättänyt kipinä, bens tai virrat välistä ajos eli rytkäytti kyllä konetta mutta pysy jostain syystä käynnissäkin useimmilla kerroilla tk 500-1200rpm villisti heiluen .Noin meni vuosi ja tais olla neljä sammumista.
Kun sammuilee alkoi niin myös tuommonen koneen rytkäytys tuntui ja alkoi sammuilla jostain syystä aluksi erityisesti mutkan tai ympärän jäljeen. Lähti joko heti tai suosiolla odotettava 15-20 min.
Lopulta kun alkoi sammumaan nyt huhtikuun jälkeen jokakerta lyhyilläkin ajoilla missä vaan ja niin kone hiljaseksi ilman mitään varotusta tai tuota rytkäytystä.
Kun sammuilee alkoi niin myös tuommonen koneen rytkäytys tuntui ja alkoi sammuilla jostain syystä aluksi erityisesti mutkan tai ympärän jäljeen. Lähti joko heti tai suosiolla odotettava 15-20 min.
Lopulta kun alkoi sammumaan nyt huhtikuun jälkeen jokakerta lyhyilläkin ajoilla missä vaan ja niin kone hiljaseksi ilman mitään varotusta tai tuota rytkäytystä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01