Tech 2 china

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Mitenkäs se viiru femman kans nyt onkaan, eli vaatiko candin käyttöä vai ilman kuten vanhemmissakin?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

Vaatii Candin.
Tech2 Saab & Opel diagnoosit/ohjelmoinnit.
T7 stage/biopower softaukset.
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Ok. Kiitoksia.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SS »

Halpa hinta houkutti ja hommasin itselleni tämän:
http://www.eobdtool.co.uk/wholesale/gm- ... s2000.html

Maksoi 234e toimitettuna ja Euroopasta postitettuna, kortti tuli erikseen suoraan Kiinasta. Testailin OG ja NG -kolkeissa, vaikuttaisi toimivan. Itse laitteen mekaaninen laatu asiallinen. Liittimien yhteensopivuudessa hieman toivomisen varaa, osa on aika kireitä. Saa nähdä miten kestää käyttöä, kuulemma mahdollisia takuukorjauksia varten pitäisi lähettää kiinaan, just...

Tuossakin puljussa näyttää olevan useampaa versiota myynnissä, variantit on listattu täällä sivun loppupuolella:
http://blog.obdii365.com/2017/11/08/gm- ... ed-review/

Tuo tilaamani on tuo halvin versio, eli SP23-1. Tuo näyttäisi boottaavan autoa startatessa, miten lie noiden B- tai C-versioiden laita?

Eipä tuo nyt peruskäytössä juuri haittaa kyllä ja tuohonkin löytyy tarvittaessa ratkaisu (vaikeasti luettavaa tekstiä, hyviä linkkejä kommenteissa):
http://diy-tech2.blogspot.fi/2014/11/vo ... ew=sidebar
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja V-M »

Boottaus ongelman olen itse kiertänyt tuolla mukana tulevalla virtajohdolla (virtalähde tai akku).
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
M lampinen
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Huhti 20, 2013 22:57
Paikkakunta: mikkeli

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja M lampinen »

Joo buuttaus ongelman voi kiertää sillä virta johdolla.
minulla ollu 2kpl kiinan tecciä ja toinen nyt ihan mykkä ja toinen toimii silloin kun huvittaa...sattunut maanantai mallit...

Nyt kun ostin tuon aidon niin se kyllä toimii kivasti.
kaasari2
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 12:32

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja kaasari2 »

Ajattelin nyt näin aloittelevana saabistina hommata tuon kiinan tech 2:sen.

Sain tuossa selville jo hyvin mitä setistä olisi hyvä löytyä, mutta tuo softapuoli vielä hakusessa. Itsellä og 9-3 cabrioletti siihen pitäisi käsiksi päästä ja hyvä olisi myös päästä ng 9-3. Mikä versio softasta sopii kumpaankin vai sopiiko sama?

Mutta tarkoitus nyt olisi tilata pari korttia siihen lisää että saisi nyt kaikki softat että pääsisi sitten joka saabbiin tarvittaessa käsiksi niin jos joku viitsisi listata mikä softa versio käy mihinkin. Ja mistä softia löytää? Löytyykö suomenkielisiä?

Ja saako tuon vanhempien saabbien softan laitettua sille uudemmalle 32mb kortille vai täytyykö jostain se vanhempi pienempi kortti löytää?
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

core2 kirjoitti:
Pe Joulu 16, 2011 12:18
ysifemma kirjoitti:
core2 kirjoitti: Minä taas puhun laitteesta jolla näitä saabeja ohjelmoidaan jne. ja, että niihin laitteisiin löytyy helskutin monta eri versioo saabin ohjelmistosta ...
Joo olisko jollakulla oikein tietoakin kerrottavana mikä on viimeisin versio siis tarkoitan Tech 2 softaa ... :?:
10 Mb MY 88-03 ohjelma versiot 30.000 - 43.000 (44.000)
32 Mb MY 03-10 ohjelma versiot 130.000 - 143.000
32 Mb MY 03-10 ohjelma versiot 144.000 - 148.000
Tämä 148.000 on se viimeisin näistä.
Nämä kaikki on oltava jos haluaa peittää kaikki saabit joissa tech'iä tarvitaan.
Tech2:seen saat kaksi versiota sisään yks koneen muistilla ja toinen kortilla, mutta tämä rajoittaa tech'in toimintaa jos tarvitsee ottaa yhteyttä serveriin.
Softia saa TISsistä (kait?), mut laiska tilaa suoraan ööö Hookilta kortteineen päivineen, eli Hook täällä foorumilla.

Muistaakseni kaikki saa myös suomeks.

Muistaakseni mulla on vanha softa uudella kortilla, mut en oo varma...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Tuo aiempi (core2 postaama) lista ei kyllä pidä paikkaansa. Omassa 148.000 ja og/ng9-3 sekä og9-5 toimii.
jcarlson kirjoitti:
Ke Marras 28, 2012 15:44
Siis 143 versio kattaa vuosimallit 1998-2010, ja automallit 9-3/9-5 (sekä OG ja NG). 146 kattaa 1998-2011 ja 148 1998-2012.
1997 ja vanhempiin (aina NG900, 9000, OG900) tarvii sen vanhan 44 kortin erillisenä, ei puolestaan käy uudempiin.
TECH2 mahtuu sisään kaksi muistikorttia kerrallaan joiden välillä voi vaihtaa boottiruudussa. Helppohan se korttikin on fyysisesti vaihtaa.

TECH2 ei tee mitään ilman muistikorttia, kaikki ohjelmakoodi ja toiminnot on siellä.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
kaasari2
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 12:32

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja kaasari2 »

Juho80 kirjoitti:
La Elo 31, 2019 16:21
Tuo aiempi (core2 postaama) lista ei kyllä pidä paikkaansa. Omassa 148.000 ja og/ng9-3 sekä og9-5 toimii.
jcarlson kirjoitti:
Ke Marras 28, 2012 15:44
Siis 143 versio kattaa vuosimallit 1998-2010, ja automallit 9-3/9-5 (sekä OG ja NG). 146 kattaa 1998-2011 ja 148 1998-2012.
1997 ja vanhempiin (aina NG900, 9000, OG900) tarvii sen vanhan 44 kortin erillisenä, ei puolestaan käy uudempiin.
TECH2 mahtuu sisään kaksi muistikorttia kerrallaan joiden välillä voi vaihtaa boottiruudussa. Helppohan se korttikin on fyysisesti vaihtaa.

TECH2 ei tee mitään ilman muistikorttia, kaikki ohjelmakoodi ja toiminnot on siellä.
Kiitoksia, eli siis kaksi korttia tarvitsee. Toiseen 44 ja toiseen 148.
Purde
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 24, 2019 16:02
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Purde »

Tilasin tuolta http://www.eobdtool.co.uk/ omani. Toimitus kesti pari viikkoa ja kortin tulo Kiinasta vielä viikon pidempään. Candi-moduuli osoittautui toimimattomaksi. Ilman candia, MY02 femman kanssa kokeiltuna, itse laite toimi kuten pitääkin.

Tekninen tuki ilmoitti ensin, että Saab ei ole GM tuote, eikä laitetta saa siihen liittää. Sain heille vakuutettua Saabini olevan GM tuote, minkä jälkeen päättivät, ettei mihinkään Saabiin sovi candia liittää. Jälleen piti vakuutella tiettyjen mallien, kuten oman MY07 9-5:ni, sen käyttöä vaativan.

Lopulta ilmoittivat, että takuuseen vaihtavat tai korjaavat, mikäli lähetän vempaimen Kiinaan omakustanteisesti. Vaihtoehtoisesti voivat myydä uuden edukkaaseen hintaan, joka oli hämmästyttävän tarkasti sama kuin lähetyskustannus Kiinaan. Special price my friend. Ilmoitin maksavani mielummin jollekin muulle vaikka tuplat, haistatin ja hyvästelin.
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84
SMa
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2015 16:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SMa »

Laitoin allaolevan kyselyn tännekin ostopalstan lisäksi, täällä lienee löytyy enemmänkin asiaan perehtyneitä.
Eli:
Tuli tilattua China Tech2 (SP23-B) englannista ja nyt hakusessa PC sitä sekä TIS2000 että Global TIS:ä varten.
Hakusessa siis RS-232 sarjaportillinen, XP PRO käyttöjärjestelmällä varustettu läppäri esimerkiksi Dell D630 tai vastaava.

Mikäli jollakin jäänyt tarkoitukseen soveltuva kone tarpeettomaksi, tarjota voi yksityispostilla.

Terv: Seppo
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

SMa kirjoitti:
Pe Marras 08, 2019 11:18
Hakusessa siis RS-232 sarjaportillinen, XP PRO käyttöjärjestelmällä varustettu läppäri esimerkiksi Dell D630 tai vastaava.
Kannattaa harkita tuon modin tekemistä/teettämistä. Minulla tuo tosin tuli ajankohtaiseksi, kun hajosi tech2:n sarjaporttipiiri, mutta nyt ei myöskään tarvitse enää etsiä sarjaportillista läppäriä tuota varten. Yhteys on vakaa ja nopea.
viewtopic.php?f=23&t=119313&start=159

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
SMa
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2015 16:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SMa »

Nyt China Tech2 ostettu ja Dell D630:een ladattu TIS2000 & GlobalTIS. Nyt tarve olisi suomenkieliselle softalle 148.000 Techille. Mahtaisiko jollain olla myydä PCMCIA korttia ko. Softalla?
YV:llä tavoittaa
T:Seppo
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
SMa
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2015 16:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SMa »

Nyt testattu uutta Tech2+Candia allekirjoituksen auton kanssa ja tuntuu toimivan mm. diagnostiikkojen osalta. Osaa myös hakea auton oikean VIN-numeron (YS3EF49W......) SPS:n request info kyselyllä ja antaa näytöllä tiedoksi: Tech2 is ready for data upload to TIS.

Ongelma on kuitenkin saada security access TIS2000 tai GlobalTIS:ä käyttämällä. Molemmilla softilla yhteys toimii ja molemmat keskustelee Techin kanssa, mutta kun pitäisi vahvistaa VIN, se ei olekaan auton oikea vaan joku randomi (YS3FF49F539000000). Jatkettaessa tälle väärälle se kuitenkin antaa ilmoituksen enabled security access level1.
Mikähän mättää 8O ? Kaikki vinkit tervetulleita!

T: Seppo

Lisätiedoiksi: Käytössä siis Dellin D630 PC sarjaportilla, XP Pro SP3, PCMCIA versiota SAAB 148.000, TIS2000 ja GlobalTIS ladattu SAAB Centralin sivuilta eli https://www.saabcentral.com/threads/tec ... re.612946/, ei siis Tech:n mukana toimitetuilta levyiltä.
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
Vastaa Viestiin